ik wil NIET meer twijfelen: tips?

20-08-2018 20:19 26 berichten
Hoi,

Ik heb lang getwijfeld over mijn relatie maar ondertussen weet ik niet eens meer waarom ik twijfel. Als ik de perfecte man zou bestellen dan zouden ze mijn man bij mij thuis komen afzetten haha. Het ligt dus niet aan hem. Dus denk ik dat het komt omdat ik nog zo jong ben (21) en ik ben gewoon bang dat ik misschien ooit spijt ga hebben dat ik nooit single ben geweest. Dat is, als ik logisch nadenk, ook onzin want ik ben niet echt een feestbeest en als ik wil feesten laat mijn vriend mij hier ook vrij in. Ik mag doen wat ik wil buiten met andere mannen dan maar ook dat vind ik geen probleem. Dus als ik single zou zijn zou ik vooral meer alleen zijn en niet echt iets speciaal gaan doen waar ik altijd al van gedroomd heb ofzo... ik ben best blij met hoe mijn leven is.

In ieder geval vind ik dat (nooit single geweest zijn) een belachelijke reden om een geweldige relatie te stoppen en hem kwijt te geraken want dat wil ik niet. Heb ook het gevoel dat ik ontzettend veel spijt zou hebben van die beslissing (de gedachte dat hij iemand anders heeft kan ik al niet aan). Mijn vraag luidt dus: Hoe kom ik van deze stress af? ik blijf er over piekeren en stressen maar uiteindelijk komt het erop neer dat ik hem NIET kwijt wil. Ik vind het een te groot risico om het uit te maken - even alleen te zijn - erachter komen dat ik hem mis - hem mss nooit meer terugkrijgen...

Ja tuurlijk zijn er nog andere mannen maar ik weet goed genoeg dat het tegenwoordig moeilijk is om iemand te vinden die écht bij je past en alles voor je over heeft. Dat zie ik wel aan mijn vriendinnen die elke keer heartbroken zijn... + we hebben het gewoon extreem goed samen.

Ik wil me er dus gewoon geen zorgen meer over maken en van dat gevoel af zodat ik terug ten volle van onze relatie kan genieten en samen een toekomst met hem kan opbouwen. Iemand tips?
Ik dacht ook met 21 dat die jongeman de man van mijn leven was.
We zijn trouwens ook al zes jaar samen dus het is niet zo maar een verliefdheid :)
Alle reacties Link kopieren
Dus het enige dat anders zou zijn als je single was, zou zijn dat je meer alleen zou zijn?

dan ga je toch wat meer dingen alleen doen

probleem opgelost
Pinda-Kaas schreef:
20-08-2018 20:36
Dus het enige dat anders zou zijn als je single was, zou zijn dat je meer alleen zou zijn?

dan ga je toch wat meer dingen alleen doen

probleem opgelost
Ja kan ik doen! Maar ik blijf piekeren ik weet niet hoe ik daar mee stop
Meid mijn advies, Leef!
Was ook al jong samen met man, maar nooit de gevoelens gehad even los te koppelen toen der tijd. Ik hoor aan jou dat dat bij jou wel speelt, je hebt een heel leven voor je.
Ik zou het hem uitleggen, natuurlijk heb je verdriet maar je bent maar 1x twintig!
Pinda-Kaas schreef:
20-08-2018 20:36
Dus het enige dat anders zou zijn als je single was, zou zijn dat je meer alleen zou zijn?

dan ga je toch wat meer dingen alleen doen

probleem opgelost
Dit zo ie zo. Ga meer voor jezelf doen. Erop uit. Voelen en ervaren of je iets mist of hem.
xdiana84x schreef:
20-08-2018 20:40
Meid mijn advies, Leef!
Was ook al jong samen met man, maar nooit de gevoelens gehad even los te koppelen toen der tijd. Ik hoor aan jou dat dat bij jou wel speelt, je hebt een heel leven voor je.
Ik zou het hem uitleggen, natuurlijk heb je verdriet maar je bent maar 1x twintig!
Ja tuurlijk maar kan toch ook genieten van mijn leven met hem!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de perfecte man, en als je single zou zijn zou je niks speciaals gaan doen?
Wat is dan het probleem? Wees eens tevreden met wat je hebt.
Beter dan dit wordt het niet hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet in de toekomst kijken.

Misschien mis je het wel, als je het uitmaakt. En is de wilde tijd die je voor ogen hebt helemaal niet zo wild. Je gaat nu immers ook niet uit. En vind je daarna nooit meer een man die zo goed bij je past.
OF
Je hebt de tijd van je leven, wild of niet, en je geniet van je vrijheid en jeugd en leert alleen te zijn. Je bent dankbaar voor de lessen die je geleerd hebt en leert veel later de man kennen die bij je past.

Ik heb voor optie 2 gekozen, de keus is aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Of we hebben over 10 jaar een topic: wat doe ik fout? Ik kom nooit de juiste man tegen! Mn eierstokken rammelen, maar alle leuke mannen zijn al bezet....
ik geef mn bek ook maar een douw
1234plezier schreef:
20-08-2018 20:43
Ja tuurlijk maar kan toch ook genieten van mijn leven met hem!
Natuurlijk. Maar je bent en blijft nieuwsgierig naar het " vrije" gevoel. Je bent al zo lang " gebonden" daarom ben je zo " benieuwd "... Is het dan de spanning die je voelt om eens alleen te zijn of wil je gewoon los gaan?
Ga aan je eigen ik werken zou ik zeggen. Met of zonder hem dat is eigenlijk niet zo belangrijk maar aan de hand daarvan ga je automatisch minder piekeren denk ik.
Madeliefjees schreef:
20-08-2018 20:47
Of we hebben over 10 jaar een topic: wat doe ik fout? Ik kom nooit de juiste man tegen! Mn eierstokken rammelen, maar alle leuke mannen zijn al bezet....
Hahaha ja dat denk ik wel als ik hem laat gaan. Daarmee tips zijn welkom. Ik ben vorig jaar nog alleen op vakantie geweest en miste hem verschrikkelijk. Misschien moet ik nog eens alleen op pad dat kan wel helpen! :)
xdiana84x schreef:
20-08-2018 20:49
Natuurlijk. Maar je bent en blijft nieuwsgierig naar het " vrije" gevoel. Je bent al zo lang " gebonden" daarom ben je zo " benieuwd "... Is het dan de spanning die je voelt om eens alleen te zijn of wil je gewoon los gaan?
Ga aan je eigen ik werken zou ik zeggen. Met of zonder hem dat is eigenlijk niet zo belangrijk maar aan de hand daarvan ga je automatisch minder piekeren denk ik.
Bij mijn ex was het veel makkelijker. (2 jaar samen) Ook een geweldige jongen maar ik wou ook vrij zijn na een tijd en toen was ik ook verdrietig toen ik het uitmaakte maar ergens was ik ook super excited omdat ik zo benieuwd en nieuwsgierg was. Bij mijn vriend nu is het alleen maar pijn dat ik voel, ik heb het al eens eerder voor die reden uit willen maken maar bij hem kan ik het gewoon niet. Ik krijg het niet over mijn hart, hou té veel van hem. Dus daarom dat ik het niet uitmaak en ik gewoon wil accepteren en leren omgaan hiermee. Voor het zelfste geld maak ik het uit en ontmoet ik idd over een paar jaar iemand anders maar wss krijg ik bij hem toch ook weer dat gevoel... ik wil mijn relatie niet laten verpesten door stress voor niks... Ik ben vorige jaren elk jaar een keer alleen op vakantie geweest naar the middle of nowhere. Mss moet ik nog eens zoiets avontuurlijk doen. Dat kan ook wel helpen :). Als ik het nu uitmaak zit ik gewoon een jaar met liefdesverdriet dat is ook niet bepaald het leuke vrije leven dat ik me altijd voorgesteld heb haha
Alle reacties Link kopieren
Je bent 6 jaar samen, dus op je 15e. Wie was die andere ex dan? Je was toen 14?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je bent 21, al zes jaar met deze jongen, en daarvoor had je al eens twee jaar verkering?
Ik denk dat het echt heel gezond is, als jij een tijdje vrijgezel bent, daar groei je van.
Alle reacties Link kopieren
xdiana84x schreef:
20-08-2018 20:40
Meid mijn advies, Leef!
Was ook al jong samen met man, maar nooit de gevoelens gehad even los te koppelen toen der tijd. Ik hoor aan jou dat dat bij jou wel speelt, je hebt een heel leven voor je.
Ik zou het hem uitleggen, natuurlijk heb je verdriet maar je bent maar 1x twintig!
Ik snap echt helemaal niks van dit advies.
Waarom zou ze het met een ontzettend leuke vent moeten uitmaken, alleen omdat ze eens wil tongen met een ander in de disco?
Voor hetzelfde geld is dit wel de liefde van haar leven. Er zijn er zat hoor, mensen die voor hun 21e bij elkaar zijn en ook de rest van hun leven bij elkaar blijven.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
20-08-2018 21:14
Ik snap echt helemaal niks van dit advies.
Waarom zou ze het met een ontzettend leuke vent moeten uitmaken, alleen omdat ze eens wil tongen met een ander in de disco?
Voor hetzelfde geld is dit wel de liefde van haar leven. Er zijn er zat hoor, mensen die voor hun 21e bij elkaar zijn en ook de rest van hun leven bij elkaar blijven.
Dit is echt niet de enige ware man voor TO, er bestaat niet maar 1 ideale partner voor iemand.
Als je gelukkig met jezelf bent, en een ander veel te bieden hebt, word je met veel mensen gelukkig.
Bij een relatie moet je je niet afvragen, wat de ander kou te bieden heeft, want dan is er nooit iemand perfect. Zorg dat je zelf gelukkig bent, dan past er gemakkelijk iemand bij je
Lucifer2018 schreef:
20-08-2018 20:20
Ik dacht ook met 21 dat die jongeman de man van mijn leven was.
Ik vind dit soort opmerkingen altijd een beetje flauw. Alsof het per definitie niet de man van je leven kan zijn enkel en alleen omdat je nog zo jong was. Soms vind je gewoon gelijk de juiste.

Ik ken legio mensen die tussen de 17 en 20 jaar een serieuze relatie kregen en nog altijd samen zijn.
Haasjehop schreef:
20-08-2018 21:19
Ik vind dit soort opmerkingen altijd een beetje flauw. Alsof het per definitie niet de man van je leven kan zijn enkel en alleen omdat je nog zo jong was. Soms vind je gewoon gelijk de juiste.

Ik ken legio mensen die tussen de 17 en 20 jaar een serieuze relatie kregen en nog altijd samen zijn.
ja die ken ik ook, inmiddels allemaal gescheiden.
S-Meds schreef:
20-08-2018 21:33
ja die ken ik ook, inmiddels allemaal gescheiden.
Tja. Dat zal vast niet allemaal voorkomen zijn als ze 10 jaar later bij elkaar waren gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op mijn 24e uitgemaakt met mijn grote jeugdliefde. Na misschien wel jaren van twijfel. Er was gewoon geen reden om weg te gaan. Hij was perfect, maar ik bleef maar twijfelen. De week dat ik bij hem in zou trekken stikte ik bijna.. toen heb ik het uitgemaakt. Ruim 4 jaar ben ik af en aan vrijgezel geweest tot ik mijn huidge man leerde kennen. Ik had die tijd nooit willen missen, wat een avonturen heb ik beleefd, wat heb ik me ontwikkeld! Toch bleef op moeilijke momenten in mijn relatie altijd een stemmetje zeggen dat het met hem makkelijker, wellicht beter was geweest. Dat is denk ik ook zo. Mijn huidige relatie is veel uitdagender, veel spannender, vraagt veel meer van mij en dat is niet altijd makkelijk. Maar het maakt me wel tot wie ik als volwassene ben en als ik was gebleven was ik nooit van die twijfel afgekomen.
Jarenlang hebbem we goed contact gehad (2 x per jaar bellen. Hij is nog eens met zijn dochter op kraambezoek gekomen dat soort dingen). Het was nu jaren geleden en vorig jr liep ik hem ineens tegen het lijf. Ik voel nog steeds een diepe band met hem. Vind hem nog steeds een hele fijne man. Maar io zie nu ook dat -ondanks de uitdagingen- ik nu zoveel meer uit mijn leven haal dan dat iknmet hem zou hebben gedaan. Hij is gewoon een beetje behoudend, saai, veilig.
Dus heb ik de juiste keuze gemaakt. Denk het wel. Was ik met hem gelukkiger geweest. Denk op een andere manier net zo gelukkig. Maar zpu ik het over mogen doen? Dan zou ik hetzelfde hebbem besloten omdat ik nu weet dat er meer partners bij je passen die elk andere dingen in je naar boven halen en je op een andere manier verrijken. Ik zou dus niet blijven om het onbekende.. maar de keuze is niet makkelijk, i know..
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-08-2018 21:33
ja die ken ik ook, inmiddels allemaal gescheiden.
Ik ken ze ook. Allemaal nog bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Je bent 21 en al 6 jaar samen.
Dus je was 15.
Daarvoor samen met een vriendje welke verkering 2 jaar duurde.
Hoe oud was toen dat begon, 12, 13 jaar oud?
Meiske, ik snap het, het klinkt vreselijk benauwend, je hele pubertijd al samen met de een of andere vrijer.
Als je de behoefte hebt, dan gewoon met andere jongens daten, seksen, leuke dingen doen. Kan ook fijn en verhelderend zijn voor je eigen relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven