de ideale man..of toch niet

15-08-2018 23:15 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk daar was ie een maand of 3 geleden, lekker ding, vrijgezel, attent, zorgzaam, super lief.. De eerste 2 maanden was ik (hij ook) echt misselijkmakend verliefd. De hele dag berichtjes, steeds bij elkaar willen zijn, etc
Al met al, alles was super

Doordat we beide zo verliefd waren, zagen we elkaar ook zodra het maar kon en vanaf begin dus zeg maar elk weekend het hele weekend.

Nu merk ik dat ik ook echt weer meer tijd voor mezelf wil hebben. Gewoon even alleen zijn en mijn andere vrienden ook zien. Ik heb m aan het begin gelijk gezegd dat ik veel vrienden heb. Hij aan de andere kant roept nog steeds elke dag dat hij naar me verlangd en me steeds mist en wil gewoon elk moment bij me zijn. Super lief maar dat benauwd me.

Uitgelegd ook. Maar hij snapt het niet ookal zegt ie van wel, want hij laat toch elke keer merken dat hij teleurgesteld is en het niet leuk vind. Niet 1 keer maar keer op keer.
Vandaag kon hij bv s avonds opeens wel omdat hij onverwachts naar huis kon (door de weeks is hij altijd onderweg) maar ik had al afgesproken met mijn beste vriendin. Die had ik al even niet gezien en gaat op vakantie dus wild eik echt graag zien.
Hij liet duidelijk merken dat hij hete cht niet leuk vond dat ik die afspraak niet af zei om bij hem te zijn.
Dat is al 2x eerder gebeurd maar ik wil ook gewoon mijn ding kunnen blijven doen en bovendien stond deze afspraak al.

Ik merk dat ik niet zo goed tegen zijn teleurstelling kan (wat hij zo duidelijk laat merken) en voel dat ik wat afstand neem terwijl hij verder alles is wat ik ooit gewenst heb
Ik weet het niet zo goed. Ik lijk wel e invulling van zijn vrije tijd, hij wil niets zonder me, is nog nooit zo verliefd geweest, zit al heelmaal in alles 'ons'......Msch dat iemand het herkend en tips heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg van je OP spontaan zin om alle ramen wijd open te zetten. Spaans benauwd.

Ik zou het nogmaals duidelijk aangeven, en als hij weer als een teleurgestelde kleuter reageert dan weet je genoeg. Kan nooit leuk worden dit. Of nou ja, hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Vooral jezelf blijven geeft toch echt de beste kans op een afloop waar je geen therapeut voor nodig hebt om het te kunnen verwerken.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
We zijn niet jong. Eind 30 en begin 40 al. Hij heeft een relatie van 12 jaar achter de rug. Dat is nu 1,5 jaar over. Hij is echt een alpha mannetje in vinden dat hij voor me moet zorgen en laat niemand aan zijn meisje komen. Ergens leuk maar ook weer niet want ik kan het prima zonder hem. Ik hoef niet beschermd te worden.

Qua mijn vrienden en mn eigen ding doen, zegt hij dat te begrijpen maar keer op keer is ie erg teleurgesteld als ik afspreek op ene dag en hij die dag later ook had gekund. Ik hou dan vast aan mijn afspraak, en dan is hij weer teleurgesteld
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_374034 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 13:41
Reden: persoonlijk
0.00% gewijzigd
You can't have your cake and eat it too!
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_374034 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 13:44
Reden: ohja
0.00% gewijzigd
You can't have your cake and eat it too!
Alle reacties Link kopieren
Ja hij heeft ook wel wat vervelende ervaringen maar wie niet? Hij is nooit bedrogen of iets, maar zijn ex gaf wel aan meer me-time en ruimte te willen dus hij reageert al op die woorden.

Hij weet dat ik gek op hem ben en geen vreemdganger ben
Waarom trek je het je zo aan? Hij zeurt wat, jij houdt voet bij stuk en hij snapt dat dit dus niet werkt uiteindelijk.
Ik vond het meestal reuze schattig als zo'n man zo deed, en deed verder gewoon waar ik zin in had.
Als hij de tijd die ik wel voor hem vrijmaakte verknoeide met zeuren was dat ook snel klaar, dan dus niet meer.
Het is echt niet zo ingewikkeld denk ik, beetje zijn probleem.
Hij kiest voor jou en daar hoort ook bij dat jij dus een eigen agenda hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij teleurgesteld is dat snap ik.
Heb je onverwacht een avond vrij wil je graag je vriendin zien. Kan ze niet. Domper.

Was je zelf ook niet een tikkeltje teleurgesteld dat je nu net die avond met je vriendin had afgesproken?

Maar afspraak is afspraak. Natuurlijk ga je je afspraak met je vriendin niet afzeggen.

Als hij echt verwacht dat je jouw afspraak met je vriendin zomaar afzegt moet er wel een klein alarmbelletje gaan rinkelen.

Als hij zegt dat zijn ex ook meer me time en ruimte wilde dan gaat die alarmbel nog wat harder rinkelen.

Ik zou er in ieder geval nog eens serieus met hem over praten. Daarnaast niet alleen afgaan op zijn woorden maar ook op zijn gedrag.

Dat hij teleurgesteld is oké. Je voelt wat je voelt.
Maar dat hij serieus wil dat jij jouw al eerder gemaakte afspraak voor hem afzegt is niet oké.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Het-groepje post_id=28901451 time=1534369078 user_id=273819

Ik vond het meestal reuze schattig als zo'n man zo deed.
[/quote]

Ik kreeg het gevoel dat hij dan wel echt heel verliefd moest zijn / van mij zou houden anders zou hij niet teleurgesteld zijn in dat hij mij niet kon zien.
Maar ja de mannen die je proberen te isoleren reageren ook zo en dat is geen liefde.

Aan to de schone taak om uit te vissen of dit gewoon een verliefde man is die zijn nieuwe vriendin graag wil zien of dat hij dominante man is die zijn vriendin geen eigen leven gunt.
Alle reacties Link kopieren
Het zegt dat hij het snapt, maar zo klinkt het inderdaad niet. Ik zou het nogmaals een keer rustig uitleggen en als hij het dan nog niet snapt, dan moet hij maar teleurgesteld gaan zitten doen. Dan knapt 1 van jullie uiteindelijk wel op de ander af.
Een claimer. Duidelijk blijven in wat jij wil.
Ik denk dat ik heel snel zou afhaken.
Alle reacties Link kopieren
Jij wilde eerst ook elke dag bij hem zijn. Hij zit nog in die fase en heeft misschien niet zo'n rijk sociaal leven als jij.
To, het is dus niet de perfecte man. Wat een claimer en niet zo’n beetje ook. Duidelijk zijn wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gelijk wel aanvoelt of het relatie materiaal is ofniet. Als dat zo was had je zelfs je vriendinnen afgezegd om af te spreken.
Een vriend eraan over houden is ook niet verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Blondie222 schreef:
16-08-2018 02:22
Ik denk dat je gelijk wel aanvoelt of het relatie materiaal is ofniet. Als dat zo was had je zelfs je vriendinnen afgezegd om af te spreken.
Waarom? Als ik zo’n vriendin was, zou de vriendschap snel over zijn.

TO, blijf lekker je eigen leven houden en zeg dat ook heel duidelijk tegen hem. Ik vraag me af of hij tegen zijn ex ook zo was, gezien haar reactie. Hij moet wel inzien dat hij je juist kwijtraakt als hij zich zo blijft gedragen.
Hij mag toch teleurgesteld zijn? Wat is dat nou weer. Dan moet hij het nog gaan verbergen ook.
Natuurlijk zeg je je vriendin niet af.
Maar je kan wel aardig zeggen, jammer dat je zo baalt. Hopelijk zie ik je morgen.
Jij wilt van het een op het andere moment meer tijd voor jezelf. Geef de man even om daar aan te wennen.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
16-08-2018 05:28
Hij mag toch teleurgesteld zijn? Wat is dat nou weer. Dan moet hij het nog gaan verbergen ook.
Natuurlijk zeg je je vriendin niet af.
Maar je kan wel aardig zeggen, jammer dat je zo baalt. Hopelijk zie ik je morgen.
Jij wilt van het een op het andere moment meer tijd voor jezelf. Geef de man even om daar aan te wennen.
Huh? Een volwassen man moet eraan wennen wanneer je gewoon met een vriendin wil afspreken?
Ik verbaas me echt over sommige reacties. Blijkbaar is het normaal dat een volwassen man gaat leuren en zeuren omdat hij wil dat je als vrouw al gemaakte afspraken, zoals met vriendinnen, voor hem afzegt? En dat hij daarna bijna als een kind gaat zitten mokken omdat hij niet zijn zin krijgt? Hij klinkt als een kleuter en een claimerig persoon, niet als een leuke volwassen man die de waarde van een fijn netwerk inziet. Ik zou er klaar mee zijn.
Begrijp ik goed dat jullie elkaar enkel in het weekend zien?
Dan zou ik het ook niet leuk vinden als mijn vriend regelmatig andere afspraken maakt in het weekend. En zou ik zelf ook niet doen.
Behalve als een van jullie een andere verplichting heeft. Gaat die alsnog niet door dan hoef je je afspraak met je vriendin uiteraard niet te annuleren.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan heel erg verliefd zijn en dat wat onhandig uiten. Dan normaliseert het wel als de verliefdheid zakt. Hij kan ook een dominant type zijn, tot aan gradatie dat hij je probeert te isoleren. Dat kunnen wij zo niet beoordelen. Dus houd je ogen open en kijk of zijn gedrag verandert in goede of slechte richting.
Alle reacties Link kopieren
verwijderen
anoniem_374034 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 13:39
Reden: persoonlijk
97.81% gewijzigd
You can't have your cake and eat it too!
Geef het nog even de tijd. Voet bij stuk houden en gewoon met hem in gesprek blijven. Je kent hem pas 3 maanden....ik zou het nog drie maanden aanzien en kijken hoe het zich ontwikkelt.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand teveel wordt dan is dat het begin van het einde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Timetraveler schreef:
16-08-2018 06:38
Huh? Een volwassen man moet eraan wennen wanneer je gewoon met een vriendin wil afspreken?
Ik verbaas me echt over sommige reacties. Blijkbaar is het normaal dat een volwassen man gaat leuren en zeuren omdat hij wil dat je als vrouw al gemaakte afspraken, zoals met vriendinnen, voor hem afzegt? En dat hij daarna bijna als een kind gaat zitten mokken omdat hij niet zijn zin krijgt? Hij klinkt als een kleuter en een claimerig persoon, niet als een leuke volwassen man die de waarde van een fijn netwerk inziet. Ik zou er klaar mee zijn.
Er aan wennen dat ze ineens meer tijd voor zichzelf wil. De eerste weken wou ze ook dag en nacht bij hem zijn.

Mogen alleen kleine kinderen balen?

Het voordeel van een fijn netwerk kun je prima zien en toch liever willen dat je partner bij jou is. Wij willen nog steeds het liefst bij elkaar zijn. Beide een eigen leven, met veel vrienden en familie. Maar het allerliefst ben ik bij man. Ik claim hem nooit. Hij mij al helemaal niet.

Overtrokken reactie zeg.
Teleurgesteld dat de perfecte man niet bestaat?
Jammer he, de realiteit.

Het spijt me ontzettend dat ik niet naar je hand schrijf TO, maar wat een gezeur zeg...
Die gozer is duidelijk verliefd op je.
Wat wil je dan, dat het hem niet boeit wanneer jullie mekaar zien?
Zolang jij duidelijk maakt dat je ook nog een leven hebt zie ik het probleem niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven