Onzeker over soort (potentiële) relatie

30-07-2018 20:39 77 berichten
Goedenavond..

Gezien ik zowat 0,0 ervaring heb met (mogelijk serieuze) relaties, pols ik graag jullie mening over het volgende:

Sinds een week of 4 heb ik wat meer contact met een vrouw. Zij is 41, moeder van twee kinderen. Ik ben 29, geen kinderen. Via sportclub kennen we elkaar al wat langer eigenlijk, maar laatste periode lijkt het, voor mijn gevoel, misschien wat meer te worden dan 'vrienden (via de club'). We zijn samen 2x weggeweest (concert en gaan eten). Heel gezellige avonden gehad, tweede keer dieper van gespreksstof over van alles en nog wat; kinderwens (nee heb ik niet), aantrekken van omgeving (beide nee), maar bijvoorbeeld ook over ons lief en leed. Zij weet hoe ik me voel (vind haar heel leuk) maar is voorzichtig. Heeft twee kinderen en wil ook niet overhaast iemand in hun leven trekken. Snap ik ook heel goed. Wel is ze sowieso heel erg sociaal. Dus hoe onderscheid ik hele sociale tot misschien iets wat meer is, naar mij toe ?

We sturen ook wel wat berichtjes naar elkaar, vaak begin ik een gesprek maar zij ook wel met regelmaat.. Ik heb het idee dat ze mij ook wel leuk vindt, ook al is dat niet zo expliciet gezegd. Vooral dat ze mij graag beter wil leren kennen en van daaruit kijken we wel, citeer ik :) Wat moet ik hiermee ? Klinkt in mijn oren als twijfelachtig.. of toch vooral voorzichtigheid ?

Nou ben ik een vrij onzeker persoon (op dit gebied).. Wat moet ik nu denken? Ik denk dat ze mij wel leuk vindt, ze lacht veel, kijkt me soms op 'zo'n' manier aan.. Of beeld ik me die blik in..

Daarbij, hoe onderhoud je contact ? Om de 2 weken zijn de kindjes naar de ex voor een weekend, is dat op die manier (voorlopig) genoeg om tot iets meer te komen ? Wel kom ik wel eens over de vloer als ze er ook zijn, maar meer voor iets anders (helpen met klusje)..

Hoor graag jullie mening. Thx..
ze vind je leuk, het wordt tijd om je tong er in te steken
Alle reacties Link kopieren
Ze vindt je inderdaad leuk anders sprak ze niet met je af. Ze heeft waarschijnlijk wel al een hoop gedoe op relatiegebied meegemaakt, dus ik denk dat ze echt voorzichtig is en rustig aan wil doen.
Een idee is inderdaad om eens te polsen of ze in haar kindvrije weekend weer wil afspreken.
...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rustig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Of je dit moet willen is de vraag. Nu denk je er nog makkelijk over. Je wil geen kinderen, maar wel opgescheept zitten met die van een ander en al het gezeik wat erbij komt? Beter vind je een wat jongere meid om lekker omgeremd te gaan en staan waar je wil.
Maar goed, daar kom je later vanzelf vast achter. In haar kindvrije weekenden kun je afspreken en toch ook als de kinderen er zijn? Trap er niet in dat ze je daardoor aan het lijntje houdt of buiten de deur. Dan moet ze immers geen relatie hebben. Maar niet alleen op afroep in haar vrije weekenden. Sowieso wel een persoon die de makkelijke weg kiest door een jonge knaap in te zetten, zodat zij de broek aan heeft. Die ex had er geen trek meer in. Al met al lijkt het me geen lot uit de loterij.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
30-07-2018 21:57
Of je dit moet willen is de vraag. Nu denk je er nog makkelijk over. Je wil geen kinderen, maar wel opgescheept zitten met die van een ander en al het gezeik wat erbij komt? Beter vind je een wat jongere meid om lekker omgeremd te gaan en staan waar je wil.
Maar goed, daar kom je later vanzelf vast achter. In haar kindvrije weekenden kun je afspreken en toch ook als de kinderen er zijn? Trap er niet in dat ze je daardoor aan het lijntje houdt of buiten de deur. Dan moet ze immers geen relatie hebben. Maar niet alleen op afroep in haar vrije weekenden. Sowieso wel een persoon die de makkelijke weg kiest door een jonge knaap in te zetten, zodat zij de broek aan heeft. Die ex had er geen trek meer in. Al met al lijkt het me geen lot uit de loterij.
Je bent niet een béétje negatief hè :facepalm:
...
Djessy schreef:
30-07-2018 22:00
Je bent niet een béétje negatief hè :facepalm:

Het is een gáve! Echt in ieder topic weet ze wel iemand neer te sabelen. Ik vind het wel iets creatiefs hebben, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
30-07-2018 22:36
Het is een gáve! Echt in ieder topic weet ze wel iemand neer te sabelen. Ik vind het wel iets creatiefs hebben, hoor.
Sneu als je zo in het leven staat.
...
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
30-07-2018 22:00
Je bent niet een béétje negatief hè :facepalm:
Maar ze heeft wel gelijk. Als to echt geen kinderen wil, dan moet ie geen vrouw met kinderen willen.

Als to alleen tegen haar zegt dat ie zelf geen kinderen wil omdat ie denkt of weet dat zij er zeker niet 1 bij wil, dan moet ie er ook mee kappen.
julius schreef:
30-07-2018 22:47
Maar ze heeft wel gelijk. Als to echt geen kinderen wil, dan moet ie geen vrouw met kinderen willen.

Als to alleen tegen haar zegt dat ie zelf geen kinderen wil omdat ie denkt of weet dat zij er zeker niet 1 bij wil, dan moet ie er ook mee kappen.

Niet mee eens. Er zit verschil in het niet willen verwekken/ biologische ouder zijn van een kind of sowieso een relatie zonder kinderen willen.
Klopt. Ik heb geen wens om zelf per se vader te worden. Echter kan ik wel goed met kinderen omgaan en doe ik dat ook graag...

Maar verder nog opmerkingen, suggesties, antwoorden.. :) ?
Gewoon lekker doorgaan met daten. Zo te lezen vind ze je echt wel leuk. Niet in paniek raken, verras haar met een picknick of zo.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gaan daten, elkaar leren kennen en plezier hebben :)
...
Alle reacties Link kopieren
Zij is 41 jaar en heeft kinderen. Jij bent 29 jaar en hebt nog geen kinderen. Conclusie: een langdurige serieuze relatie zal het niet worden. Vertel haar dat (snapt ze waarschijnlijk wel). Ik zou genieten van je tijd met haar, als je haar echt leuk vindt. Maar blijf ook naar vrouwen van rond je eigen leeftijd kijken, daar zit meer toekomst in.
Don't follow me. I'm lost too..
Dus volgens BruinHondje; er is volgens jou dus gewoon geen kans van slagen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat onzin. Als het om liefde gaat, maakt leeftijd(verschil) niet uit. Binnen bepaalde grenzen weliswaar. Als jij haar echt leuk vindt, gewoon ervoor gaan. Wat heb je te verliezen?
...
Vind ik ook hoor, polste alleen de gedachtegang van BruinHondje. Ik denk dat we elkaar echt wel leuk vinden (ook als ik jullie reacties zo lees m.b.t. haar kant)..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben reëel. Het kan ook goed gaan, maar ik denk dat hij het nu te rooskleurig ziet. Waarom zoekt zij niet lekker een man van eigen leeftijd die gescheiden is met twee of meer kinderen?! Nee, die weet wel waar ze moet wezen...
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
31-07-2018 11:14
Ik ben reëel. Het kan ook goed gaan, maar ik denk dat hij het nu te rooskleurig ziet. Waarom zoekt zij niet lekker een man van eigen leeftijd die gescheiden is met twee of meer kinderen?! Nee, die weet wel waar ze moet wezen...
Er zijn ook mensen die niet zoeken, maar gewoon iemand tegen komen waar het enorm mee klikt. Liefde laat zich niet leiden door een getal.
...
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet alleen om het getal, zoals ik schrijf. De andere zaken zijn (mogelijk) nog problematischer.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
31-07-2018 11:32
Het gaat niet alleen om het getal, zoals ik schrijf. De andere zaken zijn (mogelijk) nog problematischer.
Welke zaken dan? De kinderen? Hij wil zelf geen kinderen, maar vindt ze wel leuk, prima dus.
...
Alle reacties Link kopieren
En Bird, is er al gezoend? :flirting:
...
Hey.. haha, nee. Heb haar wel paar gezien/gesproken maar dat was bij de betreffende sportclub. Is daar niet gepast denk ik ;-)

Wel hebben we afgesproken komende week weer iets te gaan doen. Ben alleen in twijfel.. eerste x op stap geweest naar stadsfeest, tweede keer samen gaan eten.. wat nu? Suggesties..

En feit dat we dus al voor een derde x 'op date' gaan, wat zegt dat.. ?
Alle reacties Link kopieren
Lekker doorgaan, casual genieten van het samen zijn en elkaar beter leren kennen :) Ik zou er geen haast mee maken. Picknick klinkt goed.. wandeling.. fietstocht.. museum.... 1001 dingen die je kan doen, kies er 1 die je leuk lijkt.

Mensen hier die nu al concluderen dat X of Y niet zal gaan werken zou ik me niet al te veel van aan trekken. Zelfde voor iedereen die roept dat de 3e date bijzonder is. Uiteindelijk gaat het erom wat het beste bij jullie past.

Kun je een keertje samen met haar en een goede vriend/vriendin/familielid afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
30-07-2018 21:57
Of je dit moet willen is de vraag. Nu denk je er nog makkelijk over. Je wil geen kinderen, maar wel opgescheept zitten met die van een ander en al het gezeik wat erbij komt? Beter vind je een wat jongere meid om lekker omgeremd te gaan en staan waar je wil.
Maar goed, daar kom je later vanzelf vast achter. In haar kindvrije weekenden kun je afspreken en toch ook als de kinderen er zijn? Trap er niet in dat ze je daardoor aan het lijntje houdt of buiten de deur. Dan moet ze immers geen relatie hebben. Maar niet alleen op afroep in haar vrije weekenden. Sowieso wel een persoon die de makkelijke weg kiest door een jonge knaap in te zetten, zodat zij de broek aan heeft. Die ex had er geen trek meer in. Al met al lijkt het me geen lot uit de loterij.
Ben jij het zusje van Redbulletje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven