Terechte zorgen?

13-08-2018 18:14 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel meelezen toch eens zelf mijn dilemma delen hier. Ik maak me al lange tijd zorgen om iemand in mijn omgeving. Ze woont nu drie jaar samen met haar vriend en ze is erg veranderd in mijn ogen. Minder contact met anderen en tja, gewoon haar uitstraling is anders (lastig te duiden). Ik ben te weten gekomen dat haar vriend in vorige relaties zijn handen niet thuis kon houden en in die relaties de vrouwen slachtoffer waren van zijn geweld en kwelling. Ben me rot geschrokken natuurlijk! Diegene staat nu ook weer niet zo dicht bij me dat ik het zomaar durf te bespreken met haar. Ze heeft een klein kindje en is net weer bevallen.
Ik hoop dat mijn zorgen onterecht zijn, maar ik ben gewoon bang dat haar hetzelfde overkomt. Zij heeft een relatie met hem gekregen toen hij nog bij een ander was. Kan hij veranderd zijn en moet ik me erbuiten houden?
Ben heel benieuwd naar wat jullie zouden doen. Misschien heeft iemand ook zoiets aan de hand gehad? Lees het graag.
*ps. aub mijn berichten niet quoten
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft in heel korte tijd twee kinderen gekregen, dus dat ze veranderd is en minder contact heeft met anderen lijkt me niet zó gek. Ik zou me eerst héél goed afvragen hoe betrouwbaar je informatie is voor je de boel gaat opschudden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Heb je je zorgen al eens naar haar uitgesproken?
Alle reacties Link kopieren
De informatie is echt betrouwbaar. Dat het eerder gebeurd is is zeker, of het nu aan de hand is dus niet.
Ik heb het niet met haar besproken. Ben bang dat ze het afwijst en dan heb ik inderdaad een hoop opgeschud vrees ik.
Kleine kinderen en de bijbehorende hormonen kan iemand ook totaal laten veranderen in geen leuke gezellige vriendin meer kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er niks aan de hand is. Ik hoor weleens dat geweld in relaties niet zomaar stopt. Hij heeft ervoor vastgezeten en alles. Maar goed, misschien zie ik spoken en is hij nu bij de juiste.
Alle reacties Link kopieren
Kaje schreef:
13-08-2018 18:27
X
Dit klinkt wel meer dan zorgelijk als hij er zelfs voor veroordeeld is. Zie je haar vaak?
jippie55 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 18:42
37.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jullie, ze is een collega, zie haar redelijk vaak. Toch wel een paar keer per week.
Zou je mijn quote weg willen halen?...
Alle reacties Link kopieren
Haar leven, haar keuze. Niet zo slim om aan kinderen te beginnen met hem. Maar ach, liefde overwint alles he.
Je kan toch gewoon eens vragen of het goed gaat, omdat ze er zo moe/zorgelijk/slecht uit ziet de laatste tijd?
Alle reacties Link kopieren
Lastige, dit. Dat ze veranderd is, dat is niet zo gek met 2 kleine kinderen. W.b. dat geweld, dat vind ik een heel lastige. Mijn persoonlijke ervaring is dat het niet zo maar ophoudt. Mijn ex-man had 2 relaties vóór mij en die zijn beiden beeindigd omdat hij gewelddadig was. Ik dacht echt dat het mij nooit zou overkomen. Nou, dat had ik fout.

Die vent waar je het over hebt heeft zelfs vastgezeten. Dat gebeurt ook niet omdat je iemand een 'k wijf' hebt genoemd.

Is er niet een andere collega die dichter bij haar staat? Ik vind namelijk niet dat je je onterecht zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het weghalen Jippie.
Heb wel vaker gevraagd hoe het gaat, dat wel. Het is wel iemand met allerlei kwaaltjes bijvoorbeeld, want moet regelmatig naar de huisarts. Geen idee waarvoor.
Ik weet wel dat ze een lastige jeugd heeft gehad bijvoorbeeld, niet een ontzettend zelfverzekerde meid. Maar goed dit is allemaal gissen en speculeren. Haar vriend is echt geen lieverdje geweest nee en hij zat niet zomaar vast (was niet heel lang trouwens maar wel nodig blijkbaar). Ik weet eigenlijk niet eens of zij dat weet van hem.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
13-08-2018 18:38
Je kan toch gewoon eens vragen of het goed gaat, omdat ze er zo moe/zorgelijk/slecht uit ziet de laatste tijd?
Als je haar redelijk vaak ziet, zou ik ook voor deze insteek kiezen. En hoogstwaarschijnlijk zegt ze dan dat het komt door het moederschap dus het is mooi als je dan wat 'doorvragen' paraat hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ja zal ik dat doen?
Is er iemand hier die ervaring heeft met dit soort kwesties? Stel dat haar wat overkomt, wat helpt dan? Zal ze bereid zijn om bij hem weg te gaan? Twee kleine kindjes, dat is niet niks...Maar hoop zo dat als er wel wat aan de hand is, ze voor zichzelf kan kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de situatie gezeten dat ik het zeker wist, maar kon niks doen. Betreffende persoon hield me op afstand en deed alsof er niks aan de hand was,ook tegen de politie die er wel eens aan te pas kwam via de buren of huisarts.
Pas toen ze weg wilde kwam ze ermee bij me en toen kon ik haar helpen.

Het enige wat je kan doen is een band proberen op te bouwen zodat ze bij je terecht durft als het nodig is. Meer kun je niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je pas een strategie kan bepalen op het moment dat je een gesprek met haar hebt gehad en je weet hoe ze reageert. Stel dat jouw zorgen kloppen, dan denk ik niet dat ze aan jou meteen openheid van zaken geeft. De meeste vrouwen schamen zich zo, dat ze het heel lang ontkennen. Als ze signalen geeft, kan je vandaaruit verdere gesprekken aangaan. Ik denk dat je een lange adem nodig hebt.
jippie55 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 19:11
0.75% gewijzigd
Praat eens met haar.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Kaje post_id=28891871 time=1534178683 user_id=328203]


Als ze op haar werk zegt dat ze naar de huisarts gaat dan kan het zo zijn dat ze helemaal niet naar de huisarts gaat. Maar dat ze gesprekken heeft met een psycholoog, veilig thuis of jeugdzorg en heeft ze dus al hulp.

Maar wil ze dat niet aan de neus van collega's hangen..

Het enige wat je kan doen is aangeven bijvoorbeeld als ze weer eens vrij vraagt voor de huisarts dat als ze hulp nodig heeft ze je mag bellen.

Moet je ook bereid zijn om ook echt te helpen door bijvoorbeeld eens op te passen of zo.

Misschien dat ze dan durft om j
Jou om hulp te vragen als ze zover is dat ze bij hem weg wil.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 13-08-2018 19:30
Reden: Op verzoek
8.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het Sugarmiss! Heb natuurlijk ook geen idee, maar een aantal dingen bij elkaar opgeteld geven me een raar gevoel erbij. Thanks! Ga er eens over nadenken!
Wil je mijn quote aub verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag men je niet qouten ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik neem aan dat dit allemaal algemeen bekend was, aangezien jij dit ook weet.

Dan heeft ze zelf die keuze gemaakt. Het kan ook zijn dat jij dingen ziet bij haar om dát je weet van zijn verleden.

Hoe dan ook sja, ik zou me er niet in mengen. Die gaat er toch niet van weg en je bent een collega, hou het professioneel.
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien weet ze het wel en misschien is er inderdaad niks aan de hand. Het is waar, ze is volwassen en kan haar eigen keuzes maken.
Ik denk dat ik me er beter buiten kan houden als ik jullie zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Je kan sowieso het gesprek aangaan toch. Als het zo is wordt ze misschien ook wel geïsoleerd van mensen om mee te praten. En dan is het leuk dat je volwassen bent, maar eenmaal i zo'n situatie is het heel lastig om met alle angst en schaamte juiste beslissingen te nemen. Op voorhand al niets doen, lijkt me ook niet fijn voor jezelf als je je zorgen maakt. Je hoeft geen heel traject met haar aan te gaan.
Probeer met haar te praten, laat haar merken dat je open staat om haar te helpen. Echt veel meer dan dat kan je niet doen op dit moment.

Je collega zal toch eerst zelf moeten onderkennen dat ze mishandeld wordt (mocht het waar zijn) en dat gaat ook niet zomaar zo gemakkelijk. Het is wel fijn als ze weet dat je haar bv zou willen helpen mocht ze hulp nodig hebben
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk dat je haar vertelt hoe je aan je informatie komt?
Zoja, dan zou ik dat - op een rustig moment natuurlijk - gewoon ook zo tegen haar zeggen.
Als je je bron moet beschermen wordt het wat lastiger, maar ik zou zeker het gesprek aangaan.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven