Date afkappen als het niet naar je zin gaat?

29-07-2018 10:50 41 berichten
Wat een fijn forum dit! Ik las vooral mee, maar nu toch ook een topic voor een kwestie bij mij.

Ik heb 4 dates gehad met een leuke man, maar ineens gaat het van heel enthousiast contact naar opeens veel minder contact. En dat vooral vanuit hem. Hij gaat niet echt uitgebreid in op mijn appjes maar beetje kort. Het is nu 2 weken geleden dat we hebben afgesproken. Ik had begin van de week voorgesteld om af te spreken. Krijg ik alleen terug: ik kan helaas niet. Verder geen tegenvoorstel ofzo. Later in de week in de avond laat een appje van hem en toen dacht ik ooh wil je mij nu als bootycall? Dat is niet mijn insteek.

Oftewel, ik vind dat hij nog weinig geïnteresseerd over komt. Er is weinig contact en ik vind het zelf niet heel boeiend meer op deze manier. Maar ik heb ook weer veel gelezen dat je moet doen alsof je het niet gemerkt hebt dat hij zo weinig opeens laat horen, omdat je dan niet needy over komt. Terwijl wat ik eigenlijk wil, als hij nog een keer gaat voorstellen om af te spreken, gewoon wil zeggen van joh dit is niet mijn ding zo. Merk dat er niet veel interesse meer is dus ik wil het erbij laten zitten. Maar komt dat dan desperate over? Alsof ik hoopte dat hij leuk zou blijven doen?

Ik weet dat hij niet druk is en juist veel vrije tijd heeft. Er zal vast nog een ander zijn waar hij mee date. Maar soms lees je hier dat je daten als vrijblijvend moet zien en er relaxed moet in staan na een paar dates. Ik sta er ook relaxed in en wil altijd iemand eerst leren kennen voordat ik ga denken of het relatiemateriaal is. Maar nu vind ik het oprecht niet zo boeiend meer doordat hij niet meer geïnteresseerd over komt.

Ben benieuwd naar jullie visie hierop :)
Maar dat is toch makkelijk, je vindt het niet meer boeiend dus dat zou ik hem appen en daarmee is het klaar.
Alle reacties Link kopieren
He is just not into you.
Ik zou het laten gaan. Anders was hij wel meer geïnteresseerd geweest en had meer moeite gedaan.
Zelf ook eens meegemaakt, contact is doodgebloed. Doei! his loss denk ik dan.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Als het niet meer boeiend is houdt het toch op?
Waarom doorgaan met iets wat je nu al niet meer leuk vindt?

Maar als jij de adviezen van anderen op wil volgen door er vooral energie in te blijven steken: ga je gang.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Geen bericht meer en weer verder!
enn wijzigde dit bericht op 29-07-2018 10:56
17.86% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja natuurlijk. Je hebt toch wel wat beters te doen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon hierbij laten of het contact even puur van hem af laten hangen en zelf ook lekker met andere mannen gaan daten en niet je peilen alleen op hem richten.

Hij klinkt idd niet echt geïnteresseerd meer. Hebben jullie al sex gehad?
trien30 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 10:57
0.43% gewijzigd
He’s just not that into you.
Waarom wil je nog tijd aan hem spenderen als het al zo duidelijk is. Alleen maar om het laatste woord te hebben? Of om niet het gevoel te hebben ‘gedumpt’ te zijn?

En ‘needy’ overkomen? Stop met het overanalyseren van alles. Er zijn gewoon leukere exemplaren. Laat deze gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij ook een no-brainer. Hij lijkt niet heel enthousiast te zijn over een nieuwe date (behalve dan om 's avonds een 'snelle behoefte' te bevredigen) en jij hebt ook weinig puf meer in deze man.

Dus stuur je hem een "hey joh, ik ga het hier bij laten."

Spelletjes spelen als in wachten tot hij je op date vraagt en dan "nee dankje" zeggen: alsjeblieft zeg, je bent toch geen puber meer?
Jij vindt het niet leuk meer dus afkappen en weer doorgaan met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Laat gaan, niet meer reageren, ook niet: ik ga het hierbij laten.

Ik zou je ook afraden om spelletjes te spelen...wanneer je perse iets moet doen dan zou ik het niet per app doen (onvolwassen medium). Bel hem, zeg hem dat hij niet enthousiast overkomt en dat dat voor jou reden is om niet meer te willen afspreken en dat je het contact hierbij laat. Wens hem veel succes bij zijn verdere dates.

Dan sluit je het af en geef je ook feedback mee, anders denkt hij wellicht dat hij jou op de lijst kan laten staan voor wanneer hij een keer niets te doen heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij wil niet meer en jij nu ook niet. Ik zou er verder geen woorden meer aan vuil maken. Normaal gesproken vind ik dat degene die er geen zin meer in heeft (hij) hoort te berichten dat hij niet meer verder wil daten en dan is het afgerond.

Nu hij dat niet gedaan heeft hoef jij zelf niet te sturen dat je het niet meer leuk vindt op deze manier. Laat lekker zitten. Mocht hij nog wel contact opnemen, dan kun je op dat moment wél zeggen dat je niet meer geïnteresseerd bent.

Ik weet niet wat dat met needy zijn te maken heeft. Je kunt gewoon zeggen dat je hebt gemerkt dat hij er duidelijk geen interesse meer in had en dat je het er daarom verder bij wil laten. Gewoon een logische, verstandige beslissing.
Ik zou niks meer laten horen. Mocht hij initiatief nemen zou ik zeggen dat het wat jou betreft niet meer hoeft. Zonde van je energie zo, die kun je beter steken in andere dingen
Gewoon laten doodbloeden. Mocht hij je nog contacten dan kun je antwoorden dat je verder kijkt.

Maar zo te lezen boeit het je wel en zou je graag willen dat hij meer moeite deed.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 11:22
1.91% gewijzigd
Ik zou niks meer appen of bellen en gewoon doorgaan met jouw leven.
Appt hij jou nog wel een keer savonds laat, dan zou ik het negeren. Geen woord meer aan vuil maken.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou je dit moeten laten doodbloeden, maar ik denk dat jij daar niet helemaal vrede mee kunt hebben.
Dus waarom niet gewoon alle kaarten op tafel gooien?
Stuur m een berichtje:
Optie A)
Hi, ik vond onze dates gezellig en zou het willen voortzetten, ik krijg het gevoel dat jij er inmiddels anders instaat omdat je wat stiller bent in het contact. Klopt dat? Dat mag natuurlijk maar ik vind dan duidelijkheid wel handig. Zo niet, dan hoop ik dat je een volgende date kunt voorstellen😊

Of iets minder forward:

Optie B)
Jammer dat je toen en toen niet kon met een date, ik denk dat je het nu wat drukker hebt dus misschien dat jij beter kunt aangeven wanneer je tijd/zin hebt?
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste zou ik echt niet doen want wanneer jij zin had dan had TO dat nu wel geweten. Het is gebedel om contact en het is duidelijk dat hij niet wil want anders had zij wel iets gehoord en had hij wel iets voorgesteld. Ik zou niet gaan bedelen om contact. Ik zou eerder laten maken dat het op deze manier dus niet meer hoeft of helemaal niet meer reageren.

Het feit dat hij niets doet is op zich al duidelijk, waarom om nog meer duidelijkheid vragen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Een lauwe gast dus.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het hem niet in real life te zeggen, dat kan ook gewoon via de app.
Ik snap wel dat je het minder leuk vindt nu hij zo weinig interesse toont. Hij vindt jou iig niet leuk genoeg. Op naar de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo’n afkap-appje zo gek! Waarom doet men dat?
Ik heb zoiets weleens ontvangen en dan dacht ik echt: @(
Tegenwoordig gooi ik dit soort types uit mijn lijst zonder verder iets te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je precies?

Wil je verder daten, dan zou ik hem vragen wat eraan de hand is. Niet gaan invullen “ik weet dat hij het niet druk heeft”. Je kent hem nog niet goed genoeg om precies te weten wat er allemaal speelt

Of trek jij liever de stekker eruit i.p.v. dat de man dit doet?

3 opties dus
- hem gewoon vragen
- berichtje sturen; we hebben 4 leuke dates gehad, maar voor mij zit er niet meer in. Het gaat je goed.
- dood laten bloeden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nou weet je wat het is. Ik heb wel eens eerder 2 keer zo'n soort man gehad. En ik heb ook wel eens gevraagd wat er was of juist zelf meer initiatief genomen. Maar het bleek dat ze mij idd gewoon niet leuk genoeg vonden of met zoveel andere dames ook bezig waren. En dit voelt nu een beetje 3 keer op een rij.

Ik had graag nog verder willen daten (maar niet op deze manier) en vind het oprecht jammer dat zijn enthousiasme nu ver te zoeken is. Ik heb hem ook op sociale media en hij doet genoeg andere leuke dingen. Alleen niet met mij. Ik heb notabene nog gevraagd om af te spreken waarop je dus zo'n lauwe reactie krijgt. Ik heb eigenlijk geen zin meer om degene te zijn die nu weer de kar te moeten gaan trekken. Ik heb gewoon zin in een enthousiaste man.
Alle reacties Link kopieren
Shine_bright101 schreef:
29-07-2018 11:26
Eigenlijk zou je dit moeten laten doodbloeden, maar ik denk dat jij daar niet helemaal vrede mee kunt hebben.
Dus waarom niet gewoon alle kaarten op tafel gooien?
Stuur m een berichtje:
Optie A)
Hi, ik vond onze dates gezellig en zou het willen voortzetten, ik krijg het gevoel dat jij er inmiddels anders instaat omdat je wat stiller bent in het contact. Klopt dat? Dat mag natuurlijk maar ik vind dan duidelijkheid wel handig. Zo niet, dan hoop ik dat je een volgende date kunt voorstellen😊

Of iets minder forward:

Optie B)
Jammer dat je toen en toen niet kon met een date, ik denk dat je het nu wat drukker hebt dus misschien dat jij beter kunt aangeven wanneer je tijd/zin hebt?


Deze 2 berichtjes zou ik niet sturen, ik vind ze juist needy en bedelend overkomen.
Een beetje onderdanig zelfs.


Als jij er geen zin meer in hebt mag dat hoor. Het moet, zeker in de eerste fase, een beetje leuk gaan. Gun jezelf een leukere date!
Ik zou het berichtje van Hamerhaai sturen. Kort maar krachtig en NEXT!
Alle reacties Link kopieren
Waarom open je een topic hierover, en lees je hoe je je zou moeten gedragen om niet needy over te komen als het je allemaal niet boeit?

En het is toch ook geen ramp als hij merkt dat je het jammer vindt en dat je hoopte dat hij leuk bleef doen?
Want je schrijft dat je niet wil dat hij dat denkt. Ik denk dat als jou het daadwerkelijk niks zou boeien, dat je dan ook niet zo bezig zou zijn met wat hij van jou denkt.

Tegenwoordig lijk je met daten altijd zo’n gespeelde nonchalance uit te moeten stralen. Alsof je niet mag laten zien dat iets je boeit of raakt.
Het is toch helemaal niet erg om zoiets jammer te vinden?

Ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt. Naar aanleiding van je verhaal loopt dit inderdaad op zijn eind.
Je kan de nonchalance kaart spelen door niks meer te sturen. Of je kan zeggen dat je het jammer vindt en hem het beste wensen.
winkje87 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 12:43
0.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven