Dochter heeft relatie met een narcist

18-08-2018 23:48 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een relatie met een man wat op het eerste gezicht een leuke jongen leek. We gingen met de familie op vakantie en deden leuke dingen samen. Ik merkte al gauw aparte trekjes bij hem. Hij stal, pronkte met zichzelf, treiterde onbekende mensen, nare toon aanslaan tegen mijn dochter.
Ik zie mijn dochter steeds verder afglijden en heb geen idee wat ik moet doen omdat zij het zelf niet in wil zien omdat ze veel van hem houdt.
2 jaar terug heeft hij mijn andere schoonzoon bedreigd. En pas geleden ook mij en mijn man. Ons uitgemaakt voor van alles en nogwat.
Niks ligt aan hem en iedereen doet van alles verkeerd. Hij manipuleert mijn dochter en waar ik nu van schrik is dat zij nu voor zijn kant gekozen heeft. Ze is 37 jaar en mag ook zelf bepalen wat zij wil alleen ik vraag me af hoe ik ermee moet omgaan. Heeft iemand hier ervaringen mee? Onze band was altijd zo hecht en we hebben altijd voor haar klaar gestaan en nu krijgen we naar ons hoofd dat we slechte ouders zijn en dat hij ons bedreigd is wel oke..
Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.
Misschien is hij wel een psychopaat.
ze is 37 ze mag niet “ook” zelf bepalen
ze bepaalt zelf
ja kan niks doen behalve er voor haar zijn mocht het uit gaan
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-08-2018 23:51
ze is 37 ze mag niet “ook” zelf bepalen
ze bepaalt zelf
ja kan niks doen behalve er voor haar zijn mocht het uit gaan
Ja.. mocht het uitgaan.. ze heeft wel eerder een soortgelijke relatie gehad en toen verweet ze ook achteraf dat we niets hadden gedaan.. maar zou niet weten wat.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
18-08-2018 23:50
Misschien is hij wel een psychopaat.
Dat zou ook goed kunnen.. of een antipersoonlijkheidsstoornis oid
Tantebep2017 schreef:
18-08-2018 23:57
Dat zou ook goed kunnen.. of een antipersoonlijkheidsstoornis oid
Of een theatrale persoonlijkheidsstoornis.
Alle reacties Link kopieren
Je kan haar waarschuwen, maar zolang ze het niet wil zien, ziet ze het niet. Ik heb dat ook met een familielid gehad, ze bleef voor haar man opkomen maar zakte steeds verder weg, heel pijnlijk om te zien. Hij is daadwerkelijk gediagnosticeerd met narcistische persoonlijkheidsstoornis en toen is ze gaan nadenken en een boek erover gaan lezen en langzaam tot de conclusie gekomen dat dit absoluut geen toekomst heeft. Toch is ze over de 20 jaar met hem samen geweest!

Ze gaf ook aan dat ze het eerder niet had willen zien. Erg moeilijk lijkt me dit als het over je kind gaat! Want van waarschuwen kan ze ook verder van je verwijderd raken
Dochter is helaas al lang en breed volwassen dus weinig tegen te doen.

Behalve hen af en toe uitnodigen om langs te komen. Op de koffie, komen eten, ...
Omdat het gezellig is, maar tegelijk hou je zo ook een vinger aan de pols.
Zeker als er kinderen mee gemoeid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als hij je bedreigd zou ik er al snel klaar mee zijn......
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
18-08-2018 23:50
Misschien is hij wel een psychopaat.
Ik denk een seriemoordenaar....
En nou is het afgelopen!
Je kunt niks hooguit slikken en niks zeggen tot dochterlief wakker word.
Zorg dat ze weet dat wat er ook gebeurd ze altijd bij jou terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
Even met dichter erover babbelen....vind zij dat normaal?
Tantebep2017 schreef:
18-08-2018 23:57
Ja.. mocht het uitgaan.. ze heeft wel eerder een soortgelijke relatie gehad en toen verweet ze ook achteraf dat we niets hadden gedaan.. maar zou niet weten wat.
Heeft ze toen ook verteld hoe je dat precies moet aanpakken?

Je kan wel eens een opmerking maken.
Maar te vaak dat doen zorgt er waarschijnlijk voor dat je elkaar minder en minder ziet.
Ze is al lang en breed volwassen, dus ze gaat hem dan toch de hele tijd verdedigen.

Ik zou dus vooral klaar staan als ze hem toch ooit zou dumpen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij je bedreigd zou ik er al snel klaar mee zijn......
Castor1975 schreef:
19-08-2018 00:05
Even met dichter erover babbelen....vind zij dat normaal?
Uhm de manier van je kind van je afjagen is om dingen te vertellen die ze niet wil horen.
Castor1975 schreef:
19-08-2018 00:06
Als hij je bedreigd zou ik er al snel klaar mee zijn......
Met je eigen kind ben je nooit never klaar.
Castor1975 schreef:
19-08-2018 00:06
Als hij je bedreigd zou ik er al snel klaar mee zijn......
En wat ga je doen?
Zeggen dat schoonzoon niet meer welkom is?
Grote kans dat dochter door haar roze verliefde bril dan zegt dat ze ook niet meer komt.
Drijft ze nog verder af en heb je er nog minder zicht op.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me heel lastig voor jou. Je dochter is volwassen en moet haar eigen beslissingen nemen, maar je wilt toch graag je kind voor erger behoeden. Vooral omdat ze na een vorige lastige relatie vroeg waarom jullie niet eerder iets gedaan hadden. In de titel van je topic heb je het over een narcist. Welke aanwijzingen heb je dat het een narcist is? En wat bedoel je met dat je dochter steeds verder afglijdt?

Als het inderdaad om een narcist gaat, zou je je kunnen inlezen. Er zijn meerdere boeken over narcisme en ook wel wat websites. Vaak gaat het om de herkenning van de situatie: bij een narcist denkt de ander vaak dat het aan hem/haar ligt. Als je daar dingen tegenkomt die je herkent uit het leven van je dochter, zou je die aan haar kunnen laten zien. Wie weet ziet ze dan in hoe haar partner in elkaar zit. Sterkte.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
19-08-2018 00:08
En wat ga je doen?
Zeggen dat schoonzoon niet meer welkom is?
Grote kans dat dochter door haar roze verliefde bril dan zegt dat ze ook niet meer komt.
Drijft ze nog verder af en heb je er nog minder zicht op.
Er zijn grenzen, bedreigen, is er zo één: ik heb ook niet gezegd dat ze er klaar mee moet zijn. Een goed gesprek lijkt me noodzakelijk....
Castor1975 schreef:
19-08-2018 00:39
Er zijn grenzen, bedreigen, is er zo één: ik heb ook niet gezegd dat ze er klaar mee moet zijn. Een goed gesprek lijkt me noodzakelijk....
dat heeft pas zin als ze zelf komt voor een gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
19-08-2018 00:00
Of een theatrale persoonlijkheidsstoornis.
Of gewoon een hork.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Tantebep2017 schreef:
18-08-2018 23:57
Ja.. mocht het uitgaan.. ze heeft wel eerder een soortgelijke relatie gehad en toen verweet ze ook achteraf dat we niets hadden gedaan.. maar zou niet weten wat.
Dan is het wellicht tijd om eens naar háár etiketje te gaan kijken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht even dat je het over je kind van 17 had. Waarom zeg je niet dat zij welkom is en hij niet ipv hem maar over iedereen zijn grenzen heen laten gaan. Met wie zij is moet zij weten maar het betekent nog niet dat iedereen er mee met zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
19-08-2018 06:21
Dan is het wellicht tijd om eens naar háár etiketje te gaan kijken
Dit. Helaas. Ik geloof best wel dat je 1 keer voor een ‘verkeerd’ iemand kan vallen maar twee keer en je ouders op 37 jaar de schuld geven, nee. 37 jaar dan dien je gewoon je gewoon verantwoordelijkheid te nemen. Voor je eigen keuzes en daarvan de gevolgen. Die man kan een narcist zijn, dat wil ik er niet mee zeggen en die man klinkt ook vervelend maar je dochter zou ook aan zichzelf kunnen gaan werken.
Wat voor bedreigingen heeft hij gedaan dan?
En bedenk je zelf narcist? (Tegenwoordig is half Nederland narcist maar er zijn ook nog gewoon nare egoïstische mensen hoor).
Ze is volwassen je kunt niets doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven