Verdriet of rust

11-10-2018 13:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is de eerste keer dat ik op een forum zit. Maar hopelijk schiet ik er iets mee op, ik kan er in ieder geval niet slechter van worden.

Ik en mijn man zijn 10 jaar samen en we hebben een dochter van 2 jaar waar we veel van houden.

Vorig jaar heeft mijn man 3 maanden in een afkickkliniek gezeten en hij is tot op heden gelukkig nog nuchter.
Tijdens zijn gebruik had hij vaak twijfels over onze relatie. Maar dat lag meerendeels aan het gebruik of ruzie zoeken zodat hij kon gebruiken.

Hij geeft vaak aan dat hij nu zo gelukkig is en dat hij nooit meer zonder mij kan. Tot afgelopen vrijdag, de twijfels waren er weer. Is dit wel wat hij wilt, is dit genoeg, mist hij niet iets.

Ik ben dat zo ontzettend zat. Ik kan elke keer maar weer afwachten tot hij weer lekker in zijn vel zit. En alles weer goed is.

Ik schiet nu dus steeds op en neer in emotie, ene moment denk ik uit elkaar gaan is beter en ik heb er vrede mee. En het andere moment kan ik hysterisch huilen en hoop ik dat alles weer goed komt.

Ik sta anders in de relatie als hij, na 10 jaar is er geen constante aantrekking vind ik. Als we van elkaar houden en kunnen lachen samen lijkt mij voldoende.
Ben ik dan tevreden met weinig? We kussen elkaar elke dag, we appen als we niet samen zijn, en we vinden elkaar aantrekkelijk
Is hij nog in therapie? Ben je mee geweest naar zijn therapeut?
Ik heb ooit mij man voor het blok gezet omdat hij twijfelde en dan weer niet en dan weer wel. Of we gaan met iemand erbij praten of het houdt hier en nu echt op. Want je gaat kapot aan dat wachten en dat verdien je niet. Dan maar zonder hem
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me dodelijk vermoeiend. Hij mist gewoon zijn verslaving denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat dapper dat je een relatie en vervolgens een kind wilde met een verslaafde.
julius schreef:
11-10-2018 14:17
Wat dapper dat je een relatie en vervolgens een kind wilde met een verslaafde.
Dapper?
Alle reacties Link kopieren
RUST!!!!!
al is het maar voor je kind!!!

dat je daar nog over na wil/moet denken... (6) (6) (6) (6) (6)
loisnvt schreef:
11-10-2018 14:49
Dapper?
Hoop en verwacht dat het sarcastisch is.
Was zijn gebruik iets van de laatste tijd/jaren?
Hij is verslaafd. Misschien niet meer aan de drank, maar wel aan onrust creëren. Kies voor jezelf en je kind. Ga weg.
Kies datgene wat het beste is voor je kind.
Jij hebt er zelf voor gekozen om een relatie te hebben met een verslaafde, dus je hebt jouw gevoelens/verdriet etc. aan jouw eigen keuzes te danken.
Maar jouw kind is 100% van jou afhankelijk om voor haar de juiste keuzes te maken. Doe dat dan ook! En stel jezelf niet op nr. 1, stel hem al helemaal niet op nr. 1. Stel je kind op nr. 1.
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 17:08
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Kies voor je kind en stap uit deze relatie.
Kloddertje schreef:
11-10-2018 16:26
Inderdaad. Kies voor je kind en stap uit deze relatie.
Wie zegt dat dat kind beter af is dan?
TS komt zelf ook niet helemaal over als de rust zelve.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties. Ik lees ze nu pas er is ergens iets mis gegaan met het posten lijkt me.

Ja ik ben mee gegaan naar therapie. Hij is na het afkicken nog 3 maanden full time in behandeling geweest.

Mijn dochter hadden we al toen ik erachter kwam dat hij weer stiekem gebruikte. Ik was uiteraard niet van plan om een kind op de wereld te zetten in deze situatie.

Ze houd gewoon ontzetten van ons allebei. Misschien hou ik teveel vast aan iets wat niet mogelijk is
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
11-10-2018 15:50
Kies datgene wat het beste is voor je kind.
Jij hebt er zelf voor gekozen om een relatie te hebben met een verslaafde, dus je hebt jouw gevoelens/verdriet etc. aan jouw eigen keuzes te danken.
Maar jouw kind is 100% van jou afhankelijk om voor haar de juiste keuzes te maken. Doe dat dan ook! En stel jezelf niet op nr. 1, stel hem al helemaal niet op nr. 1. Stel je kind op nr. 1.
Ik heb er uiteraard niet voor gekozen. Verslaafden kunnen hun verslaving heel goed verborgen houden. En natuurlijk stel ik mijn dochter op de eerste plaats

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven