Mijn wereld stort in...

10-10-2018 04:58 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft het net na bijna 6 jaar uitgemaakt. Hij voelt niets meer voor me behalve vriendschap. Ik weet echt niet meer wat ik moet gaan doen... We zijn in april gaan samenwonen en we hadden een groot deel van de toekomst uitgepland. En nu dit... Het valt zo rauw op mijn dak, ik had het niet echt zien aankomen. Of misschien wilde ik het niet zien. Hij wordt altijd wat depri aan het einde van de zomer als de dagen weer donkerder worden, dus ik dacht dat dat het was.

Gisteravond toen we naar bed gingen zag ik dat hij ergens kee zat. Hij wilde het niet vertellen. Toen wist ik eigenlijk al wat hij ging zeggen. We hebben een uur lang samen gehuild en hij weet dat ik niet boos op hem ben. Ik hou zielsveel van hem, en daarbij hoort het loslaten als hij niet meer van mij houdt... Ookal doet dat mij enorm pijn. Ik kan letterlijk niet meer huilen, heb enorme hoofdpijn en weet even niet meer wat ik moet doen. We moeten de huisdieren verdelen... de inboedel verdelen... we moeten nog beslissen wie blijft en wie gaat... dit wil ik helemaal niet!!
:hug: ik weet hoe het voelt. Is er iemand die je kan bellen? Je moeder of zo?
Heel veel sterkte gewenst! :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Is er een vriendin die je kan bellen die je even kan komen knuffelen?

Neem een hete douche en een pijnstiller en probeer daarna even te slapen. Morgen als je een beetje geslapen hebt kun je weer wat helderder nadenken en eventueel nadenken over een plan. Je kunt ook met hem afspreken om over x aantal dagen even om te tafel te gaan zitten. Dan kan het bij jullie beiden een beetje landen. Neem de tijd voor jezelf en vooral, wees lief voor jezelf.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
En hij wil niet in therapie? Lekker makkelijk om alles weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
10-10-2018 05:30
En hij wil niet in therapie? Lekker makkelijk om alles weg te gooien.
Waarom zouden op kosten van de zorgverzekeraar GGZ-professionals aan de slag moeten omdat de liefde op is?

Dit is geen ‘diagnose waar aan gewerkt moet worden’, dit is zoals dingen nou eenmaal kunnen lopen in het leven. Vind ik.

Sterkte met het verdriet TO. :hug:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dit is kut Mepi, héél kut. Ik kan er niks anders van maken. Je zult je nog veel en vaak verdrietig voelen. Het kan een beetje helpen als je vriend de moeite wilt nemen om je dingen uit te leggen. Maar bereid je erop voor dat ondanks zijn uitleg, je het misschien niet gaat begrijpen. Ten minste, niet waarom het dan ook daadwerkelijk over moet zijn. Jij wilt er misschien nog aan werken, maar hij niet (meer) en daar is niks wat je daar tegen kunt doen helaas.

Neem je tijd, geef toe aan je verdriet, bel straks mensen bij wie je je verhaal kunt doen en probeer hier van je af te schrijven. Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
10-10-2018 05:30
En hij wil niet in therapie? Lekker makkelijk om alles weg te gooien.
Waarom wil je hem in therapie hebben? Een gevoel therapie je niet terug hoor... Als er problemen zijn kun je die nog weleens op die manier verhelpen maar als het gevoel weg is, kun je sessie na sessie houden, dat gaat niet helpen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel. Ik heb mijn moeder en vader al gesproken. Er komt vanmiddag een vriendin langs met chocola. Mijn vriend (ook al mag ik dat eigenlijk niet meer zeggen :cry: ) en ik willen wel vrienden blijven. We hebben geen ruzie, nooit echt gehad ook. We hebben een vriendengroepje waar we regelmatig wat mee ondernemen en we willen daar allebei bij blijven. En zolang we elkaar gewoon kunnen blijven zien zonder er een probleem van te maken dan vinden we dat allebei ook fijn.

Mijn vriend wou me gewoon geen pijn doen. Hij wou het liever voor zichzelf inhouden en bij me blijven, maar dat is voor ons allebei niet eerlijk. Dus ergens ben ik blij en trots op hem dat hij het wel heeft kunnen zeggen. Maar het is gewoon zwaar kut en het liefste wil ik gewoon in slaap vallen en voor een week slapen...
Alle reacties Link kopieren
Och meid, wat een schok.
Wat moeilijk is dit :hug:

Goed dat je hier je verhaal deelt.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
10-10-2018 05:54
Waarom zouden op kosten van de zorgverzekeraar GGZ-professionals aan de slag moeten omdat de liefde op is?

Dit is geen ‘diagnose waar aan gewerkt moet worden’, dit is zoals dingen nou eenmaal kunnen lopen in het leven. Vind ik.

Sterkte met het verdriet TO. :hug:

Relatietherapie wordt ook niet vergoed.

Sterkte TO. Dit doet pijn en heeft tijd nodig. :redrose:
I wanna live my life with the volume full!
Ach wat rot! Gooi je maar in de ellende-stand, want dit heeft gewoon tijd nodig. Vecht er niet tegen, maar huil lekker uit in je pyjama met een vriendin en een flesje wijn. Wel belangrijk om zo snel mogelijk apart te gaan wonen. Anders wordt het alleen maar moeilijker allemaal. :hug:
Alle reacties Link kopieren
En blijf voorlopig geen vrienden, dat gaat nog niet werken.
Komt wel goed schatje!
Beter nu dan wanneer er kinderen zijn.
Voor minder dan de wederzijdse levenslange liefde moet je niet bij elkaar blijven en ben je, zeker nu er nog geen kinderen zijn, beter af.
Sterkte!
:hug:
:hug:
Wat een klotesituatie.... sterkte.

Is het dat hij het samenwonen niet trok?
Het is wel heel toevallig een paar maanden nadat jullie zijn gaan samenwonen.
(Want waarom zouje gaan samenwonen als je niet meer van iemand houdt?)
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Taralina schreef:
10-10-2018 07:35
:hug:
Wat een klotesituatie.... sterkte.

Is het dat hij het samenwonen niet trok?
Het is wel heel toevallig een paar maanden nadat jullie zijn gaan samenwonen.
(Want waarom zouje gaan samenwonen als je niet meer van iemand houdt?)
Omdat het nu eenmaal afgesproken was. Omdat alle voorbereidingen getroffen waren. Omdat er een huis vrij kwam. Omdat vriend van TO dacht dat het gevoel dan terug zou komen. De meeste mensen gaan gewoon door met hun planning, soms tegen beter weten in.

Het kan ook zijn (ik zeg het heeeeeeel voorzichtig) dat de vriend van TO iemand anders heeft. Bij de meeste mensen is zo’n radicale omslag het gevolg van iets anders, iets buiten de relatie.

Het veranderd verder niets aan de huidige situatie natuurlijk. Sterkte TO
Ah klote TO, echt heel klote. :hug:

Het werd al eerder gezegd, ik zou eerst even volledig het contact verbreken totdat je volledig over hem heen bent. Dan kan je misschien wel een leuke en goede vriendschap met hem opbouwen.

Sterkte
Ouwedibbes schreef:
10-10-2018 07:46
Omdat het nu eenmaal afgesproken was. Omdat alle voorbereidingen getroffen waren. Omdat er een huis vrij kwam. Omdat vriend van TO dacht dat het gevoel dan terug zou komen. De meeste mensen gaan gewoon door met hun planning, soms tegen beter weten in.

Het kan ook zijn (ik zeg het heeeeeeel voorzichtig) dat de vriend van TO iemand anders heeft. Bij de meeste mensen is zo’n radicale omslag het gevolg van iets anders, iets buiten de relatie.

Het veranderd verder niets aan de huidige situatie natuurlijk. Sterkte TO
Ik denk het ook. Maar ik verwacht bij mijn ex ook nog steeds hetzelfde lijk uit de kast en ruim een jaar na dato nog niemand opgemerkt. Dat zegt natuurlijk niks, want hij kan best goed liegen, maar misschien kan het wel.
Wat klote Mepi :hug: Maar wat de anderen zeggen, zo meteen na de breuk is het bijna niet te doen om als vrienden door te gaan. Maak het voor jezelf niet onnodig moeilijk. Dat kan later wel natuurlijk. Maar je hebt nu heel wat te verwerken, het kan het moeilijker en verwarrender maken.

:redrose:
Alle reacties Link kopieren
O wat kut. Alsof er een kleedje onder je vandaan getrokken wordt.

Vrienden blijven is mooi, maar dat gaat in het begin waarschijnlijk niet werken. Ook niet omdat je vast nog eerst boos op hem gaat worden. Het is een rouwproces en daar horen allerlei emoties bij.

Onthou: uiteindelijk komt het goed. We gaan hier (bijna) allemaal een keer (of meerdere keren) doorheen. Maar voor nu is het gewoon kut.

:hug:
Such fun!1
Wat ontzettend klote, Mepi! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
10-10-2018 07:35
:hug:
Wat een klotesituatie.... sterkte.

Is het dat hij het samenwonen niet trok?
Het is wel heel toevallig een paar maanden nadat jullie zijn gaan samenwonen.
(Want waarom zouje gaan samenwonen als je niet meer van iemand houdt?)
Hij zei idd dat hij het gevoel al een beetje had voor het samenwonen, en dat hij hoopte dat het weer goed zou komen met samenwonen.
Blijkbaar dus niet...
Heel veel sterkte! Het komt goed hoor. Ik zit een beetje aan de andere kant van de medaille...ben er nog niet uit maar geloof me dat dat ook echt niet makkelijk en pijnlijk is. Ik hoop dat je je daarmee een beetje kan troosten.
Denk maar even goed aan jezelf en probeer fijne dingen te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven