Liefdesverdriet

15-08-2018 21:26 325 berichten
Alle reacties Link kopieren
36 jaar en voor het eerst in mijn leven liefdesverdriet. En wat is dat verschrikkelijk zeg, ik wist niet dat dat zo'n pijn deed. Ik krijg geen hap door mijn keel, kan elk moment op de dag in huilen uitbarsten, alle symptomen zijn er.
Mijn vriend heeft van de een op andere dag gezegd dat hij moet nadenken en dingen op een rij moet zetten voordat hij kan beslissen of hij met mij verder kan.

En nu een emotionele rollercoaster. Ik ben er van overtuigt dat wat wij hadden echt was en heel intens. Iets wat hij verschillende malen naar mij heeft genoemd dat hij niet wist wat hem overkwam en dat hij emoties en gevoelens heeft die hij nooit eerder heeft ervaren. En ook nu laat hij merken verdrietig te zijn.

Maar goed feit is nu dat hij ineens zegt zijn ex nog niet verwerkt te hebben (waar hij weinig positief over heeft gepraat in de 10 maanden die ik hem ken) en hij het mij niet kan aandoen als zij nog tussen ons in staat in zijn hoofd. Hier is maanden geen sprake van geweest en nu ineens wel. Persoonlijk denk ik dat hij bang is voor wat ik in hem losmaak. Ik heb, zoals hij zelf zegt, deurtjes bij hem geopend waardoor hij dichter bij zijn gevoel komt, die al zeker 30 jaar gesloten waren. En deze stap terug, de situatie met zijn ex is veilig. Daar kon hij zijn gevoelens grotendeels afsluiten, want hij wist nooit wanneer ze weer hun relatie zou eindigen (is meerdere malen gebeurd). Hij is niet terug naar ex, dat is ook niet zijn instantie, maar moet onderzoeken wat hij nog voelt voor ex, zoals hij zegt.

Ik weet dat een pauze niet vaak goed afloopt, in de zin dat we weer bij elkaar gaan komen. Dus wie kan me opbeuren, wie heeft tips, wie geeft me een schop onder mijn kont en wie heeft er hoopvolle ervaringen?
Soumis schreef:
15-08-2018 21:26
3Persoonlijk denk ik dat hij bang is voor wat ik in hem losmaak. Ik denk dat je die gedachte prettig vindt. Hij gaat niet echt voor je. Laat hem gaan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2018 22:17
Reden: quote OP verwijderd
77.84% gewijzigd
:bigkiss:

Ga niet invullen voor hem. Hij wil niet (meer), het is graag of niet. Ga je leven in de wacht zetten voor als hij misschien toch terug komt. Sterkte! It sucks!
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet is Kut, met een grote K....doet zo verrotte pijn. Maar echt, het rotgevoel gaat over...ooit.

Voor nu, een borrel, heel veel chocola en laat de tranen maar komen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dat is zuur inderdaad. Geef het tijd, zoek wat afleiding. Ga op reis. Je bent 36, nog jong genoeg, tijd zat om iemand anders tegen te komen.
Liefdesverdriet is gewoon kut :hug:

Probeer afleiding te zoeken, wees vooral heel lief voor jezelf, Sterkte
Waar baseer je op dat hij dit doet uit angst dat je teveel losmaakt? Of is het misschien een optie die je liever gelooft dan "He's just not that into you"?
Oh ja :hug:
ik denk dat je teveel voor je vriend invult en denkt dat je in zijn hoofd kan kijken. mannen zijn niet zo complex het is vaak precies zoals ze het zeggen: hij denkt nog veel aan zijn ex en vindt dat niet eerlijk t.o.v. jou
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Nee een pauze loopt niet vaak goed af. Maar TO je wil toch een kerel die 100% voor je gaat en niet één die twijfelt. Graag of niet toch. Uitzoeken wat hij voor zijn ex voelt - nou doe je best. Maar daar ga jij niet op wachten.
Je gaat lekker uithuilen en een fikse borrel nemen. Morgen ga je sporten en zijn spullen wegdoen. Jullie woonden nog niet samen? Mooi.
Ja het is volkomen k*t maar je hebt niks aan een slappe hap. Niet appen TO, niet vragen hoe het met hem is , maar klaar. En dan nog een borrel.
Iemand die gek op je is is niet bang voor een relatie.
Je praat dat jezelf aan, omdat je het niet kan en wil geloven dat het over is.
Als hij twijfelt dan vindt hij je niet leuk genoeg. Het is een slecht teken dat hij na nog geen jaar het al niet meer ziet zitten.
Ga er vanuit dat het definitief over is, dan kan het alleen nog maar meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Zo dat zijn duidelijke reacties. En misschien hebben jullie gelijk, maar ik ben nog niet ver genoeg om dat te geloven.
Daarmee maak ik het mezelf ook moeilijk denk ik.

Hij overdwelmde me met liefde. Zegt nu dat het hem zelf ook overvalt dat hij ineens dit gevoel krijgt en daar ook van schrikt.

Minder contact, of eigenlijk geen zak vast beter zijn, maar pff wat is dat moeilijk zeg.

Reis gaat hem helaas niet worden, heb kinderen thuis zitten.
Ik zou willen dat ik kon emo-eten, maar krijg geen hap door mijn keel. Enige waar het goed voor Is, dat de kilo's er nu wel afgaan volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien vul ik teveel voor hem in. Maar ik weet wat hij allemaal heeft verteld. Daarmee kan ik alleen maar concluderen dat hij voor veiligheid kiest en nu niet bij zijn gevoel wil.

Ik weet dat ik niet moet wachten, maar ik was zo gelukkig met hem de afgelopen maanden. Ook ik heb dingen in mezelf ontdekt waarvan ik niet wist dat het in me zat. Hij heeft me zoveel gegeven. Ik ben bang dat ik nu toch de neiging heb om te gaan wachten. Maar misschien denk ik dat nu, nu het nog heel vers is.

En daarnaast is het gewoon moeilijk dat je dagelijks veel contact had, elkaar vaak zien, ineens weg is van de ene op de andere dag.
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
15-08-2018 23:13
Ja misschien vul ik teveel voor hem in. Maar ik weet wat hij allemaal heeft verteld. Daarmee kan ik alleen maar concluderen dat hij voor veiligheid kiest en nu niet bij zijn gevoel wil.

Ik weet dat ik niet moet wachten, maar ik was zo gelukkig met hem de afgelopen maanden. Ook ik heb dingen in mezelf ontdekt waarvan ik niet wist dat het in me zat. Hij heeft me zoveel gegeven. Ik ben bang dat ik nu toch de neiging heb om te gaan wachten. Maar misschien denk ik dat nu, nu het nog heel vers is.

En daarnaast is het gewoon moeilijk dat je dagelijks veel contact had, elkaar vaak zien, ineens weg is van de ene op de andere dag.
Niet doen. Misschien zegt zijn gevoel wel heel iets anders. Ook als hij nooit echt positief over zijn ex praat, dan is dat voor mij eerder een teken dat het veel dieper zit. Mensen die over hun exen heen zijn besteden geen/erg weinig aandacht aan dat gedeelde verleden.
Soumis schreef:
15-08-2018 23:13
Ja misschien vul ik teveel voor hem in. Maar ik weet wat hij allemaal heeft verteld. Daarmee kan ik alleen maar concluderen dat hij voor veiligheid kiest en nu niet bij zijn gevoel wil.

Ik weet dat ik niet moet wachten, maar ik was zo gelukkig met hem de afgelopen maanden. Ook ik heb dingen in mezelf ontdekt waarvan ik niet wist dat het in me zat. Hij heeft me zoveel gegeven. Ik ben bang dat ik nu toch de neiging heb om te gaan wachten. Maar misschien denk ik dat nu, nu het nog heel vers is.

En daarnaast is het gewoon moeilijk dat je dagelijks veel contact had, elkaar vaak zien, ineens weg is van de ene op de andere dag.
het is een beetje roze bril praat, misschien is bij hem de roze bril inmiddels af.
Sterkte :( je moet hier doorheen. Een pauze loopt vaak niet goed af maar je zal het moeten afwachten.. verzet zo vaak mogelijk je zinnen om het dragelijker te maken, het heeft geen zin om jezelf gek te maken. Spreek af met vrienden, doe overuren op het werk... Ook al heb je er geen zin in, het zal je helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar TO. Liefdesverdriet is zo ellendig. :hug:
Probeer bij jezelf te blijven en je niet gek te laten maken.
En idd een borrel ( niet teveel;-)
(Blijven) sporten, dit is sowieso goed voor lichaam en geest.
Sterkte...uit eigen ervaring weet ik dat tijd alle wonden heelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gewild dat ik die ervaring had. Voel me ineens heel bleu op mijn 36ste.

Voor de komende 3 dagen een hoop te doen, dat is goed, dat voel ik ook.
Die borrel en chocola komen dan misschien nog wel :)
Alle reacties Link kopieren
Sorry, TO, maar hij wil niet meer. Zoek er niet teveel achter. Sterkte!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend voor je. Ik heb vaker liefdesverdriet gehad en weet hoe het is. Ook heel lang, maar ik ben er wel achter dat als het niet gaat zoals je wilt je daar op dat moment weinig aan kunt veranderen ofwel niks.

Laat de dingen komen zoals ze komen. Ga nu alleen even voor jezelf hoe moeilijk ook. Zorg voor jezelf en zet die zorg VOOROP. Hoe lastig ook om leuke dingen te doen probeer het wel want dat verzet je zinnen en dan ben je bezig voor JEZELF en niet voor hem en die relatie. Als je ECHT goed voor jezelf zorgt kun je daarna kijken of er nog wat met hem is en hoe hij denkt dan. Neem nu afstand dat geeft hem ook inzicht en het gevoel van ze heeft me nu niet nodig. En dat ....is nodig.

Succes en sterkte. Wat goed moet komen, komt goed en zo niet: dan niet! Probeer zo simpel en nuchter erin te gaan staan.
voer eendjes geen oorlog!
Alle reacties Link kopieren
@petit1968, bedankt voor je mooie post! Zo wil ik er ook heel graag in staan, ben vanaf vandaag mezelf ook wel aan het proberen te herpakken.
Ik sluit me eerst op en niemand mag het weten, deel het nu wel met mensen en hier van me afschrijven helpt ook.

Ik geloof ook wel als het meant to be is dan is het zo en komen we op een bepaald moment wel weer op elkaars pad. Zo niet dan wil ik kunnen terugdenken aan een aantal hele fijne maanden in mijn leven.
Ik probeer die mindset echt te maken, lukt mij helaas niet van de ene op de andere dag, maar is wel mijn doel.
Alle reacties Link kopieren
Hadden jij en die ex dingen gemeen of totaal verschillend?
Lijkt me zoiezo een ongezonde situatie als de gene een relatie aanging om de ander te vergeten of juist niet?
Gevoelens bevestigen kan iedereen maar voelde het ook echt? Was degene ook echt met jouw bezig of meer afwezig.
Alle reacties Link kopieren
We hadden zeker dingen gemeen, eigenlijk geen grote verschillen. We vonden bij elkaar wat we beiden al jaren mistte in onze vorige relaties.
Het voelde allemaal heel oprecht en echt, het was zeker geen gespeeld spelletje vanuit zijn kant. Ik heb nooit het idee gehad dat hij met mij een relatie aanging om zijn ex te vergeten. Dat was een ziekelijke relatie van continu aantrekken en afstoten van haar kant binnen de relatie, maar het ook ineens weer uitmaken en na een jaar weer terugkomen.(meerdere keren) Maar loskomen van haar zal nooit 100% gaan, aangezien ze 2 kinderen hebben, wel net volwassen, maar toch.
Het valt me op dat je in heel heftige bewoordingen praat over jullie relatie. Bedwelmen met liefde, heel intens, nooit eerder gehad. Wat is bedwelmen met liefde eigenlijk?
Ik zie vaak dat dit soort heftige snelle liefdes vaak net zo snel weer eindigen.

En je blijft volgens mij de meest gunstige optie als enige optie houden; je kunt niks anders dan concluderen dan dat hij voor veiligheid kiest en schrikt van zijn gevoel. Maar zijn de andere opties, zoals dat hij je gewoon niet leuk genoeg vindt, of dat hij inderdaad nog niet over zijn ex heen is, ondenkbaar voor je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven