Leuke date ineens afstandelijk, help!

09-09-2018 08:42 224 berichten
Goedemorgen,

Het zoveelste topic over dit onderwerp, maar hier komt ie.

Ik ben sinds 1,5 maand aan het daten met een hele leuke man, heb nu een keer of 7/8 gezien en dat was voornamelijk op zijn initiatief. Paar keer thuis afgesproken (allebei kinderen, uiteraard laten we die erbuiten) en paar keer buiten de deur. Laatste date was afgelopen vrijdag en ben daar voor het eerst blijven slapen, ook sex gehad. Normaal doe ik dat niet snel, maar het leek allemaal goed te voelen en te gaan, hij toonde veel interesse en kreeg dagelijks wel een berichtje of belletje hoe het ging.
Toen ik gisteren thuis was kreeg ik nog een leuk appje van m dat ie een topavond had gehad, ik was het daarmee eens, maar mijn onzekerheid kreeg de overhand en heb gevraagd hoe hij erin stond. Niet qua relatie oid, want daar vind ik het nog te vroeg voor, maar wel of onze neuzen dezelfde kant uit stonden. Daar heeft ie heel lauw op gereageerd en geen antwoord op gegeven en heb nu het onderbuikgevoel dat het einde oefening is, dat ik hem onbedoeld heb afgeschrikt door om verduidelijking te vragen.
Nu zit ik in dubio, nog even laten weten dat het niet mijn intentie was om te vragen of ie mij al als relatiemateriaal ziet, maar alleen wilde weten hoe hij erin stond. Of het maar gewoon laten?
Baal er wel flink van, het is voor het eerst in jaren dat een man weer zoiets in me losmaakte en heb nu het gevoel alsof ik het verknald heb door het te vroeg aan te kaarten. Aan de andere kant wil ik wel een man die dit soort dingen gewoon kan handelen zonder meteen in de paniekmodus te springen en de manier waarop ie ermee omgaat (of niet omgaat eigenlijk) kan ik niet zo waarderen. Hij heeft 2 weken geleden ook zijn onzekerheid uitgesproken en heb hem toen ook niet laten bungelen.

What to do.. :(
Nee niet nog meer van die rare berichtjes sturen.

En de neuzen de zelfde kant op staan? Wat betekend dat?
Als je wil weten of hij verliefd is en of een relatie wil/exclusiviteit zou ik dat niet append gaan bespreken met vage omschrijvingen.

Gewoon face to face eens bespreken. In duidelijke termen. Niet dat halfslachtige vage omdat je bang bent voor het antwoord.

Staat er al een nieuwe date?
Wat was dan de reactie die jij kreeg?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, je gaat horen dat hij alleen op seks uit was. Daarnaast mag je je ook afvragen wat hij gehoord heeft: één keer neuken en ik moet me gaan verantwoorden of “onze neuzen dezelfde kant op staan”. Wat IS dat eigenlijk? Oh ja, een relatie. Ook al niem je het zo niet, je hebt hem geleerd: na neuken komt moeilijk doen.

Ik vermoed dat hij die les begrepen heeft
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hij gaf 2 weken geleden aan niet zeker te zijn of het wat zou kunnen worden tussen jullie. Je wist dus al hoe hij er over dacht.

Met seks kun je geen relatie opeisen.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt 1 dag niets gehoord en dan slaat de paniek toe?

Ik vind het sowieso geen onderwerp voor de app.
Waarom heb je zelf geen leuke date voorgesteld?

Hij neemt het meeste initiatief en wanneer hij dat 1 dag niet doet dan heeft hij meteen gedoe. Beetje vreemd. Daarbij wist je het antwoord op die vraag al want hij had al aangegeven niet te weten wat hij wil.
viva-amber wijzigde dit bericht op 09-09-2018 08:56
15.49% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
saartje- schreef:
09-09-2018 08:49
Hij gaf 2 weken geleden aan niet zeker te zijn of het wat zou kunnen worden tussen jullie. Je wist dus al hoe hij er over dacht.

Met seks kun je geen relatie opeisen.
Nee ik bedoelde dat hij aangaf te willen weten waar hij stond, niet dat hij twijfelde over 'ons´, voor zover daar al sprake van was.
Alle reacties Link kopieren
He is not into you, anders had hij wel gehapt.
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
09-09-2018 08:49
Hij gaf 2 weken geleden aan niet zeker te zijn of het wat zou kunnen worden tussen jullie. Je wist dus al hoe hij er over dacht.

Met seks kun je geen relatie opeisen.
Misschien was hij er 2 wk geleden niet zeker van hoe zij erin stond?

Lastige situatie to....
Ik vind het persoonlijk niet zo handig om dit via whatsapp te bespreken. Beter om dat face to face te doen. Hebben jullie al een nieuwe afspraak staan?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Jullie hebben gelijk, ik had dit niet aan moeten kaarten en zeker niet via een appje. Wou dat ik het terug kon nemen, maar daar is het nu te laat voor helaas. Rottige onzekerheid ook soms, normaal heb ik daar geen last van, maar vind hem zo leuk dat dat ineens even de overhand nam gisteren. Hij reageerde alleen dat t niet zo tof van m was dat ie zo laat reageerde en dat ie ging slapen, ging verder niet in op mijn berichtje. En nu? Gewoon maar op mijn handen gaan zitten en m even ruimte geven?

Hij zit aankomende week in het buitenland dus dan zie ik m sowieso niet, verder nog geen vervolgdate gepland idd.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook niet zo gezellig om dit elke 2 weken te bespreken. Wanneer je perse zekerheid wil en iemand geeft het niet dan date je verder met iemand anders.

Het is kiezen of delen. je accepteert de onzekerheid of je kapt ermee want elke 2 weken een gesprek hierover lijkt mij niet de oplossing. Wanneer hij het wel weet dan komt hij er zelf mee en ik zou zeker geen exclusiviteit afspreken met iemand die het niet weet. Het is vaak farce omdat hij ook nog steeds open staat voor iets beters en jij jezelf de kans ontneemt om iemand te ontmoeten die wel 100% voor je gaat.

Hij leuk voor erbij maar verder zou ik mij er in dit stadium echt niet druk over maken. Jij weet hoe de vork in de steel zit en zeuren verandert daar niets aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
goldygirl schreef:
09-09-2018 08:58
Jullie hebben gelijk, ik had dit niet aan moeten kaarten en zeker niet via een appje. Wou dat ik het terug kon nemen, maar daar is het nu te laat voor helaas. Rottige onzekerheid ook soms, normaal heb ik daar geen last van, maar vind hem zo leuk dat dat ineens even de overhand nam gisteren. Hij reageerde alleen dat t niet zo tof van m was dat ie zo laat reageerde en dat ie ging slapen, ging verder niet in op mijn berichtje. En nu? Gewoon maar op mijn handen gaan zitten en m even ruimte geven?

Hij zit aankomende week in het buitenland dus dan zie ik m sowieso niet, verder nog geen vervolgdate gepland idd.
Je bespreekt het hier. Wellicht ook met vriendinnen. En wat nu, heel gek misschien, als je geen strategie verzint hoe nu te handelen, maar je gaat eens met hem praten? Je weet wel, eerlijk, over jou, je onzekerheden, je intenties, je wensen en verlangens. En over hem. En over jullie.

Echt, het is niet heel slecht voor een relatie (in dop) om meer met dan over elkaar te praten
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg vooral het idee dat jij in de paniekmodus bent gesprongen, want zodra een vrouw "toegeeft" aan seks moet wel duidelijk worden dat ze dit niet zomaar doet.
Oftewel je maakt er zelf een heel groot ding van via een medium dat niet werkt om dit soort zaken te bespreken. Jij intepreteert zijn reactie namelijk als lauw omdat je al onzeker was en niet de reactie hebt gehad waar je stiekem op hoopte.
Waarom kastijden vrouwen zichzelf altijd. Dit soort acties volgen vrijwel altijd vlakvoor de man voor werk wegmoet. Lekker nog een week in onzekerheid zitten en je bericht nogeens duizend keer in je hoofd afspelen met alle mogelijke scenarios.

Whatsap is voor “ben er over 10 min” of “neem jij ff een pak melk mee”. Niet voor “vertel eens, kan ik mijn moeder verblijden met een nieuwe schoonzoon”
https://youtu.be/D_5ecS-47u4
Doe toch een beetje relaxed TO. Geniet van je dates met hem maar maak het niet zo zwaar. Je geeft er zelf teveel gewicht aan door te bedenken dat je voor het eerst in jaren weer een man echt leuk vindt. Dus die moet vast gehouden worden ! En dat laatste maakt dat het gedoe wordt, moeilijk, vervelend en uiteindelijk einde verhaal. Laat het los en geniet ervan. Je kunt toch nooit voorspellen hoe het gaat lopen. Nu niet en in de toekomst ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je in hemelsnaam antwoorden op de vraag staan onze neuzen dezelfde kant op?

Daar valt toch ook gewoon geen antwoord op te geven.

Ik snap überhaupt niet wat je dan te weten wil komen.

Dat je elkaar leuk vond was al duidelijk anders zie je elkaar geen 8 x en had je geen seks gehad. Bovendien hadden jullie het daar op zijn verzoek al over gehad.

Jij zegt dat jij het nog te vroeg vond om van een echte relatie te spreken dus dat wil je ook niet.

Wat wil je dan eigenlijk weten van hem.
Alle reacties Link kopieren
goldygirl schreef:
09-09-2018 08:58
Jullie hebben gelijk, ik had dit niet aan moeten kaarten en zeker niet via een appje. Wou dat ik het terug kon nemen, maar daar is het nu te laat voor helaas. Rottige onzekerheid ook soms, normaal heb ik daar geen last van, maar vind hem zo leuk dat dat ineens even de overhand nam gisteren. Hij reageerde alleen dat t niet zo tof van m was dat ie zo laat reageerde en dat ie ging slapen, ging verder niet in op mijn berichtje. En nu? Gewoon maar op mijn handen gaan zitten en m even ruimte geven?

Hij zit aankomende week in het buitenland dus dan zie ik m sowieso niet, verder nog geen vervolgdate gepland idd.
Nee, je kan het niet terugnemen. Maar je kan wel even laten weten dat je inmiddels begrijpt dat dit geen onderwerp is voor een appje. Dat je snapt dat het voor hem misschien wat vroeg is voor duidelijkheid, maar dat het weldegelijk iets is dat jou bezig houdt.
yette schreef:
09-09-2018 09:48
Nee, je kan het niet terugnemen. Maar je kan wel even laten weten dat je inmiddels begrijpt dat dit geen onderwerp is voor een appje. Dat je snapt dat het voor hem misschien wat vroeg is voor duidelijkheid, maar dat het weldegelijk iets is dat jou bezig houdt.
Maar niet per app. ;)
Alle reacties Link kopieren
Toen ik gisteren thuis was kreeg ik nog een leuk appje van m dat ie een topavond had gehad, ik was het daarmee eens, maar mijn onzekerheid kreeg de overhand en heb gevraagd hoe hij erin stond.

Wat een rare reactie van jou op zijn appje. En dan vind jij dat híj in de paniek geschoten is :confused: ?

Waarom neem jij zelf zo weinig initiatief? Bel die man gewoon en neem initiatief voor een vervolgdate.
Alle reacties Link kopieren
Als jij vraagt hoe hij erin staat, of om met andere woorden te spreken van jou, of de neuzen dezelfde kant op staan....

Wat vraag je dan eigenlijk?
Want je zegt dat het niets met een relatie status te maken heeft, maar ik denk dat je die bevestiging toch wel heel graag wil ontfutselen op deze manier.

Mijn idee, Als je daarnaar moet gaan vragen is het meestal nog te vroeg daarvoor of de ander heeft geen echte relatie plannen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zo van; ik had ook een topavond, mits onze neuzen dezelfde kant op staan?

Niet meer doen TO, misschien kun je het nog corrigeren en appen: daarmee bedoel ik dat onze topavond voor herhaling vatbaar is wat mij betreft zodra jij terug bent van zakenreis, vind jij dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Nee, echt ophouden met dat kinderachtige ge app om bevestiging en geen appjes sturen met wil je nog daten, wat vind jij? Dat is om nog meer bevestiging vragen via de app. Het word echt een beetje sneu zo. Dat is geen correctie maar je gaat dan eigenlijk door.

Ik zou eerder even bellen en hem een fijne reis wensen aangeven dat je zin hebt om na zijn reis af te spreken en dat je een leuke date zal voorstellen. Desnoods zeg eerlijk dat je een onzeker bui had toen je appte.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het probleem zit bij dat mensen wel graag een relatie willen.

Tegelijkertijd proberen ze krampachtig om niet te gretig of te claimerig over te komen en wilen naar elkaar toe vooral de schijn ophouden dat ze nog niet uit zijn op een relatie maar dat iets vrijblijvend ook goed is.

Daar wordt men dan onzeker van want de ander doet het ook en dus is het compleet onduidelijk wat men voor elkaar voelt.

Dan worden er onduidelijke appjes gestuurd en tenslotte is er weer een relatie in de kiem gesmoord door moeilijk gedoe.

En dan niet de conclusie trekken de volgende keer moet ik misschien wat duidelijker zijn in wat ik wil en wat ik voel.

Nee dan wordt de conclusie getrokken misschien verwacht ik te veel en te snel en zijn ze de volgende keer nog onduidelijker.

Zo kan je jaren blijven daten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven