Unhappy single? Samen zijn we hier unhappy singles :)

16-08-2018 21:08 3045 berichten
Ik kan wel weer schrijven in mijn dagboek, maar die zegt niks terug :) En heb behoefte aan relativering, gesprekspartners en ook ben ik benieuwd of ik nu nou de enige ben....Of in ieder geval de enige die er open over is :)

Ik ben unhappy single. Er lijkt wel hier een taboe op te rusten, want iedereen is happy single. Natuurlijk is samen leuker, maar alleen moet je het ook fijn kunnen hebben. Nou, ik vind er maar weinig aan. Ik kan mijzelf prima vermaken, maar regelmatig ook niet (soms wanneer ik iets leuks doe) en dan vliegen de muren, mijn gevoelens en gedachtes mij aan.

Ik vind het jammer dat ik tegen een muur van onbegrip stuit, zowel van mensen in een relatie als andere singles. Het is zoals het is, dus je kan het maar beter accepteren en het beste ervan maken. Maar wanneer dat niet altijd lukt, dan lijkt het alsof mensen niet zo goed weten te reageren. Ik hoef heus niet gelijk bij je op de sofa te liggen en mijn diepste problemen erover te delen. Maar iets meer in de trant van: (ongewild) single zijn suckt!

Voordat iedereen erover heen valt. Ik heb een prima leven met wat vrienden en ben bezig om contacten op te doen en mijn kennissenkring uit te breiden. Dat gaat schelen. Ik ben wisselend actief aan het daten. Soms geen zin en te druk met (leuk) werk. Soms is het even weer leuk en dan heb ik weer een paar dates gehad. Ik laat het een beetje op zijn beloop :)

Mijn relatiecv, voor wie het interesseert :-P)
Kalverliefde van een paar maanden. En 2 liefdes gehad. 4 en 5 jaar. Daarna nog een intense relatie gehad van een paar maanden, waar ik wisselend nog liefdesverdriet van heb. Allemaal stuk voor stuk fijne mannen. Met hun tekortkomingen, die heb ik ook en daardoor was de relatie niet perfect maar grotendeels van de tijd wel goed. We pasten niet bij elkaar of de tekortkomingen braken ons op. Ik spreek bijna al mijn exen nog. Ik herken mij zelden in sommige horrorverhalen op het forum. Ik realiseer mij dat ik daarmee geluk heb gehad dat ik hele fijne mannen en fijne relaties heb gehad. Ik weet hoe het is om geliefd te worden door je lief en samen door het leven te gaan. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het is wachten wanneer iemand zegt: onbegrijpelijk dat jij single bent. Jij bent zo leuk! :roll:

We weten niet hoe het leven loopt en wie weet blijf ik wel even single en blijft die behoefte om erover te praten en schrijven. Kan ik ook eens mijn dagboek met rust laten ;-D Dus klets away :) Wat is jouw relatiecv? Hoe beleef jij je singleleven? Wat zijn de momenten dat je haat om single te zijn en wanneer juist niet (elk nadeel hep zijn voordeel :hihi: ) Wat zeggen mensen over jou als single? Kijk je ook weleens jaloers naar stelletjes? Hoe doe je sommige dingen als single (die spin loopt echt niet vanzelf de deur uit :O )
Ik ben na een relatie van 13 jaar nu 3 jaar alleen.

Ik vermaak me wel, ik zou best graag een relatie willen maar als ik weer begin te daten weet ik ook weer heel sn waarom ik single ben. Ik heb geen zin om me aan te passen, iemand om me heen die van alles van me vind, enzovoort.

Ik roep wel eens; als ik iemand ontmoet, dan is het iemand op wie ik op slag verliefd ben, en anders blijf ik alleen.

Wel wordt ik soms moe van mijn omgeving. Een relatie is de norm, en single zijn staat synoniem voor een aanhoudende stroom adviezen hoe ik iemand zou kunnen ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, met partner lijkt het sowieso leuker. Maar, zie de match maar te vinden. Lastig......
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, met partner lijkt het sowieso leuker. Maar, zie de match maar te vinden. Lastig......
Ik ben nu ruim 4 jaar alleen, het bevalt me uitstekend. Kan doen wat ik wil niemand die zegt dat ik iets moet of dat ik iets juist niet mag.

Een nieuwe relatie aangaan zie ik niet zo zitten gewoonweg omdat het me benauwd
Alle reacties Link kopieren
Da's twee keer......
Castor1975 schreef:
16-08-2018 21:18
Herkenbaar, met partner lijkt het sowieso leuker. Maar, zie de match maar te vinden. Lastig......
De juiste match vinden is idd helemaal niet zo gemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Niet mogen....dat bedoel ik met match, als je de juiste tegenkomt komt kan alles en....is er meer. Iemand die wil weten hoe je je voelt...iemand die je ziet als partner, die in je geeft....
Sansa_ schreef:
16-08-2018 21:16
Ik ben na een relatie van 13 jaar nu 3 jaar alleen.

Ik vermaak me wel, ik zou best graag een relatie willen maar als ik weer begin te daten weet ik ook weer heel sn waarom ik single ben. Ik heb geen zin om me aan te passen, iemand om me heen die van alles van me vind, enzovoort.

Ik roep wel eens; als ik iemand ontmoet, dan is het iemand op wie ik op slag verliefd ben, en anders blijf ik alleen.

Wel wordt ik soms moe van mijn omgeving. Een relatie is de norm, en single zijn staat synoniem voor een aanhoudende stroom adviezen hoe ik iemand zou kunnen ontmoeten.
Herkenbaar. Ik ben allang voorbij dat punt dat ik een relatie wil om een relatie. Dat was vroeger zo als je wat jonger bent. Ik zie ze helaas ook nog in mijn omgeving. Dan maar alleen. Ik ga mijzelf niet in bochten wringen om de relatie passend te maken.

Ik wissel tussen de gedachte dat het moeilijk is om iemand te vinden die bij je 'past' en dat er zoveel leuke mannen zijn in de omgeving. Tja, je hebt er maar 1 nodig.

Ik heb ook zin om mensen te slaan als ze horen dat ik single ben. Hoor nog net geen ahwwww :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Verdomd moeilijk zelfs, en ik kan mezelf best vermaken. Maar het knaagt....blijven proberen. Hier en daar een date, maar de klik is er telkens niet helemaal.....
Castor1975 schreef:
16-08-2018 21:22
Niet mogen....dat bedoel ik met match, als je de juiste tegenkomt komt kan alles en....is er meer. Iemand die wil weten hoe je je voelt...iemand die je ziet als partner, die in je geeft....
Dat zou ik wel willen alleen ben ik bang dat het niet voor mij is weggelegd.

Daarom kies ik voor veilig, ik voel me veilig als single
Lovestar schreef:
16-08-2018 21:23
Herkenbaar. Ik ben allang voorbij dat punt dat ik een relatie wil om een relatie. Dat was vroeger zo als je wat jonger bent. Ik zie ze helaas ook nog in mijn omgeving. Dan maar alleen. Ik ga mijzelf niet in bochten wringen om de relatie passend te maken.

Ik wissel tussen de gedachte dat het moeilijk is om iemand te vinden die bij je 'past' en dat er zoveel leuke mannen zijn in de omgeving. Tja, je hebt er maar 1 nodig.

Ik heb ook zin om mensen te slaan als ze horen dat ik single ben. Hoor nog net geen ahwwww :wtf:
Een reltaie willen om een relatie is geen goed uitgangspunt.

Dat hoor ik trouwens ook vaak zat. Jij nog steeds geen relatie maar je bent zo'n leuke meid. Echt grrrrr
Oifa schreef:
16-08-2018 21:24


Daarom kies ik voor veilig, ik voel me veilig als single
Daar haak ik bij aan, ik merk tijdens het daten dat er altijd angst aanwezig is gekwetst te worden. Zeker als het daten met 1 persoon al wat langer gaande is. Ben nu 1.5 jaar single en daarvoor 4 jaar een relatie gehad die op een (voor mij) hele vervelende manier over is gegaan. Al mijn vrienden en familie hebben relaties en hoor ik verhalen van 'we hebben samen een huis gekocht, we gaan samen aan kinderen beginnen, we gaan samen zus en we gaan samen dit'. Ik wordt dan echt stik jaloers, want dat is wat ik ook wil. Plus vind ik het moeilijk om mijn ideaal beeld los te laten. (Al lang met iemand samen zijn en vanuit daar samen naar nieuwe dingen groeien)
depster schreef:
16-08-2018 21:30
Daar haak ik bij aan, ik merk tijdens het daten dat er altijd angst aanwezig is gekwetst te worden. Zeker als het daten met 1 persoon al wat langer gaande is. Ben nu 1.5 jaar single en daarvoor 4 jaar een relatie gehad die op een (voor mij) hele vervelende manier over is gegaan. Al mijn vrienden en familie hebben relaties en hoor ik verhalen van 'we hebben samen een huis gekocht, we gaan samen aan kinderen beginnen, we gaan samen zus en we gaan samen dit'. Ik wordt dan echt stik jaloers, want dat is wat ik ook wil. Plus vind ik het moeilijk om mijn ideaal beeld los te laten. (Al lang met iemand samen zijn en vanuit daar samen naar nieuwe dingen groeien)
Ik ben ook bang gekwetst te worden.

Ik duw iedereen die te dichtbij komt weg.
Unhappy single wil ik niet per se zeggen.
Maar happy single ben ik ook zeker niet.

Mijn relatie cv is blanco. Nog nooit een relatie of iets gehad.

“ Ik heb ze nog niet gehoord, maar het is wachten wanneer iemand zegt: onbegrijpelijk dat jij single bent. Jij bent zo leuk!“

@ hopen dat een leuke man dit ooit gaat zeggen :biggrin:
Deze opmerking heb ik al wel een paar keer gehad van de omgeving.

En deze “ ik zou jou toch zo een leuke vriend gunnen”

Allemaal super lief bedoeld denk ik, maar af en toe wel confronterend en dan ga ik twijfelen of me niet wat mankeert.

Lastige situaties vind ik: bruiloften, feestjes waar je als koppel naar toe moet en dan geroepen wordt maar X komt altijd alleen. Tevens ook vakanties, want dan krijg je de vraag, met wie ga jjj dan op vakantie. Verder zijn er soms dingen in het leven waar ik heel gelukkig of heel ongelukkig mee ben en dan ik dat niet met een partner delen. Gelukkig wel familie en veel vriendinnen.

Soms kijk ik jaloers naar stelletjes ja, betrap ik mezelf op. Moet ik niet doen. Word ik geen leuker mens van.

Ik ben soms ook heel blij om single te zijn. Voorbeeldje, een vriendin heeft een onhygiënische en luie vriend. Hij werkt niet (leeft van haar geld) doucht niet regelmatig en poetst zijn tanden niet altijd. Seks vind ziet zij als een verplichting en ze is bij hem om niet single te hoeven zijn en een nieuw partner te hoeven vinden. Dit ambieer ik niet :bonk:

Om even duidelijk te maken dat ik geen sneuneus ben op de bank. Ik heb een dynamisch leven: sporten, relatief veel feestjes, drukke baan, lieve vriendinnen, leuke collega’s en reis graag. Ik ben ondernemend en geen huismuis die wacht tot de prins op t witte paard aanbelt.

Ik maak het mezelf vooral moeilijk, door te denken dat ik niet goed genoeg ben voor hem als ik een leuke man tegen kom.
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 21:40
0.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen ben ik wel een happy single. Lekker doen wat ik wil, veel van de wereld zien.
Maar eigenlijk zou ik heel graag degene tegen willen komen die echt bij mij past. Heb inderdaad ook geen zin om in een relatie te zitten wat het net niet is..

En aan de andere kant, en dat vind ik misschien wel het lastigste, ben ik 32 en begin ik steeds meer een kinderwens te krijgen. Zijn ook steeds meer vriendinnen die er aan beginnen en dan ben ik eigenlijk toch best een beetje jaloers. De leeftijdsdruk hierop vind ik ingewikkeld..
diedietje schreef:
16-08-2018 21:35
Over het algemeen ben ik wel een happy single. Lekker doen wat ik wil, veel van de wereld zien.
Maar eigenlijk zou ik heel graag degene tegen willen komen die echt bij mij past. Heb inderdaad ook geen zin om in een relatie te zitten wat het net niet is..

En aan de andere kant, en dat vind ik misschien wel het lastigste, ben ik 32 en begin ik steeds meer een kinderwens te krijgen. Zijn ook steeds meer vriendinnen die er aan beginnen en dan ben ik eigenlijk toch best een beetje jaloers. De leeftijdsdruk hierop vind ik ingewikkeld..
Dat lijkt me best moeilijk idd, als je nog een kidder wens hebt. Kan ook alleen maar ik denk dat de meesten het toch liever samen met iemand doen.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
16-08-2018 21:38
Dat lijkt me best moeilijk idd, als je nog een kidder wens hebt. Kan ook alleen maar ik denk dat de meesten het toch liever samen met iemand doen.

Klopt, ik denk ook wel dat ik het alleen zou gaan doen, maar vind mezelf daar nu nog te jong voor. Als ik 35 ben wil ik daar pas aan gaan denken.
Dus dat hou ik mezelf ook wel voor, ik heb nog lang genoeg dus nu eerst maar genieten van de vrijheid.

Maar sommige dingen zijn idd niet leuk, oud en nieuw, bruiloften etc.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook schrijven met heel vers liefdesverdriet?

Begin vorig jaar is mijn relatie van 15 jaar geëindigd met de vader van mijn kinderen. Die relatie was al zeker 5 jaar liefdeloos en ook vrijwel seksloos. Break was moeilijk vanwege de kinderen, maar als partners was er niks meer en voelde het als een opluchting.

Eind vorig jaar mijn nieuwe liefde tegen gekomen. Dit voelde echt perfect, de rust, het aanvoelen van elkaar, de liefde die we voelden naar elkaar. Een intense relatie van een maand of tien, maar die hij vorige week wel van de ene op de andere dag on hold heeft gezegd met een zeer grote uitkomst dat het over is.

Ik ben misschien snel in een nieuwe relatie gestapt na mijn lange relatie, maar ik was al jaren ongelukkig, en doordat er ook al jaren geen liefde en vrijwel seks was stond ik echt open voor iemand. Wil mij weer vrouw voelen en niet alleen moeder.

Afgelopen maanden intens van dat gevoel genoten, ik was zielsgelukkig. En nu in een flink dal dus.

Maar ook het besef dat ik eigenlijk helemaal niet goed alleen kan zijn. Wat dat betreft ben ik nog niet zo ver als jullie. Anderzijds ben ik heel lang alleen geweest binnen een relatie, dus ben echt klaar met alleen zijn.
Na deze laatste mogelijke break ben ik er wel even klaar mee, moet niet aan een ander denken, maar is ook logisch want heel vers. En herken dus ook jullie angst om gekwetst te worden. Dat had ik niet, maar doordat deze relatie zo plots lijkt geëindigd, er was echt geen enkel voorteken, maakt dat me doodsbang om me open te stellen voor iemand, want wat als hij ook van de ene op de andere dag aangeeft het nietg meer te weten.
Dat is voorlopig ook echt nog niet aan de orde. Voor mij eerst dit een plek geven (en stiekem hoop hebben, heel stom ik weet het), maar ben heel unhappy single, ik ben klaar met alleen zijn en me alleen voelen.
soumis wijzigde dit bericht op 16-08-2018 21:50
3.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
16-08-2018 21:31
Ik ben ook bang gekwetst te worden.

Ik duw iedereen die te dichtbij komt weg.
Dat het pijn doet, dat is zeker. Maar hoort pijn 'lijden' ook niet bij het leven. Kom op mens. Leef een beetje.
Herkenbare dingen worden gezegd hier. Zo fijn om te horen dat er meer mensen zijn die vergelijkbare dingen denken en meemaken. Niet alleen negatief, maar ook de positieve dingen.

@Vive
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat er mensen zijn van een bepaalde leeftijd die nog nooit een relatie gehad hebben. Terecht dat je afvraagt hoe dat komt. En dat bedoel ik uiteraard niet lullig, maar ik ben wel open en eerlijk over wat ik denk.

Heb een collega gehad van 28 jaar, leuk blond ding. Maar nog nooit een relatie gehad. En ik begrijp dat wel. Ze was onbedoeld gemeen en ook claimerig. Weet natuurlijk niet hoe dat is in contact met mannen, maar kan mij er iets bij voorstellen.
Maar heb je een idee waarom je nog nooit een relatie heb gehad en wil je die met ons delen?

Oef ja, vakanties. Ik was van plan om dit jaar voor het eerst op singlevakantie te gaan, maar gelukkig een eigen huis gevonden waar ik heel erg blij mee ben :D Dat is iets wat ik ga leren, in mijn eentje op (singles)vakanties gaan.

En voor jou: iedereen en zeker jij bent de moeite waard om met iemand te zijn :heart:
diedietje schreef:
16-08-2018 21:35
Over het algemeen ben ik wel een happy single. Lekker doen wat ik wil, veel van de wereld zien.
Maar eigenlijk zou ik heel graag degene tegen willen komen die echt bij mij past. Heb inderdaad ook geen zin om in een relatie te zitten wat het net niet is..

En aan de andere kant, en dat vind ik misschien wel het lastigste, ben ik 32 en begin ik steeds meer een kinderwens te krijgen. Zijn ook steeds meer vriendinnen die er aan beginnen en dan ben ik eigenlijk toch best een beetje jaloers. De leeftijdsdruk hierop vind ik ingewikkeld..
Hier ook begin 30 en een kinderwens. Als die niet tot vervulling komt, dan maar niet, want ik wil het niet alleen doen. Maar liever wel en dat het angstige (ik denk dat het dat is) vliegt mij weleens aan. Anders als je al kinderen hebt.
P80 schreef:
16-08-2018 21:46
Dat het pijn doet, dat is zeker. Maar hoort pijn 'lijden' ook niet bij het leven. Kom op mens. Leef een beetje.
Tja nou ik heb nogal een heftige relatie achter de rug (geweld). Sta dus niet zo te springen om in een nieuwe relatie te duiken. En wie zegt dat ik niet leef? Ik kan prima leven zonder relatie.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit een relatie gehad.

Herken sommige dingen. Ga nu niet op vakantie omdat ik zo niemand heb die echt wil wat ik wil. Maakt me niet zo heel veel uit, maar mijn leven lang lijkt me niet handig.

Tuurlijk zijn 'gelukkige' stelletjes gelukkiger dan mensen die alleen zijn. Lijkt me een feit. Van een afstand lijkt het een ideaal zonder zorgen.

Maar je moet ook bedenken dat ook hun hun probleempjes hebben, wel eens alleen zijn. Iedereen heeft vragen in het leven waarom een ander soms gelukkiger lijkt.

Geniet gewoon van jezelf en wees niet jaloers op anderen. Gun gelukkige stelletjes het mooiste en het beste, daar word je zelf ook gelukkig van.

Ik heb eens gehoord dat een monnik de gelukkigste mens op aarde is. En die was geloof ik single. So, be happy.
http://www.mynd.nu/geluk-volgens-de-gel ... -op-aarde/
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
16-08-2018 21:50
Hier ook begin 30 en een kinderwens. Als die niet tot vervulling komt, dan maar niet, want ik wil het niet alleen doen. Maar liever wel en dat het angstige (ik denk dat het dat is) vliegt mij weleens aan. Anders als je al kinderen hebt.
Ik heb wel 2 kinderen, maar dat brengt weer andere angsten mee. Want welke man zit op een vrouw te wachten met 2 kleine kinderen?

Maar snap ook dat het heel moeilijk is als je die wens wel hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven