Knoop doorgehakt

24-08-2018 09:47 29 berichten
...
anoniem_352949 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 10:06
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar hebben jullie het ook al aan de kinderen verteld?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Maak er geen vechtscheiding van, denk aan de kinderen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Eidde schreef:
24-08-2018 09:57
Vorig jaar hebben jullie het ook al aan de kinderen verteld?

Nee zo lees ik het niet. Ze wilde het toen aan haar man vertellen.
Maar goed, wat een eikel dat hij het de kinderen zo heeft verteld.
Snap even niet hoe dat ging, hij had het al verteld voor jullie gesproken hadden?
..
anoniem_352949 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 10:07
98.58% gewijzigd
Ik snap niet dat je zo duidelijk aankondigt dat je "ergens over wil praten" terwijl je weet dat hij zijn mond niet houdt tegen de kinderen. Als jullie relatie al zo lang op springen staat kun je wel van tevoren bedenken dat hij doorheeft waar "ergens over wil praten" over gaat.

Verder, veel succes, uit elkaar gaan is nooit makkelijk. Jullie hebben weinig geregeld, dus zorg dat je goed advies krijgt. En laat je niet meeslepen door je emoties. Degenen die daar altijd het meest de dupe van zijn, zijn de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
birgit81 schreef:
24-08-2018 09:47
Dus gisteren al mijn moed samen geraapt en hem een berichtje gestuurd dat als ik thuis kwam 's avonds we eens moesten praten. En hij had het blijkbaar direct door waarover het ging want nu heeft meneer blijkbaar gisteravond direct aan de kinderen verteld dat mama wil scheiden. Zonder dat hij ook maar zeker was waarover ik wou praten ofzo. Voor hetzelfde geld was het iets compleet anders.

Ik app mijn man nooit 'dat als ik thuiskom we eens moeten praten'. Ik vind het dus niet zo gek dat hij de bui al zag hangen, zeker gezien jullie voorgeschiedenis. Hij had het natuurlijk niet meteen tegen de kinderen moeten vertellen.
Maar hoe kan het eigenlijk dat je hem gisteravond helemaal niet meer gesproken hebt?
...
anoniem_352949 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 10:07
98.44% gewijzigd
Nee je had natuurlijk niet aan moeten kondigen dat je met hem wilde praten als hij al eens eerder zijn mond voorbij heeft gepraat aan de kinderen.
Maar het laat wel zien wat voor ontzettende lul deze man is, dus wees blij dat je van hem gaat scheiden, en probeer samen het niet op een vechtscheiding uit te laten lopen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
birgit81 schreef:
24-08-2018 10:23
@Trotter: Tuurlijk hebben we gisteravond nog gesproken, en zelfs lang.

Jullie hebben niet overlegd hoe en wanneer jullie het aan de kinderen zouden vertellen?
birgit81 schreef:
24-08-2018 10:23
@Trotter: Tuurlijk hebben we gisteravond nog gesproken, en zelfs lang. Maar ik wist niet dat hij het hen al verteld had. Dat heeft hij niet gezegd. Was achteraf gezien misschien inderdaad niet de beste beslissing van mij om hem eerst een berichtje te sturen maar dan nog zou hij het verstand moeten hebben, denk ik toch, om eerst te luisteren en dan pas te handelen. Niet omgekeerd.

Ja, dat vind jij. Maar je weet heel goed dat hij daar anders over denkt.

Ik lees uit jouw posts veel gepikeerdheid/boosheid omdat hij iets doet wat jij niet leuk vind. Je wil dat hij aan jouw verwachtingen voldoet. Maar de reden dat je gaat scheiden is dat hij niet aan je verwachtingen voldoet. Het lijkt me raadzaam als je die verwachtingen overboord zet. Concentreer je erop om zo goed mogelijk uit elkaar te gaan. Zorg ervoor dat jij jouw kinderen in dit proces zo min mogelijk beschadigt. En hou op met klagen over hoe hij maar telkens niet aan je verwachtingen voldoet.
Alle reacties Link kopieren
birgit81 schreef:
24-08-2018 10:23
@Trotter: Tuurlijk hebben we gisteravond nog gesproken, en zelfs lang.
En hoe ging dat gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie, voor jullie allemaal!

Heb geen tips of ervaring (gelukkig) die ik met je kan delen. Wil je alleen één ding meegeven: laat je liefde voor je kinderen groter zijn dan de emoties ten opzichte van je (bijna ex) man. Geldt overigens ook voor hem!

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat hij niet echt nadenkt voordat hij alweer zomaar op eigen houtje de kinderen vertelt dat jullie uit elkaar gaan.

Denk je dat jullie er samen uit kunnen komen over de omgangsregeling en de verdeling van de gezamenlijke eigendommen? In dat geval kan je samen een overeenkomst laten opstellen, en dat bij de rechtbank laten bekrachtigen. Daar zijn genoeg advocaten of bemiddelaars voor te vinden, en het is de goedkoopste optie.

Als jullie er niet uit raken, dan gaat ieder een eigen advocaat nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waardeloze vader die dit zo over de rug van de kinderen speelt. Waarom doet hij dat? Zoekt hij steun bij ze? Wil hij ze achter zich krijgen? Ik zou daar eerst de angel uit halen voordat er verdere stappen worden ondernomen. Ik voorzie een vechtscheiding waar altijd maar 1 partij de dupe is: de kinderen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Je weet nu in ieder geval zeker dat je met een lul getrouwd bent en daar vanaf moet :idee:
Ja en?
birgit81 schreef:
24-08-2018 09:47
....De verwijten vlogen me rond de oren terwijl hij het grootste aandeel heeft erin, maar dat was natuurlijk niet waar. Ik ben de boeman.
...
Als ik dit lees, dan zit je direct in mijn irritatie-zone.
Een relatie die mislukt, hebben 2 mensen een aandeel in.
Lekker makkelijk om de schuld bij hem neer te leggen.
BlueEyedLady schreef:
24-08-2018 12:33
Als ik dit lees, dan zit je direct in mijn irritatie-zone.
Een relatie die mislukt, hebben 2 mensen een aandeel in.
Lekker makkelijk om de schuld bij hem neer te leggen.
+100
Vooral zo blijven denken TO, gaat je écht helpen tijdens de scheiding
Alle reacties Link kopieren
Jullie lijken mij nogal kinderachtig met dat steeds naar elkaar wijzen. Een relatie veranderen doe je samen en niet door te wijzen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
BlueEyedLady schreef:
24-08-2018 12:33
Als ik dit lees, dan zit je direct in mijn irritatie-zone.
Een relatie die mislukt, hebben 2 mensen een aandeel in.
Lekker makkelijk om de schuld bij hem neer te leggen.
Mijn ex heeft onze relatie toch echt in zijn eentje verziekt.
Alle reacties Link kopieren
BlueEyedLady schreef:
24-08-2018 12:33
Als ik dit lees, dan zit je direct in mijn irritatie-zone.
Een relatie die mislukt, hebben 2 mensen een aandeel in.
Lekker makkelijk om de schuld bij hem neer te leggen.
Mwah weet ik niet. Iemand kan ook eenzijdig de boel verknallen. Of de een heeft een aandeel van bijv. 70% en de ander 30%. Ik geloof niet dat het altijd zo 50-50 is, of dat "waar er 2 vechten hebben er 2 schuld".
Dat is vast vaak zo, maar echt niet altijd.
...
anoniem_352949 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 10:07
99.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je wil zeker het bedrag bepalen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je schreef al eerder dat het onderling wilt regelen, maar de bank is de instantie die beslist of hij van de hypotheek af kan en jij deze overneemt, niet jullie.
Dat is afhankelijk van jouw inkomen/schulden, hoogte van de hypotheek en waarde van het huis. Kinderalimentatie heeft ook invloed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven