Wanneer en hoe date vertellen over schulden?

12-08-2018 00:02 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal..ik zit met een moeilijk punt. Na een half jaar als single zit ik sinds een paar maanden weer op een datingsite, op zoek naar een leuke relatie. Een paar dagen geleden heb ik er een leuke man gesproken en we hebben vandaag onze eerste ontmoeting gehad. We hebben dezelfde muzieksmaak, deels dezelfde hobby's en een hele fijne klik en beide geen kinderwens. Tot zover de overeenkomst..maar ik zit met iets dat wellicht een 'dealbreaker' zou kunnen zijn. Hij is verzot op reizen en verdient goed. Financieel gezien kan hij gemakkelijk vier keer per jaar op vakantie, wat hij dus ook doet. Hij zou het dus ook geweldig vinden om dit met een partner te delen. Ik sta echter sinds een ruim jaar onder bewindvoering vanwege schulden door problemen uit het verleden. Omdat er zeer weinig aflosmogelijkheden zijn, mede door nu geen werk hebben, loopt er momenteel een aanvraag voor schuldhulpverlening. Dit traject zal dan drie jaar gaan duren, en in die drie jaar is veel en vaak reizen voor mij dus niet echt een optie.
Ik wil hem ook niet het idee geven dat ik van hem zou profiteren, maar wil van begin af aan eerlijk zijn. Welk moment in de date-fase is een goed moment om dit te bespreken, en hoe kan ik dit aanpakken?

Graag jullie adviezen...
Alle reacties Link kopieren
Poeh dat is niet makkelijk. Als ik het goed begrijp hebben jullie een paar dagen contact. In dat geval zal ik eerst eens een paar dates afwachten of het daadwerkelijk klikt. En als jullie elkaar een beetje vertrouwen. Je hoeft natuurlijk niet alles meteen open en bloot te te gooien.
De dag na de eerste keer sex.
anoniem_325195 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 00:22
9.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn meer mensen die zich geen vier vakanties per jaar kunnen veroorloven, dan mensen die het zich wel kunnen veroorloven. Heb jij hem een reden gegeven om te denken, dat jij tot de tweede categorie behoort?
anoniem_160976 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 00:22
Reden: Foutje
1.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is niet alleen het reizen. De komende 3 jaar zal je bijna nergens geld voor hebben. Een drankje op een terrasje is dan al te duur.
Kijk het nog even aan, maar dan zal je het toch echt moeten vertellen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Aangezien je weet dat hij een goede baan en salaris heeft neem ik aan dat jullie het over werk en inkomen hebben gehad? Dan kan hij toch bedenken dat je het niet breed hebt als werkloze en dus niet zo vaak zou kunnen reizen?

Zou pas over die schulden beginnen als het serieuzer wordt.
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
12-08-2018 00:21
De dag na de eerste keer sex.
Beter: de dag voor de eerste keer sex.
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
We hebben elkaar een zoen op de mond gegeven bij het afscheid vandaag en een 2de date gepland voor aanstaande maandag.
Hij weet dat ik nu sinds een half jaar werkzoekend ben, dat ik een autotje van 20 jaar oud heb en in een sociale huurwoning woon.
Maar drie jaar niet kunnen reizen is even iets anders dan een paar maanden geen werk hebben...
Madeliefjees schreef:
12-08-2018 00:24
Het is niet alleen het reizen. De komende 3 jaar zal je bijna nergens geld voor hebben. Een drankje op een terrasje is dan al te duur.


Zou voor mij zelfs een reden zijn om me deze komende 3 jaar niet eens in te schrijven op een datingsite, of bewust op zoek te gaan naar dates. Je kunt toch geen zak zo, tenzij je van plan bent van die kerels te gaan profiteren. Ik zou eerst mezelf eens uit de shit gaan helpen. Je bent op deze manier ook geen beste partij zo, ik zou het een vette afknapper vinden.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-08-2018 00:24
Het is niet alleen het reizen. De komende 3 jaar zal je bijna nergens geld voor hebben. Een drankje op een terrasje is dan al te duur.
Kijk het nog even aan, maar dan zal je het toch echt moeten vertellen.
Op dit moment is mijn leefgeld nog 60 euro per week. Als ik goed op mijn uitgaven let, is een keer op stap of een keer naar de bioscoop per maand best nog te doen. Echt grotere uitgaven wordt een ander verhaal
Alle reacties Link kopieren
framboos1981 schreef:
12-08-2018 00:21
Er zijn meer mensen die zich geen vier vakanties per jaar kunnen veroorloven, dan mensen die het zich wel kunnen veroorloven. Heb jij hem een reden gegeven om te denken, dat jij tot de tweede categorie behoort?
Nee. Hij weet hoe mijn huidige leefsituatie er uitziet: werkzoekend, sociale huurwoning en druk aan het solliciteren. Wel hebben we tijdens de date wat zitten 'fantaseren' over bestemmingen die we beide graag zouden willen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
12-08-2018 00:30
Zou voor mij zelfs een reden zijn om me deze komende 3 jaar niet eens in te schrijven op een datingsite, of bewust op zoek te gaan naar dates. Je kunt toch geen zak zo, tenzij je van plan bent van die kerels te gaan profiteren. Ik zou eerst mezelf eens uit de shit gaan helpen. Je bent op deze manier ook geen beste partij zo, ik zou het een vette afknapper vinden.
Ik zou hetzelfde hebben
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
12-08-2018 00:38
Ik zou hetzelfde hebben
Zijn dates voor jou dan alleen leuk als ze veel geld kosten, of luxe zijn? Is een mooie wandeling, samen koken of een picknick samen geen leuke date?
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
12-08-2018 00:31
Op dit moment is mijn leefgeld nog 60 euro per week. Als ik goed op mijn uitgaven let, is een keer op stap of een keer naar de bioscoop per maand best nog te doen. Echt grotere uitgaven wordt een ander verhaal
Wat valt er onder leefgeld? Boodschappen? Benzine? Kleding? Kapper? Onderhoud auto?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
12-08-2018 00:43
Zijn dates voor jou dan alleen leuk als ze veel geld kosten, of luxe zijn? Is een mooie wandeling, samen koken of een picknick samen geen leuke date?
3 jaar lang? Elke euro niet 3x maar 6x om moeten draaien? Ik zou het een afknapper vinden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Snoopy80 schreef:
12-08-2018 00:43
Zijn dates voor jou dan alleen leuk als ze veel geld kosten, of luxe zijn? Is een mooie wandeling, samen koken of een picknick samen geen leuke date?
Hele leuke date......omdat het kan, niet omdat het moet.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-08-2018 00:43
Wat valt er onder leefgeld? Boodschappen? Benzine? Kleding? Kapper? Onderhoud auto?
Al die zaken inderdaad. Wanneer de bewindvoerder spaargeld opzij had kunnen zetten zou auto-onderhoud daaruit betaald worden, maar dit is totnutoe nog niet mogelijk.
Madeliefjees schreef:
12-08-2018 00:43
Wat valt er onder leefgeld? Boodschappen? Benzine? Kleding? Kapper? Onderhoud auto?
Alles. Met een beetje pech krijgt to dadelijk slechts €40 per week als alleenstaande. In het begin is het nog te doen maar zodra je te maken krijgt met zaken als een kapotte wasmachine oid is het echt niet leuk meer.
Madeliefjees schreef:
12-08-2018 00:45
3 jaar lang? Elke euro niet 3x maar 6x om moeten draaien? Ik zou het een afknapper vinden.


Je weet ook dat je dan sowieso de komende 3 jaar niet zorgeloos kunt gaan samenwonen (soms kunnen die dingen snel gaan). Maar daarna... wellicht wordt bijvoorbeeld een hypotheek ook een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
12-08-2018 00:43
Zijn dates voor jou dan alleen leuk als ze veel geld kosten, of luxe zijn? Is een mooie wandeling, samen koken of een picknick samen geen leuke date?
Nee hoor, ik geniet echt van veel dingen die niets of weinig kosten, zoals een wandeling, maar het moet niet zo zijn dat ik verder weinig kan. Als ik ergens een drankje wil doen of uit eten wil, dan wil ik dat kunnen doen. Ik zou het niet ok vinden om n partner te hebben voor wie ik altijd moet betalen.
Cum non tum age
noa schreef:
12-08-2018 00:50
Nee hoor, ik geniet echt van veel dingen die niets of weinig kosten, zoals een wandeling, maar het moet niet zo zijn dat ik verder weinig kan. Als ik ergens een drankje wil doen of uit eten wil, dan wil ik dat kunnen doen. Ik zou het niet ok vinden om n partner te hebben voor wie ik altijd moet betalen.
Hier kan ik me helemaal in vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er op je 2e date eerlijk en open over zijn en dan is de keus aan hem of hij daar voor open staat. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier tegen aan en ook niet alles kost geld, leuke bos/ strandwandeling, picknick mee en je hebt een heerlijke dag met weinig kosten. Filmmarathon houden thuis met een bak popcorn is ook leuk als je daar allebei van houd. Genoeg leuks te bedenken als je wat minder te besteden hebt.
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
12-08-2018 00:50
Je weet ook dat je dan sowieso de komende 3 jaar niet zorgeloos kunt gaan samenwonen (soms kunnen die dingen snel gaan). Maar daarna... wellicht wordt bijvoorbeeld een hypotheek ook een probleem.
Dat weet ik, de BKR-registratie die ik overhoud blijft na de schone lei zelfs nog vijf jaar als een herstel-notering staan. Mijn vorige baan was bij een hypotheekbank, dus van die materie weet ik wel wat af.
knopper schreef:
12-08-2018 00:52
Ik zou er op je 2e date eerlijk en open over zijn en dan is de keus aan hem of hij daar voor open staat. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier tegen aan en ook niet alles kost geld, leuke bos/ strandwandeling, picknick mee en je hebt een heerlijke dag met weinig kosten. Filmmarathon houden thuis met een bak popcorn is ook leuk als je daar allebei van houd. Genoeg leuks te bedenken als je wat minder te besteden hebt.
Ze heeft niet eens geld om elke week een keer voor hem te koken, voor een fles wijn bij het eten, voor lekker fruit en goede hapjes tijdens een picknick, voor een harinkje aan het strand.
Werkelijk nooit wat anders kunnen doen dan de standaard dagelijkse dingen zou mij gaan opbreken. Helemaal als je reislustig bent en dit met je partner wil delen. Het gaat niet om wat minder. Het gaat om geen cent extra hebben.
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
12-08-2018 00:52
Ik zou er op je 2e date eerlijk en open over zijn en dan is de keus aan hem of hij daar voor open staat. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier tegen aan en ook niet alles kost geld, leuke bos/ strandwandeling, picknick mee en je hebt een heerlijke dag met weinig kosten. Filmmarathon houden thuis met een bak popcorn is ook leuk als je daar allebei van houd. Genoeg leuks te bedenken als je wat minder te besteden hebt.
De eerste date gaf hij aan verzot op reizen te zijn, ook met een partner. :D
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven