Neemt hij afstand?

11-08-2018 11:23 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zullen hier vast velen topics over zijn maar ik heb toch even jullie advies nodig. Ik ben aan het daten met een leuke jongen die ik al een tijd ken. Het is eigenlijk een beetje vanzelf gegaan, een paar hele leuke dates gehad. We hebben ook gezamenlijke vrienden en dat is ook altijd gezellig met zn allen, geeft hij me ook gewoon een kus enz. Ik heb zn ouders ontmoet en we blijven af en toe bij elkaar slapen.

In het begin deed hij ontzettend zn best om te laten merken dat hij me leuk vind, ook via whatsapp vaak contact zoeken. Lieve opmerkingen, kusjes, dingen voorstellen om te gaan doen. Vragen hoe mijn dag is etc etc.

Nu sinds een paar weken is het contact (buiten dat we elkaar af en toe zien) veel minder geworden. Als we elkaar zien lijkt het allemaal goed te zitten, en ik weet ook dat ik me niet teveel aan moet trekken van whatsapp contact. Hij is elke dag weg met vrienden en is van alles aan het doen dus ik snap dat hij niet continue op zijn telefoon zit. Maar wanneer hij antwoordt vind ik het best afstandelijk. Het zijn meestal snelle berichtjes zonder kusjes of vraag hoe het met mij gaat. Ik heb ook het gevoel dat er weinig initiatief komt vanuit hem nu..

Maandag hebben we nog een leuke date gehad en stelde hij zelf voor om savonds nog wat te gaan eten. Waarom kan ik me niet gewoon daar op focussen en blijf ik steeds die apps analyseren. Ik laat hem totaal niet merken dat ik onzeker ben. Heb een tijd terug wel gevraagd of hij dit ziet als iets serieus en hij zei van wel, verder app ik niet teveel en probeer het nu van hem af te laten komen.

Maar pffff die onzekerheid haha het zal er wel bij horen maar ik kan er niet goed mee omgaan. Ik ben verliefd denk ik, help. Vanavond zie ik hem op een verjaardag van gezamenlijke vrienden en ik ben nu alweer bang dat hij me geen kus geeft of afstandelijk doet.. bah verliefd zijn is niks voor mij :’)

Het is vooral vervelend voor mezelf, ik kan het niet loslaten en ben alleen maar hiermee bezig. Hoe kan ik hier wat relaxter in worden en hoe krijg ik die onzekerheid weg..
Onzekerheid moet je niet weg willen krijgen, maar accepteren en afleiding zoeken.
Je gedachtes niet voor waarheid aan nemen en steeds als je afdwaald naar onzekere gedachten focussen op het positieve.

Je stelt je onbewust denk ik toch afhankelijk op, waardoor hij onbewust afstand neemt. Is vaak een wisselwerking.

Dus, zorg dat je voldoende afleiding hebt en kijk naar wat er wel is. Zo kan je weer genieten en daar maak je het voor jezelf leuk mee. Onzekerheid verdwijnt dan vanzelf. Krampachtig proberen weg te krijgen, vergroot de emotie alleen maar.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
11-08-2018 11:40
Onzekerheid moet je niet weg willen krijgen, maar accepteren en afleiding zoeken.
Je gedachtes niet voor waarheid aan nemen en steeds als je afdwaald naar onzekere gedachten focussen op het positieve.

Je stelt je onbewust denk ik toch afhankelijk op, waardoor hij onbewust afstand neemt. Is vaak een wisselwerking.

Dus, zorg dat je voldoende afleiding hebt en kijk naar wat er wel is. Zo kan je weer genieten en daar maak je het voor jezelf leuk mee. Onzekerheid verdwijnt dan vanzelf. Krampachtig proberen weg te krijgen, vergroot de emotie alleen maar.
Ik vind het zo jammer dat ik er niet meer van kan genieten. In het begin kon ik dat wel en had ik zoiets van: het zit wel goed.

Het lijkt wel sinds ik voor mezelf heb besloten dat ik het als iets serieus zie, hij juist afstand neemt en ik onzeker ben.
Dat doe je zelf. Ga daar mee aan de slag. Meditaties zouden kunnen helpen. Voor mij althans. Geleide meditaties op YouTube bijvoorbeeld. Om tot rust te komen. Gaat je onzekerheid niet weg nemen, die zal je moeten accepteren. Wordt het voor jezelf een stuk makkelijker.

Je duwt hem alleen maar verder van je af met je onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
11-08-2018 12:33
Dat doe je zelf. Ga daar mee aan de slag. Meditaties zouden kunnen helpen. Voor mij althans. Geleide meditaties op YouTube bijvoorbeeld. Om tot rust te komen. Gaat je onzekerheid niet weg nemen, die zal je moeten accepteren. Wordt het voor jezelf een stuk makkelijker.

Je duwt hem alleen maar verder van je af met je onzekerheid.
Ja klopt ik weet ook dat het probleem bij mij zelf ligt. Ik moet ook meer proberen te leven in het hier en nu, ik kan me zo druk maken over de toekomst maar weet dat ik daar niets aan heb.

Ik ga mediteren eens proberen, bedankt voor je tip!
Men leidt het meest van het leed wat hij vreest, is hier wel van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
Vaak kloppen onderbuikgevoelens wel.. als hij nu al weinig initiatief meer neemt zou ik er ook niet te veel meer van verwachten. Als je bang bent dat hij afstandelijk doet of je geen kus geeft dan is dat toch ook niks?

Elke relatie begint natuurlijk anders maar toen ik in de dateperiode zat met mijn huidige partner konden we echt geen genoeg van elkaar krijgen qua contact, die onzekerheid die ik voelde bij mannen waar ik voor hem mee datete, voelde ik bij mijn huidige partner totaal niet.

En cijfer jezelf niet weg he :) als je niet tevreden bent met hoe het nu is, kies dan zelf!
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
11-08-2018 15:27
Vaak kloppen onderbuikgevoelens wel.. als hij nu al weinig initiatief meer neemt zou ik er ook niet te veel meer van verwachten. Als je bang bent dat hij afstandelijk doet of je geen kus geeft dan is dat toch ook niks?

Elke relatie begint natuurlijk anders maar toen ik in de dateperiode zat met mijn huidige partner konden we echt geen genoeg van elkaar krijgen qua contact, die onzekerheid die ik voelde bij mannen waar ik voor hem mee datete, voelde ik bij mijn huidige partner totaal niet.

En cijfer jezelf niet weg he :) als je niet tevreden bent met hoe het nu is, kies dan zelf!
Ja daar heb je gelijk in.. alleen als we samen zijn is het echt heel fijn en leuk en merk ik wel dat ie me leuk vind. Dat maakt me dan weer zo in de war.

Ik ga het nu iniedergeval vanuit hem laten komen en komt dat niet, dan heeft het niet zo moeten zijn helaas :)
Niet teveel aannemen van de reactie van diamantje en dat op jezelf betrekken. Elke situatie is anders.

Afstand nemen lijkt me een goed idee. En dan eerst aan je onzekerheid werken. Geloof me, als je dat onder de knie krijgt kan je ineens weer helder zien. Als jullie samen zijn voelt het goed, vertrouw er op. En vanavond als je hem ziet, loop je naar hem toe en kus jij hem. Niet te onzeker doen. Jij wilt hem wel, dus laat dat zien.
Pak je zelfvertrouwen terug en leg dat niet bij hem en zijn aandacht neer.
Alle reacties Link kopieren
Met ywtje grotendeels eens. Helemaal dat onzekerheden bij mensen horen en dat je je er niet voor hoeft te schamen. Het lijkt tegenwoordig wel alsof iedereen een soort gespeelde nonchalanse moet hebben in het daten, en dat de ander maar niet mag merken dat iets je raakt.
Het kan niks zijn, en het kan ook wat afstand zijn, en daar kunnen weer 200 redenen voor zijn. Je weet het niet. Je moet voor jezelf zorgen dat je ermee om weet te gaan. Inderdaad afleiding zoeken of mediteren zijn goede tips, maar je kan er ook voor kiezen om eerlijk te zijn. Niet op een verwijtende manier, maar gewoon eens zeggen dat je af en toe wat onzeker wordt, dat dit niet bij hem ligt maar bij jou, en dat je hem gewoon erg leuk vindt. Bij mij helpt het toegeven al heel erg. Dan valt die krampachtigheid van “nochalant proberen te doen maar ondertussen je schoen opeten van frustratie” voor een groot deel weg.
Alle reacties Link kopieren
Als je je niet veilig en geliefd voelt in contact klopt het niet.

In mijn beleving werkt het zo.

Meer valt er denk niet te wensen in een relatie.

Alle gedrag wat daar uit voortvloeit maakt je als mens gelukkig.

Aanvulling: een man die jou echt wil zal er altijd voor zorgen dat daar geen twijfels/onzekerheid over hoeft zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren elkaar gewoon een kus gegeven toen ik op de verjaardag aan kwam, en ook toen ik weg ging. Verder tussendoor af en toe bij elkaar gestaan.. Nu laat ik verder het initiatief bij hem :)
Alle reacties Link kopieren
keukenstoel schreef:
11-08-2018 22:44
Als je je niet veilig en geliefd voelt in contact klopt het niet.

In mijn beleving werkt het zo.

Meer valt er denk niet te wensen in een relatie.

Alle gedrag wat daar uit voortvloeit maakt je als mens gelukkig.

Aanvulling: een man die jou echt wil zal er altijd voor zorgen dat daar geen twijfels/onzekerheid over hoeft zijn.
Ja daar heb je wel gelijk in.. al voel ik me wel heel fijn als we samen zijn dus daarom raak ik er zo van in de war.

Misschien dat de onzekerheid bij het daten hoort en dat je dan die zekerheid krijgt wanneer het een relatie wordt ofzo, ik heb geen idee. Maar over een relatie hebben we nog niet gesproken dat is een beetje te snel
Hoe ging het op de verjaardag?
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet gek maken door mensen die beweren dat het bij hen meteen goed zat vanaf date 1 en die al tig jaar samen zijn met hun partner. Onzekerheid hoort bij het daten, voor alle partijen. Het is de kunst dit bij jezelf te houden en inderdaad afleiding te nemen. Ga geen dingen invullen voor de ander en probeer te genieten!
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
12-08-2018 16:36
Hoe ging het op de verjaardag?
Toen ik aan kwam was hij er al en gaven we elkaar een kus, en tussendoor niet heel veel bij elkaar gestaan. Wel af en toe elkaar opgezocht dan waren we gewoon gezellig aan het kletsen. Toen ik weg ging gaf ie me ook gewoon een kus
Druktemaker12345 schreef:
12-08-2018 20:17
Toen ik aan kwam was hij er al en gaven we elkaar een kus, en tussendoor niet heel veel bij elkaar gestaan. Wel af en toe elkaar opgezocht dan waren we gewoon gezellig aan het kletsen. Toen ik weg ging gaf ie me ook gewoon een kus
Klinkt goed toch?
Druktemaker12345 schreef:
12-08-2018 20:17
Toen ik aan kwam was hij er al en gaven we elkaar een kus, en tussendoor niet heel veel bij elkaar gestaan. Wel af en toe elkaar opgezocht dan waren we gewoon gezellig aan het kletsen. Toen ik weg ging gaf ie me ook gewoon een kus
Klinkt goed toch?
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
12-08-2018 20:18
Klinkt goed toch?
Ja ben blij dat het zo ging, druk gemaakt om niets haha.. Hoop dat hij nu wat initiatief gaat nemen om af te spreken :)
Druktemaker12345 schreef:
12-08-2018 20:32
Ja ben blij dat het zo ging, druk gemaakt om niets haha.. Hoop dat hij nu wat initiatief gaat nemen om af te spreken :)
Jij kan zelf ook initiatief nemen he?
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
12-08-2018 20:34
Jij kan zelf ook initiatief nemen he?
Ja absoluut, maar ik heb de laatste tijd vooral het gevoel dat het vanuit mij komt..
Druktemaker12345 schreef:
12-08-2018 21:07
Ja absoluut, maar ik heb de laatste tijd vooral het gevoel dat het vanuit mij komt..
Als je dat gevoel krijgt kan je misschien idd een stapje terug doen en het contact van zijn kant laten komen
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
12-08-2018 21:08
Als je dat gevoel krijgt kan je misschien idd een stapje terug doen en het contact van zijn kant laten komen

Ja de laatste keren dat we afspraken kwam het meer vanuit mij.. Vind het wel moeilijk om geen initiatief te nemen, maar ga het toch proberen!
Alle reacties Link kopieren
Nou we hebben toch nog wat over en weer geappt omdat ik vroeg of hij wilde appen als hij thuis was na de verjaardag. Dit doe ik sowieso bij al mn vrienden: rij voorzichtig en app als je thuis bent haha.

Hij vroeg wel hoe mijn dag was en of ik lekker had geslapen. Dus dat is positief. Maar toch is het zo anders geworden als ons eerste app contact, en dat frustreert me gewoon. Het lijkt meer vriendschappelijk ofzo, maar goed dan geef je elkaar ook geen kus als je elkaar ziet lijkt me. Verwarrend :|

Vind het echt moeilijk om nu te wachten totdat hij vraagt om af te spreken maar móet mezelf ff sterk houden, denk dat het vooral ook de angst is dat hij het niet vraagt. Dan weet ik wel waar ik aan toe ben maar bang om gekwetst te worden..
Alle reacties Link kopieren
Nou krijg dus vandaag een berichtje dat hij er nog niet aan toe is om zich te binden en dat zn gevoel opeens toch niet genoeg is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven