Rijdt bij jullie de man of de vrouw?

21-09-2018 16:09 173 berichten
Puur uit nieuwsgierigheid. Ik hou zelf erg van autorijden, dus ik rij bijna altijd zelf. Mijn man weet beter de weg in de binnenstad, dus dat doet hij. Ik doe de rest.

Nu valt me op dat wanneer een heterostel samen in de auto zit, vrijwel altijd de man rijdt (behalve als de man wil drinken, dan rijdt de vrouw).

Hoe zit dat bij jou/ jullie? Wat zijn jullie redenen om dit zo te doen?

Wie rijdt meestal als jullie samen zijn?

Totaal aantal stemmen: 204

Man (60%)
Vrouw (40%)
Mijn man. Ik heb geen rijbewijs ;-D
Alle reacties Link kopieren
Geen man, dus ik rij altijd zelf. En als ik wel een man had, dan ook.
anárion wijzigde dit bericht op 21-09-2018 16:11
35.29% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Er vanuitgaande dat hier alleen man/vrouw koppels zijn ;-)

Maargoed in mijn geval gaat dat op en we rijden beiden ongeveer evenveel.
Als we samen weg gaan rijdt mijn man. Ik zit door de weeks voor mijn werk veel op de weg en heb daarom weinig zin daarnaast ook te moeten rijden.

Als weg gaan en hij wil drinken dan rij Ik terug. Ik drink nl zelden.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 21-09-2018 16:12
21.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij rijden allebei even veel. Vaak afhankelijk van welke auto we pakken.
Ik rij bijna altijd omdat ik dan de controle heb :-D.
Als we op vakantie gaan rijden we 50/50. We hebben een vouwwagen en ik krijg vaak te horen dat het zo stoer is dat ik met een vouwwagen durf te rijden o_o.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 16:13
0.24% gewijzigd
Wisselt. Ik vind dat ik beter rijd :proud: .
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 16:13
1.12% gewijzigd
Als we met de honden weg gaan rij ik, mijn auto is groter. Als we gaan eten of winkelen rijdt vriend.
Ligt er gewoon aan wat we gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Man. Hij vindt het leuk, ik heb een hekel aan andere automobilisten dus ik rijd vooral als ik verwacht dat het heel rustig is op de weg. Maar stiekem let ik er wel vaak op bij anderen en het is echt bijna altijd de man. Stom, maar ik doe er dus zelf ook aan mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd bijna altijd. Ik hou van autorijden en het is mijn auto (van de zaak dan). Man heeft een fiatje, meer een soort van brommer
Alle reacties Link kopieren
Het is afhankelijk van hoeveel km vriend die week heeft gereden. We hebben nu nog niet zo lang een nieuwe auto die ik doordeweeks mee heb dus s we samen weg gaan wil vriend op dit moment nog graag vaak rijden.
Alle reacties Link kopieren
Als we in zijn auto gaan rijdt hij, mijn auto rijd ik
Wie wat wil die moet wat.
Ik rijd bijna altijd. Het is zo gegroeid omdat ik eerder m'n rijbewijs had.
Bovendien is hij beter in het vinden van de weg (al is dat minder relevant sinds navigatiesystemen die best goed werken), dus kan hij beter bijrijder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Thuis-in-eigen-huis schreef:
21-09-2018 16:10
Mijn man. Ik heb geen rijbewijs ;-D
Idem.

Alle reacties Link kopieren
Allebei natuurlijk. Er is mij thuis wel ingeprent dat het belangrijk is te blijven rijden om je zelfstandigheid te houden.
En ik durf ook met de caravan te rijden, ook in Engeland.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man, die kan dat beter dan ik.
ik geef mn bek ook maar een douw
Afwisselend, alhoewel hij liever niet rijdt. Lange afstanden ook altijd om en om. We hebben wel elk eigen specialiteiten. Ik kan beter 's nachts of in het donker rijden, hij doet smalle bergwegen beter. Vierbaanswegen vind ik fijner, hij heeft een kalmer karakter dus grootsteeds verkeer ligt hem weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Beiden. Soms rijden we beiden de helft van de afstand. Vooral als we een dagje zijn weggeweest en we zijn beiden moe, dan rijdt hij altijd het eerste stukje tot hij merkt dat hij indut en dan neem ik het over. Als we slechts een kort ritje moeten maken, dan rijdt hij meestal. Ik zit voor mijn werk namelijk al vaak genoeg achter het stuur.
Stefania88 schreef:
21-09-2018 16:14
Ik rijd bijna altijd. Het is zo gegroeid omdat ik eerder m'n rijbewijs had.
Bovendien is hij beter in het vinden van de weg (al is dat minder relevant sinds navigatiesystemen die best goed werken), dus kan hij beter bijrijder zijn.
Juist als je je rijbewijs net hebt, moet je veel rijden.
Mijn man reed altijd. Ik ben bang in de auto en rijd ook niet graag mee. Ik probeer ook zo weinig mogelijk in een auto te zitten. Nu mijn man overleden is rijd ik wel in de auto maar gewoon voor kleinere stukjes maar niet op de snelweg. Ik heb op 1 keer na al 19 jaar zelf niet meer op de snelweg gereden.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van met welke auto we gaan rijdt de “eigenaar” van de auto. Nu rij ik dus praktisch altijd want mijn man heeft een andere baan en wacht nog op zijn nieuwe auto.

Als we op vakantie gaan rijdt ik praktisch 80% van de reis. Op locatie rijdt man eigenlijk altijd.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb al jaren mijn rijbewijs en vriend pas een maand, maar ik had ook al jaren bijna niet gereden. Nu hebben we samen een auto en we rijden zoveel mogelijk om de beurt (de een de heenweg en de ander de terugweg). Zodat we allebei zekerder worden in het verkeer en ervaring opdoen. Ik wil het niet weer zo laten versloffen.
Mijn man rijdt, tenzij hij gedronken heeft. We gaan ook altijd met zijn auto omdat die comfortabeler is, maar ik vind hem niet fijn rijden. Verder vind ik rijden een noodzakelijk kwaad en hij vindt het nog wel leuk. Ik rijd overigens zelf ook minstens 12.000 km per jaar, en ook in mijn eentje 1400 km. Het is dus niet zo dat ik het niet kan of durf.
Als we samen weggaan rijdt man meestal, tenzij hij wil drinken. Reden is dat hij graag rijdt en ik graag om me heen kijk. Ik rijd uiteraard wel veel zelf als ik zelf ergens heen moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven