Aantrekkingskracht

22-07-2018 03:33 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een relatie dingetje waar ik het niet met mijn partner over kan hebben, met niemand eigenlijk. Ik ben een vrouw en heb zelf een relatie met een vrouw. Het probleem. Zij is extreem onzeker over haar uiterlijk, maar in de tijd dat we een relatie hebben is ze ook een stuk aangekomen (en ik zelf ook). Maar het ding is dus dat mijn fysieke aantrekkingskracht een stukje minder is geworden daardoor, wat ik haar uiteindelijk heb verteld een paar maanden geleden, maar hier heb ik haar zo enoooorm mee gekwetst, en elke keer als we hier weer over praten kwets ik haar weer net zo erg... Zij vind mij namelijk nog wel net zo aantrekkelijk. En zij vind dat het uiterlijk niet zo belangrijk moet zijn.
Ik voel me zo schuldig, en ik weet niet hoe realistisch haar eisen aan mij zijn. Kan je van iemand verwachten amper eisen te stellen aan het uiterlijk?
Alle reacties Link kopieren
Je kan eisen wat je wil. Dat wil niet zeggen dat jij aan die eis kan voldoen. Je schuldgevoel is niet terecht als het over je gevoel gaat. Wel over de domme gedachte dat je eerlijk moest zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Paar vragen...
1. Vind je haar echt minder aantrekkelijk omdat ze iets is aangekomen of omdat de verliefdheid wat weg is en de drukte van het leven er weer meer is waardoor je niet meer elke avond de behoefte heb om elkaar de kleren van het lijf te rukken?
2. Vind je haar echt minder aantrekkelijk dat je dit wilt bespreken of wil je gaan bespreken dat jullie elkaar motiveren om een gezondere levensstijl aan te nemen, gezonder eten, meer bewegen...?

Eisen stellen aan het uiterlijk van een partner moet natuurlijk geen deal breaker zijn maar in een relatie wil je wel graag het beste in elkaar naar boven halen en daar hoort vaak ook een gezonde levensstijl bij.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je zou aangeven dat je graag samen gezonder zou willen leven.....zou dat dan een goede insteek kunnen zijn. Samen steeds dikker worden is wel gezellig maar wellicht uit eindelijk ook een beetje saai.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je zelf ook zo bent veranderd qua uiterlijk, dan zou je het goede voorbeeld kunnen geven door gezond te gaan leven.
Je mag best ‘klagen’ over de ander, maar besef wel dat je klaagt over iets dat jij misschien ook niet meer te bieden hebt.
Laat dus zelf zien dat je ook bereid bent om wat aan je figuur te doen.
Alle reacties Link kopieren
Lastig is dat. Als iemand tegen me zei dat hij me toch wel dikker ziet worden en dat niet zo mooi vindt en ik vind die persoon relevant dan zou ik er zeker wat aan doen want ik wil immers dat hij me mooi vindt en bij me blijft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet zeggen dat hij me mollig ook maar mooi moet vinden als dat zijn smaak niet is; wat een onzin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ik te dik zou worden zou mijn man daar zeker wat van zeggen, en ik zou er wat aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Neen, dat kan je niet van haar verwachten; dat is hoe zij de dingen ziet en aanvoelt. Dat is voor iedereen weer anders.

Als zij al onzeker is, kan de manier waarop de boodschap gebracht wordt erg bepalend zijn. Ik zou het dan persoonlijk niet heel direct brengen maar eerder elkaar positief proberen stimuleren zoals Sinnombre hierboven al aangeeft.

Zoek eens wat gezonde nieuwe recepten uit en stel voor om samen te koken; een keer iets heel anders dan jullie gewoon zijn. Of als je niet graag kookt, zoek je naar gezonde eetadresjes. Sporten jullie graag? Wat hebben jullie altijd al eens willen doen? Zoek iets nieuw, ga samen iets actief doen! En misschien door gewoon dit samen te doen, komt de passie weer terug...
Probeer het ;-)
beetjegek schreef:
22-07-2018 08:08
Als ik te dik zou worden zou mijn man daar zeker wat van zeggen, en ik zou er wat aan doen.
Zo dacht ik ook altijd maar nu zit ik dus ineens met 10 kilo meer die er echt niet meer vanaf gaan. Na 3 maanden op 1200 cal was er 1,5 kilo af. Nou laat dan maar. Dan gaat hij maar houden van die extra massa, of niet.
JollyRider schreef:
22-07-2018 04:31
Je kan eisen wat je wil. Dat wil niet zeggen dat jij aan die eis kan voldoen. Je schuldgevoel is niet terecht als het over je gevoel gaat. Wel over de domme gedachte dat je eerlijk moest zijn
Onbegrijpelijk. Waarom zeg je dat? Eerlijkheid in een relatie is toch juist belangrijk?
retrostar schreef:
22-07-2018 08:02
Ik ga niet zeggen dat hij me mollig ook maar mooi moet vinden als dat zijn smaak niet is; wat een onzin.
Precies. Mijn man houdt van slank en zou het niet leuk vinden wanneer ik dik werd. Andersom idem dito. Hij was een keer na een vakantie nogal aankomen , en ik heb daar wel wat van gezegd. Hij vond zelf gelukkig ook dat hij af moest vallen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch samen gaan sporten en gezond eten?

Wij zijn na onze relatie ook allebei aangekomen. Hij heeft er zelf nooit wat over gezegd maar ik voelde mijzelf niet meer lekker in mijn vel. Ben toen actief gaan sporten en gezonder gaan eten.

Hij was het eerst niet van plan maar hij is toch aangestoken omdat hij zag dat het resultaat had, nu zijn we allebei actief bezig met sporten en gezond eten. Dat is toch ook gezelliger?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-07-2018 08:26
Zo dacht ik ook altijd maar nu zit ik dus ineens met 10 kilo meer die er echt niet meer vanaf gaan. Na 3 maanden op 1200 cal was er 1,5 kilo af. Nou laat dan maar. Dan gaat hij maar houden van die extra massa, of niet.
Als die 10 kilo er door extra eten zijn aangekomen had ik ervoor gezorgd dat ik ergens voor die 10 al had ingegrepen.
(En mijn partner had er eerder al iets van gezegd)

In stop straks na de vakantie met roken en ik weet nu al, als ik niet oppas komt er zo 10 kilo bij.

Dus eerst trouwen, dan vakantie,dan stoppen en gelijk weer een strak sportschema

Het is echt niet zo dat we alleen van elkaar houden als we slank zijn. We vinden heb beide alleen mooier bij elkaar en bij onszelf
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vindt ook dat ik wel wat mag afvallen. Heeft hij eerlijk gezegd en ja: dat deed even pijn.
Maar hij bracht het letterlijk zo: "ik hou van jou onvoorwaardelijk, maar het is een tweede of ik onvoorwaardelijk op je val. Ik wil je over 30 jaar nog steeds willen doen."
Ik ben nu juist blij dat hij het eerlijk heeft gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je wat betreft figuur zeker bepaalde eisen kan stellen. Je kan afvallen. Dik worden heb je zelf in de hand. Als jouw vriendin plotseling kaal zou worden en dat vindt jij niet mooi: ander verhaal. Kan ze niks aan doen.
Maar aan haar figuur kan ze zeker iets doen. In een relatie hoor je ook gewoon moeite voor elkaar te blijven doen. Je wilt elkaar toch ook aantrekkelijk blijven vinden?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-07-2018 08:02
Ik ga niet zeggen dat hij me mollig ook maar mooi moet vinden als dat zijn smaak niet is; wat een onzin.
Precies dit
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-07-2018 08:26
Zo dacht ik ook altijd maar nu zit ik dus ineens met 10 kilo meer die er echt niet meer vanaf gaan. Na 3 maanden op 1200 cal was er 1,5 kilo af. Nou laat dan maar. Dan gaat hij maar houden van die extra massa, of niet.
Je valt ook niet af van alleen de calorie inname verminderen naar 1200.
Summerdance schreef:
22-07-2018 10:05
Als die 10 kilo er door extra eten zijn aangekomen had ik ervoor gezorgd dat ik ergens voor die 10 al had ingegrepen.
(En mijn partner had er eerder al iets van gezegd)

In stop straks na de vakantie met roken en ik weet nu al, als ik niet oppas komt er zo 10 kilo bij.

Dus eerst trouwen, dan vakantie,dan stoppen en gelijk weer een strak sportschema

Het is echt niet zo dat we alleen van elkaar houden als we slank zijn. We vinden heb beide alleen mooier bij elkaar en bij onszelf
Zeker geen extra eten. Nieuwe medicijnen waardoor ik minder verbrand, gevolgd door beginnende overgang, Ik weet echt wel hoe je moet afvallen (heb ook wel 20 kilo minder gewogen met BMI van rond de 16), maar nu lukt het niet.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-07-2018 13:41
Zeker geen extra eten. Nieuwe medicijnen waardoor ik minder verbrand, gevolgd door beginnende overgang, Ik weet echt wel hoe je moet afvallen (heb ook wel 20 kilo minder gewogen met BMI van rond de 16), maar nu lukt het niet.
Als je minder verbrandt, moet je simpel gezegd minder eten en datgene eten wat jouw metabolisme nog een beetje stimuleert.
Ik begrijp dat het lastig is wanneer er medicatie aan te pas komt en ook overgang is niet mals. Maar is geen excuus.. gewoon minder eten, meer bewegen en zorgen dat de verbranding hoog blijft.

En bedoel je echt een BMI van 16? Dat is echt anorexia-achtig laag..
Alle reacties Link kopieren
Ontopic: TO, je zegt dat jouw vriendin extreem onzeker is. Waar is zij onzeker over? Ook over haar gewicht? Vind zij zichzelf ook (te) dik? Als jij dan aangeeft dat ze wat is aangekomen enzo, dan is dat voor haar natuurlijk een bevestiging van haar onzekerheid..

Uiteindelijk moet zij zelf iets aan die onzekerheid doen. Het moet niet zo zijn dat haar zekerheid van jouw mening over haar afhangt. Als zij zelf lekker in haar vel had gezeten en zeker was over zichzelf, had jouw mening over dat ze te stevig is niet zo'n impact gehad. Voel je niet schuldig :) uiteindelijk kan het een eye opener zijn zodat zij iets gaat doen om zich weer zeker te voelen
Alle reacties Link kopieren
Super bedank voor alle reacties.
Ik reageer niet op alle berichtjes, ik zal meer algemeen reageren.

Afvallen is iets wat we samen al een paar keer hebben geprobeerd, maar niet vol hebben gehouden tot nu toe. Ik ga vanaf morgen weer echt beginnen met gezond eten en sporten. Ik denk dat ze wel met me mee doet. Maar inderdaad zoals jullie al zeggen, je moet een beetje moeite voor elkaar blijven doen.

Naast het feit dat ik haar gekwetst heb, heb ik zelf ook verteld dat fysieke aantrekkingskracht niet hetzelfde is als vreselijk van elkaar houden. Maar ik ben slecht met woorden, dus het gesprek was al ruk voordat ik dat zei.

@Lielalie
Ze is juist zo onzeker over haar gewicht, en ik heb dat inderdaad bevestigd. Dat maakt het zo heftig voor haar.
Vroeger dacht ik er net zo over maar het is niet vol te houden om levenslang strak in het vel te blijven. Als 30-jarige dacht ik van wel, maar 45+ moet je daar veel meer moeite voor doen. Ik heb daar de energie en de zin niet voor. Natuurlijk zorg ik wel dat ik er zo leuk mogelijk uit zie, meestal, maar dus niet meer met een BMI van 18,5. Als die partner dat niet trekt, jammer dan.
Andersom is hij ook niet meer zo strak als op zijn 35e. Ik vind dat niet erg, hij blijft leuk en aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Keys schreef:
22-07-2018 19:01
Super bedank voor alle reacties.
Ik reageer niet op alle berichtjes, ik zal meer algemeen reageren.

Afvallen is iets wat we samen al een paar keer hebben geprobeerd, maar niet vol hebben gehouden tot nu toe. Ik ga vanaf morgen weer echt beginnen met gezond eten en sporten. Ik denk dat ze wel met me mee doet. Maar inderdaad zoals jullie al zeggen, je moet een beetje moeite voor elkaar blijven doen.

Naast het feit dat ik haar gekwetst heb, heb ik zelf ook verteld dat fysieke aantrekkingskracht niet hetzelfde is als vreselijk van elkaar houden. Maar ik ben slecht met woorden, dus het gesprek was al ruk voordat ik dat zei.

@Lielalie
Ze is juist zo onzeker over haar gewicht, en ik heb dat inderdaad bevestigd. Dat maakt het zo heftig voor haar.
Ik vind niet dat je haar daadwerkelijk hebt gekwetst.
Ze vindt zichzelf te dik, en jij hebt (misschien niet heel subtiel) aangegeven dat je dat met haar eens bent. Dat noem ik geen kwetsten, ze is gewoon behoorlijk verdrietig omdat het een bevestiging is van haar te dik zijn (want ja, dat wil je eigenlijk liever ontkennen). Zo ging dat bij mij en mijn vriend ook. Ik was eerst enorm gekwetst, totdat ik me realiseerde dat hij gewoon hetzelfde vind als ik: ik vind mezelf ook mooier met een maatje minder. En het staat verder compleet los van hoeveel hij van me houdt.

Ik wens jullie veel succes! Het komt vast goed en samen kunnen jullie elkaar motiveren :)
Natuurlijk gaat dat aan iemand vreten. Heb je een EQ van een erwt ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven