Slecht opschieten met schoonouders

21-09-2018 23:27 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Mijn vraag is: hoe maak ik de bezoekjes aan mijn schoonouders wat draaglijker?
Ik kan totaal niet met ze opschieten. Mijn man heeft zelf geen goede band met zijn ouders, al sinds zijn jeugd niet.
Toch proberen we ieder bezoekje positief in te gaan en het weer een kans te geven.
Jammer genoeg kunnen we nooit iets goed doen en hebben ze op ieder ding wat slechts te zeggen.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Hoe ga je hiermee om?
Where words fail, music speaks
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je blijven trekken aan een dood paard? Omdat het familie is?
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak gaan jullie er heen?
Allereerst sterkte!

En om antwoord te geven op je vraag hoe ga je hiermee om?; zo min mogelijk. Doe geen moeite, je doet het nooit goed en het zal nooit genoeg zijn. (ik heb ruime ervaring ;)) En aangezien jouw man geen goede band met ze heeft, waarom zou je?
anoniem_374754 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 23:35
4.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op alles: ja je hebt gelijk, zeggen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-09-2018 23:30
Waarom zou je blijven trekken aan een dood paard? Omdat het familie is?
Ik vind het zo rot voor mijn man. Daarom wil ik zo graag blijven proberen.
Where words fail, music speaks
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
21-09-2018 23:32
Hoe vaak gaan jullie er heen?
Momenteel 1 keer per maand, omdat we iedere keer weer zo onder gesneeuwt worden.
Where words fail, music speaks
Oh dat vind ik best heel vaak, wij gaan minder vaak bij onze ouders op bezoek (maar zien ze ook wel tussendoor op verjaardagen bij broers en zussen en zo). Waarom vinden jullie dat je er eens per maand samen heen moet?
Alle reacties Link kopieren
sushy schreef:
21-09-2018 23:34
Allereerst sterkte!

En om antwoord te geven op je vraag hoe ga je hiermee om?; zo min mogelijk. Doe geen moeite, je doet het nooit goed en het zal nooit genoeg zijn. (ik heb ruime ervaring ;)) En aangezien jouw man geen goede band met ze heeft, waarom zou je?
Ja dat is zeker zo! En het is niet dat ze zelf niet door hebben dat het zo stroef gaat.
Where words fail, music speaks
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
21-09-2018 23:40
Oh dat vind ik best heel vaak, wij gaan minder vaak bij onze ouders op bezoek (maar zien ze ook wel tussendoor op verjaardagen bij broers en zussen en zo). Waarom vinden jullie dat je er eens per maand samen heen moet?
Als we dat niet doen krijgen we appjes dat we ze niet belangrijk vinden en als we dan aangeven dat we het wat drukker hebben gaan ze berichtjes sturen dat ze zich zo depressief voelen, omdat wij niks om ze geven.
Where words fail, music speaks
Madeliefjees schreef:
21-09-2018 23:34
Op alles: ja je hebt gelijk, zeggen.

Echt niet!

Ik ga mezelf daar niet zitten verloochenen voor de lieve vrede.
Alle reacties Link kopieren
Purple_Calla schreef:
21-09-2018 23:36
Ik vind het zo rot voor mijn man. Daarom wil ik zo graag blijven proberen.
Is jouw man het hiermee eens? Ik bedoel, jij vindt het rot voor hem en dus wil jij het blijven proberen. Wil hij dit ook?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Purple_Calla schreef:
21-09-2018 23:43
Als we dat niet doen krijgen we appjes dat we ze niet belangrijk vinden en als we dan aangeven dat we het wat drukker hebben gaan ze berichtjes sturen dat ze zich zo depressief voelen, omdat wij niks om ze geven.
Lekker stel, wat een manipulatie zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-09-2018 23:34
Op alles: ja je hebt gelijk, zeggen.
Dit.
Dus stel dat jij vertelt over je nieuwe baan waarvoor je een langere reistijd hebt en de schoonfamilie vindt dat stom van je. Zonde van de tijd en zo.

Dan zeg je: Ja, jullie hebben gelijk! Ik ga de baan morgen meteen opzeggen.
Dat doe je natuurlijk niet, maar laat ze dat maar denken.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-09-2018 23:44
Is jouw man het hiermee eens? Ik bedoel, jij vindt het rot voor hem en dus wil jij het blijven proberen. Wil hij dit ook?
Hij wil zijn ouders niet kwijt raken. Ondanks zijn niet zo fijne jeugd. Ik merk wel dat hij het nu echt zat begint te raken. Toch durft hij, als hij bij zijn ouders is, niet tegen ze in te gaan. Dan is hij ineens heel anders. En ik ben nu ook niet echt iemand die zijn mondje bij heeft.
Where words fail, music speaks
Alle reacties Link kopieren
Ans-Aarsema schreef:
21-09-2018 23:47
Dit.
Dus stel dat jij vertelt over je nieuwe baan waarvoor je een langere reistijd hebt en de schoonfamilie vindt dat stom van je. Zonde van de tijd en zo.

Dan zeg je: Ja, jullie hebben gelijk! Ik ga de baan morgen meteen opzeggen.
Dat doe je natuurlijk niet, maar laat ze dat maar denken.
Ik ben zelf ook niet zo van het gelijk geven als je er zelf iets anders bij voelt. Ik zeg dan hoe ik er zelf over denk op een nette manier. Alleen dan accepteren ze dat niet en gaan ze er weer overheen met hun eigen mening.
Where words fail, music speaks
Alle reacties Link kopieren
Purple_Calla schreef:
21-09-2018 23:47
Hij wil zijn ouders niet kwijt raken. Ondanks zijn niet zo fijne jeugd. Ik merk wel dat hij het nu echt zat begint te raken. Toch durft hij, als hij bij zijn ouders is, niet tegen ze in te gaan. Dan is hij ineens heel anders. En ik ben nu ook niet echt iemand die zijn mondje bij heeft.
Misschien is het toch een idee om allebei eens je mond mee te nemen en in gesprek te gaan met hun?
Misschien hebben ze zelf helemaal niet door dat ze jullie dit gevoel geven.
Schrijf van tevoren op wat jullie willen zeggen.
Beschuldig hun niet want ik denk dat het mensen zijn die zich snel aangevallen voelen. Maar houd het bij jezelf.
En als dat niks uithaalt dan is het of blijven slikken of er een punt achter zetten denk ik.
Purple_Calla schreef:
21-09-2018 23:36
Ik vind het zo rot voor mijn man. Daarom wil ik zo graag blijven proberen.
Super lief van je!
Alle reacties Link kopieren
Purple_Calla schreef:
21-09-2018 23:43
Als we dat niet doen krijgen we appjes dat we ze niet belangrijk vinden en als we dan aangeven dat we het wat drukker hebben gaan ze berichtjes sturen dat ze zich zo depressief voelen, omdat wij niks om ze geven.
Ach kind. Ik heb ook zulke schoonfamilie. Kwamen nooit bij ons wij moesten altijd daarheen.
Op een gegeven moment begon schoonma te zeiken dat we te weinig belden. Ja, zeiden we, we hebben gewoon niet veel leuks te vertellen (het ging toen niet zo goed).
Nou dat gaf niks, gewoon bellen, zei ze.

Okay dan, echtgenoot belt een paar dagen later met heel veel rampspoed.
Na een paar van die telefoontjes kwam het verwijt dat we alleen maar slecht nieuws hadden, dat ze dat niet hoefden te horen.

Okay, toen belden we nog heel sporadisch met goed nieuws.

Toen kwam opnieuw het verwijt dat we te weinig belden.

Saillant detail: wij moesten steeds contact opnemen. Zij deden dat nooit. Toen zijn we gestopt met bellen en langskomen. Ik heb nu al een jaar niks meer van ze gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 1x per maand ook best vaak, als je bedenkt dat zowel jij als je partner er ongelukkig van wordt! Is hij enigst kind?
Alle reacties Link kopieren
Purple_Calla schreef:
21-09-2018 23:50
Ik ben zelf ook niet zo van het gelijk geven als je er zelf iets anders bij voelt. Ik zeg dan hoe ik er zelf over denk op een nette manier. Alleen dan accepteren ze dat niet en gaan ze er weer overheen met hun eigen mening.
Gewoon met je ogen rollen en verveeld zeggen. Ja hoor, jullie hebben gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Purple_Calla schreef:
21-09-2018 23:50
Ik ben zelf ook niet zo van het gelijk geven als je er zelf iets anders bij voelt. Ik zeg dan hoe ik er zelf over denk op een nette manier. Alleen dan accepteren ze dat niet en gaan ze er weer overheen met hun eigen mening.

Dat heeft dan helemaal geen zin. Gewoon laten lullen, ze zijn namelijk niet in jou of je antwoord geïnteresseerd. Lekker van je af laten glijden, niet op in gaan, ene oor in andere oor uit. Spreek van tevoren een tijdstip af met je man waarop jullie zullen vertrekken en hou het voor jullie beide op een acceptabele tijdsduur.
s-groot wijzigde dit bericht op 21-09-2018 23:59
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
21-09-2018 23:56
Ik vind 1x per maand ook best vaak, als je bedenkt dat zowel jij als je partner er ongelukkig van wordt! Is hij enigst kind?
Nee hij heeft een broer en zus. Ze zien zijn broer bijna iedere week en zijn zus nooit.
Where words fail, music speaks
Alle reacties Link kopieren
Purple_Calla schreef:
21-09-2018 23:59
Nee hij heeft een broer en zus. Ze zien zijn broer bijna iedere week en zijn zus nooit.
Kunnen jullie het niet zo plannen dat jullie gaan als er ook iemand anders is? Dan is het mssn wat draaglijker? Of gedragen ze zich echt alleen zo naar hem toe?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips en ervaringen :thumbsup: .
Ik ga slapen :yawnee: :sheep:
Goodnight!
Where words fail, music speaks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven