Durf niet te vertellen dat ik wil scheiden.

11-10-2018 20:01 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee iedereen,

Ik ben zo klaar met het ziekelijke gedrag van mijn man!

Hij is dominant, jaloers en laat mij geen seconde alleen.
Nu ben ik op het punt dat ik wil scheiden alleen ik durf het niet te vertellen..

Vorig jaar heb ik hem dus verteld dat ik ongelukkig ben en geen toekomst meer zie in onze relatie! En daarom dus wil scheiden nou daar was hij het helemaal niet mee eens en dreigde zichzelf wat aan te doen.
Hierdoor durfde ik niet door te zetten en ben bij hem gebleven.

Ik ben ondertussen al 27 jaar en wil niet de rest van mijn leven zo doorgaan..

maar hoe moet ik hem dit vertellen?
uit jou topic begrijp ik dat jullie beide niet werken?
hij laat mij geen seconde alleen.......?

heb je steun van familie en of vrienden?
Alle reacties Link kopieren
Er is geen enkele manier van vertellen waardoor hij opeens wel accepteert dat je bij hem weg gaat.

Zorg dat al je belangrijke documenten op een veilige plek liggen, zorg voor een plek om tijdelijk te logeren en laat hem weten dat je bij hem weg bent, desnoods via rooksignalen.
Is er iemand die jij en jou man allebei vertrouwen en die erbij kan zijn? Om hem rustig te houden? En bereid je vast voor, zorg dat je al woonruimte hebt, dingen geregeld hebt, je nodige papieren al bij elkaar hebt etc. Zodat je niet nog een tijd samen moet wonen in een gespannen rotsfeer.

Enne......laat je niet weerhouden door dreigementen dat hij zichzelf wat aan zal doen, dat is pure manipulatie.
Waar kan je gaan wonen als je bij hem weggaat?
Kan je weer bij je ouders intrekken? Sta je ingeschreven bij de woningbouwvereniging? Is er een vriendin of tante bij wie je een half jaar kan intrekken?

Hebben jullie kinderen?

Heb je eigen inkomsten? Een baan?

Ben je Hindoestaans?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wachten ?
Vertel het aan iemand in je omgeving en zorg dat diegene bij je is als je het verteld. Zorg dat je daarna weg kunt gaan en ergens anders kunt blijven als je bang bent dat hij je iets aandoet.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet “al” 27 jaar, maar PAS 27 jaar. Laat je niet chanteren door hem als hij zegt zichzelf wat aan te zullen doen als je vertrekt. Het is denk ik heel eng om deze stap te moeten zetten, maar wel het beste dat je kunt doen. Kun je misschien ergens goedkoop woonruimte voor jezelf huren (desnoods antikraak, weet niet waar je woont) en dat vrienden je dan helpen met verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
11-10-2018 20:19
Waar kan je gaan wonen als je bij hem weggaat?
Kan je weer bij je ouders intrekken? Sta je ingeschreven bij de woningbouwvereniging? Is er een vriendin of tante bij wie je een half jaar kan intrekken?

Hebben jullie kinderen?

Heb je eigen inkomsten? Een baan?

Ben je Hindoestaans?
Shanti Is een nummer van maddona.
.
-vanille- schreef:
11-10-2018 20:32
Shanti Is een nummer van madonna.
Shanti is ook een Hindoestaanse naam.

Als een Hindoestaanse vrouw wil scheiden,
krijgt ze vaak haar eigen familie en netwerk tegen zich.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft hem niets te vertellen. Je moet niet praten, maar stappen zetten.

Stap 1: neem een advocaat in de arm. Die zal je vertellen hoe het traject er uitziet.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
"Egbert- Jan, ik zou het erg vinden als je jezelf wat aan doet, maar het is jouwe keuze, dus als je dat wilt doen, dan zij het zo. Heel veel succes met wat er nog op je pad komt. Hier scheiden onze wegen. Daag!"
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
11-10-2018 20:53
Shanti is ook een Hindoestaanse naam.

Als een Hindoestaanse vrouw wil scheiden,
krijgt ze vaak haar eigen familie en netwerk tegen zich.
Ja, dat is wel een goede. TO, je verdient een leven zonder een ziekelijk obsessieve man! Heel goed dat je deze stap wilt zetten! Neem de adviezen hier in overweging: zorg dat je je spullen veilig hebt en het hem in een veilige omgeving vertelt, met back up dicht bij je.
Occam's razor
Eerst je zaakjes regelen. Zorg dat je voldoende geld op een rekening hebt staan waar hij niet bij kan (dat moet je later netjes delen, maar als hij het op zijn rekening heeft staan, moet je mogelijk heel lang wachten voor je jouw deel krijgt). Dan ga je naar een advocaat en bereid je de scheiding voor en zo nodig vraag je voorlopige voorzieningen aan (cq doe je de voorbereidingen daarvoor).
En dan vertel je het hem. Daarna vertelt de advocaat het. Intussen ga je naar je nieuwe adres. En daarna wordt de boel geregeld.

Al 27, jeetje.... de meeste mensen zijn dan nog niet eens getrouwd, laat staan dat hun leven voor hun gevoel al zowat voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
11-10-2018 20:53
Shanti is ook een Hindoestaanse naam.

Als een Hindoestaanse vrouw wil scheiden,
krijgt ze vaak haar eigen familie en netwerk tegen zich.


To heeft het over dat haar man zichzelf iets wil aandoen. Bedoelt hij daar zelfmoord mee?? o_o
.
-vanille- schreef:
11-10-2018 21:06
To heeft het over dat haar man zichzelf iets wil aandoen. Bedoelt hij daar zelfmoord mee?? o_o
wat anders?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil die je niet loslaten dan.

Als je van iemand houd dan laat je diegene niet lijden.

Ik snap het dus niet echt.
.
-vanille- schreef:
11-10-2018 21:09
Waarom wil die je niet loslaten dan.

Als je van iemand houd dan laat je diegene niet lijden.

Ik snap het dus niet echt.
volgens TO:
Hij is dominant, jaloers en laat mij geen seconde alleen.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
11-10-2018 21:08
wat anders?

*zichzelf wat aan doen


Bijv beschadigingen
Lam drinken
Drugs gebruiken
Zichzelf slaan
Heel hard gillen
Bij een inrichting aankloppen
Enzovoort
.
-vanille- schreef:
11-10-2018 21:11
*zichzelf wat aan doen


Bijv beschadigingen
Lam drinken
Drugs gebruiken
Zichzelf slaan
Heel hard gillen
Bij een inrichting aankloppen
Enzovoort
ik wil scheiden....
dan ga ik heel hard gillen
dan stel ik mijn scheiding een jaar uit want dat wil ik niet.....
duh...........................................
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
11-10-2018 21:15
ik wil scheiden....
dan ga ik heel hard gillen
dan stel ik mijn scheiding een jaar uit want dat wil ik niet.....
duh...........................................

Wat een enge situatie
.
Alle reacties Link kopieren
Onderneem eerst alle praktische stappen en licht hem pas als laatste in en zorg dat je niet alleen bent of een back up hebt.
...
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
11-10-2018 20:19
Er is geen enkele manier van vertellen waardoor hij opeens wel accepteert dat je bij hem weg gaat.

Zorg dat al je belangrijke documenten op een veilige plek liggen, zorg voor een plek om tijdelijk te logeren en laat hem weten dat je bij hem weg bent, desnoods via rooksignalen.
Dit. Regel ook een advocaat zodat je niet onnodig gaat modderen. Zorg dat hij je niet kan gijzelen doordat je belangrijke documenten nog in zijn bezit zijn of doordat hij je geen toegang geeft tot je bankrekeningen, pasjes etc.
-vanille- schreef:
11-10-2018 21:06
To heeft het over dat haar man zichzelf iets wil aandoen. Bedoelt hij daar zelfmoord mee?? o_o
Nee, een leuke jurk.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
11-10-2018 21:36
Onderneem eerst alle praktische stappen en licht hem pas als laatste in en zorg dat je niet alleen bent of een back up hebt.
Ja, dit.

Dreigen met zelfmoord als je weggaat is
1. Emotionele chantage;
2. Geen reden om te blijven; en
3. Waarschijnlijk niet waar.

Je bent zijn bezit niet, en als hij je zo probeert te manipuleren laat hij zien dat er niet normaal met hem te praten valt. Dus regel zelf wat er nodig is, eventueel met hulp van een advocaat als jullie getrouwd zijn. Je hebt geen toestemming nodig om een relatie te verbreken, maar als jullie getrouwd zijn is zijn medewerking wel nodig om het officieel te maken, daar kan een advocaat je bij helpen.

Heb je een plek om naartoe te gaan? Of zijn jullie samen eigenaar van jullie woning?
Heb je familie of vrienden die je kunnen steunen?
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven