Loskomen van een narcist.

15-08-2018 17:02 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff ik weet niet eens waar ik moet beginnen..
Ik heb een relatie met iemand die overduidelijk een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. We zitten nu weer in een dal, en dat zijn de momenten dat ik me dit besef en van hem af wil. Dus wat ga ik doen, “hoe kom ik los van een narcist” zoeken bij Google. Daar staan allemaal hele goede tips, maar niet 1 is gebaseerd op het soort relatie waarbij je beide ouders bent van hetzelfde kind. Overal staat als eerste stap, verbreek het contact. Blokkeer zijn nummer en sluit hem buiten. Ohja als dat eens kon.. dat is bij ons dus helaas geen optie. Op die manier blijf ik met hem in contact en blijft hij een gigantische invloed hebben. Daar komt bij dat als ik nu compleet los van hem kom, ik veel minder zicht heb op zijn omgang met onze zoon, waar ik me dan ook druk om maak. Hoe voorkom ik dat hij dit overgeeft aan die kleine jongen, of erger hem slachtoffer maakt en zijn jeugd daardoor beïnvloed gaat worden, dan ben ik liever slachtoffer zodat ik het enigszins in de hand heb..
Het stomme is dat ik zoveel van hem hou, ik wíl niet van hem loskomen. Ik wil alleen begrepen worden door hem, dat is in mijn ogen ook de enige mogelijkheid. Maar daar is hij niet toe in staat, alles moet zoals hij het wil want dat is “normaal”.
Herkent iemand dit?

Ik zet hier nu maar ff bij, er is hulp in gang gezet, ik weet dat ik hier zelf uit moet stappen en ik vraag niet om keiharde meningen. Ik vraag of er mensen zijn die dit herkennen, eruit zijn gekomen en misschien eventuele tips hebben of hun ervaringen willen delen. Love voor de mensen die dat al doen❤️
anoniem_374296 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 19:10
10.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik herken het wel, dat relatieproblemen altijd voortkomen uit het feit dat degene die hier een topic opent geheel foutloos is, geen enkele invloed heeft op wat er gebeurt, en de partner een narcist (indien man) of borderliner (indien vrouw) is. Buitengewoon herkenbaar.

En nu?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Volgens mij kan je wel wat hulp gebruiken als ik je topics lees.
Alle reacties Link kopieren
Nee, totaal niet. Klinkt niet echt als een liefdevolle relatie. Hebben jullie al eens relatietherapie overwogen? Wellicht dat zijn ogen dan open gaan.
JollyRider schreef:
15-08-2018 17:05
Ja, ik herken het wel, dat relatieproblemen altijd voortkomen uit het feit dat degene die hier een topic opent geheel foutloos is, geen enkele invloed heeft op wat er gebeurt, en de partner een narcist (indien man) of borderliner (indien vrouw) is. Buitengewoon herkenbaar.

En nu?
Goeie samenvatting. Ik mis alleen nog dat de diagnose uiteraard zelfgesteld is.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
15-08-2018 17:07
Goeie samenvatting. Ik mis alleen nog dat de diagnose uiteraard zelfgesteld is.
Plus dat het een eikel is, maar ze houdt van hem........
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Je hebt er een kind van?
Solomio schreef:
15-08-2018 17:09
Plus dat het een eikel is, maar ze houdt van hem........
En dat ze natuurlijk niet wist wat voor man het was voordat er een kind in de mix kwam
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heb je over je studie psychologie gedaan?

Als je hulp wil, zoek dit dan bij de juiste instanties. Ga bijvoorbeeld eerst eens met de huisarts praten over jullie situatie.
Alle reacties Link kopieren
MMXVIII schreef:
15-08-2018 17:12
Hoe lang heb je over je studie psychologie gedaan?

Als je hulp wil, zoek dit dan bij de juiste instanties. Ga bijvoorbeeld eerst eens met de huisarts praten over jullie situatie.
Heb ik gedaan, we doen mediation en ik praat met een psycholoog. Ik vroeg me gewoon af of er mensen waren die in hetzelfde schuitje zitten/hebben gezeten en hoe die daar dan mee om zijn gegaan of eventueel uit zijn gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat je zoveel van hem houdt?
Rachel19 schreef:
15-08-2018 17:14
Heb ik gedaan, we doen mediation en ik praat met een psycholoog. Ik vroeg me gewoon af of er mensen waren die in hetzelfde schuitje zitten/hebben gezeten en hoe die daar dan mee om zijn gegaan of eventueel uit zijn gekomen.
Er wordt hier minimaal wekelijks een topic geopend met vrijwel precies dezelfde opening die jij schrijft.
Ik zou daar eens kijken wat er allemaal geschreven is, of die dames een pb sturen
Mijn ex heeft nooit een diagnose gekregen maar als Ik internet moet geloven...... het is ook niet belangrijk wel labeltje eraan hangt. Feit is dat de omgang met zo'n persoon lastig is.

Je komt er nooit van los maar went eraan en leert er mee omgaan.
Hier helpt het duidelijk te zijn en continue je grenzen aan te geven.
HaPu schreef:
15-08-2018 17:11
En dat ze natuurlijk niet wist wat voor man het was voordat er een kind in de mix kwam
Of dat ze dacht dat het beter zou gaan als ze eenmaal een kind hadden.
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
15-08-2018 17:14
Wat maakt dat je zoveel van hem houdt?
Hij is onder “normale omstandigheden” om het zo te noemen, een leuk persoon. We hebben het heel vaak heel gezellig samen en dus een kindje. We hebben een hele sterke connectie, alleen begin ik te merken dat hij steeds meer wil bepalen en elke ruzie het lijntje wat strakker trekt en meer verwacht. Ik kon er tot nu toe goed mee omgaan en vond dat het ook waard, maar ik merk nu dat ik mezelf compleet begin te verliezen en begin te twijfelen aan dingen die anders zo vanzelfsprekend waren.
Alle reacties Link kopieren
HUH? Je opende gister nog een topic waarin je helemaal niet zegt dat je bij je vriend weg wil.

kinderen/te-laks/list_messages/425421
Zoals gisteren hier ook als advies is gegeven schakel jeugd en gezin in voor de kinderen voor ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
Rachel19 schreef:
15-08-2018 17:18
Hij is onder “normale omstandigheden” om het zo te noemen, een leuk persoon. We hebben het heel vaak heel gezellig samen en dus een kindje. We hebben een hele sterke connectie,.....
Wat bedoel je met die "sterke connectie"?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-08-2018 17:19
HUH? Je opende gister nog een topic waarin je helemaal niet zegt dat je bij je vriend weg wil.

kinderen/te-laks/list_messages/425421
Nee er is gister een probleem geëscaleerd. En mede door de reacties op dat topic begin ik in te zien dat de manier waarop hij macht uitoefent niet oke is.
Alle reacties Link kopieren
ohja, en hij kan ook heel lief zijn :roll:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
15-08-2018 17:22
Wat bedoel je met die "sterke connectie"?
Een klik, dezelfde humor, explosieve liefde. Als het goed gaat heerlijke gesprekken, dezelfde interesses en een kind die dat natuurlijk versterkt in veel opzichten.
Alle reacties Link kopieren
Rachel19 schreef:
15-08-2018 17:23
Nee er is gister een probleem geëscaleerd. En mede door de reacties op dat topic begin ik in te zien dat de manier waarop hij macht uitoefent niet oke is.

En gisteren was het nog een leuke vader voor je kind(eren) en nu is hij ineens gediagnosticeerd met een narcistische persoonlijkheidsstoornis?

Waarom zeg je dan niet gewoon dat het een eikel is die moeite heeft met macht en mensen manipuleert, ipv dat je er zelf een diagnose over heen laat gaan?
Alle reacties Link kopieren
Rachel19 schreef:
15-08-2018 17:23
Nee er is gister een probleem geëscaleerd. En mede door de reacties op dat topic begin ik in te zien dat de manier waarop hij macht uitoefent niet oke is.
En toen ben je gaan googelen en tot de conclusie gekomen dat hij een narcist is?
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
15-08-2018 17:20
Zoals gisteren hier ook als advies is gegeven schakel jeugd en gezin in voor de kinderen voor ondersteuning.
Er is hulp ingeschakeld nogmaals. Ik vroeg me alleen af of er mensen waren die dit herkenden nogmaals.
Tess1981 schreef:
15-08-2018 17:18
Mijn ex heeft nooit een diagnose gekregen maar als Ik internet moet geloven...... het is ook niet belangrijk wel labeltje eraan hangt. Feit is dat de omgang met zo'n persoon lastig is. .
Als ik internet moet geloven ben ik de reïncarnatie van prinses Sissi, toch maak ik geen kans op die troon vreemdgenoeg.... kom op hoor
Een diagnose kan alleen gesteld worden door een arts, je weet wel, iemand die ervoor geleerd heeft. Zonder diagnose is iemand gewoon een eikel of een trut. En ben je zelf een sufferd die aan zo iemand blijft plakken. Geeft niks, kan de beste gebeuren maar werk aan jezelf om herhaling te voorkomen ipv de schuld buiten jezelf te leggen dmv kansloze labeltjes.

To: zoek hulp, echte hulp en niet van Dr. Google want je beschadigd je kinderen voor het leven met dat slappe gedrag van je
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 17:29
7.62% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven