Date ontmoet ex vriendin (van 7 jaar) lang op vakantie.

22-09-2018 23:05 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lieverds,

Ik probeer het zo kort mogelijk te houden zonder details te verliezen! Ik woon sinds een tijdje in Schotland. Met mijn toenmalige vriend had ik gebroken en ik had mijn HBO diploma binnen. Er was voor mij geen beter moment om naar mijn favoriete land te verhuizen. De dag nadat ik arriveerde (maandag) ontmoette ik gelijk al een superleuke man in de bar. Sprake van een echte klik - en 'helaas' ook fysiek. We belandde in bed, maar deze man bleef het initiatief nemen en stuurde (na mij gevraagd te hebben hem te 'texten') niet 1, maar 2 berichtjes en gelijk een of ik met hem naar de spa wou. Ging ik mee akkoord. Door drukte op zijn werk (hij werkte dat weekend buiten Edinburgh) lukte dat niet, dus werd het volgende week. Dacht ik. Totdat hij midden in de nacht de trein had gepakt om mij een kus te geven en weer terug te gaan met de trein - naar zijn werk. Nou, ik helemaal perplex natuurlijk. Dag erna was hij terug en nodigde hij me uit. Hij praatte over zijn ex; 7 jaar samen, uit omdat zij naar Romania is verhuisd - maar nog steeds warme gevoelens voor elkaar. Hij miste haar soms, maar zei dat ze 'vrij' zijn - als een van hen iemand anders vindt - dan zou dat zo zijn en bovendien komt zij niet meer terug naar Schotland en vice versa. Ok. Op dinsdag was de befaamde spa-dag. Keer nuchter. Leuk. Was gezellig, over van alles gepraat. Gelijk erna een berichtje dat hij mij veel beter wil leren kennen en hoe 'amazing' ik was. Top. Hij was druk, dus anders dan de befaamde dinsdag en zaterdag avond date werd het hem niet. Sex dus. Nou top. Daarna had hij het nog drukker op werk, maar hij bleef initiatief nemen en complimenten over dat als hij iemand wil zien, ik de enige ben en dat ik hem altijd aan het lachen maak en hij zich fijn voelt. Top. Zaterdag, 2 weken geleden, nog een berichtje dat ik zo schattig was met mijn 'roze' muts (Schotland, koud land he ;) om vorige vrijdag een heel bericht te krijgen met redenen waarom hij mij zo leuk vindt. Week erna (hij is al vertrokken, op woensdag) zou hij voor 3 weken naar Amerika, maar hij stond er op dat hij mij, na 9 dagen, nog wou zien, dus dat werd afgelopen maandag en dinsdag. Was fijn, als vanouds en hij begon gelijk al met dat hij mij die zelfde avond ook nog wou zien en dat hij mij gemist had. Nou, dat werd nachtwerk - want meneer werkt soms tot diep in de nacht (eigen bedrijf) dus het was vooral knuffelen en slapen - maar: hij moest nog wel even iets kwijt. Nou goed de plottwist: Ja, ik ga mijn ex-vriendin ontmoeten op vakantie! Ze komt naar New York vliegen. Wat vind je daarvan? Nou ja, wat vind je van zoiets? Ik zei dat ik heb gehoord hoe hij over haar praat, dus dat als ze elkaar echt leuk vinden, ik daar niet tussen ga zitten - maar hij verzekerde mij: Nee, we zijn vrienden. Ik ben haar als een vriend gaan zien en dat hij het zo fijn vond dat ik altijd zo begripvol ben en gaf aan niet veel op zijn telefoon te willen zitten op vakantie. Nou, prima. Ieder zijn privacy. Hij gaf me een kus, zei iets van zie je over 3 weken en dat was het. Heb hem nu sinds zijn vertrek niet meer gesproken - behalve op woensdag omdat hij mij via WhatsApp en FB (nadat ik niet reageerde) mij iets stuurde. Heb het zelf een soort van afgekapt door te zeggen dat hij lekker moet gaan genieten, dus op die manier geen communicatie meer gehad - behalve het spontaan liken van mijn foto's op Instagram en het bekijken van de verhalen die ik post (wat hij eerst niet deed) Op zijn verhalen zag ik ineens dat hij zijn ex-vriendin naar zijn familie had meegebracht. Nou, hij verbergt het in ieder geval niet - maar liked ondertussen wel 90% van mijn foto's- en een filmpje van haar had gemaakt met de text #reunited. Nou, ik ben een vrij nuchter persoon - en ik kan pas 100% iets weten als hij terug komt - maar wat vinden jullie van de situatie? Ben ik te luchtig geweest? Moet ik me zorgen maken? Kijk, ik ben vrij rationeel - dus als hij sex met haar zou hebben, prima. Ze zijn lang samen geweest en als er een sparkle is dan is het makkelijk om daar vuur mee te maken. Ik ben echter meer bang (ik ken hem en hij praat veel uit emotie) dat ze elkaar toch weer zo leuk gaan vinden en het weer gaan proberen. Ik bedoel, waarom neem je anders je ex mee naar je familie, of ontmoet je elkaar aan de totaal andere kant van de wereld (voor beide) nogmaals: ik weet niet of deze trip gepland was - of dat het spontaan was (ik wist wel dat hij zou gaan, maar van haar hoorde ik pas op het moment supreme) Goed. Lang verhaal, kort. What to say/do?
Hij lijkt me vrij eerlijk en open over alles. Hij vind het leuk om jou voor de seks te hebben, en zijn ex betekent meer voor hem en met haar gaat hij op vakantie en bezoekt hij zijn familie.
Als je een relatie wil, dan zou ik mijn hoop niet op hem vestigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet uit is en dat jij leuk voor erbij bent. Ik denk niet dat deze man serieus met je is en daar twijfel jij zelf ook aan anders post je dit niet.
Ik doe mijn best
Jij bent er voor als zij er niet is. Meer niet.
Lucifer2018 schreef:
23-09-2018 08:24
Jij bent er voor als zij er niet is. Meer niet.
+1
enne, je kent hem niet. Dat kan niet na een paar dagen.
Zij is zijn vriendin, niet andersom.
Had die ex-vriendin al het ticket voor new york voor hij wat met jou kreeg of heeft ze dat erna geboekt?
lisa_ schreef:
23-09-2018 09:07
Had die ex-vriendin al het ticket voor new york voor hij wat met jou kreeg of heeft ze dat erna geboekt?
Goede vraag! Misschien wil vriendin de “relatie” warm houden nadat ze van jou heeft gehoord? Meenemen naar familie vind ik niet zo vreemd als hij zeven jaar een relatie met haar heeft gehad. Daar heeft ze toch onderdeel van uitgemaakt.

Het kan alle kanten opgaan. Ik zou weinig hoop hebben en is het na terugkomst van hem weer leuk daar dan van genieten. Wel een hele lastige situatie als je iemand leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten gaan, zou ik echt geen zin in hebben na een paar keer elkaar zien en daarbij je bent niet in Schotland, ga genieten ipv drama voor jezelf te creëren. Ze vliegt helemaal voor hem naar Newyork ze gaan echt geen thee zitten drinken met elkaar.
Hoe serieus kan je zijn woorden nog nemen? Ik zou er geen zin in hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij er van?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Opletten met je titel, mij leek het of het ex-vriendinnetje 7 jaar was !!!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
23-09-2018 12:16
Opletten met je titel, mij leek het of het ex-vriendinnetje 7 jaar was !!!
Het kan altijd erger.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hm je zegt het nuchter in te zien, maae diep van binnen lijk je beter te weten? Als ik het zo lees.

Hij klinkt erg leuk en spontaan! Is ook erg eerlijk. Hij had het allemaal kunnen verzwijgen. Via alleen lezen is een mening lastig te geven. Wat zegt jouw gevoel erover? Wat wil jij? Wat is je norm hierbij? Zou het ook goed zijn om alleen seks met hem te hebben zonder enige kans op een relatie? Of krijg je juist gevoelens voor hem?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet zo nuchter, ik lees vooral een hoop geanalyseer over details. Dat zegt mij dat je onzeker bent over zijn ware bedoelingen met jou. En ja, dat snap ik wel, want die zijn tegenstrijdig. Enerzijds is hij nogal overvloedig in het uiten van hoe leuk hij je vindt, anderzijds gaat hij met zijn ex op vakantie en plaatst hij daar dingen van op instagram.
Ik denk dat hij nog niet wil kiezen. Daar is hij op zich ook eerlijk over. Jij bent er, inderdaad, omdat zij er niet is. Het feit dat hij zegt 'ik wil weinig op mijn telefoon zitten op vakantie', vind ik ook betuigen van weinig commitment. Ik vind het dan ook bijzonder dat jij zegt 'geniet lekker van je privacy', want aan dit topic te zien, vind je het helemaal niet relaxed dat het zo gaat.

Ik denk dat je best een grens mag stellen in deze situatie: als jij meer wil dan alleen seks, kaart dat dan aan en verwacht dat hij zijn ex loslaat. Dikke kans dat hij dan afhaakt. Dat zou jammer en pijnlijk zijn, maar dan ben je tenminste niet aan het wachten op een man die niet bereikbaar is. Scheelt een hoop stress.
Ik zou zelf noot een ex meenemen naar familie als er geen gezamenlijke kinderen zijn. Vraag me dus af of ex wel ex is, temeer omdat ie geen tijd voor je heeft behalve op dinsdag en zaterdag. Er zijn mensen met een eigen bedrijf die idd 70 uur per week werken, maar druk met eigen bedrijf is natuurlijk ook een prachtig excuus voor: ik heb alleen tijd voor jou als mijn vaste partner er niet is. En zelfs als ze wel zijn ex is, hoe bevredigend is zo’ n dinsdag en zaterdag parttime relatie op den duur voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me een player/praatjesmaker tis vast een goede salesman.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ze van die gladde versierpraatjes gebruiken des te minder oprecht het vaak is.
Alle reacties Link kopieren
OP:
'Hoi lieverds???' :huh:
lila01 schreef:
23-09-2018 18:31
OP:
'Hoi lieverds???' :huh:
Haaai :flirting:

OT. Voor een nuchter iemand maak je veel drama.
forumfossiel schreef:
23-09-2018 16:30
Ik zou zelf noot een ex meenemen naar familie als er geen gezamenlijke kinderen zijn. Vraag me dus af of ex wel ex is, temeer omdat ie geen tijd voor je heeft behalve op dinsdag en zaterdag. Er zijn mensen met een eigen bedrijf die idd 70 uur per week werken, maar druk met eigen bedrijf is natuurlijk ook een prachtig excuus voor: ik heb alleen tijd voor jou als mijn vaste partner er niet is. En zelfs als ze wel zijn ex is, hoe bevredigend is zo’ n dinsdag en zaterdag parttime relatie op den duur voor jou?
dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven