Mijn vriend maakte het uit voor een andere vrouw..

12-10-2018 20:24 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is de eerste keer dat ik zelf een topic plaats, omdat ik heel graag adviezen en meningen van jullie wil krijgen.

Ik zal de situatie zo duidelijk mogelijk uitleggen.

Mijn relatie is overgegaan en ik zal uitleggen waarom.

Ik leerde mijn ex-vriend kennen via werk. We zouden zakelijk een drankje gaan doen, maar al gauw was het niet meer zakelijk. We hadden het heel gezellig samen en spraken kort daarna weer af. Steeds vaker zagen we elkaar en we werden verliefd. Zelf was ik al 3 jaar vrijgezel en hij was ongeveer een half jaar vrijgezel na een langdurige relatie/huwelijk.

Mijn vertrouwen in mannen was een beetje beschadigd door relaties uit het verleden. Mijn ex-vriend gaf mijn vertrouwen 100% terug. Hij was zo ontzettend lief, ik stond altijd op de eerste plaats. Hij was te vertrouwen, zeer respectvol en deed er alles aan om mij goed te laten voelen. Hij uitte zijn gevoelens op een manier zoals ik nog nooit mee had gemaakt, op een zeer positieve manier. Communicatie was voor ons beide heel erg belangrijk, dus we praatten veel met elkaar over leuke en minder leuke dingen.

We hadden het ontzettend fijn samen, hielden enorm veel van elkaar, hadden een leuke vriendengroep, werkten in dezelfde sector, hadden gezamenlijke interesses en ook tussen de lakens zat het meer dan goed. Alles klopte en ik heb nooit getwijfeld aan hem. We zouden op korte termijn gaan samenwonen en hadden ook al nagedacht over kinderen.

Kort geleden vertelde hij mij dat een vrouw uit onze vriendengroep tegen hem heeft gezegd dat zij gevoelens voor hem heeft. Hij was erdoor overdonderd en zat hiermee, omdat hij haar moest teleurstellen. Ik waardeerde zijn eerlijkheid en hij gaf ook gelijk aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want hij had tenslotte mij al.
Hij vertelde dit aan mij op een dinsdag en de zaterdag daarvoor had hij het te horen gekregen van die vrouw.

Vanaf dat moment is het heel snel gegaan. Op woensdag en donderdag was er niks aan de hand. Gewoon zoals altijd. Op vrijdag merkte ik dat hij al wat afstandelijker werd. Op zaterdag zou hij even weggaan naar een vriend (deze vriend is ook de vader van de vrouw die gevoelens heeft voor mijn ex-vriend). Hij zou ook met deze vrouw gaan praten. Ik vertrouwde hem en was nog gewoon in de veronderstelling dat hij haar zou vertellen dat hij gelukkig met mij was en niet voor haar open stond (op een nette manier). Die dag kwam hij extreem laat thuis en heeft mij nauwelijks iets laten weten waar hij was of hoe laat hij thuis zou komen. Dit deed hij normaal wel, dus kreeg ik er een onderbuikgevoel van. Achteraf bleek dat hij niet met haar was, maar met vrienden. Toch liet hij mij niks weten.

De volgende dag (zondag) gingen we samen een stukje wandelen en kwam hij met het schokkende bericht dat hij ook gevoelens had voor die andere vrouw. Hij wist niet wie hij moest kiezen, mij of haar..
Ik zakte door de grond toen ik dit hoorde. Van het ene op het andere moment was ik opeens zo bang om hem kwijt te raken. Dit kwam voor mij helemaal uit het niks, omdat onze relatie echt goed zat van beide kanten.

Hij zou dus een keuze gaan maken. Op mijn advies heeft hij met iemand gepraat waar hij goed mee kan praten.

Op maandag kreeg ik nog wel berichtjes van hem, maar heel afstandelijk. Zo deed hij nooit.. hij stuurde (heel cliché) altijd hartjes en lieve berichtjes. Ik voelde mijn wereld instorten. Op dinsdag vroeg hij of ik wilde komen praten na mijn werk. Voor mij was het gelijk duidelijk.. hij heeft voor haar gekozen.

Dinsdagavond ben ik naar hem toe gegaan en heeft hij mij verteld dat hij voor haar heeft gekozen. Ik was er kapot van, kon het niet geloven. Onze relatie was echt zo goed, we hadden toekomstplannen, en binnen een week heeft hij besloten om dit allemaal op te geven en met haar verder te gaan. Wat ik ook tegen hem zei of aan hem vroeg, zijn keuze stond vast. Het lag niet aan mij zei hij.. zijn gevoel voor de andere vrouw was gewoon zo intens. Dit deed mij zo’n pijn om te horen..

Ik ben er echt kapot van en weet me geen raad meer. Hoe kan iemand je dit aandoen? Ik heb nergens meer zin in en mijn toekomstbeeld is volledig verwoest.
Ik woon nu weer bij mijn ouders.

Ik heb mijn verhaal zo goed mogelijk, maar toch een beetje beknopt geprobeerd uit te leggen. Als er dingen ontbreken, wil ik deze graag toelichten.

Graag hoor ik of iemand wel eens een soort gelijke situatie heeft meegemaakt, maar ik hoor ook graag jullie mening of advies hierover.

Dank jullie wel alvast.
Alle reacties Link kopieren
Woonden jullie al samen dan?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend heftig :-( Hoe lang waren jullie samen en hoe lang nu uit elkaar? Nog contact gehad?

Het enige wat je in dit geval kunt doen is het de tijd geven, het is ok om het even niet meer te zien zitten. Blijf praten met de mensen om je heen, je toekomstbeeld komt echt wel weer... :rose:
Liefde is soms loslaten...
In jouw geval: loslaten.
Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hoor.... Maar het is allemaal zo snel dat ik denk dat het allemaal veel te impulsief is van zijn kant. Midlife crisis ?
Ik snap heel goed dat je helemaal aan de grond zit .....
:hug:
He wat naar.
Wees maar blij dat je er af bent, hij klinkt niet erg stabiel.
Ik zou uit zijn buurt blijven want het klinkt alsof hij zo met zijn nieuwe egostrelende hobby bezig is dat hij alleen nog maar lomp tegen jou kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat dit al (veel) langer speelde en hij en zijn nieuwe vriendin een mooi verhaal op jouw mouw hebben gespeld. Veel sterkte trouwens.
Wat super naar.
En je stelt begrijpelijke en terechte vragen. Neem vooral de ruimte om alle gevoelens er nu te laten zijn. Het verdriet en de onmacht en alle vragen die er in je omgaan.
Praat erover, schrijf erover.

Heb het lang geleden meegemaakt. Het was iets minder plotseling want er was een langere periode van afstand nemen. Het betrof zijn ex die steeds weer meer in beeld kwam. Ik had toen precies dezelfde overpeinzingen; hoe kon dit, het zat toch goed, waarom, waarom waarom? Pas later begon het besef in te dalen dat er inderdaad al langer wat afstand was en dat het misschien ook gewoon beter was. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat bij jou zo is hoor. Maar wel dat met het verstrijken van de tijd die waarom-vragen vervagen en dat je andere inzichten kunt krijgen. Bij mij was dat vooral het inzicht dat de ander het toch niet zo fijn had met mij als ik dacht. Dat is aan de ene kant een heel naar idee maar aan de andere kant gaf het me rust omdat die waarom-vragen naar de achtergrond verdwenen.

Heel veel sterkte. Neem de tijd en de ruimte en doe wat goed is voor JOU, van dag tot dag.
Herkenbaar helaas. Echt een rotte manier om een relatie te verbreken. Het voelt als een mes in je rug.

Sterkte hoor. Geef het tijd, het wordt beter. Liefdesverdriet is hoe dan ook klote.
MissPientje schreef:
12-10-2018 20:59
Ik ben bang dat dit al (veel) langer speelde en hij en zijn nieuwe vriendin een mooi verhaal op jouw mouw hebben gespeld. Veel sterkte trouwens.
Dit denk ik ook. Het verhaal klopt van geen kant.
Relaties gaan niet kapot omdat iemand verliefd wordt op een ander. Een relatie is al kapot voor die ander waardoor diegene openstaat voor een ander. Als je relatie echt goed is dan heb je geen behoefte aan een ander. Kennelijk zat zijn gevoel voor jou minder diep dan jij dacht(en hij misschien ook wel dacht). Blijft vreselijk maar ga niet denken dat je iets anders had moeten doen omdat hij dan wel voor jou gekozen zou hebben. Kennelijk was haar aandacht de druppel die hem deed besluiten een punt achter jullie relatie te zetten. Beter nu er achter komen dat het bij hem minder diep zat dan wanneer je getrouwd was/kinderen had/etc..
MissPientje schreef:
12-10-2018 20:59
Ik ben bang dat dit al (veel) langer speelde en hij en zijn nieuwe vriendin een mooi verhaal op jouw mouw hebben gespeld. Veel sterkte trouwens.
Ik snap dit soort reacties nooit zo. Het is al kut zat voor TS! Het kan best dat het langer speelde maar er kunnen ook allerlei omstandigheden zijn die ertoe leiden dat het echt binnen dit tijdsbestek is gebeurd. Is verder niet zo relevant.
Hoe lang hadden jullie een relatie?
Jeetje wat heftig en zo snel zeg. Ongelooflijk als iemand zo snel overstag gaat. Ik kan jouw gevoel heel goed begrijpen. Je wereld staat in ene stil. Het heeft tijd nodig om dit te helen. Dit is heel heftig. Heel logisch dat je niet aan je toekomst kunt denken. Dat hoeft ook niet. Alles is ok. Het verdriet, het onbegrip, misschien de boosheid, alles mag er zijn. Ik heb het niet meegemaakt
Wel dat ik mij zo ellendig voelde toen het uitging. Ik dacht er nooit meer bovenop te komen. Maar je hart heeft tijd nodig om geheeld te worden.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
12-10-2018 21:04
Ik snap dit soort reacties nooit zo. Het is al kut zat voor TS! Het kan best dat het langer speelde maar er kunnen ook allerlei omstandigheden zijn die ertoe leiden dat het echt binnen dit tijdsbestek is gebeurd. Is verder niet zo relevant.
Het zou voor mij wel uitmaken. Of ik al heel lang voor de gek ben gehouden of niet.
MissPientje schreef:
12-10-2018 21:16
Het zou voor mij wel uitmaken. Of ik al heel lang voor de gek ben gehouden of niet.
Hoe maakt dat uit?
Alle reacties Link kopieren
Omdat dan de relatie blijkbaar al een lange tijd een leugen blijkt te zijn en dat maakt mij dan behoorlijk pissig. Verliefd op een ander worden dan kan je "overkomen". Willens en wetens langere tijd je partner voor de gek houden is ronduit gemeen.
Een vrouw verteld hem gevoelens te hebben en hij zegt dit niet te herkennen maar kiest wel binnen een week voor haar? Dit speelt al veel langer dan jij denkt. Lullig voor je, maar ik zou hem niet geloven.
Alle reacties Link kopieren
Klote. Vooral omdat dit natuurlijk ook awkward gaat worden binnen die vriendengroep. Of waren het zijn vrienden en niet de jouwe?
Alle reacties Link kopieren
To, ik wou toch nog even reageren. Puur om je te helpen. Als ik kijk naar mijn eigen ervaring dan is hetgeen wat ik verkeerd heb gedaan er teveel in blijven hangen, in de trant van het komt allemaal op een dag goed als ik ouder ben en mooier en wijzer etc. Maar dat moet je dus niet denken. Het komt niet meer goed, tenminste niet bij mij. Wat ik verkeerd heb gedaan was te lang dromen en mij vastklemmen aan die droom en aan mijn ex. Het was zelfs zo erg dat ik zijn naam associeerde met liefde. Hij was voor mij het woordje liefde uit de van Dale. Tot ik iemand anders leerde kennen en er dit keer voor open stond. En ik wou dat ik dat eerder had gedaan want dan was ik eerder gesetteld. We zeggen wel dat rebounds slecht zijn. Maar ik heb het juist als positief ervaren. Natuurlijk mag en moet je rouwen maar niet te lang hoor. En stel je dan open voor iemand anders. Hoop dat je hier wat aan hebt to.
.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop

Een vrouw verteld hem gevoelens te hebben en hij zegt dit niet te herkennen maar kiest wel binnen een week voor haar? Dit speelt al veel langer dan jij denkt. Lullig voor je, maar ik zou hem niet geloven.

Precies dit!!
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
12-10-2018 21:22
Een vrouw verteld hem gevoelens te hebben en hij zegt dit niet te herkennen maar kiest wel binnen een week voor haar? Dit speelt al veel langer dan jij denkt. Lullig voor je, maar ik zou hem niet geloven.
Dit ^^
Wat een hel moet dit voor je zijn.. ontzettend heftig lijkt me dit. Man man man. Veel sterkte, vrouw.
Alle reacties Link kopieren
ach wat een nare periode zit jij in
ik ben benieuwd hoe dit in de vriendengroep word verwerkt
waren het al zijn vrienden, maar ook dan zullen er vast mensen jou kant beter in zien

ik zelf kan niet geloven dat dit in een week was, het moet langer spelen

heel veel sterkte met het rouwen om deze mislukte relatie,

maar je bent weer bij je ouders
jullie hadden samenwoon plannen was dat in werking ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Niet dat het je nu iets helpt to, maar wellicht ben je beter af zonder zo iemand.
veel sterkte, en probeer het niet teveel op jezelf te betrekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven