genegeerd verjaardag

08-10-2018 15:02 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik geen goede band met mijn moeder. Ze maakt al jaren onderscheid tussen mijn zusje en mij. Dat was als kind al zo, nu als volwassene is het niet anders. Mijn moeder is een dominante vrouw en wil graag dat dingen gebeuren zoals zij wil. Als dat niet gebeurt kan ze echt gemeen worden. Nu is het zo dat ik de afgelopen jaren meer mijn eigen leven leidt. Mijn moeder heeft er veel moeite mee dat zij geen zeggenschap meer heeft over mijn leven.


Ik ben heel anders dan mijn moeder wbt karakter, maar mijn zusje komt erg met haar over een. Daardoor zitten zij wel vaak op 1 lijn. Ik botst dan ook met mijn zusje waardoor we ook maar een hele koele band hebben.

Mijn moeder heeft altijd al veel meer gedaan met mijn zusje. Ze spreken elkaar heel vaak, gaan samen vaak naar dingen toe enz. Met mij doet mijn moeder dat niet. Als ik haar ergens voor vraag stelt ze het steeds uit. Of we gaan pas maanden later of helemaal niet.

Het contact is sinds enkele jaren nog slechter geworden. Feestdagen viert ze alleen met mijn zusje, ik kan misschien een andere dag komen. Ze bespreken ook vaak dingen waar ik niets van af weet. Ik hoor het dan later pas dat ze daar en daar zijn geweest.

Nu is het weer zoiets voor gevallen en ik merk dat ik het nu eigenlijk wel zat ben om steeds overal buiten gehouden te worden. Ik sprak mijn moeder en ze vertelde dat ze voor haar verjaardag een weekend weg gaat met mijn zusje. Alles is al geboekt en geregeld. Ze gaat met mijn zusje en gezin weg om de verjaardag te vieren. Mij is niets gevraagd. Ik tel niet mee of zo.


Omdat dit al de zoveelste keer is dat ik wordt buitengesloten heb ik eigenlijk geen zin meer in contact. Ik overweeg nu om het contact op een heel laag pitje te zetten met mijn moeder. Mijn zusje zie ik al nooit.
Ik weet niet wat het beste is. Ik voel me erg heel ongelukkig bij. Ik heb al veel vaak dingen besproken maar mijn moeder doet er niets mee. Het ligt altijd aan mij en zusje bv kan nooit iets verkeerds doen. Moeder weet ook nooit wat ze verkeerd doet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het contact niet verbreken/op een heel laag pitje zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat moeilijk omdat het toch mijn moeder is. Ik heb alleen mijn moeder en zusje. Maar in feite heb ik er niet veel aan en geven ze me juist veel verdriet.
anoniem_375090 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 15:08
1.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat pijnlijk voor jou.
Ik denk dat het goed is dat je het contact met je moeder op een heel laag pitje gaat zetten, gewoon uit zelfbescherming. Wat moet je anders?
Het contact met je moeder zorgt voor onrust bij je en dat kan niet de bedoeling zijn. Je hebt recht op een goed leven vervult van innerlijke rust en dat kan zij jou blijkbaar niet bieden, dus als het mijn moeder zou zijn, zou ik het contact resoluut verbreken en me alleen nog maar bezighouden met de mensen die wel om me geven.
Je kan je familie niet kiezen, dus als het een slechte combi blijkt, dan is vaarwel zeggen het beste plan.

Je verdiend het om van gehouden te worden, zoek dat bij de juiste mensen om je heen.
Alle reacties Link kopieren
op een laag pitje zetten,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-10-2018 15:10
Het contact met je moeder zorgt voor onrust bij je en dat kan niet de bedoeling zijn. Je hebt recht op een goed leven vervult van innerlijke rust en dat kan zij jou blijkbaar niet bieden, dus als het mijn moeder zou zijn, zou ik het contact resoluut verbreken en me alleen nog maar bezighouden met de mensen die wel om me geven.
Je kan je familie niet kiezen, dus als het een slechte combi blijkt, dan is vaarwel zeggen het beste plan.

Je verdiend het om van gehouden te worden, zoek dat bij de juiste mensen om je heen.
Dank je wel, lieve woorden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan dat binnenkort te gaan zeggen dat ik dit met de verjaardag te ver vind gaan. Hoe ik mijn moeder ken zal ze ontploffen. En zal ze mij zwart maken bij andere mensen. Dat zij niets verkeerds heeft gedaan.

Hoe pak je dit het beste aan? Ze gaat dan zo te keer, ik kan daar eigenlijk niet tegen op.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig.

Dit gaat niet veranderen dus misschien moet je het 'lage pitje' een keer proberen en kijken hoe je je erbij voelt?

Contact helemaal verbreken is misschien te drastisch maar ik zou in ieder geval eerst eens afwachten of ze mij zou bellen als ik niets meer van me liet horen.
vandale wijzigde dit bericht op 08-10-2018 15:14
0.17% gewijzigd
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees! Ik heb het wel op een laag pitje staan. Spreek ze heel af en toe en dat is prima. Feestdagen enzo ga ik even een uurtje ofzo. Na de nodige onenigheid enzo is dit goed zo.
Ik heb er wel vrede mee, ik denk ook voor jou dat het rust brengt. Familie kun je niet kiezen je vrienden wel.
Ik heb een leuke sociale kring en mijn eigen gezin inmiddels. Kies voor jezelf doen hun ook :hug:
lisah75 schreef:
08-10-2018 15:11
Dank je wel, lieve woorden
Graag gedaan.

Dat idee van, het is toch je moeder, daar kan jij niets aan doen. Zij is ook maar een meisje dat blijkbaar niet de sociale kwaliteiten heeft om je tegemoet te komen en om je te geven zoals je dat van een moeder verwachten mag, dus red jezelf en blijf niet in die toxische situatie ronddwalen.
Alle reacties Link kopieren
Laatst is ze op vakantie geweest. Toen ze terug kwam was ze dus gepikeerd dat ik haar niet had gebeld. Ze wil dat ik langs kom enz. Ook als ik op bepaalde dagen niets laat horen dan ontploft ze ook.

Ze verwacht wel veel aandacht van mij, maar ze geeft dit andersom niet terug . En als ik het niet geef is ze kwaad. En mijn zusje is dan ook weer kwaad op mij omdat ik in haar ogen mijn moeder niet goed behandel, want ze heeft altijd veel voor me gedaan, zegt zusje dan.

Geen contact geeft wel rust, dat heb ik wel ervaren.
Misschien is het beter om helemaal niets te zeggen of doen. Zoals zij jou behandelen. Zo zou ik hun ook behandelen. Dus op de negeer en de boel dus in de wacht zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had tijdens die vakantie dus niets laten horen. En toen ze terug kwam was ze dus gepikeerd dat ik niet had gereageerd of was langs geweest.

Ze vraagt steeds aandacht voor zichzelf en is boos als ze het niet van me krijgt. Daardoor denk ik dat het enige wat helpt duidelijk te zijn. Anders blijft ze op de oude voet door gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hen niet veranderen, hooguit jezelf. Dus waarschijnlijk is dit, hoe pijnlijk ook, het hoogst haalbare in jullie relatie.
Ik zou het dus ook niet meer aan gaan kaarten, wat schiet je ermee op als ze dan ontploft? Ik denk niet dat jij je er uiteindelijk beter door gaat voelen, ook al is het misschien even fijn om te kunnen ventileren.
Dan kun je beter hier of bij een vriendin je hart luchten. ;)
.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook weer zo. Maar als ik niets zegt blijft ze steeds aandacht vragen en kwaad worden waarom ik niet reageer enz.

Hoe zou je dit dan het beste doen?
Alle reacties Link kopieren
lisah75 schreef:
08-10-2018 15:06
Ik vind dat moeilijk omdat het toch mijn moeder is. Ik heb alleen mijn moeder en zusje. Maar in feite heb ik er niet veel aan en geven ze me juist veel verdriet.
Dus waarom zou je het contact niet verbreken?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lisah75 schreef:
08-10-2018 15:13
Ik ben van plan dat binnenkort te gaan zeggen dat ik dit met de verjaardag te ver vind gaan. Hoe ik mijn moeder ken zal ze ontploffen. En zal ze mij zwart maken bij andere mensen. Dat zij niets verkeerds heeft gedaan.

Hoe pak je dit het beste aan? Ze gaat dan zo te keer, ik kan daar eigenlijk niet tegen op.
Waarom zou je het gaan uitleggen, je weet toch al dat je daar niets bij te winnen hebt, en wel wat bij te verliezen hebt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lisah75 schreef:
08-10-2018 15:32
Ja dat is ook weer zo. Maar als ik niets zegt blijft ze steeds aandacht vragen en kwaad worden waarom ik niet reageer enz.

Hoe zou je dit dan het beste doen?

De aanhouder wint.
Stom voorbeeld, maar mijn buurman bleeef maar aandacht vragen zodra mijn hoofd buiten de deur kwam. Toen ben ik ‘m straal gaan negeren en nu zijn we zover dat we elkaar normaal gedag kunnen zeggen zonder overdreven gedoe.
.
Alle reacties Link kopieren
lisah75 schreef:
08-10-2018 15:32
Ja dat is ook weer zo. Maar als ik niets zegt blijft ze steeds aandacht vragen en kwaad worden waarom ik niet reageer enz.

Hoe zou je dit dan het beste doen?
Het contact verbreken. Dan kan ze fijn met je zusje kwaad zitten zijn, maar heb jij er geen last meer van.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Zo verdrietig!
Eens met wat Cateautje schrijft.

Een :hug: voor jou, Lisah.

lisah75 schreef:
08-10-2018 15:32
Ja dat is ook weer zo. Maar als ik niets zegt blijft ze steeds aandacht vragen en kwaad worden waarom ik niet reageer enz.

Hoe zou je dit dan het beste doen?
Gewoon heel rustig aan de telefoon zeggen, ma, ik wil dit niet meer, ik hang nu op, dag hoor en dan verbreek je de verbinding.
Kans is dat ze op hoge poten terugbelt en dan herhaal je jezelf, ma, ik wil dit niet meer, ik hang nu op en dan verbreek je de verbinding en als je dat nog tien keer moet herhalen, dan doe je dat, tot tot haar doordringt dat het zo niet meer kan.
Tot nu toe heb je je laten ringeloren,maar het wordt nu tijd dat je de volwassene bent en duidelijk stelt dat de koek op is.

Doe maar, dat geeft rust en kracht.
Alle reacties Link kopieren
Helaas komt dit gedrag mij ook bekend voor.

Dit is gewoon een sneaky manier van pesten/buitensluiten/straffen omdat je niet aan haar normen voldoet. Kinderen tegen elkaar uitspelen is ook een smerig machtspelletje.
Als jij je terugtrekt, kan ze niet meer met je spelen, dus gaat ze je zwartmaken.
Google eens op: ratmoeder.
MonteCara* schreef:
08-10-2018 15:35
Zo verdrietig!
Eens met wat Cateautje schrijft.

Een :hug: voor jou, Lisah.
Ik had ook een loeder Cara.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-10-2018 15:36
Gewoon heel rustig aan de telefoon zeggen, ma, ik wil dit niet meer, ik hang nu op, dag hoor en dan verbreek je de verbinding.
Kans is dat ze op hoge poten terugbelt en dan herhaal je jezelf, ma, ik wil dit niet meer, ik hang nu op en dan verbreek je de verbinding en als je dat nog tien keer moet herhalen, dan doe je dat, tot tot haar doordringt dat het zo niet meer kan.
Tot nu toe heb je je laten ringeloren,maar het wordt nu tijd dat je de volwassene bent en duidelijk stelt dat de koek op is.

Doe maar, dat geeft rust en kracht.
Weer mee eens, behalve nóg tien keer herhalen.

Na twee keer kan je moeder wel haar eigen hersens gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven