Terug samen met ex

19-09-2018 13:43 36 berichten
Ik ben een 2-tal maand geleden uit elkaar gegaan met mijn ex. Wij woonden samen. Dan alleen gaan wonen en had ik alle contact met hem gestopt. Nu een 2-tal weken terug zijn wij weer naar elkaar beginnen sturen, en hebben we weer al een paar keer afgesproken.
Nu zijn we aan het kijken om een soort van andere relatie dan de traditionele te beginnen. Een soort friends met benefits maar toch ietsje meer. Combinatie lat-relatie/friends with benefits, maar de relatie niet haasten en rustig laten ontplooien.

Nu ben ik natuurlijk bang dat we weer in bepaalde valkuilen gaan lopen waardoor dat we weer ruzie's krijgen en elkaar beu geraken.

Onze relatie is vooral stuk gegaan de eerste keer door de druk van het samenwonen en dat bepaalde zaken als "moeten" werd gezien.

Nu dat we apart wonen komen we beter overeen.

Hebben jullie tips om het dit keer wel te laten slagen? Eigen ervaringen?

Ik geloof wel dat we het kunnen laten werken.
Mag je nu ook daten/ sex met anderen in jullie fwb-relatie of is dat niet de bedoeling? Zorg er voor dat je allebei helder hebt wat de verwachtingen zijn op dat gebied. Want als de een het zoet als voortzetting van de relatie en de ander als een goede regeling om geen leeg bed te hebben tijdens de zoektocht naar een nieuwe liefde, is dit een recept voor drama. Ik zou me ook afvragen of je wel gelukkig wordt van de rest van je leven een lat-relatie.
Alle reacties Link kopieren
vooral veel praten. Die 'benefits' komen dan wel weer.
wat verwachten jullie van elkaar?
Waar wordt hij gelukkig van?
Waar jij?
Past dat??
Waarom ging het uit?
Hoe voorkomen we dat?
Hoe zie jij de toekomst?
forumfossiel schreef:
19-09-2018 13:52
Mag je nu ook daten/ sex met anderen in jullie fwb-relatie of is dat niet de bedoeling? Zorg er voor dat je allebei helder hebt wat de verwachtingen zijn op dat gebied. Want als de een het zoet als voortzetting van de relatie en de ander als een goede regeling om geen leeg bed te hebben tijdens de zoektocht naar een nieuwe liefde, is dit een recept voor drama. Ik zou me ook afvragen of je wel gelukkig wordt van de rest van je leven een lat-relatie.
De afspraak is wel geen anderen en geen dates. En moest dat toch voorkomen het op tijd zeggen. Ik zie het ook niet zitten de rest van mijn leven een lat-relatie. Maar ik wil deze relatie precies ook niet opgeven omdat veel wél goed zat.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten. Blokkeren, verwijderen en doorgaan met je leven. Je hebt hier helemaal niks aan. Kijk verder naar andere relaties of blijf voorlopig even vrijgezel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het uit gegaan? Wat moest er dan?

De regeling die jullie nu willen gaan treffen is meestal het recept voor drama. Want als je geen relatie hebt mag je dus gewoon daten en een relatie opbouwen met een ander.

Dus wat is dat ietsje meer dat je bij de fwb wil gooien als dat geen relatie is?

En welk deel van de relatie valt weg bij een fwb constructie? Kun je dan nog op elkaar rekenen, op elkaar bouwen en een beroep doen op elkaar? En als dat kan, hoezo is het geen relatie?

Waarom zijn jullie uit elkaar gegaan, dat is het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je jezelf een echte relatie waarin je ook gesteund wordt als je het een keer moeilijk hebt of tegenslag hebt ontzeggen?

Waarom zou je vrijwillig kiezen voor ik wil je wel gebruikenast zodra er iets van mij gevraagd wordt dump ik je.

Friends with benefits is zo'n loze kreet.

Het verschil tussen een vriendschap en een relatie is dat er ook seksuele aantrekkingskracht is en dat je seks hebt.

Als je en goede vrienden bent en goede seks hebt waarom heb je dan geen relatie,?
Alle reacties Link kopieren
Mieke15 schreef:
19-09-2018 13:55
De afspraak is wel geen anderen en geen dates. En moest dat toch voorkomen het op tijd zeggen. Ik zie het ook niet zitten de rest van mijn leven een lat-relatie. Maar ik wil deze relatie precies ook niet opgeven omdat veel wél goed zat.
Dus jullie hebben geen verkering, maar mogen ook niet verder kijken? Dus als hij iemand tegen komt waar hij helemaal ondersteboven van is mag hij geen move maken tot hij jou heeft gesproken? Je snapt hopelijk dat dat niet gaat gebeuren. Natuurlijk maakt hij dan die move, hij is een vrijgezelle man. Of denk je dat als zij de move maakt hij tegen haar zegt "ik vind je net zo geweldig en wil ook graag met je vrijen nu, maar eerst effe m'n ex bellen hoor, ik heb met haar afgesproken dat ik eerst met haar bespreek voordat ik voor iemand mag vallen.

Zo werkt het niet in het echte leven.
Annelleke schreef:
19-09-2018 14:00
Waarom is het uit gegaan? Wat moest er dan?

De regeling die jullie nu willen gaan treffen is meestal het recept voor drama. Want als je geen relatie hebt mag je dus gewoon daten en een relatie opbouwen met een ander.

Dus wat is dat ietsje meer dat je bij de fwb wil gooien als dat geen relatie is?

En welk deel van de relatie valt weg bij een fwb constructie? Kun je dan nog op elkaar rekenen, op elkaar bouwen en een beroep doen op elkaar? En als dat kan, hoezo is het geen relatie?

Waarom zijn jullie uit elkaar gegaan, dat is het belangrijkste.
Wij zijn uit elkaar gegaan doordat we de stress op allerlei manieren op elkaar uitwerkten. De stress is nu wel grotendeels weg.
Wat we willen nu is dus eigenlijk wel een soort relatie, maar maar 1 of 2 dagen in de week. Elk in z'n eigen huis, niet elkaar rommel moeten opruimen, geen eten moeten maken, niet zagen en klagen tegen elkaar omdat de ene dit en dat niet doet.
Maar dan wel gewoon leuke dingen gaan doen, samen zijn, die paar dagen wel samen eten of samen koken, eigenlijk de "goeie" dingen, een beetje zoals je in het begin doet als je aan het daten bent. Het positieve is dat we elkaar al kennen en wel over vanalles met elkaar kunnen praten, dus we kunnen wel eens het hart luchten bij elkaar, en als er problemen zijn gaan we elkaar ongetwijfeld wel helpen.
Alle reacties Link kopieren
Mieke15 schreef:
19-09-2018 13:55
De afspraak is wel geen anderen en geen dates. En moest dat toch voorkomen het op tijd zeggen. Ik zie het ook niet zitten de rest van mijn leven een lat-relatie. Maar ik wil deze relatie precies ook niet opgeven omdat veel wél goed zat.
Tja, met iedereen zal er een hele hoop goed zitten in een relatie, maar jullie vonden dat niet genoeg om de relatie voort te zetten. Samenwonen bracht problemen mee die niet te overbruggen waren. Dan werkt het gewoon niet. De relatie is al opgegeven trouwens, want dat is sowieso wat jullie niet willen, vandaar fwb toch?
Alle reacties Link kopieren
Mieke15 schreef:
19-09-2018 14:06
Wij zijn uit elkaar gegaan doordat we de stress op allerlei manieren op elkaar uitwerkten. De stress is nu wel grotendeels weg.
Wat we willen nu is dus eigenlijk wel een soort relatie, maar maar 1 of 2 dagen in de week. Elk in z'n eigen huis, niet elkaar rommel moeten opruimen, geen eten moeten maken, niet zagen en klagen tegen elkaar omdat de ene dit en dat niet doet.
Maar dan wel gewoon leuke dingen gaan doen, samen zijn, die paar dagen wel samen eten of samen koken, eigenlijk de "goeie" dingen, een beetje zoals je in het begin doet als je aan het daten bent. Het positieve is dat we elkaar al kennen en wel over vanalles met elkaar kunnen praten, dus we kunnen wel eens het hart luchten bij elkaar, en als er problemen zijn gaan we elkaar ongetwijfeld wel helpen.
Dit klinkt vooral als ijdele hoop. Al die dingen kun je ook doen met iemand die wel bij je past. Zonde om bewust tijd te stoppen in iemand waarvan je weet dat hij het niet is. Daarmee verleng je het leed en verricht je grotere schade.

De dingen waar je het over hebt zijn trouwens doodnormale dingen, niet dingen uit het begin.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 14:09
4.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet aan beginnen. Zoek een andere leuke man voor een echte relatie.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-09-2018 14:03
Waarom zou je jezelf een echte relatie waarin je ook gesteund wordt als je het een keer moeilijk hebt of tegenslag hebt ontzeggen?

Waarom zou je vrijwillig kiezen voor ik wil je wel gebruikenast zodra er iets van mij gevraagd wordt dump ik je.


Friends with benefits is zo'n loze kreet.

Het verschil tussen een vriendschap en een relatie is dat er ook seksuele aantrekkingskracht is en dat je seks hebt.

Als je en goede vrienden bent en goede seks hebt waarom heb je dan geen relatie,?
Dit :) ik heb fwb na een relatie trouwens nog nooit goed zien aflopen. Een keer seks met je ex oké. Maar daarna ook door.
Alle reacties Link kopieren
Mieke15 schreef:
19-09-2018 14:06
Wij zijn uit elkaar gegaan doordat we de stress op allerlei manieren op elkaar uitwerkten. De stress is nu wel grotendeels weg.
de kern van een 'goede relatie' is dat het ook een flinke dosis stress aan kan.
Annelleke schreef:
19-09-2018 14:06
Tja, met iedereen zal er een hele hoop goed zitten in een relatie, maar jullie vonden dat niet genoeg om de relatie voort te zetten. Samenwonen bracht problemen mee die niet te overbruggen waren. Dan werkt het gewoon niet. De relatie is al opgegeven trouwens, want dat is sowieso wat jullie niet willen, vandaar fwb toch?
Wij hebben beide gewoon het gevoel het misschien te vlug opgegeven te hebben, en nu proberen we nog een andere manier om niet in de valkuilen te trappen en wie weet wordt dit ooit weer een "normale" relatie. Maar we weten het momenteel nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Mieke15 schreef:
19-09-2018 14:20
Wij hebben beide gewoon het gevoel het misschien te vlug opgegeven te hebben, en nu proberen we nog een andere manier om niet in de valkuilen te trappen en wie weet wordt dit ooit weer een "normale" relatie. Maar we weten het momenteel nog niet.
Dan zou ik gaan kijken naar hoe jullie beter met stress om kunnen gaan. Waarom jullie verwachtingen hebben. Want wat werd er nou eigenlijk verwacht dat moest gebeuren? Wie verwachtte wat van een ander? Waarom reageren jullie stress af op elkaar?

Want het klinkt niet als een goede relatie, het klinkt dat jullie het leuk kunnen hebben zolang het echte leven met stress er niet bij komt. Je wil niet eeuwig latten, maar je weet dat samenwonen met hem niet werkt, dus waar doe je het dan voor? Nostalgie?

Edit, en als jullie er allebei niet echt voor gaan, dat zegt toch ook iets? Jullie zijn allebei niet toegewijd aan er samen uitkomen, want jullie willen allebei vrijgezel blijven, jullie hebben allebei besloten de relatieband niet te willen handhaven. Waar doe je het dan voor?
Alle reacties Link kopieren
Mieke15 schreef:
19-09-2018 14:20
Wij hebben beide gewoon het gevoel het misschien te vlug opgegeven te hebben, en nu proberen we nog een andere manier om niet in de valkuilen te trappen en wie weet wordt dit ooit weer een "normale" relatie. Maar we weten het momenteel nog niet.
Het klinkt eerder als: de stress is voorbij dus nu zijn jullie het allemaal een beetje vergeten want zonder stress is het wel leuk. Ik kan je wel vertellen wat er wss gebeurt als de stress terug komt.... (En dat gaat sowieso gebeuren)
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
19-09-2018 14:32
Het klinkt eerder als: de stress is voorbij dus nu zijn jullie het allemaal een beetje vergeten want zonder stress is het wel leuk. Ik kan je wel vertellen wat er wss gebeurt als de stress terug komt.... (En dat gaat sowieso gebeuren)
Inderdaad, het relatieprobleem is totaal niet opgelost. Het is er nog steeds, het wordt alleen genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
Als samenwonen zoveel stress oplevert die je dan weer gaat af reageren op elkaar dan matchen jullie sowieso niet.

Samenwonen hoort fijn te zijn. Niet stressvol.

En leuke dingen doen kun je met elke willekeurige vriendin doen of de buurvrouw.

Als er zo weonog is wat jullie bindt kan je beter op zoek naar iemand anders.

Ik
sugarmiss schreef:
19-09-2018 14:39
Als samenwonen zoveel stress oplevert die je dan weer gaat af reageren op elkaar dan matchen jullie sowieso niet.

Samenwonen hoort fijn te zijn. Niet stressvol.

En leuke dingen doen kun je met elke willekeurige vriendin doen of de buurvrouw.

Als er zo weonog is wat jullie bindt kan je beter op zoek naar iemand anders.

Ik
De seks is wel goed :) en we kunnen ons goed amuseren.
Alle reacties Link kopieren
Mieke15 schreef:
19-09-2018 14:41
De seks is wel goed :) en we kunnen ons goed amuseren.
Dat is niet bijzonder, en geen reden voor een relatie. Dus ik snap dan niet dat jullie net met anderen daten terwijl je dat ook met iemand kunt hebben die wel bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Ach, beetje neuken, beetje chillen, niks mis mee. Het gaat alleen verder nergens naartoe, dus als je dat stiekem wel wilt zou ik mezelf de pijn besparen.
Alle reacties Link kopieren
Mieke15 schreef:
19-09-2018 14:06
Wij zijn uit elkaar gegaan doordat we de stress op allerlei manieren op elkaar uitwerkten. De stress is nu wel grotendeels weg.
Wat we willen nu is dus eigenlijk wel een soort relatie, maar maar 1 of 2 dagen in de week. Elk in z'n eigen huis, niet elkaar rommel moeten opruimen, geen eten moeten maken, niet zagen en klagen tegen elkaar omdat de ene dit en dat niet doet.
Je bent gestopt met eten? :O
Www.thuisbezorgd.nl
Alle reacties Link kopieren
Je wilt leuke dingen doen samen, lekkere sex maar wel exclusief zijn. Alle ingrediënten voor een 'echte' relatie, ook al is het lat en zie je elkaar een paar dagen per week. Dat heeft ook verplichtingen.
Alleen maar leuk bestaat niet in het echte leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven