Afspreken met andere meiden, is dat daten?

18-08-2018 16:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezers,

Na tijden van discussies met mijn vriend heb ik besloten mijn verhaal hier te delen met hoop op wat advies.
Mijn vriend en ik discussieren vaak over of afspreken met het andere geslacht kan of niet.
Ik ben al mijn leven lang goed bevriend met een jongen en daar ga ik afentoe nog wat mee eten/drinken. Nu heb ik 2,5 jaar een relatie. Dit is altijd goed gegaan.
Sinds dit jaar wil hij ook afspreken met meiden van zijn studie of die hij via via kent. Hij is dus helemaal niet goed bevriend met ze, maar zegt jij spreekt met andere jongens af dus ik mag dat ook. Gelijk heeft ie. Maar het ding is wel: ik kan goed bevriend zijn met jongens en vind dat heel normaal. Hij geeft altijd aan dat hij het raar vind als mannen en vrouwen goed bevriend zijn en denkt dat er altijd spanningen zijn. Ook zegt hij dat hij het lastiger vind om met een meisje een gesprek te voeren dat aantrekkelijk is. Door deze uitspraken vind ik het vervelend als hij afspreekt met bijvoorbeeld meisjes van studie, als hij zo denkt over de verhouding tussen mannen en vrouwen en zij niet perse echte vrienden zijn. Ik zie het dan meer als daten. Toch wil ik hem niet beperken in zijn doen of laten of hem iets verbieden. Hoe kijken jullie tegen deze situatie aan en wat vinden jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat afspreken moet kunnen.
Misschien doet hij het alleen omdat jij het ook doet?
Alle reacties Link kopieren
Je wil hem niets verbieden? Wat aardig van je.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet aan. Jouw vriend mag nooit meer vriendschappen opbouwen met meiden/vrouwen?

Want hoe bouwt hij vriendschappen op, als hij niet mag afspreken?

Hij heeft een relatie met jou. Hij heeft gekozen voor jou. Daar moet je op vertrouwen. Je kan hem niet in een kooitje stoppen om te voorkomen dat hij in contact komt met anderen meiden.
Alle reacties Link kopieren
Als hij aangeeft niet te geloven in vriendschappen tussen mannen en vrouwen zonder spanning, en dan ineens toch vriendschap aan wil gaan met vrouwen... Ik kan mij voorstellen dat je er even van opkijkt ja.

Aan de andere kant: hij ziet bij jou dat het wel goed gaat, en ik neem aan dat jullie nog jong zijn dus het kan ook prima zijn dat hij zich gewoon verder ontwikkeld (zoals mensen doen als ze ouder worden) en zijn meningen/visies meegroeien.

Voor mij persoonlijk is intentie het belangrijkst. Spreek je af om elkaar als klasgenoten/collega’s/mensen op vriendschappelijke wijze beter te leren kennen en voor gezellig contact? Prima. Mannen, vrouwen, welke combi dan ook. Is het met de intentie op na te gaan of iemand relatiemateriaal voor je is, dan vind ik het een date en hangt het er allemaal maar net van af wat je binnen de relatie over daten hebt afgesproken.

Ik zou hem in jou geval vragen waarom hij ineens met vrouwen af wil spreken gezien zijn eerdere uitspraken over gemengde vrienden. Dan heb je je antwoord, en de volgende stap is dan om na te gaan wat je van het antwoord vind.

Beperken en verbieden is in mijn optiek nooit een goed idee. Als je ergens op een punt zo van elkaar verschilt dat een van de twee het wil is het foute boel en een indicatie dat het zeer waarschijnlijk niet gaat werken op lange termijn. Een partner kan uit zichzelf iets opgeven voor de ander, je kan het bespreken, maar verbieden is zelden een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel raar dat hij zelf zegt dat man-vrouw vriendschappen niet kunnen, maar ze zelf nu wel opzoekt.

Maar ik vind het onderscheid dat jij maakt ook gek. Je mag wel met een jongen om gaan als je allang bevriend bent, maar nieuwe contacten of vriendschappen die er ontstaan mogen dan weer niet van het andere geslacht zijn.

Ik maak geen onderscheid in vriendschap met mannen en vrouwen, dus voor mij zou het ook geen probleem zijn als mijn partner omgaat met andere vrouwen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Maar je bedoelt dus eigenlijk dat je hem niet vertrouwt als hij met die andere vrouwen gaat afspreken?
Zijn er meer redenen waarom je hem niet vertrouwt?
ViezeHond schreef:
18-08-2018 16:44
Je wil hem niets verbieden? Wat aardig van je.
:proud:
Misschien is je vriend eindelijk volwassen geworden en is hij er achter gekomen dat je gewoon normale vriendschappen kunt hebben tussen mannen en vrouwen
Alle reacties Link kopieren
Of het een date is of een vriendschappelijke afspraak is helemaal afhankelijk van zijn intenties. En zolang hij daar ook over eerlijk is naar degene waar hij mee afspreekt is er niks aan t handje.
Vraag t hem.
Alle reacties Link kopieren
Wat hij zegt is wel raar. Hij wil je jaloers maken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
[..]
anoniem_309529 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 18:21
95.96% gewijzigd
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mij als oridinaire wraak in de oren. Ik zou hem veel plezier wensen en er verder geen aandacht aan besteden.
Alle reacties Link kopieren
[..]
anoniem_309529 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 18:21
0.00% gewijzigd
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Alle reacties Link kopieren
sylph schreef:
18-08-2018 17:37
Het lijkt wel op daten als hij nog niet met die meiden bevriend is. Anders begrijp ik het niet.
Dus je kunt niet meer bevriend raken met iemand van het andere geslacht, zodra je een relatie hebt?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
[..]
anoniem_309529 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 18:20
97.93% gewijzigd
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend kinderachtig gedoe dit zeg.
Alle reacties Link kopieren
sylph schreef:
18-08-2018 17:42
Waarom niet?
Dat word gesteld hierboven. In mijn ogen kan het prima. Voor mij staat vriendschap los van geslacht.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Nou ik als man zijnde, heb al jaren een goede vriendin dus stel ik krijg morgen een relatie moet ik dat contact gelijk dan maar opzeggen ;) Ik vind dat de grootste bullshit die er is als je een relatie hebt dat je niet gewoon als vrienden kunt omgaan tussen 2 andere geslachten. En als hij het lastig vind om te praten tegen aantrekkelijke vrouwen dan haken die toch af;) dus ik zal je geen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
[..]
anoniem_309529 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 18:19
98.50% gewijzigd
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat een grappige situatie. Ik snap jou prima, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk met zijn redenering dat hij het net zo goed mag.

Uiteindelijk vertrouwen jullie beide jezelf gewoon meer dan de ander in dezelfde situatie, daarom noem ik het grappig.
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
18-08-2018 17:27
Misschien is je vriend eindelijk volwassen geworden en is hij er achter gekomen dat je gewoon normale vriendschappen kunt hebben tussen mannen en vrouwen
Dat weet je niet als je dat niet vraagt aan hem.
Alle reacties Link kopieren
Dolendedertiger schreef:
18-08-2018 17:53
Nou ik als man zijnde, heb al jaren een goede vriendin dus stel ik krijg morgen een relatie moet ik dat contact gelijk dan maar opzeggen ;) Ik vind dat de grootste bullshit die er is als je een relatie hebt dat je niet gewoon als vrienden kunt omgaan tussen 2 andere geslachten. En als hij het lastig vind om te praten tegen aantrekkelijke vrouwen dan haken die toch af;) dus ik zal je geen zorgen maken.
En nu even eerlijk: heb je ooit meer gewild maar ben je in de friendzone beland, is ze lesbisch of vind je haar gewoon niet aantrekkelijk?
Ik begrijp jou redenering. Heel raar dat hij zegt dat HIJ (het kan namelijk bij heel veel mensen wel) dat niet kan, maar omdat jij dit wel kan, mag hij het nu ook.
Ik vind het dan ook daten. Hij wil je jaloers maken of is op zoek naar een nieuwe liefde.

Ik heb veel mannelijke vrienden. Sommige ook mee naar bed geweest. Maar wil dat nu niet meer. Man weet dat en kent ze ook. Hij mag ook met vrouwen bevriend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij doet het gewoon om je te jennen, jaloers te maken. En het werkt. Blijf bij je standpunt dat mannen en vrouwen bevriend kunnen zijn. Misschien blijft hij ook bij zijn standpunt dat dat niet kan en zul je dat in de praktijk merken, wanneer hij te ver zou gaan met een meisje. Dan weet je toch genoeg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven