Word ik geestelijk mishandeld

18-09-2018 06:27 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben 47 jaar en al 11 jaar samen met mijn jeugdliefde ..alleen de laatste jaren voel ik dat het niet goed zit..hij is heel anders gaan doen...hij zegd steeds je moet me niet meer...kan maar beter niet meer wakker worden word toch niet gemist....kan je een betere man zoeken..sinds kort werk ik elke x weer en heb je nog sjans gehad en zat er nog wat leuks bij... en laat ik er niet achter komen dat je me in de maling neem want ik maak je kapot ik sloop jou en hem erbij...terwijl ik juist alleen maar bij hem wil zijn en totaal geen behoefte heb aan een ander....ook heeft hij altijd van die opmerkingen van je beseft niet hoe goed je het bij me heb....ik doe alles voor je...en dat is ook waar hij doet idd alles voor ons gezin...maar ik ben zijn opmerkingen zat ...hij maakt ook altijd grapjes over mij zet me dan te kakken waar andere bij zijn ...in de mom van het is maar een grapje...nou sorry ik hou daar niet van...heb hem dat ook al diverse malen gezegt en dan is het van maar het is maar een grapje...ja dag echt niet..waarom zeg je het dan...ik heb al diverse malen de handdoek in de ring willen gooien maar ik hou te veel van hem...op 1 of andere manier kan ook weer niet zonder hem..althans zo voelt het wel....hij zelf houdt ook niet van mobieltjes spelletjes of wat dan ook op een telefoon...zit ik s avonds een spelletje te doen...denk hij gelijk met wie zit je te kletsen...nou met niemand ik doe een spelletje...weer argwaan...en sinds ik werk word het alleen maar erger...maar ik heb altijd gewerkt...heb alleen toen ik onze zoon kreeg niet meer gewerkt maar hij is nu oud genoeg dus ben weer gaan werken..ik heb dat nodig....maar op 1 of andere manier lijkt het wel of hij dat ik afhankelijk van hem bljjft ...maar dat wil ik niet..ik wil ook mijn ding doen....kan iemand mij aub hier wat meer over vertellen en hun mening geven...
Bvd een twijfelaar..
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een goed gesprek gehad over jullie relatie? Weet hij hoe jij erin staat?
Zo niet tijd om hem eens goed duidelijk te maken dat jij ermee stopt als dit niet gaat veranderen.
Alle reacties Link kopieren
En wat is er wel leuk aan hem? Zo te lezen in elk geval niks.
Wat een lul.
Alle reacties Link kopieren
laat hem lekker in de modder zakken, ga bij hem weg
Alle reacties Link kopieren
Je wilt misschien wel bij hem weg, maar je houdt teveel van hem en je denkt niet dat je zonder hem kunt.

Waar houd je precies van? Kun je zijn goede eigenschappen benoemen? Zie je die nog? Maakt hij je nog blij, af en toe ? Hebben jullie nog plezier, of is het alleen deze kommer en kwel. En wat doe jij ervoor?

Heb je het al eens alleen geprobeerd?

Wat hierboven gezegd: weet hij hoe jij erin staat? Kun je een goed gesprek hebben? Is relatietherapie een idee? Daarin kun je allebei je verhaal kwijt en wordt vaak gezien wat de vastgeroeste patronen in de relatie is, maar de vraag is natuurlijk: willen jullie nog met elkaar verder.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hij is dus onzeker en jaloers. Heb je hem wel eens gevraagd waarom dat zo is?
Jij kan dat namelijk niet bij hem wegnemen hij zal zelf aan de slag moeten.

Als je door die houding echt aan je relatie gaat twijfelen zou ik hem dat ook vertellen. Wat zou hij er van vinden als jij steeds zou wantrouwig was naar hem?

Er is natuurlijk ook een kans dat hij zelf niet zo trouw is. Want dit gedrag zet wel aan het denken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt niet gezond. Ik zou het niet trekken. Ga om te beginnen eens met een psycholoog praten.

Mijn jeugdliefde en ik zijn trouwens zo'n 30 jaar samen. Hoe kan het dat jij op je 47ste pas 11 jaar samen bent met je jeugdliefde? Ik snap dat niet helemaal. Vonden jullie elkaar tussendoor 20 jaar lang geen relatiemateriaal? Waarom nu wel?
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet altijd zo geweest...zit hij misschien mentaal niet helemaal top en heeft hij wellicht hulp nodig?
Alle reacties Link kopieren
Samen met je jeugdliefde klinkt ook altijd zo lekker romantisch :love:
Maar dat hoeft het niet te zijn en/of te blijven, natuurlijk.

Wederzijds respect blijft ook belangrijk bij een romantische jeugdliefde. Wat Yette zegt zet me wel aan het denken... had jij een relatie, toen je elkaar weer tegenkwam?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Waarom, in godsnaam, pik jij dit??
...
Alle reacties Link kopieren
Hij is ziekelijk jaloers en misschien gaat hij zelf wel vreemd. Beste vriendin had ooit zo'n kerel die ook steeds dit soort dingen zei als: Zat je weer te flirten met die vent , ik maak je kapot als je dat doet enz enz. Vriendin zat niet te flirten maar hij was zo jaloers. Na een jaar kwam nog eens de aap uit de mouw hij ging zelf vreemd en probeerde zo net te doen alsof hij een heilige boon was.
TO je verdiend beter en je bent nooit niemands bezit ook niet in een relatie. Het is jou leven!
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Ja, emotionele chantage.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent 47 en al 11 jaar samen met je 'jeugdliefde', je was dus 26 toen de relatie begon?
Die snap ik niet helemaal.
Om daar Samuel L. Jackson te parafraseren: you are too old for this shit.
Dit accepteer je toch niet meer.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 08:52
2.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt echt niet gezond.
Is er iets gebeurd bij je man waardoor hij zich zo anders is gaan gedragen?
Hij is zo argwanend en bezitterig.
En het is respektloos als hij ten koste van jou een geintje maakt in een groep mensen. That is just not done!!
Verder bedreigt hij je. Compleet onacceptabel.
Je moet hier iets mee. Jullie zitten in een hele ongezonde relatie met elkaar.
Je moet hem zeggen dat je zijn opmerkingen zat bent.
Overweeg relatie therapie als je man nog ergens voor rede vatbaar is
Hoi Debby,

Je zegt dat het van de laatste jaren is en uit je verhaal haal ik dat het gedrag versterkt is sinds je bent gaan werken. Mijn gok is dat het mentaal niet goed gaat met je man, waardoor hij zulk gedrag vertoont en dat dit nog extra getriggerd wordt doordat jij bent gaan werken. Wellicht met jouw man erover praten en aangeven dat je hem zo veranderd vindt en of hij dat ook ziet.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-09-2018 08:49
Je bent 47 en al 11 jaar samen met je 'jeugdliefde', je was dus 26 toen de relatie begon?
Die snap ik niet helemaal.
Om daar Samuel L. Jackson te parafraseren: you are too old for this shit.
Dit accepteer je toch niet meer.
36
Alle reacties Link kopieren
Die vent is niet goed. Hoe is je verdere situatie? Kinderen? Kans op een eigen huis en voldoende inkomen?
yourlocalhero schreef:
18-09-2018 08:33
Hij is niet altijd zo geweest...zit hij misschien mentaal niet helemaal top en heeft hij wellicht hulp nodig?

Hier gingen mijn gedachten ook meteen naar uit. Wat doet je man als jij aan het werk bent? Heeft hij zelf ook een baan? Als je terug kijkt naar afgelopen tijd, vanaf wanneer is zijn gedrag gaan veranderen? Is dit sinds jij weer bent gaan werken of waren er al eerder signalen?

Ik vraag dit omdat dit mij aan mijn vader doet denken. Verandering van zijn karakter had toen te maken met een depressie. Hij was vooral boos op de wereld, de meest onbenullige dingen irriteerden hem en de negativiteit was niet te stuiten. Raakte onzeker omdat hij alles in twijfel trok wat hem dierbaar was. Zorgde voor spanningen tussen mijn ouders, gelukkig heb ik daar als jong kind weinig van mee gekregen.
anoniem_64901a3ee50c1 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 09:32
Reden: Aanvulling
30.76% gewijzigd
onleesbaar
Het-groepje schreef:
18-09-2018 08:49
Je bent 47 en al 11 jaar samen met je 'jeugdliefde', je was dus 26 toen de relatie begon?
Die snap ik niet helemaal.
Om daar Samuel L. Jackson te parafraseren: you are too old for this shit.
Dit accepteer je toch niet meer.
Samuel :kneel:
Dat inderdaad. Dat je dat accepteert op jouw leeftijd. En dat doe je.
Ana_Isabel** schreef:
18-09-2018 09:26
Samuel :kneel:
Dat inderdaad. Dat je dat accepteert op jouw leeftijd. En dat doe je.
36
47-11 is 36
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval beginnen met hele duidelijke grenzen stellen, dus niet ‘ik vind dit niet leuk’ maar eerder ‘dit gedrag hoef ik niet te pikken van jou’. Daarnaast kan je hem liefde geven (als je dit nog voelt) en vertellen dat hij de enige voor je is. Maar dan wel alleen op momenten dat hij lief voor je is / normaal tegen je doet. Al het andere gedrag meteen afkappen. Dat gaat het óf laten uitsterven óf erger maken en dan ben je er zo uit of je moet blijven of niet.

(Ik ga er met dit advies even vanuit dat hij ook heel veel jaren normaal en leuk is geweest. Als hij altijd deze trekjes had dan is mijn advies om heel hard weg te rennen.)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
S-Meds schreef:
18-09-2018 09:27
36
47-11 is 36
Blijft mijn reactie hetzelfde.
Dit klinkt heel ongezond?
Waarom accepteer je dit?
Staat hij open voor relatie therapie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven