Ben ik nu onredelijk? Ben boos op ex

13-10-2018 13:55 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Moet even me verhaal kwijt.
Ik ben boos boos op mijn ex.
Vorige week hebben we de verjaardag van onze oudste gevierd
Ik op zaterdag hij op zondag met zijn familie.
Dochter wilde graag sparen voor een oudere type iohone ..ze heeft nu een oude van mij. Maar deze is na 1 uur leeg.
Dus snap dat ze andere wil
Zover... ze heeft aan alle visite geld gevraagd en zo kon ze dat ding halen. ( overname van een vriendin van mij )
Nu hadden ex en ik gezamenlijk kado voor haar ik heb bedrag meebetaald voor PlayStation en dochter zou ook bedrag bijleggen..
Nu had ze haar portomonee met al het geld bij haar vader laten liggen.
Dit ging ze ophalen.
Ex belt mij op dat hij het er niet mee eens is..dat ze iohone koopt en dat z3 dat geld moet sparen..
Dochter komt verdrietig thuis want papa wou haar portomonee niet geven.
Ik ben van mening dat ze zelf mag kiezen voor haar verjaardag geld
Als ze allemaal kado s had gevraagd had ie dat ook ingenomen?
Ben zo boos op hem.
Ik snap dat niet alles in 1 keer op hoeft.
Maar vind dit gewoon gemeen.
Ook vind hij dat ze dan maar voor een nieiwe iohone moet sparen. Ik vind dat te duur ze is een kind van 11.
Dat 2 e hands rommel is.
wat vinden jullie..stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
Was fijn geweest als hij dat eerder gezegd had, maar ik zou zelf ook geen voorstander zijn van een iPhone voor een elfjarige. Een goedkoop merk smartphone is op die leeftijd echt goed genoeg
Ik vind, hij vindt.... Jullie hebben allebei een mening, waarom zou die van jou belangrijker zijn? Afspraken maken dus over waar ze haar geld aan uit mag geven.
Alle reacties Link kopieren
Aan jouw oude telefoon heeft ze niets. Want na een uur al leeg.

Is die 2e handse telefoon van je vriendin wel echt beter of gaat ze een heleboel geld uitgeven voor weer iets wat niet goed werkt of binnenkort niet meer goed werkt.

Wat fat betreft vind ik dat je ex gelijk heeft en dat ze beter voor nieuw van een goedkoper ander merk kan gaan.

Maar ik vind het niet kunnen dat alleen maar omdat ze haar portemonnee vergeten is hem nu niet meer teug krijgt. Het is haar geld wat de visite aan haar gegeven heeft. Toen ze geld vroeg zal ze vast het doel erbij vermeld hebben. Beetje vreemd dat ze dat nu ineens niet meer mag kopen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties..
Goedkopere merk heeft ze al gehad en was ook niets..deze is van een goede bekende van mij en is zeker nog goed en voor een goede prijs .
Heb nu ook aangegeven dat we dit allemaal in het ouderschapsplan bespreken deze hebben we nog niet gaat op korte termijn komen.
Zodat we hier geen misverstanden meer over komen.
Hij zegt vooral dat dat geld op de spaar rekening moet .
Ze mag het zoiezo niet uitgeven van hem .
Vind dat gewoon sneu.
Dochter vertelde net dat ze volgend jaar maar gewoon cadeau s vraagt..
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat de vader van het kind gelijk heeft,
weet niet wat jou goede bekende er van wilt hebben en hoeveel dochter heeft
maar een goedkopere telefoon voor een 11 jarige notabene (die ook nog waarschijnlijk de nieuwste PlayStation) heeft gekregen kan best wel een goedkope telefoon nemen en de geld sparen,

vind het ook onterecht dat jij boos bent op hem, en die ouderschapsplan moet maar snel komen ook vind ik

duidelijkheid voor de kind(eren) ook
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik vind het onzin dat ze het moet sparen. Je zou het zelfs kunnen zien als geoormerkt geld: het bezoek heeft het geld voor haar verjaardag gegeven met de intentie dat zij dit bij elkaar zou leggen en er een iPhone van zou kopen.
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je niet aan.
Het is haar verjaardagsgeld.
Beloofd is beloofd.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Raar gedrag van de ex. Beetje laat om nu ineens het plan te blokkeren.

Ik zou een kind van die leeftijd een telefoon te leen geven, maar dat is hier niet het punt.

Denk dat ik kn dit geval het geld dat de ex nu achterhoudt zou voorschieten aan dochter zodat zij geen hinder heeft van het machtspel dat gaande is.
Om welk bedrag gaat het ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind, dat een kind verjaardagsgeld zelf mag uitgeven
Maar tsuur daar wel wat in, jongste puber wil een galajurk kopen (kerstgala) en ik probeer haar te laten inzien, dat bijna 200 euro voor eenmalige jurk gruwelijk veel geld is...
lilalinda schreef:
13-10-2018 14:45
Ik vind, dat een kind verjaardagsgeld zelf mag uitgeven
Maar tsuur daar wel wat in, jongste puber wil een galajurk kopen (kerstgala) en ik probeer haar te laten inzien, dat bijna 200 euro voor eenmalige jurk gruwelijk veel geld is...
Ja dit inderdaad als het een groot bedrag is voor een telefoon die bv weer maar een tijdje meegaat.
Wat een onzin dat een ander merk slecht zou zijn.

Voor 200 euro heb je chinese phone die 2 dagen met batterij doet en verder ook prima is.

Dat hij daar nu mee komt en niet eerder is raar. En oneerlijk naar kind toe . Maar hoe jij denkt en schrijft hier, ook niet echt volwassen.

Maar hee.. Bel nog eens op/ga langs en praat als volwassenen met elkaar. En wil hij niet luisteren. Ga zonder kind erheen en haal zelf die portemonnee.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-10-2018 14:58
20.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
13-10-2018 14:42
Raar gedrag van de ex. Beetje laat om nu ineens het plan te blokkeren.

Ik zou een kind van die leeftijd een telefoon te leen geven, maar dat is hier niet het punt.

Denk dat ik kn dit geval het geld dat de ex nu achterhoudt zou voorschieten aan dochter zodat zij geen hinder heeft van het machtspel dat gaande is.
Zo zou ik het ook doen.
Hoe komt hij erbij om die portemonaie niet te geven? Laat haar er nog eens heen gaan. Nu met het verhaal dat jullie samen even oefenen. Het is haar verjaardagsgeld! Al wil ze dat aan zielige kindjes geven. En sparen? Waarvoor, een nieuw tablet, haar opleiding later of eigen huis? Waar bemoeit hij zich mee. Nogmaals het is haar geld. Raar dominant gedrag hoor. En o ja, voor diegenen die vinden dat dit opvoeding is: eventueel flink op je bek gaan is niks mis mee, ook niet als elf jarige
Alle reacties Link kopieren
Kind heeft geld gevraagd omdat ze aannam dat ze dat bijelkaar mocht uitgeven aan een groter cadeau. Dat nam ze aan omdat dat afgesproken was. Nu mag het opeens toch niet meer. Dat lijkt niet eerlijk. Dan had ze misschien een andere keuze gemaakt.

Vraag is alleen hoe helder die afspraak vooraf was, was vader het hier eerst wel mee eens, of heeft to een beetje voor haar beurt gepraat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belachelijk dat Pa meent te moeten bepalen waaraan dat geld uitgegeven word. als ze honderd euro bij de MacDonalds gaat uitgeven , oke dan mag je Er wel wat van zeggen. Maar als je kind een telefoon wil kopen, prima toch?
Ik zou er een fikse ruzie voor over hebben . Ook omdat hij over het hoofd van jullie kind even eenzijdig bepaalt wat er met dat geld moet gebeuren.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
groef schreef:
13-10-2018 14:54
Hoe komt hij erbij om die portemonaie niet te geven? Laat haar er nog eens heen gaan. Nu met het verhaal dat jullie samen even oefenen. Het is haar verjaardagsgeld! Al wil ze dat aan zielige kindjes geven. En sparen? Waarvoor, een nieuw tablet, haar opleiding later of eigen huis? Waar bemoeit hij zich mee. Nogmaals het is haar geld. Raar dominant gedrag hoor. En o ja, voor diegenen die vinden dat dit opvoeding is: eventueel flink op je bek gaan is niks mis mee, ook niet als elf jarige
Dit dus.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
13-10-2018 14:56
Kind heeft geld gevraagd omdat ze aannam dat ze dat bijelkaar mocht uitgeven aan een groter cadeau. Dat nam ze aan omdat dat afgesproken was. Nu mag het opeens toch niet meer. Dat lijkt niet eerlijk. Dan had ze misschien een andere keuze gemaakt.

Vraag is alleen hoe helder die afspraak vooraf was, was vader het hier eerst wel mee eens, of heeft to een beetje voor haar beurt gepraat?
dit vind ik ook een goede,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
groef schreef:
13-10-2018 14:54
Hoe komt hij erbij om die portemonaie niet te geven? Laat haar er nog eens heen gaan. Nu met het verhaal dat jullie samen even oefenen. Het is haar verjaardagsgeld! Al wil ze dat aan zielige kindjes geven. En sparen? Waarvoor, een nieuw tablet, haar opleiding later of eigen huis? Waar bemoeit hij zich mee. Nogmaals het is haar geld. Raar dominant gedrag hoor. En o ja, voor diegenen die vinden dat dit opvoeding is: eventueel flink op je bek gaan is niks mis mee, ook niet als elf jarige
Mijn ex heeft dat ook al die jaren zo gedaan.
Geld en cadeaus gekregen op een verjaardag daar moesten daar blijven.
Kleding en schoenen die hij kocht mochten niet mee naar huis.
Nu gaat zoon al jaren niet meer naar zijn vader en is zijn verjaardagsgeld op zijn 18de spoorloos verdwenen.
Dochter gaat sinds deze zomer niet meer naar hem toe en wil binnenkort haar geld (zo'n €200,-) vragen zodat ze het voor haar theorie kan gebruiken.
Maar ze houdt er in haar achterhoofd al rekening mee dat ze het niet zal krijgen.

En nog steeds vind ex het vreemd dat ze niet meer naar hem toe willen en dat hij niets van ze hoort :facepalm:

Dus ja, zulke vaders (en moeders) bestaan
Alle reacties Link kopieren
Los van dat dit voor je dochter niet eerlijk is, vind ik het ook ietwat lullig voor het verjaardagsbezoek.
Dan had ik persoonlijk liever een cadeautje gegeven aan haar ipv geld wat op de spaarrekening moet...
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
De ruzie hierover en dat kind ertussen zit klopt totaal niet. Ga je dit soort dingen serieus in het ouderschapsplan zetten? Het is te hopen dat het dan een flink boekwerk wordt om alle vergelijkbare situaties in de toekomst te voorkomen.

Waar ik wel moeite mee heb is dat een volwassen vriendin geld vraagt van een kind van 11 jaar (gezien al het verjaardagsgeld bij elkaar denk ik dat het niet om een symbolisch bedrag gaat). Dat het een vriendin van moeder is bij een blijkbaar moeizame scheiding maakt het natuurlijk niet beter.
Hoezo een goedkoper merk was niets? Iedereen die geen iPhone heeft, heeft een slechte telefoon?
En die oude van vriendin is zo weer gedateerd en heeft ook al een oude batterij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je dochter zelf mag bepalen wat ze met haar verjaardagsgeld doet.
Maar zou wel adviseren; hoeveel kost die iphone van je vriendin? Zoals anderen al zeiden: er zijn echt prima (nieuwe!) mobieltjes onder de 100 euro; ook iphones.
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts schreef:
13-10-2018 17:25
Waar ik wel moeite mee heb is dat een volwassen vriendin geld vraagt van een kind van 11 jaar (gezien al het verjaardagsgeld bij elkaar denk ik dat het niet om een symbolisch bedrag gaat). Dat het een vriendin van moeder is bij een blijkbaar moeizame scheiding maakt het natuurlijk niet beter.
Hoezo heb je daar moeite mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven