Lastige thuissituatie, onenigheden. verschillende golflengte

11-10-2018 10:23 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_375657 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 09:20
99.98% gewijzigd
Het huis uit dus. Soms is de oplossing zo simpel.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-10-2018 10:26
Het huis uit dus. Soms is de oplossing zo simpel.
Ja, dat ik uit huis ga was wat de bottom line van mijn bericht. Het ligt mij sinds gisteren allemaal alleen nogal zwaar op mijn maag wanneer ik erbij stil sta. Was vast al langer zo, maar ik heb het laten opstapelen.
Alle reacties Link kopieren
Soms is het tijd om je eigen boontjes te doppen.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Op jezelf gaan wonen. Je bent 23 dus dat moet lukken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
:-o Ik snap werkelijk waar niet waarom je niet al veel eerder gewoon op jezelf bent gaan wonen? Alles zelf regelen? Je bent 23! Waarom trek je je zoveel aan van je moeder en ga je niet je eigen leven leiden? Kom op, niet twijfelen, gewoon doen. Misschien normaliseert de relatie met je ouders dan ook wel weer. Je klinkt onzeker en bang, terwijl je alles prima voor elkaar hebt. Ga je leven leven en laat je ouderlijk gezin los, je bent tenslotte al een paar jaar volwassen.
Ongelofelijk dat je het zo niet naar je zin hebt thuis en dan toch daar bent blijven wonen voor zo lang. Waarom ben je niet al weg?

Misschien levert het zelfs een betere relatie met je ouders op. Afstand kan soms goed zijn.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 14:22
12.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
11-10-2018 10:30
:-o Ik snap werkelijk waar niet waarom je niet al veel eerder gewoon op jezelf bent gaan wonen? Alles zelf regelen? Je bent 23! Waarom trek je je zoveel aan van je moeder en ga je niet je eigen leven leiden? Kom op, niet twijfelen, gewoon doen. Misschien normaliseert de relatie met je ouders dan ook wel weer. Je klinkt onzeker en bang, terwijl je alles prima voor elkaar hebt. Ga je leven leven en laat je ouderlijk gezin los, je bent tenslotte al een paar jaar volwassen.
Ik wou wat langer sparen, alleen wonen is kostelijk. Zeker zonder partner. Dat is de enige reden waarom ik nog thuis woon: functioneel. Het kan dat de relatie dan normaliseert. Voorlopig heb ik geen behoefte aan contact met hen, wanneer ik alleen zou wonen. je hebt gelijk verder, al doende leert men en ik ben verstandig genoeg om dat zelf uit te vissen.
Alle reacties Link kopieren
Iets in mij zegt dat je ouders opvatting van de situatie dichter bij de werkelijkheid ligt dan jouw eigen opvatting van de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem_123_ schreef:
11-10-2018 10:34
Ik wou wat langer sparen, alleen wonen is kostelijk. Zeker zonder partner. Dat is de enige reden waarom ik nog thuis woon: functioneel. Het kan dat de relatie dan normaliseert. Voorlopig heb ik geen behoefte aan contact met hen, wanneer ik alleen zou wonen. je hebt gelijk verder, al doende leert men en ik ben verstandig genoeg om dat zelf uit te vissen.
Goed zo! Ik snap het sparen, maar geld gaat toch niet boven je eigen geluk. Liever een wat kleiner/minder mooi huis, dan je zo onderdrukt voelen, En je klinkt zeker verstandig genoeg, alleen wat onzeker. Gewoon doen, het komt wel goed.
Anoniem_123_ schreef:
11-10-2018 10:34
Ik wou wat langer sparen, alleen wonen is kostelijk. Zeker zonder partner. Dat is de enige reden waarom ik nog thuis woon: functioneel. Het kan dat de relatie dan normaliseert. Voorlopig heb ik geen behoefte aan contact met hen, wanneer ik alleen zou wonen. je hebt gelijk verder, al doende leert men en ik ben verstandig genoeg om dat zelf uit te vissen.
Tja als je zo rationeel redeneert en het puur deed om te sparen, moet je de consequenties voor lief nemen. Je ziet ze zelf volgens mij als wandelende pinautomaten, dus de koele relatie komt van twee kanten . Het is maar waarvoor je kiest.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
11-10-2018 10:37
Tja als je zo rationeel redeneert en het puur deed om te sparen, moet je de consequenties voor lief nemen. Je ziet ze zelf volgens mij als wandelende pinautomaten, dus de koele relatie komt van twee kanten . Het is maar waarvoor je kiest.
Ik zag ze als kind/jongere zeker niet als pinautomaten. Ik zag ze als mijn ouders. Sinds ik werk realiseer ik me wat ik hier neergeschreven heb, alleen is het nu ontploft. Sinds dat ik werk, heb ik inderdaad die koele relatie, omdat er geen verandering was.
Alle reacties Link kopieren
Als jij een smartwatch kan kopen, dan kan je echt wel op jezelf wonen.

Ik weet dat de Belgische particuliere huurmarkt moeilijk is, ben zelf alleenstaand met kind. Maar het is mij ook gelukt om iets te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Idd zo snel mogelijk je eigen plek gaan zoeken. En wie weet kun je meer dan je zou denken.
We hebben het allemaal uit moeten zoeken hoe het is om op eigen benen te staan.
Succes!
Ik snap het sparen niet. Als je situatie zo rot is, dan ga je toch niet vanwege wat centen bij je ouders blijven wonen?

Ik klink misschien een beetje hard, maar ik wil ook zeggen dat ik het heel rot voor je vindt.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 14:21
43.20% gewijzigd
Jordan1756 schreef:
11-10-2018 10:36
Iets in mij zegt dat je ouders opvatting van de situatie dichter bij de werkelijkheid ligt dan jouw eigen opvatting van de situatie.

Dat was ook mijn gedachte. Het komt op mij allemaal erg onvolwassen over.
Anoniem_123_ schreef:
11-10-2018 10:39
Ik zag ze als kind/jongere zeker niet als pinautomaten. Ik zag ze als mijn ouders. Sinds ik werk realiseer ik me wat ik hier neergeschreven heb, alleen is het nu ontploft. Sinds dat ik werk, heb ik inderdaad die koele relatie, omdat er geen verandering was.
Maar je beseft dat het ongekend luxe is dat jij zoveel kunt sparen en dat zij daarnaast voor je sparen?

Je noemt jezelf zelfstandig maar zo kom je totaal niet over.
Je komt nogal berekenend over eerlijk gezegd.
Je doet zelf net zo hard mee aan de verstoorde relatie. Je geeft je moeder de schuld van alles (fascistische dictatuur. Really?), maar zelf ben je echt niet veel beter.

Je bent thuis blijven wonen om lekker te sparen. Je verdient blijkbaar een hoop poen (auto van de zaak, universitaire opleiding), maar teert liever op de zak van je ouders dan dat je je eigen boontjes dopt.

Je woont thuis. Bij paps en mams. Je woont dus samen met meerdere mensen. Snap je dan dat je niet kan doen en laten waar jij zin in hebt? Het is niet meer dan logisch dat je ouders (met wie je dus samenwoont) zeggen dat ze na elven 's avonds geen lawaai meer hebben. Ook al denk jij zachtjes te doen, waarschijnlijk doe je dat niet.

Je stelt je op als een klein kind met je ' geen contact willen als je eenmaal het huis uit bent'. Zo rot zal het er wel niet zijn als je met je goede baan nog steeds thuis woont he? Man up, doe normaal tegen je ouders en hou rekening met ze.

En ga het huis uit.
Alle reacties Link kopieren
GroteZakChips schreef:
11-10-2018 10:41
Ik snap het sparen niet. Mijn broer deed dat ook terwijl hij ontevreden was met de thuissituatie en altijd ruzie had. Waarom zou je sparen? Ik was dolgelukkig met mijn mini kamer in een gedeeld studentenhuis. Als je situatie zo rot is, dan ga je toch niet vanwege wat centen bij je ouders blijven wonen?

Ik klink misschien een beetje hard, maar ik wil ook zeggen dat ik het heel rot voor je vindt. Uit ervaring weet ik dat een situatie als deze je niet in de koude kleren gaat zitten en dat je er nog veel last van kunt hebben (emotioneel).
Ja, iedereen heeft daar een andere mening over natuurlijk. De ene wilt wat sparen en een financiële basis opbouwen om zo ook meer middelen te kunnen inleggen bij het kopen van een huis op afbetaling, de ander gaat direct uit huis. Het is maar wat je prefereert. Dat tweede is nu allesinds ook beter voor mij.
als je een legale bedrijfswagen hebt moet je uit huis. zo zijn de regels
Kijk jij neer op je ouders?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
11-10-2018 10:43
Maar je beseft dat het ongekend luxe is dat jij zoveel kunt sparen en dat zij daarnaast voor je sparen?

Je noemt jezelf zelfstandig maar zo kom je totaal niet over.
Je komt nogal berekenend over eerlijk gezegd.
Tuurlijk is dat luxe. Mijn ouders vinden/vonden dit zelf ook het beste, dat ik spaar. Ik ben daar ook dankbaar, dat ze die financiële zaken voor me doen.
Alle reacties Link kopieren
Je ouders klinken niet heel tof, maar je bent zelf ook super egoïstisch.
Je bent 23 maar woont nog thuis. Je hebt geen zin om thuis mee te helpen. Sorry? Je woont als volwassene in dat huis, je kunt minstens meehelpen met de was, afwas en koken en stofzuigen. Dan zou je nu ook weten hoe dat moest trouwens.
Jij denkt alleen aan jezelf en hoeveel je wilt sparen. Ik mag hopen dat je je ouders wel een bijdrage aan de hypotheek of huur geeft, met je fulltime baan?
Nu heb je eindelijk het licht gezien en wil je uit huis.
Ga een studio huren ergens, houd het goedkoop.
En ga dan lekker genieten van het leven en doe wat je wil. Ga stappen tot vijf uur ‘s ochtends, ga je roadtrip maken etc etc.
In je eigen huis mag je lekker alles zelf bepalen. En hoezo eenzaam? Je kunt toch mensen uitnodigen? Veel makkelijker dan wanneer je bij je ouders woont.
Anoniem_123_ schreef:
11-10-2018 10:44
Ja, iedereen heeft daar een andere mening over natuurlijk. De ene wilt wat sparen en een financiële basis opbouwen om zo ook meer middelen te kunnen inleggen bij het kopen van een huis op afbetaling, de ander gaat direct uit huis. Het is maar wat je prefereert. Dat tweede is nu allesinds ook beter voor mij.
Je hebt jarenlang een keuze gemaakt waaruit blijkt dat je het sparen belangrijker vindt dan de sfeer waarin je woont. Is prima maar dat wist je van tevoren.

Je betaalt nu huur toch aan je ouders? Ik neem aan dat je de overige lasten ook op jezelf neemt? Dus zorgpremie, je eigen boodschappen en dergelijke? Dan is het toch niet zo'n groot verschil met op jezelf wonen?
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
11-10-2018 10:43
Je doet zelf net zo hard mee aan de verstoorde relatie. Je geeft je moeder de schuld van alles (fascistische dictatuur. Really?), maar zelf ben je echt niet veel beter.

Je bent thuis blijven wonen om lekker te sparen. Je verdient blijkbaar een hoop poen (auto van de zaak, universitaire opleiding), maar teert liever op de zak van je ouders dan dat je je eigen boontjes dopt.

Je woont thuis. Bij paps en mams. Je woont dus samen met meerdere mensen. Snap je dan dat je niet kan doen en laten waar jij zin in hebt? Het is niet meer dan logisch dat je ouders (met wie je dus samenwoont) zeggen dat ze na elven 's avonds geen lawaai meer hebben. Ook al denk jij zachtjes te doen, waarschijnlijk doe je dat niet.

Je stelt je op als een klein kind met je ' geen contact willen als je eenmaal het huis uit bent'. Zo rot zal het er wel niet zijn als je met je goede baan nog steeds thuis woont he? Man up, doe normaal tegen je ouders en hou rekening met ze.

En ga het huis uit.
Ik kan doen en laten wat ik wil, als ik er niemand mee belemmer of mee lastig val thuis, niemand mee beïnvloed, niemand kwaad mee doe en me hou aan terechte huisregels. Dat na elven was één voorbeeld. Ik doe wel echt zachtjes. Wanneer ik in het weekend later thuiskom, hoort niemand me. Ze houdt zichzelf wakker door zo ongerust te zijn om niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven