Beste vriendin liegt al maanden

21-09-2018 00:49 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat mijn beste vriendin (en huisgenoot) al maanden tegen me liegt.

Het zit zo, zij werkt bij een bedrijf en zij heeft daar aan het begin van het jaar iets gekregen met haar leidinggevende daar. Echter, hij is véél ouder dan zij (hij zit tegen de 60 aan en zij is iets over de 20). Daarnaast is hij getrouwd en heeft hij kinderen die ook ouder zijn dan mijn vriendin. Ze had me hierover verteld en ik heb haar sterk afgeraden om hiermee door te gaan. Uiteindelijk was het uiteraard haar eigen keuze waar ik me ook niet te veel mee wou bemoeien. Ze wou in ieder geval niet dat ik hem zou ontmoeten want ze schaamde zich denk ik te erg voor de situatie. Hierdoor ging ze me steeds berichten sturen met de vraag wanneer ik thuis was zodat ze zou weten wanneer ik er niet was en hij dus kon komen.

Op een avond kwam ik eerder thuis dan dat zij verwachtte en stormde ze haar kamer uit om te zeggen dat ik weg moest omdat hij er nog was. Ze probeerde me dus mijn eigen huis uit te zetten, waar ik het natuurlijk niet mee eens was. Ik ben toen heel erg boos op haar geworden en we hebben dikke ruzie gehad, waar zij toen heel erg van geschrokken is. We hebben hierna nog een gesprek gehad waarin zij liet blijken dat ze me toen erg aanvallend en vijandig vond. Logisch leek me, want ze wilde me mijn huis uit hebben om een of andere oude vent..
Na een tijdje zei ze dat ze hem had gezegd dat het over was tussen hun. Omdat het tussen ons nogal gevoelig lag hebben we het er verder weinig meer over gehad, maar ze zei dat het over was tussen hen.

Tussendoor heb ik nog een paar keer het idee gehad dat het helemaal niet over was (ik hoorde bijv ‘s ochtends vroeg meerdere mensen rondlopen), maar hier heb ik verder niet over nagedacht. Nu gaat dit heel stom klinken, maar pas vond ik een vreemde mannenonderbroek bij ons thuis dus ik vroeg als een geintje of ze misschien iemand mee naar huis had genomen, waarop ze zei dat ze per ongeluk wat was van haar ouders had meegenomen naar ons huis en dat die onderbroek dus van haar vader is.

Maar nu vond ik dezelfde onderbroek dus opnieuw aan de waslijn samen met mannensokken. Ik heb dus sterk het idee dat het helemaal niet over is tussen hun en dat ze zijn bezoekjes gewoon heel sneaky plant als ik er niet ben. Ik heb verschillende mensen erover gesproken, en zij zeggen veelal dat ik me niet met hun relatie moet bemoeien en dat het haar probleem is. Ik wil me ook niet met de relatie bemoeien, maar ik vind het wel heel erg dat ze tegen me gelogen heeft erover. Dat ze hun relatie dus blijkbaar plaatst boven onze vriendschap.

Vandaar dat ik me afvraag wat jullie ervan vinden. Het voelt voor mij nu niet meer als een vriendschap nu ik weet dat ze zo veel liegt. Maar het is inderdaad wel haar relatie en dat keur ik niet goed, maar daar wil ik me ook niet mee bemoeien.

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat t vervelend voor je is dat je vriendin tegen je liegt.

Ik snap ook dat die relatie voor haar lastig is en dat ze zich schaamt tegenover de buitenwereld. Ik vind dat ze recht heeft op haar privacy en niet verplicht is jou alles te vertellen over haar privéleven.

Misschien durft ze er over een tijdje weer open over te zijn tegen je, als ze zich over die schaamte heen kan zetten en zich geaccepteerd voelt.

Misschien kun je haar op een rustig moment (als de emoties van beide kanten gezakt zijn) duidelijk maken dat je geen problemen hebt met haar relatiekeuze, maar dat je je gekwetst voelt doordat ze dingen voor je verbergt. Als je samen in een huis woont zou het voor jullie beide fijn zijn als zij niet sneaky hoeft te doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom veroordeel je haar zo? Laat haar lekker, dit zijn toch jouw zaken niet?
Honingbij_ schreef:
21-09-2018 01:10
Waarom veroordeel je haar zo? Laat haar lekker, dit zijn toch jouw zaken niet?
Een getrouwde vent - en niet met haar - in je eigen huis en daar zou je niks van mogen zeggen?

Dat ze dan maar op hotel gaan.
Jouw vriendin is jou geen verantwoording schuldig.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo agressief tegen haar doet, biedt je ook niet echt ruimte voor eerlijkheid. Bemoei je lekker met je eigen zaken!
Ik geef je groot gelijk dat je je niet je eigen huis uit hebt laten zetten. Goed gedaan. Is ze nou helemaal gek geworden. Als ik jou was zou ik hier op geen enkele manier energie of aandacht in steken. Ik zou het echt totaal negeren.

Maakt het nog uit of ze liegt of niet? Ze neukt ook met een oude getrouwde vent, dus ze is kennelijk tot veel in staat. Maar goed, zolang ze jou er niet mee lastig valt, is het gelukkig niet jouw probleem. Leef en laat leven.

Ik zou er persoonlijk helemaal niks van moeten weten, en haar ook melden dat ze het voor zichzelf mag houden, mocht ze ooit de behoefte voelen om er met mij over te praten. Sommige dingen gaan mij gewoon te ver.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet boos op haar worden.
Wel teleurgesteld :P

Wonen jullie in een studentenhuis of jij bij haar in huis of andersom?
Alle reacties Link kopieren
porpoise schreef:
21-09-2018 00:49
Het voelt voor mij nu niet meer als een vriendschap nu ik weet dat ze zo veel liegt.
Dat is dan alles dat relevant is hier. Nu is aan jou de keus of je dit erg genoeg vindt om de vriendschap voor te verbreken.

Los daarvan kan er bij mensen twijfel opkomen of dat wel echt de enige issue is, aangezien je een vrij uitgebreid verhaal typt over haar (al dan niet) relatie. Zit je daar toch stiekem niet ook een beetje mee? Of het feit dat ze met een getrouwde man neukt? Dat laatste zou het voor mij namelijk wel lastig maken om een vriendschap mee te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wacht maar TO, straks heb je zelf een man, ga je die ook zogenaamd niks verbieden maar intussen wel passief-agressief laten merken dat je vanalles niet goed vindt. Die gaat ook liegen.

Ze vindt jullie vriendschap juist wel belangrijk, zo belangrijk dat ze liegt om jouw agressie en afkeuring te beteugelen. Is liegen fout? Vast wel. Maar jij misbruikt de relatie minstens zo hard als zij. Alleen praat je je eigen gedrag goed.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dus je mag er niets van zeggen wanneer iemand jou je eigen huis uit wil zetten omdat ze zich schaamt voor dr opa fetish? Ze klinkt heel onvolwassen. Ik had daar ook de grens getrokken. dat ze een affaire heeft met een man die kinderen ouder dan zij is heeft, is al triest genoeg. Maar jou verbieden om je huis in te komen? ik had haar er uit gezet. gewoon, omdat dat soort gedrag en liegen gewoon irritant is wanneer je samen in een huis leeft. Nemen ze toch lekker een hotel? Ga lekker ergens anders vreemd, wat een goedkoop gedoe. En ze liegt niet omdat de vriendschap zo dierbaar is. Ze liegt omdat ze geen problemen wil en dr woonplek wil behouden. Dat doe je niet op deze manier. Iemand commanderen om dr eigen huis uit te blijven? Dat is geen vriendschap.

En jollyrider, wat bedoel je precies met de relatie misbruiken? Waar lees jij agressie. Ik lees nergens dat ze passief aggressief is geweest. Ze heeft duidelijk aangegeven dat ze zich niet haar huis uit laat schoppen. En dat zij dan doordramt is pas idioot. Als je samen leeft met iemand, dan hou je rekening met elkaar tot een bepaalde hoogte. Dit soort dingen gaan te ver.
Alle reacties Link kopieren
Zo haalt iedereen iets anders uit een verhaal.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Het is me wat, dat je in je eigen huis je vriend moet verbergen uit angst voor een veroordeling van een huisgenoot.

Laat haar lekker haar leven leiden en eventueel haar eigen fouten maken. Dat je in hetzelfde huis woont betekent niet dat je iets over elkaar te zeggen hebt. Dan had ze bij haar ouders kunnen blijven.

Het is ook haar huis. Waarom zou ze naar een hotel gaan? Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je haar nog een keer op de man af vragen of ze in de relatie zit met deze man.
Mogelijk voelt ze zich veroordeeld en dat zou een reden kunnen zijn voor eventueel sneaky gedrag.

Maar als beste vriendin is het wel logisch dat je gewoon praat over relaties die jullie beiden aangaan. En dat je haar vraagt over haar relatie.
Tenslotte zijn jullie beste vriendinnen en die delen daarover.
Ik lees nergens agressie. Wat ik wel lees is iemand die zich gelukkig niet laat wegsturen uit haar eigen huis omdat haar vriendin toevallig een oude getrouwde vent ligt te neuken. Doe even normaal zeg.

En al was het gewoon een vrijgezelle leeftijdsgenoot met wie ze lag te neuken. Wie is zij om TO te vragen weg te gaan? Bizar. TO is m.i. volkomen terecht boos geworden. Het idee dat ze dit spelletje had moeten meespelen is bespottelijk.

TO heeft sowieso goed gehandeld door deze relatie sterk af te raden (het beste advies wat ze had kunnen geven) en het er verder niet meer over te hebben. Het is inderdaad niet TO’s zaak wie deze meid in haar eigen kamer uitnodigt. Zolang TO er maar niet bij betrokken wordt.

Ik zou er overigens voor passen om met een getrouwde man van tegen de 60 aan de keukentafel te zitten, tegen te komen in de badkamer of mee op de bank te moeten zitten in de woonkamer. Dus tenzij TO dit wel ziet zitten, raad ik het haar juist sterk af om haar vriendin te steunen in haar relatie keuze.

Mijn tip is dus: vraag helemaal niks meer, ook niet over die ouwe mannen onderbroeken en sokken, laat dit onderwerp rusten. Het is haar keuze. Niet meer over nadenken, niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
21-09-2018 02:47
Wacht maar TO, straks heb je zelf een man, ga je die ook zogenaamd niks verbieden maar intussen wel passief-agressief laten merken dat je vanalles niet goed vindt. Die gaat ook liegen.

Ze vindt jullie vriendschap juist wel belangrijk, zo belangrijk dat ze liegt om jouw agressie en afkeuring te beteugelen. Is liegen fout? Vast wel. Maar jij misbruikt de relatie minstens zo hard als zij. Alleen praat je je eigen gedrag goed.
Dit dus. Waar bemoei jij je mee joh.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de vriendschap over is, en dat heeft dan vooral te maken met jouw houding tegenover je vriendin.

Als je weet dat je vriendin / huisgenoot haar vriend bewust ziet als jij niet thuis bent, wat is dan de moeite om even te bellen als je onverwacht eerder thuis zult zijn? En als je dat niet gedaan hebt, en zij overduidelijk schrikt als je opeens thuis komt, waarom kun je dan niet reageren met een “geen zorgen, ik ga wel even op mijn kamer zitten zodat jij hem discreet de deur uit kunt werken”.

Jouw gevoelens over haar relatie en seksleven zijn volstrekt irrelevant. Daar hoeft zij helemaal geen verantwoording over af te leggen. En het geeft je allemaal zeker niet het recht om haar “erg aanvallend en vijandig” te benaderen en dat nog logisch te vinden ook.
Alle reacties Link kopieren
Jij klinkt niet heel relaxed. Je manier van schrijven en hoe je laat door schemeren: ik bemoei mij nergens mee maar.... ondertussen bemoei je met alles en heb je -heel duidelijk- overal een mening over en jouw mening is niet dat het je niet boeit en dat zij dat ‘mag’ van jou. Dat voelt iemand heus ook wel aan.

Ze loog niet. Ze heeft het juist gedeeld met jou. Jij hebt haar laten afschrikken. Het is niet cool van haar om jou het huis uit te jagen maar ik denk dat ze bang voor je reactie was, wat je tegen hem zou zeggen. Wat moet ik mij erbij voor stellen dat jij zo boos werd dat jullie dikke ruzie kregen? Volgens mij heb je de kans gepakt om haar eens flink de waarheid te zeggen over die relatie van haar.
Alle reacties Link kopieren
De enige reden dat ze liegt is omdat je het extreem afkeurt.

En tuurlijk dat is je goed recht maar net zo goed als haar recht om door te gaan met deze relatie.

Ik keur niet goed dat ze een getrouwde vent doet hoor, maar wie weet is er more than meets the eye.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel waarom ze liegt hoor.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Je vindt het erg dat ze hun relatie boven jullie vriendschap plaatst. Geloof me, vroeg of laat plaatst bijna iedereen zijn relatie boven een vriendschap.
Ik vind het logisch dat je je niet weg laat sturen uit je eigen huis en dat hoeft ook niet. Verder zou ik me niet bemoeien met haar keuze en/of relatie.
Alle reacties Link kopieren
o_o misschien doet ze wel zo geheimzinnig omdat het jouw vader is, TO! :idee:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Tornacense schreef:
21-09-2018 01:25
Een getrouwde vent - en niet met haar - in je eigen huis en daar zou je niks van mogen zeggen?

Dat ze dan maar op hotel gaan.
Nee zeker niet, TO is toch niet haar moeder, en die vriendin is volwassen lijkt me dus is het haar eigen verantwoordelijkheid.

TO: niet mee bemoeien, het zijn jouw zaken niet.
Je mag het onverstandig vinden van jouw vriendin, het is echter haar leven en haar zaak en je bent niet haar moeder.
Flowerspowers schreef:
21-09-2018 05:26
Dit dus. Waar bemoei jij je mee joh.
+2!!!
Jullie wonen in 1 huis, echter hebben geen relatie.
Wat zij doet bepaald zij zelf. Met wie, waar en wanneer. Onderling overleg en openheid van zaken is wel zo handig en ook raadzaam.

Wanneer iemand echter verbaal en non-verbaal merkt dat een ander iets zeer afkeurt, en die persoon zelf ook wel aanvoelt dat hetgeen hij/zij doet niet zo netjes is (getrouwde man, leeftijdsverschil) is er sprake van schaamte.

Ik vermoed zomaar dat je vriendin niet jou perse wil buitensluiten. Echter dat ze zelf niet helemaal happy is met de situatie. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven