Unhappy single? Samen zijn we hier unhappy singles :)

16-08-2018 21:08 3045 berichten
Ik kan wel weer schrijven in mijn dagboek, maar die zegt niks terug :) En heb behoefte aan relativering, gesprekspartners en ook ben ik benieuwd of ik nu nou de enige ben....Of in ieder geval de enige die er open over is :)

Ik ben unhappy single. Er lijkt wel hier een taboe op te rusten, want iedereen is happy single. Natuurlijk is samen leuker, maar alleen moet je het ook fijn kunnen hebben. Nou, ik vind er maar weinig aan. Ik kan mijzelf prima vermaken, maar regelmatig ook niet (soms wanneer ik iets leuks doe) en dan vliegen de muren, mijn gevoelens en gedachtes mij aan.

Ik vind het jammer dat ik tegen een muur van onbegrip stuit, zowel van mensen in een relatie als andere singles. Het is zoals het is, dus je kan het maar beter accepteren en het beste ervan maken. Maar wanneer dat niet altijd lukt, dan lijkt het alsof mensen niet zo goed weten te reageren. Ik hoef heus niet gelijk bij je op de sofa te liggen en mijn diepste problemen erover te delen. Maar iets meer in de trant van: (ongewild) single zijn suckt!

Voordat iedereen erover heen valt. Ik heb een prima leven met wat vrienden en ben bezig om contacten op te doen en mijn kennissenkring uit te breiden. Dat gaat schelen. Ik ben wisselend actief aan het daten. Soms geen zin en te druk met (leuk) werk. Soms is het even weer leuk en dan heb ik weer een paar dates gehad. Ik laat het een beetje op zijn beloop :)

Mijn relatiecv, voor wie het interesseert :-P)
Kalverliefde van een paar maanden. En 2 liefdes gehad. 4 en 5 jaar. Daarna nog een intense relatie gehad van een paar maanden, waar ik wisselend nog liefdesverdriet van heb. Allemaal stuk voor stuk fijne mannen. Met hun tekortkomingen, die heb ik ook en daardoor was de relatie niet perfect maar grotendeels van de tijd wel goed. We pasten niet bij elkaar of de tekortkomingen braken ons op. Ik spreek bijna al mijn exen nog. Ik herken mij zelden in sommige horrorverhalen op het forum. Ik realiseer mij dat ik daarmee geluk heb gehad dat ik hele fijne mannen en fijne relaties heb gehad. Ik weet hoe het is om geliefd te worden door je lief en samen door het leven te gaan. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het is wachten wanneer iemand zegt: onbegrijpelijk dat jij single bent. Jij bent zo leuk! :roll:

We weten niet hoe het leven loopt en wie weet blijf ik wel even single en blijft die behoefte om erover te praten en schrijven. Kan ik ook eens mijn dagboek met rust laten ;-D Dus klets away :) Wat is jouw relatiecv? Hoe beleef jij je singleleven? Wat zijn de momenten dat je haat om single te zijn en wanneer juist niet (elk nadeel hep zijn voordeel :hihi: ) Wat zeggen mensen over jou als single? Kijk je ook weleens jaloers naar stelletjes? Hoe doe je sommige dingen als single (die spin loopt echt niet vanzelf de deur uit :O )
hoi Pheobemeaculpa,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal zeker goed gaan oppassen, want ik wil geen vervelende en ongemakkelijke situaties op de werkvloer.
Upward_spiral schreef:
09-06-2019 14:08
hoi Pheobemeaculpa,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal zeker goed gaan oppassen, want ik wil geen vervelende en ongemakkelijke situaties op de werkvloer.
Ik kreeg overigens toen ook die waarschuwing die ik niet opgevolgd heb. (Ik ben stronteigenwijs en neem zelden advies aan ;-D)
En dat was achteraf niet handig, maar goed ik heb het overleefd.
Sterkte want makkelijk is het niet...

Graag gedaan trouwens.
Ik weet van mezelf dat ik nogal onhandig kan zijn in de communicatie.
Soms vind ik het behoorlijk lastig om mijn gevoelens te tonen en om me hier begrepen in te voelen.
Ben ook niet bepaald een 'womanizer'; haha :-D
Kan nogal onzeker en ook wat klunzig overkomen.
Uit ervaring weet ik gewoon ook dat voorzichtigheid geboden is en dat ik erg rekening ook moet houden met andermans gevoelens
Upward_spiral schreef:
09-06-2019 14:23
Ik weet van mezelf dat ik nogal onhandig kan zijn in de communicatie.
Soms vind ik het behoorlijk lastig om mijn gevoelens te tonen en om me hier begrepen in te voelen.
Ben ook niet bepaald een 'womanizer'; haha :-D
Kan nogal onzeker en ook wat klunzig overkomen.
Uit ervaring weet ik gewoon ook dat voorzichtigheid geboden is en dat ik erg rekening ook moet houden met andermans gevoelens
Nou ik ben geen man en ik heb precies hetzelfde :$
Ik ben communicatief vrij onhandig, soms te eerlijk en te klunzig. (En over gevoelens praten kan ik wel maar ik vind het de hel op aarde...)

Mmm er zijn overigens mensen die dat juist leuk vinden. Vrienden van mij vinden dat in ieder geval nogal grappig dat ik zo ben.
Ik zelf zie er de lol niet zo van in :mrgreen: maar goed we zijn wie we zijn.
Anyway je bent denk ik niet de enige die zo in elkaar zit.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 09-06-2019 16:40
0.76% gewijzigd
Phoebemeaculpa schreef:
09-06-2019 14:56
Nou ik ben geen man en ik heb precies hetzelfde :$
Ik ben communicatief vrij onhandig, soms te eerlijk en te klunsig. (En over gevoelens praten kan ik wel maar ik vind het de hel op aarde...)

Mmm er zijn overigens mensen die dat juist leuk vinden. Vrienden van mij vinden dat in ieder grappig dat ik zo ben.
Ik zelf zie er de lol niet zo van in :mrgreen: maar goed we zijn wie we zijn.
Anyway je bent denk ik niet de enige die zo in elkaar zit.
Leuke reactie; vind ik tof om te lezen.
Mijn vrienden ervaren het ook zo met mij en vinden dit ook wel grappig soms.
Upward_spiral schreef:
09-06-2019 15:05
Leuke reactie; vind ik tof om te lezen.
Mijn vrienden ervaren het ook zo met mij en vinden dit ook wel grappig soms.
:$ Dank je..
Alle reacties Link kopieren
Hier een stille meelezer.

Ondertussen ben ik 11 single.

Ik persoonlijk zou ik nooit met collega s willen daten,ik hou mijn prive en werk gescheiden,ik moet er niet aan denken dat ik iemand bijna de hele dag zie.

Ik werk in een mannen wereld,maar op het werk een relatie,nee.
Ik ben ook anders dan de meeste mannen op het werk.

ik hou van een festival pakken op zijn tijd,en bij mij op het werk houden ze daar niet van.
maar ik ben al lang alleen vind ik,maar ik vind het prima zo.
Toen ik begin 30 was heb ik wel eens aan internet daten gedaan,toen had je social media nog niet.
Al mijn vriendinnen hadden een vriend,en ik wou ook zo graag,toen internet daten in opmars kwam,ging ik het proberen,ik had het een jaar of 3 gedaan en zonder resultaat natuurlijk,maar ik begin daar niet meer aan,en zeker niet met die social media tijd perk.
Ik heb het niet,en ik heb nu veel rust in mijn leven,naast de festivals dan.

Ik denk dat ik te lang alleen ben om nog te gaan daten,ik ben het verleerd denk ik :proud: ,en mij laatste date was een jaar of 8 geleden.
Alle reacties Link kopieren
wendy7373 schreef:
09-06-2019 16:29

Ik persoonlijk zou ik nooit met collega s willen daten,ik hou mijn prive en werk gescheiden,ik moet er niet aan denken dat ik iemand bijna de hele dag zie.
Dit ligt er een beetje aan vind ik hoor...
Als je direct met iemand samenwerkt en het wordt niks kan het ongemakkelijk worden maar aan de andere kant als je echt iemand ontmoet op je werk waarmee het iets kan worden, why not.

Genoeg mensen die ook gewoon niet op veel andere plekken komen en júist iemand op het werk ontmoeten.

De reden dat ik dit zeg is omdat ik na heel veel tijd weer eens een date heb binnenkort :hihi:
En ja, ik ken hem via mijn werk, maar nu moet ik zeggen dat wij elkaar op de werkvloer dus nooit zien.
Dus dat scheelt natuurlijk, is toch anders als je dus direct met iemand samenwerkt.

Wel spannend overigens... Vraag me of ik het nog kan, daten :shame: voor mij is het ook heel lang geleden. Maar van altijd alles maar afhouden en op safe spelen ben ik de laatste jaren ook niet gelukkiger geworden.

Mijn nieuwe motto is wel dingen proberen/aangaan. Liever het risico lopen dat het dan misschien op niks uitloopt, maar liever dát dan het niet proberen.
Het app contact is in ieder geval heel leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Charlie82 schreef:
05-06-2019 11:56
En Tinder... O my. Eén man werd een beetje vervelend. Elk uur van de dag: 'Goeimorgen Charlie (of 'goeiemiddag', afhankelijk van zijn moment), wat ben je aan het doen?' Het gesprekje bleef enorm feitelijk, vlotte niet. En werd ook weird vond ik na een tijdje, bvb opeens bericht dat ie aan me moest denken want hij was iets aan het doen dat met mijn baan te maken had. Ik heb een bericht geschreven dat ik geen klik voelde en hem nog veel succes wenste. Een uur later een message request van hem op Messenger!! Hij had me dus kennelijk opgesnord, want we hadden geen contact via FB. Hij wilde een reden.
Ik werd alweer zo moe van het hele Tinderen.
Ook anderen willen hele avonden chatten. Snap niet zo goed waar je de tijd vandaan moet halen. Vind het ook zo'n tijdverlies, lees liever een goed boek in die tijd of kijk een leuke serie of film. En moet ook vaak vanalles 's avonds: sporten, administratie, afspreken, of gewoon bijkomen van de dag...
Ik vind het echt een opgave, dat Tinderen. Hoe doen jullie dat?
Haha ik moet even lachen vanwege de herkenbaarheid. Ik zou Tinder het liefste willen uitbesteden 😅 Sowieso zie ik door de bomen het bos niet (wat ik op zich dan maar als compliment zie), maar ik raak soms echt geïrriteerd als ik elke keer binnen 5 seconde een reactie terugkrijg. Ik vind mannen die de hele dag met hun telefoon/social media bezig zijn niet echt aantrekkelijk en dat beeld krijg ik daar dan gelijk bij.

Overigens ben ik nieuw hier en ik zou mezelf best als een blije single omschrijven maar in the end zeg ik echt geen nee tegen een nieuwe lover. Snap er af en toe ook geen donder van waarom het niet lukt. Ben ik te kritisch? Word soms gek van de vraag uit mijn omgeving "hoe kan het dat zo'n leuke meid als jij nog single bent?". JA WEET IK DAT! 😄
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar...
Daarom ben ik ook echt geen type voor Tinder en andere dating sites.
Super vermoeiend om hele gesprekken te moeten voeren , ik zou daar heel moe en onrustig van worden.
Zeker met mannen die dan inderdaad meteen reactie verwachten.

De man waarmee ik nu contact heb stuurt wel leuke berichten maar hij is ook vrij kort en too the point.
Heerlijk :D daar houd ik van.
De rest bespreken we wel als we gaan daten.
Ik ben een slecht mens... :$

Afgelopen paar dagen een paar bijzondere topics hier gelezen ("1e date en hij wil weinig moeite doen" en "Bestaan er nog echt goede en trouwe mannen") en ik heb wat leedvermaak en ben plotseling heel erg blij dat ik niet aan het daten ben of vrouwen zoals de TO's van die topics tegenkom het laatste halfjaar :yes:
Alle reacties Link kopieren
__Serendipity schreef:
09-06-2019 16:58
Haha ik moet even lachen vanwege de herkenbaarheid. Ik zou Tinder het liefste willen uitbesteden 😅 Sowieso zie ik door de bomen het bos niet (wat ik op zich dan maar als compliment zie), maar ik raak soms echt geïrriteerd als ik elke keer binnen 5 seconde een reactie terugkrijg. Ik vind mannen die de hele dag met hun telefoon/social media bezig zijn niet echt aantrekkelijk en dat beeld krijg ik daar dan gelijk bij.

Overigens ben ik nieuw hier en ik zou mezelf best als een blije single omschrijven maar in the end zeg ik echt geen nee tegen een nieuwe lover. Snap er af en toe ook geen donder van waarom het niet lukt. Ben ik te kritisch? Word soms gek van de vraag uit mijn omgeving "hoe kan het dat zo'n leuke meid als jij nog single bent?". JA WEET IK DAT! 😄
Haha, een Tinder personal assistant. :-D

En idd, dat binnen de 3 sec reageren vind ik dus ook een afknapper. Het komt zo wanhopig over.

Ik snap dan weer niet hoe anderen altijd zo snel iemand vinden. Zat net het interview met Elizabeth Gilbert (schrijfster Eat Pray Love) te bekijken op Oprahs kanaal (online). Heel mooi. Maar ik moest denken aan hoe ze ooit zei dat ze sinds haar 16e nauwelijks een dag single geweest is. Dan getrouwd, gescheiden en meteen die Brazilaan van in EPL. Hem verlaten voor haar beste vriendin. Zij overlijdt en niet lang daarna is ze met een gemeenschappelijke vriend van hen. En zo ken ik eigenlijk best veel mensen.

Zelf ben ik nooit zo geweest. Ik had mijn eerste vriend pas op 23. Ervoor veel te onzeker, voelde me te min en te lelijk (wat ik helemaal niet was, maar was een diepgeworteld gevoel). Ik heb ook een aantal mannen gehad die niet goed voor me waren, enkelen waren zelfs ronduit wreed (vanuit hun eigen issues). Daardoor ben ik ook bang geworden, ik vertrouw mijn eigen oordeel niet goed inzake mannen. Maar op de lieverds val ik dan weer niet.
De laatste op wie ik verliefd was, was wel een fijne man, maar hij was dan weer getrouwd (wist ik van in het begin, maar het gevoel was sterker dan mezelf, nooit echt wat gebeurd, enkel wederzijds geflirt).
In die zin denk ik soms dat het voor mij niet weggelegd is. Maar vind ik tegelijk dan weer een veel te sombere gedachte.
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
09-06-2019 17:44
Ik ben een slecht mens... :$

Afgelopen paar dagen een paar bijzondere topics hier gelezen ("1e date en hij wil weinig moeite doen" en "Bestaan er nog echt goede en trouwe mannen") en ik heb wat leedvermaak en ben plotseling heel erg blij dat ik niet aan het daten ben of vrouwen zoals de TO's van die topics tegenkom het laatste halfjaar :yes:
Good god ja, ik zou als man ook niet met zulke types willen daten. Daar word je toch flauw van.

Oja. Ik ben dus momenteel met iemand aan het daten, dan ga ik niet met andere mannen kletsen met dat doeleinde. Ik kan het gewoon niet, dan komt er qua gevoel niks van terecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee, misschien heb ik ook al in dit topic gereageerd.

Na een bewuste pauze op het gebied van online daten, heb ik me weer ingeschreven. Ik weet nu beter wat ik niet of wel wil en laat me dus niet opjagen omdat ik het zat ben om single te zijn, maar wat een lompe boeren ben ik alweer tegengekomen en dan heb ik de 'heren' nog niet eens im het echt gesproken of gezien...

Als je netjes zegt dat je niet geïnteresseerd bent, word je op allerlei manieren uitgescholden. Vooral als de mannen beschaafde en serieuze gesprekken leken te voeren, is de trap na echt des te vervelender.
Ik denk echt dat er leuke mannen tussen kunnen zitten, zoals de man die ik vorig jaar een paar maanden heb gedatet, maar de bagger die je in de tussentijd over je heen krijgt...Mensen gaan online soms echt niet leuk met elkaar om.
Gelukkig wordt mijn antenne voor leuke of minder leuke mannen steeds beter, maar van de week was er weer een tussendoor geglipt. Het leek een gentleman, maar hoe hij het gesprek beëindigde en aangaf geen interesse te hebben, was in de trant van: "Ik vond je toch al niet leuk met je rotkop." Erg kwetsend, want online kun je juist iedereen negeren die je niet aanstaat, dus waarom eerst doen alsof en dan extreem kwetsende dingen zeggen?

Ik blijf het proberen en ik ga er vaak ook op uit, maar mijn enthousiasme om te daten is weer een stuk minder geworden door dit soort ervaringen.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Phoebemeaculpa schreef:
09-06-2019 14:15
Ik kreeg overigens toen ook die waarschuwing die ik niet opgevolgd heb. (Ik ben stronteigenwijs en neem zelden advies aan ;-D)
En dat was achteraf niet handig, maar goed ik heb het overleefd.
Sterkte want makkelijk is het niet...

Graag gedaan trouwens.
Bedoel je met 'toen' een week of drie geleden?
Alle reacties Link kopieren
MelanieV, Wat een sneu, zielig, gefrustreerd figuur zeg, dat ie zo reageerde.
Ik ben wel eens uitgemaakt voor 'internethoer' toen ik een man afwees.
Mag ik vragen, was dat een 'betaalde' site? Ik weet, misschien maakt het verschil met een site waar je niet hoeft te betalen.
Tja. Ik had met iemand een leuk contact, eerste date was tof (hij leek wel enthousiaster dan ik, maar ik voelde me wel prettig en wilde graag nog eens afspreken), maar daarna wat vreemdere (vaag, niet seksueel of zo) apps van zijn kant en vervolgens werd het ineens afgekapt omdat ik daar kennelijk niet op de juiste manier op had gereageerd. O-ké.
Alle reacties Link kopieren
Jole schreef:
09-06-2019 20:37
MelanieV, Wat een sneu, zielig, gefrustreerd figuur zeg, dat ie zo reageerde.
Ik ben wel eens uitgemaakt voor 'internethoer' toen ik een man afwees.
Mag ik vragen, was dat een 'betaalde' site? weet, misschien maakt het verschil met een site waar je niet hoeft te betalen.
Het is een betaalde site. Ik heb eerder soortgelijke reacties gehad, maar deze was extra kwetsend, juist omdat het contact ervoor normaal leek.

Van de mannen hoor ik dat vrouwen net zo erg kunnen zijn, om met Nielson te spreken: Waarom zou je dat doen?
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
joysjuhhh schreef:
09-06-2019 20:11
Good god ja, ik zou als man ook niet met zulke types willen daten. Daar word je toch flauw van.

Oja. Ik ben dus momenteel met iemand aan het daten, dan ga ik niet met andere mannen kletsen met dat doeleinde. Ik kan het gewoon niet, dan komt er qua gevoel niks van terecht.
Snap ik prima hoor :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
MelanieV schreef:
09-06-2019 21:05
Het is een betaalde site. Ik heb eerder soortgelijke reacties gehad, maar deze was extra kwetsend, juist omdat het contact ervoor normaal leek.

Van de mannen hoor ik dat vrouwen net zo erg kunnen zijn, om met Nielson te spreken: Waarom zou je dat doen?
Ik kan me voorstellen dat je het dan als extra kwetsend ervaart als het daarvoor normaal leek.
Ik heb ook nog wel vaker vreselijke dingen naar m'n hoofd gekregen als ik iemand afwees (voor de duidelijkheid, ik doe dat op een normale manier).
De mensen die zo reageren op een afwijzing laten zich erg kennen, zijn gefrustreerd.
MelanieV schreef:
09-06-2019 21:05

Van de mannen hoor ik dat vrouwen net zo erg kunnen zijn, om met Nielson te spreken: Waarom zou je dat doen?
Nou inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
@Jole,

Afwijzen is nooit leuk, maar ik doe het ook zo netjes mogelijk, juist omdat ik weet hoe hard een afwijzing kan aankomen.
Een man vroeg een keer wat meer uitleg. Geen enkele uitleg werkt echt, maar ook in mijn uitleg probeerde ik duidelijk te maken dat het soms gewoon niet klikt of matcht.
Ik blokkeer niet vaak, maar die man bleef maar beledigende berichten vol bagger sturen.
Ik word ook vaak afgewezen, maar het komt gewoon niet in me op om iemand dan te kleineren of uit te schelden.
Ik zeg bij een afwijzing: bedankt voor je eerlijkheid, jammer, ik hoop dat je de vrouw gaat vinden die bij je past, dat soort dingen. Sommige mannen zijn heel rancuneus.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Ik heb zelden meegemaakt dat een man echt vals werd. Als dat gebeurde haalde ik mijn schouders op. Maar na een paar leuke dates lijkt het me echt een bittere pil. Wel maakte ik mee dat ik niks meer hoorde, wat ook een anticlimax is. Soms zit je er gigantisch naast, bij inschatten of de ander ook een grote klik ervoer. Ik merkte dat ik het niet keer kon opbrengen, telkens die afloop. Je gaat nog aan jezelf twijfelen ook als je niet uitkijkt.

Happn probeerde ik een tijdje en daar is nog nooit een date uit voortgekomen. Wel heel veel matches, die niet praten.
Bij happn had ik ook niet veel succes. Tinder blijf ik na real life het meest succesvol vinden. Op relatieplanet kreeg ik allemaal oude mannen. Als in meer dan 8 jaar ouder, tot 15 jaar ouder.

En, hebben jullie nooit ietwat gemeen gedaan qua daten? In heb al veel gesprekken laten doodlopen omdat het te veel tegelijk was. Of dan match ik met iemand... blijk ik on second look diegene toch niet echt tof te vinden... weer een negeer.
Alle reacties Link kopieren
Melanie, blokkeren inderdaad en geen aandacht meer aan besteden.

Ennuh, ik heb ook wel eens gesprekken laten dood bloeden, of dat ik eenvoudigweg niet reageerde op een berichtje. Vind ik nooit zo netjes, maar ja, je kunt ook niet overal op reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven