Uit de hand gelopen vakantieruzie tussen ouders en vriendin

08-08-2018 10:33 721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat vooraf gaande info: Ik ben een jongen van 19 en mijn vriendin is bijna 17 en we hebben iets langer dan anderhalf jaar een relatie

Deze zomervakantie ben ik eerst 1 week met mijn vriendin’s ouders mee geweest en daarna zouden we 2 weken met mijn ouders en andere familie op vakantie gaan dit ging allemaal goed tot de 1e week was afgelopen van mijn ouders vakantie.

Het was namelijk zo, vorig jaar op vakantie hebben ik en mijn vriendin ons best afgezonderd van de rest van de familie, we waren veel op onze eigen kamer(omdat we elkaar best niet lang hadden gezien vanwege vakantie). Dus me ouders waren bang dat dit jaar weer zo zou lopen, toen we na de eerste week besloten om even een avondje een film te kijken op onze kamer en niet bij de familie te zitten werd dit niet in dank afgenomen en werd er gelijk agressief gereageerd door mijn moeder (de dag ervoor hadden mijn vriendin en ik een kleine ruzie en dit heeft de familie gezien dus er was al een soort spanning).

De volgende dag besloot ik om erover te praten met mijn moeder die nog steeds erg boos was en het liep dus helemaal uit de hand, en ze reageerde alles af op mijn vriendin en heftig ook. Ik vond het onzin dat we over zo’n klein ding ruzie kregen en heb volledig partij getrokken voor mijn vriendin. Door dit allemaal werd haar heimwee die ze al had nog veel erger versterkt en heeft haar ouders gebelt of er iets mogelijk was om maar huis te gaan en dat was er namelijk met de trein 14 uur reizen. Later op de dag heb ik gepraat met mn moeder en die heeft excusses aangeboden aan mn vriendin en ze begon te twijfelen om toch te blijven, uiteindelijk was ze toch zeker dat ze naar huis wou gaan. Dus ik zei tegen mijn ouders: Als ze gaat dan ga ik mee! Toen escaleerde alles nog erger en werd het weer op mijn vriendin betrokken en vol naar haar uitgehaald voor de 2e keer. En wat dan ook ik mocht niet met mijn vriendin mee naar huis (waar ik nu enorme spijt van heb).

Maandagochtend is mijn vriendin op de trein gestapt en me ouders hebben gevraagt of ze het echt niet nog n kans wil geven en wilt blijven. Maar dat was al te laat en op dat moment was ze niet heel boos op mijn ouders maar was het meer de heimwee.

Nu is ze thuis en hebben we gisteravond (dinsdagavond) gafacetimed en ik begon over of ze het nog een kans wou geven met mn ouders want uit huis gaan is ten slotte nog bijna onmogelijk nu. Ze zei dat ze geen antwoord gaat geven op die vraag en dat het ook kan zijn dat het nooit meer goed komt tussen haar en mijn ouders (het is al 2 keer eerder fout gelopen tussen mijn ouders en mijn vriendin, maar veel minder erg). Dus ik vroeg of ze het alsjeblieft niet wilt uitsluiten om het nog eens met mijn ouders te proberen en toen werd ze boos op mij omdat ik zo aandrong over dit onderwerp (maar voor mij is dit het belangrijkste wat er is).

Maar zou ze dit zeggen uit woede of is ze hier echt van mening over voor een hele lange tijd? Ik wil heel graag dat het goed komt tussen mijn ouders en vriendin en ik en mijn ouders hebben ook al goede afspraken gemaakt wat voorkomt dat er in de toekomst weer zo’n grote ruzie komt.

Mijn vriendin is bang dat het toch wel weer fout gaat lopen later en is er klaar mee omdat het al vaker is gebeurt en haarzelf zich dan telkens weer kut voelt. Ik loop deze laatste week van de vakantie bijna alleen te huilen en afleiding zoeken gaat moeilijk want de omgeving is best saai en heb geen zin in leuke dingen nu. Ik loop helemaal vast en weet niet wat ik moet en kan doen 😭

Gr. Nick
Alle reacties Link kopieren
Als jullie je niet gedragen kunnen als jullie met je ouders mee zijn op vakantie ( ruzie maken, vaak overdag gaan liggen ketsen afzonderen ) dan zou ik pas aan vaste verkering denken als je in staat bent jullie eigen vakanties te betalen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriendin heeft groot gelijk dat ze zich niet laat uitkafferen door jouw ouders. Jij was god bezig door het voor haar op te nemen, maar dat je haar alleen hebt laten gaan vind ik nogal laf.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
08-08-2018 10:38
Jouw vriendin heeft groot gelijk dat ze zich niet laat uitkafferen door jouw ouders. Jij was goed bezig door het voor haar op te nemen, maar dat je haar alleen hebt laten gaan vind ik nogal laf.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
dan ga je toch ook naar huis?

en hoezo kun je niet op jezelf gaan wonen?

het word tijd dat je wat minder aan je ouders hangt, dat is zo onaantrekkelijk... al helemaal als ze zich zo raar gedragen trouwens
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Waarom ging jij niet met haar mee dan?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
08-08-2018 10:38
Als jullie je niet gedragen kunnen als jullie met je ouders mee zijn op vakantie ( ruzie maken, vaak overdag gaan liggen ketsen afzonderen ) dan zou ik pas aan vaste verkering denken als je in staat bent jullie eigen vakanties te betalen.
Tja dat ketsen kun je verwachten als je twee pubers meeneemt
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb medelijden met het meisje.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Foresta schreef:
08-08-2018 10:39
Waarom ging jij niet met haar mee dan?
Ik vraag me dat ook af. Hij schrijft dat ie dat niet mocht, maar hij is 19. Bovendien zou ik het als ouder niet waarderen dat ze m’n 17-jarige dochter 14 uur alleen in een trein laten zitten.
¡Apagando las luces!
Ik snap je ouders wel. Persoonlijk zou ik er echt niet op zitten te wachten om mijn zoon en zijn kalverliefde mee te nemen als ze zich alleen maar afzonderen.

Prima als ze samen willen zijn, maar dan gaan ze maar alleen op vakantie. Zolang ze met mij willen/moeten vind ik het wel zo fatsoenlijk om tijd met mij als geldschieter door te brengen.

Daarnaast: dit houdt geen stand. Je vriendin is vertrokken vanuit onredelijkheid onder de noemer 'heimwee'. Ze maakt ruzie met je ouders en reageert erg theatraal met 'het komt niet meer goed'.

Met alle wijsheid die ik nu heb zou ik mijn zoon een leukere vriendin gunnen.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
08-08-2018 10:38
Jouw vriendin heeft groot gelijk dat ze zich niet laat uitkafferen door jouw ouders.
Als je meegevraagd wordt voor een, neem ik aan, zo'n goed als gratis vakantie, dan pas je je aan. Dan ga je niet in gezelschap ruzie lopen maken.
Misschien was die avond dat ze samen een filmpje wilden kijken wel een ander woord voor keihard gaan liggen seksen, of vertrokken ze voor de afwas en hadden ze al niet zo veel bijgedragen. Het zou zomaar eens net de druppel geweest kunnen zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ze is 16.
Dan ga je volledig over de top als er iets gebeurt wat je niet zint.
En accepteer je geen excuses, gewoon om lekker te sarren.

Jullie zijn op vakantie met je ouders. Kunnen jullie je nog 100x zo volwassen voelen, je ouders willen jullie dus niet alleen op een kamer 'film laten kijken'. Snap ik volkomen, jij bent 19 en zij 16.

Volgende keer duidelijke afspraken maken over welke regels er gelden en dan allemaal gewoon op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
08-08-2018 10:41
Ik vraag me dat ook af. Hij schrijft dat ie dat niet mocht, maar hij is 19. Bovendien zou ik het als ouder niet waarderen dat ze m’n 17-jarige dochter 14 uur alleen in een trein laten zitten.
Hadden ze haar vast moeten binden of gaan brengen?
Haar pa en moe hadden haar ook kunnen gaan halen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vermoed dat dat uitkafferen wel mee is gevallen. Waarschijnlijker vind ik het dat je ouders op hun tenen lopen met twee zichzelf afzonderende pubers en dat moeders het spuugzat was.
Alle reacties Link kopieren
Ben je echt 19?
Djeez, jullie gaan mee met ouders en gaan dan een potje bekvechten waar de hele familie van mag meegenieten. Dan komt er ruzie tussen je familie en jullie en heeft je vriendinnetje opeens heimwee en gaat naar huis. Dan ga jij zitten drammen en verder ruzie zoeken en nu zit je elke dag te janken. Dus nog steeds de sfeer verzieken en drama schoppen dus.
Wat je moet doen? Grow the fuck up.
Als je met je familie op vakantie gaat, kun je je best een beetje aanpassen aan hen. Ik vind het nogal asociaal om je dan vaak af te zonderen met z'n tweeën.

Vraag je eens af wat jullie eigen aandeel is in de onenigheid tussen jullie en jouw ouders.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
08-08-2018 10:39
Tja dat ketsen kun je verwachten als je twee pubers meeneemt
Hebben ze de hele nacht de tijd voor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Goede, volwassen beslissing van je vriendin!

Ik zou voorlopig niet aandringen op verzoening. Helaas is het voor jullie onder deze omstandigheden gewoon niet mogelijk om samen leuk op vakantie te gaan. Respecteer dat ze het even goed zat is en wees trots op een vriendin die durft te kiezen voor haarzelf en in staat is het initiatief te nemen. Sterkte daar!
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
08-08-2018 10:43
Ben je echt 19?
Djeez, jullie gaan mee met ouders en gaan dan een potje bekvechten waar de hele familie van mag meegenieten. Dan komt er ruzie tussen je familie en jullie en heeft je vriendinnetje opeens heimwee en gaat naar huis. Dan ga jij zitten drammen en verder ruzie zoeken en nu zit je elke dag te janken. Dus nog steeds de sfeer verzieken en drama schoppen dus.
Wat je moet doen? Grow the fuck up.
Exact
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat jullie je dan kennelijk een week lang toch niet hebben afgezonderd, wat mij een doodnormale behoefte lijkt. Je moeder komt in dit verhaal niet over als een mens onder wiens vleugels ik zou willen bivakkeren. Ik snap je vriendin eigenlijk aan alle kanten, ik snap niks van het verwachtingspatroon van je moeder/ouders.
Alle reacties Link kopieren
en ik en mijn ouders hebben ook al goede afspraken gemaakt wat voorkomt dat er in de toekomst weer zo’n grote ruzie komt.
Wat voor afspraken zijn dat? Ik vermoed dat als we deze afspraken weten we ook meer inzicht krijgen in wat er nou daadwerkelijk gebeurd is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lise1985 schreef:
08-08-2018 10:43
Als je met je familie op vakantie gaat, kun je je best een beetje aanpassen aan hen. Ik vind het nogal asociaal om je dan vaak af te zonderen met z'n tweeën.

Vraag je eens af wat jullie eigen aandeel is in de onenigheid tussen jullie en jouw ouders.
Ik vermoed:
- Gratis mee
- Ze doen niets met de rest van de familie en zijn alleen maar samen bezig
- Ze doen niets met bijvoorbeeld opruimen/afwassen.
- Op elk uitje wordt gereageerd met iets in de strekking van 'wij willen vandaag liever samen zijn.'

Ik zou er voor passen om zo mijn vakantie door te moeten brengen als ik betaal voor alles en een ondankbaar wicht en mijn ondankbare zoon 'samen willen zijn'.
Alle reacties Link kopieren
Foresta schreef:
08-08-2018 10:39
Waarom ging jij niet met haar mee dan?
Mijn ouders bleven hameren op dat de vakantie hun veel geld heeft gekost en als ik was gegaan was ik bij mijn vriendin, maar had ik een ruzie met de hele familie.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
08-08-2018 10:39
dan ga je toch ook naar huis?

en hoezo kun je niet op jezelf gaan wonen?

het word tijd dat je wat minder aan je ouders hangt, dat is zo onaantrekkelijk... al helemaal als ze zich zo raar gedragen trouwens
Omdat ze 17 en 19 zijn? En nog geen cent hebben om hun kont te krabben?
ik geef mn bek ook maar een douw
Mooie leeftijd om zonder ouders op vakantie te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven