Unhappy single? Samen zijn we hier unhappy singles :)

16-08-2018 21:08 3045 berichten
Ik kan wel weer schrijven in mijn dagboek, maar die zegt niks terug :) En heb behoefte aan relativering, gesprekspartners en ook ben ik benieuwd of ik nu nou de enige ben....Of in ieder geval de enige die er open over is :)

Ik ben unhappy single. Er lijkt wel hier een taboe op te rusten, want iedereen is happy single. Natuurlijk is samen leuker, maar alleen moet je het ook fijn kunnen hebben. Nou, ik vind er maar weinig aan. Ik kan mijzelf prima vermaken, maar regelmatig ook niet (soms wanneer ik iets leuks doe) en dan vliegen de muren, mijn gevoelens en gedachtes mij aan.

Ik vind het jammer dat ik tegen een muur van onbegrip stuit, zowel van mensen in een relatie als andere singles. Het is zoals het is, dus je kan het maar beter accepteren en het beste ervan maken. Maar wanneer dat niet altijd lukt, dan lijkt het alsof mensen niet zo goed weten te reageren. Ik hoef heus niet gelijk bij je op de sofa te liggen en mijn diepste problemen erover te delen. Maar iets meer in de trant van: (ongewild) single zijn suckt!

Voordat iedereen erover heen valt. Ik heb een prima leven met wat vrienden en ben bezig om contacten op te doen en mijn kennissenkring uit te breiden. Dat gaat schelen. Ik ben wisselend actief aan het daten. Soms geen zin en te druk met (leuk) werk. Soms is het even weer leuk en dan heb ik weer een paar dates gehad. Ik laat het een beetje op zijn beloop :)

Mijn relatiecv, voor wie het interesseert :-P)
Kalverliefde van een paar maanden. En 2 liefdes gehad. 4 en 5 jaar. Daarna nog een intense relatie gehad van een paar maanden, waar ik wisselend nog liefdesverdriet van heb. Allemaal stuk voor stuk fijne mannen. Met hun tekortkomingen, die heb ik ook en daardoor was de relatie niet perfect maar grotendeels van de tijd wel goed. We pasten niet bij elkaar of de tekortkomingen braken ons op. Ik spreek bijna al mijn exen nog. Ik herken mij zelden in sommige horrorverhalen op het forum. Ik realiseer mij dat ik daarmee geluk heb gehad dat ik hele fijne mannen en fijne relaties heb gehad. Ik weet hoe het is om geliefd te worden door je lief en samen door het leven te gaan. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het is wachten wanneer iemand zegt: onbegrijpelijk dat jij single bent. Jij bent zo leuk! :roll:

We weten niet hoe het leven loopt en wie weet blijf ik wel even single en blijft die behoefte om erover te praten en schrijven. Kan ik ook eens mijn dagboek met rust laten ;-D Dus klets away :) Wat is jouw relatiecv? Hoe beleef jij je singleleven? Wat zijn de momenten dat je haat om single te zijn en wanneer juist niet (elk nadeel hep zijn voordeel :hihi: ) Wat zeggen mensen over jou als single? Kijk je ook weleens jaloers naar stelletjes? Hoe doe je sommige dingen als single (die spin loopt echt niet vanzelf de deur uit :O )
Sansa_ schreef:
17-08-2018 12:24
Ja ik ook, en ondanks het feit dat mensen toch de noodzaak voelen je te 'helpen' als je geen partner hebt, is het niet meer zoals in mijn moeders tijd. Die had vriendinnen die ineens de vriendschap beëindigen omdat ze alleen kwam te staan. Want stel je voor dat ze achter hun man aan zou gaan. :|
Tja, blijkbaar zit dat traditionele, calvinistische er toch nog in bij sommige mensen en/of hebben ze dat van huis uit meegekregen.
Het is natuurlijk wel iets van de laatste jaren, dat vrouwen zich realiseren dat ze zichzelf wel redden zonder man.
Het 'hoort' er ook natuurlijk bij he om een relatie te hebben.
Mijn clienten snappen overigens niet dat ik nog vrijgezel bent. 1 zei zelfs, oh al 28? Nog geen man? Dan zal je ook wel geen kinderen meer krijgen?

Eh auw? Om mijn kinderwens waar te maken heb ik gelukkig geen man (ja ja alleen zn goedje) nodig.
depster schreef:
17-08-2018 14:35
Het 'hoort' er ook natuurlijk bij he om een relatie te hebben.
Mijn clienten snappen overigens niet dat ik nog vrijgezel bent. 1 zei zelfs, oh al 28? Nog geen man? Dan zal je ook wel geen kinderen meer krijgen?

Eh auw? Om mijn kinderwens waar te maken heb ik gelukkig geen man (ja ja alleen zn goedje) nodig.
Mensen kramen er soms van alles uit, zonder door te hebben dat dat misschien best wel kwetsend kan zijn. Een collega heeft een poosje gehad dat hij al grappend zei; zo kom je nooit aan de man hoor!

Ben een keer uit mijn vel gesprongen en heb geroepen; wie zegt dat ik op een man zit te wachten!? En ook al zou dat zo zijn, dan ben jij het zeker niet met je waardeloze gevoel voor humor.

Okay was die tijd van de maand dus ik reageerde misschien wat extreem, maar het grapje heeft hij nooit meer gemaakt.
depster schreef:
17-08-2018 14:35
Het 'hoort' er ook natuurlijk bij he om een relatie te hebben.
Mijn clienten snappen overigens niet dat ik nog vrijgezel bent. 1 zei zelfs, oh al 28? Nog geen man? Dan zal je ook wel geen kinderen meer krijgen?

Eh auw? Om mijn kinderwens waar te maken heb ik gelukkig geen man (ja ja alleen zn goedje) nodig.
Dat heb ik ook lang in mn hoofd gehad, dat 'hoort' toch als je in de dertig bent en men vindt vast dat ik faal.
Gelukkig begint dat de veranderen en begin ik mij te realiseren dat het geen drol uitmaakt hoe anderen mij zien.

Het is trouwens vandaag nationale liefzijn-voor-mezelf-dag heb ik besloten :proud: .
(Normaal werk ik vrijdag maar vandaag vrij, heb lekkere dingetjes gehaald voor mijzelf en eigenlijk mag ik een pizza bestellen voor mezelf vanavond bedacht ik mij net, het is tenslotte NLVM-dag.. ;-D. Maar heb ook lekkere dingetjes om te koken. Kijk dat is het voordeel van alleen zijn!)
phoebe24 schreef:
17-08-2018 14:54
Dat heb ik ook lang in mn hoofd gehad, dat 'hoort' toch als je in de dertig bent en men vindt vast dat ik faal.
Gelukkig begint dat de veranderen en begin ik mij te realiseren dat het geen drol uitmaakt hoe anderen mij zien.

Het is trouwens vandaag nationale liefzijn-voor-mezelf-dag heb ik besloten :proud: .
(Normaal werk ik vrijdag maar vandaag vrij, heb lekkere dingetjes gehaald voor mijzelf en eigenlijk mag ik een pizza bestellen voor mezelf vanavond bedacht ik mij net, het is tenslotte NLVM-dag.. ;-D. Maar heb ook lekkere dingetjes om te koken. Kijk dat is het voordeel van alleen zijn!)
Zo'n NLVM dag heb ik ook vaak gehouden vroeger. Was meestal eens in de 3 maanden op en zondag en altijd op valentijnsdag :proud:
Goed idee, ga ik ook vaker doen.
Valentijnsdag vond ik als single altijd erg lastig, totdat ik vorig jaar de oplossing vond: ik koop een cadeautje voor mezelf en ik laat het ook inpakken :proud:

Wat hielden jouw NLVM dagen in?
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
17-08-2018 14:54
Dat heb ik ook lang in mn hoofd gehad, dat 'hoort' toch als je in de dertig bent en men vindt vast dat ik faal.
Gelukkig begint dat de veranderen en begin ik mij te realiseren dat het geen drol uitmaakt hoe anderen mij zien.
Je moet je bedenken dat de mensen die vinden dat je faalt als je in de dertig alleen en zonder kinderen bent, dat zijn vaak mensen die zelf erg onzeker zijn over hun situatie. Die angstig zijn om alleen te zijn. Een mening over een ander zegt vaak meer over je eigen situatie dan over die van de ander.
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
17-08-2018 10:43
Ja dat vraag ik mij zeker wel eens af, waarom ik een relatie zou willen, en op die vraag krijg ik vervolgens geen antwoord omdat ik het niet weet, ik heb het niet nodig of zo.
Maar goed volgens mij is je vraag meer wat ik zou willen en wat ik verwacht.
Nou ja wel iets van genegenheid en iemand op wie ik terug kan vallen. Iemand die mij steunt accepteert en mij leuk vindt om wie ik ben.
Maar goed zolang dat niet op mijn pad komt los ik het gemis daarvan zelf wel op.

En gedachten heb je toch wel, of je nou single bent of niet. (Ok je hebt ze denk ik wel wat meer als je vaker alleen bent)
Die bepalen toch voor een groot deel je stemming. Je kunt niet van een ander verwachten invloed te hebben op jouw gedachten.. :geek:
Ik voel me in een relatie net zo vaak, misschien wel vaker, eenzaam als wanneer ik alleen ben. Ik had de neiging om dat gevoel te overdramatiseren als ik alleen was en de schuld te geven aan mijn single-zijn. Nu zie ik dat die buien en gedachtes er altijd zijn, die staan los van mijn relatiestatus.
phoebe24 schreef:
17-08-2018 15:05
Goed idee, ga ik ook vaker doen.
Valentijnsdag vond ik als single altijd erg lastig, totdat ik vorig jaar de oplossing vond: ik koop een cadeautje voor mezelf en ik laat het ook inpakken :proud:

Wat hielden jouw NLVM dagen in?
Ik ging vaak alleen uiteten/terrasje pakken met een goed boek mee/dagje sauna, deed alleen dingen die ik leuk vond die dag en at inderdaad waar ik zin in had (extra chocolaatje/net iets duurdere en lekkerdere wijn). Kortom, eend AG waarop ik mijzelf verwende.
roodmiertje schreef:
17-08-2018 15:21
Ik voel me in een relatie net zo vaak, misschien wel vaker, eenzaam als wanneer ik alleen ben. Ik had de neiging om dat gevoel te overdramatiseren als ik alleen was en de schuld te geven aan mijn single-zijn. Nu zie ik dat die buien en gedachtes er altijd zijn, die staan los van mijn relatiestatus.
Ja, dat vind ik zo mooi aan single zijn. Hierdoor heb ik mijn eigen emotionele 'buien' ontdekt. Die er met of zonder relatie zijn en dus niks met de ander te maken heeft. Heb jarenlang samengewoond en als ik dat destijds doorhad, was dat voor dat moment echt zinvol geweest. Maar zover was ik nog niet. Nu wel, dus ben benieuwd wat dat nu voor effect heeft als ik weer close met iemand wordt.

Kan veel dichterbij mijzelf blijven en mijn eigen verantwoordelijkheid voor mijn gevoelens nemen verwacht ik. Ik dacht altijd dat het door de relatie kwam.
roodmiertje schreef:
17-08-2018 15:21
Ik voel me in een relatie net zo vaak, misschien wel vaker, eenzaam als wanneer ik alleen ben. Ik had de neiging om dat gevoel te overdramatiseren als ik alleen was en de schuld te geven aan mijn single-zijn. Nu zie ik dat die buien en gedachtes er altijd zijn, die staan los van mijn relatiestatus.
Dat heb ik soms ook wel, neiging om een tikkie dramatisch te doen.
Goeie trouwens, want inderdaad staat dat hartstikke los van het single zijn.
Dat is dan toch een voordeel van alleen zijn, je kunt niet altijd op iemand terug vallen dus je moet dat soort gedachten en emoties wel zelf op vangen. Daar wordt je (als je er voor open staat) overigens op den duur steeds handiger in.

Wat je zegt over dat een mening van iemand meer over de persoon zegt dat weet ik heel goed, sinds ik me dat realiseer kan ik dat wat meer naast me neer leggen.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 18:36
20.55% gewijzigd
Leuk om te zien dat hier wat gekletst wordt, ervaringen gedeeld. Ik heb lang het gevoel gehad dat ik 1 van de weinigen was die eerlijk en open was over mijn liefdesstatus en wat ik hiervan vind. Fijn dat anderen het een goed topic vinden :)

@Joy
Ik had er gisteren met vriendinnen over: de maakbaarheid van het leven en met name in de liefde gaat te ver en wordt steeds gekker. Er is een legio aan mogelijkheden om iemand te ontmoeten en inderdaad, schort er iets aan je, doe je er toch wat aan? Hierdoor krijg ik het gevoel dat alleen mensen die het 'op een rijtje' heeft, sneller aan een partner komt dan mensen met een paar butsjes (of deuken). Ik ben het antwoord ook zat wanneer ik zeg dat ik het ook weer leuk zou vinden om iemand te hebben te hebben, dat mensen komen met: maar een relatie is niet alles hoor. Daar zitten ook nadelen aan |-)

@Ywtje
Herkenbaar. Ik heb dat dus met vlagen. Die onrust en veel bezig zijn met internetdaten. Ik heb dat nu omgegooid door (net als jij) wat meer te focussen op leuke dingen doen. Met als een mooie bijkomstigheid mensen te leren kennen en wie weet. Maar is dat de hoofdmoot, nee. Een mooie gedeelde 1e plaats.
Wat ik mij afvraag, had jij dat ook met periodes of eigenlijk wel aan 1 stuk door?

En inderdaad, even van het internetdaten af. Ik merk dat ik er steeds minder energie en zin voor heb. Alweer tig gesprekjes opstarten met hallo, hoe is het, wat voor werk doe, wat zijn je hobby's :roll: Maar niks doen voelt zeker niet goed.....Dan heb ik helemaal het gevoel dat het nooit meer van gaat komen.

Leuk om te horen dat je iemand heb waarmee je date! Fijn om dat gevoel weer te hebben en het lijkt mij onwijs veel rust geven dat je weet dat als dit over gaat, je weet dat je het heel goed in je eentje kan. Inderdaad een hele waardevolle ervaring.
En nee, je bent hier geen muts :)

Do-wager :hug:
Wat is dat toch met mannen en plotseling uitmaken O_o

Niet rottig bedoeld hoor, ik snap dat er wat kerse un-happy single op het topic afkomen waar de relatie van zijn kant verbroken is. Maar dat is anders dan een wat langere tijd single zijn. Het staat los van niet alleen willen zijn of niet zonder hem/die ene relatie willen zijn.

@Sansa
Ik zit nog niet in die leeftijdsvijver....Maar boven de 40 zijn er veel vreemdganger heb ik begrepen O_o
ywtje schreef:
17-08-2018 15:44
Ja, dat vind ik zo mooi aan single zijn. Hierdoor heb ik mijn eigen emotionele 'buien' ontdekt. Die er met of zonder relatie zijn en dus niks met de ander te maken heeft. Heb jarenlang samengewoond en als ik dat destijds doorhad, was dat voor dat moment echt zinvol geweest. Maar zover was ik nog niet. Nu wel, dus ben benieuwd wat dat nu voor effect heeft als ik weer close met iemand wordt.

Kan veel dichterbij mijzelf blijven en mijn eigen verantwoordelijkheid voor mijn gevoelens nemen verwacht ik. Ik dacht altijd dat het door de relatie kwam.
In die zin heeft het ook zijn voordelen, je leert jezelf echt goed kennen. Keerzijde is misschien dat je dan nog kritischer wordt, althans, ik dan. Een man moet wel heel veel leukheid meebrengen wil ik daar nog zin in hebben.
Sansa_ schreef:
17-08-2018 16:02
In die zin heeft het ook zijn voordelen, je leert jezelf echt goed kennen. Keerzijde is misschien dat je dan nog kritischer wordt, althans, ik dan. Een man moet wel heel veel leukheid meebrengen wil ik daar nog zin in hebben.
Zeker weten dat je jezelf goed leert kennen, en ik denk dat het voor je ontwikkeling ook erg goed is om te leren om blij met jezelf te zijn, want een leuke partner vinden is niet vanzelfsprekend en maakbaar, en mocht je nog jaren/altijd alleen blijven dan heb ik toch echt geen zin om daar de hele tijd ongelukkig om te blijvrn. Zonde van mn tijd.

Die neiging heb ik ook wel, om kritisch te zijn, ik vind het ook wel lastig om iemand dichtbij te laten komen.
Maar als iemand door mijn muur kan breken , en vooral dat geduld heeft dan scoort ie wel een punt... :proud:
En wat is er mis met kritisch zijn, ik zie toch best vaak stelletjes waar ik op zn zachts gezegd nou niet jaloers of ben. (Bijvoorbeeld omdat ze alleen maar zitten te bekvechten, of meer een bedrijf zijn ipv dat er nog romantiek uitstraalt, of de ergste stelletjes, die op een terras zitten en mekaar niks meer te zeggen hebben, dat zijn niet eens altijd oudere mensen is me opgevallen)
Phioebe, niets mis met kritisch zijn hoor! Die stelletjes die jij beschrijft zie ik ook en dan denk ik.. 'oh wat fijn om single te zijn!' haha!

Overigens wil ik niet perse een relatie, maar ik mis die kleine dingen. Het verliefd voelen, in elkaars armen inslaap vallen etc. Dat zijn zulke fijne gevoelens als je verliefd ben/van iemand houdt.

dus soms ben ik heel stellig van 'let it goo let it goooo' en soms zit ik flink erop los te swipen. Nu net besloten dat ik elke mnd een uitje in mijn eentje ga doen.
depster schreef:
17-08-2018 17:53
Phioebe, niets mis met kritisch zijn hoor! Die stelletjes die jij beschrijft zie ik ook en dan denk ik.. 'oh wat fijn om single te zijn!' haha!

Overigens wil ik niet perse een relatie, maar ik mis die kleine dingen. Het verliefd voelen, in elkaars armen inslaap vallen etc. Dat zijn zulke fijne gevoelens als je verliefd ben/van iemand houdt.

dus soms ben ik heel stellig van 'let it goo let it goooo' en soms zit ik flink erop los te swipen. Nu net besloten dat ik elke mnd een uitje in mijn eentje ga doen.
Owww wat een goed idee!
Wat voor uitjes denk je dan aan?
Ik heb ineens zin om naar de bios te gaan met mezelf en nog een drankje.. maar goed ik weet niet of ik daar vandaag nog puf voor heb.
(En ik wil ff een serie bingen...)

Ja dat soort dingen mis ik ook soms, en dat is geen drama hoor, ik realiseer me ook wel dat ik soms geneigd ben om relaties van de andere kant soms te romantiseren, ondanks mijn tegenvallende ervaringen.

Trouwens, echt goede fijne relaties bestaan echt wel hoor, ook dat zie ik om me heen. Hetzij niet in grote getalen.
Komt het er dus waarschijnlijk wel op neer, het wordt bijna saai ;-D , reken er niet al te veel op en wordt vooral gelukkig met jezelf.
Lovestar schreef:
17-08-2018 15:52

Ik zit nog niet in die leeftijdsvijver....Maar boven de 40 zijn er veel vreemdganger heb ik begrepen O_o
In mijn tijd boven de 30. Echt, hoeveel mannen mij niet hebben gepoogd te versieren (sommigen succesvol) die gewoon getrouwd waren.
Die zie ik ook veel om me heen ; stellen die ik echt niet benijd. Die hebben meer last van elkaar dan lol met elkaar.

Stelletjes die het wel heel leuk lijken te hebben, daarvan denk ik stiekem;daar is vast ook iets mis mee. Erg he?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt pas een paar dagen single, dus ook onhappy helaas... kan me nu nog niet voorstellen dat ik weer iemand vind waarmee ik zo een goeie klik heb.
anoniem83613 schreef:
17-08-2018 18:57
Ik ben echt pas een paar dagen single, dus ook onhappy helaas... kan me nu nog niet voorstellen dat ik weer iemand vind waarmee ik zo een goeie klik heb.
:hug: :hug: :hug:
Had ik ook, sterker nog ik heb het soms nog wel eens. (Ik denk om een bepaalde rede nogal snel negatief)
Hou je taai, dit rotgevoel gaat echt over.
Alle reacties Link kopieren
Vroegere buren van mij waren een stel die niet met elkaar én niet zonder elkaar kunnen. Met elkaar vooral bekvechten en schreeuwen. Maar op de een of andere manier hebben ze elkaar toch nodig.
hondenmens schreef:
17-08-2018 19:14
Vroegere buren van mij waren een stel die niet met elkaar én niet zonder elkaar kunnen. Met elkaar vooral bekvechten en schreeuwen. Maar op de een of andere manier hebben ze elkaar toch nodig.
Volgens mij is dat gewoon een angst voor het onbekende; wat moet ik nou als ik alleen kom te staan?

Voor mij is het wel heel goed geweest, ik had die angst ook en realiseer me nu dat ik prima mijn eigen boontjes kan doppen.
anoniem83613 schreef:
17-08-2018 18:57
Ik ben echt pas een paar dagen single, dus ook onhappy helaas... kan me nu nog niet voorstellen dat ik weer iemand vind waarmee ik zo een goeie klik heb.
Dat is ook gewoon kut, niet leuk als je relatie overgaat. :hug:
Ik geloof dat ik meer bezig ben inmiddels met op het gevoel af gaan dan een eisenlijst. Van jezelf leren kennen wordt je denk ik eerder ánders kritisch dan dat je per se meer eist. Klinkt eerder alsof je steeds meer gaat nadenken als je een lange eisenlijst erop na houdt.
Bovendien hebben mensen in mijn omgeving lange goede relaties met bijv. een vrachtwagenchauffeur (ja ik noem deze omdat sommigen niet 'onder hun niveau' willen daten) of iemand die vers uit de schuldsanering komt.
joysjuhhh schreef:
17-08-2018 19:52
Ik geloof dat ik meer bezig ben inmiddels met op het gevoel af gaan dan een eisenlijst. Van jezelf leren kennen wordt je denk ik eerder ánders kritisch dan dat je per se meer eist. Klinkt eerder alsof je steeds meer gaat nadenken als je een lange eisenlijst erop na houdt.
Bovendien hebben mensen in mijn omgeving lange goede relaties met bijv. een vrachtwagenchauffeur (ja ik noem deze omdat sommigen niet 'onder hun niveau' willen daten) of iemand die vers uit de schuldsanering komt.
Onder niveau daten begrijp ik inderdaad ook niet. Opleidingsniveau zegt weinig over de persoon. Zelf heb ik absoluut geen enkel probleem met onder niveau daten, mits de rest wel klikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven