Man is heel passief (ook in bed)

13-10-2018 17:51 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al eerder geschreven over mijn twijfels over de relatie met mijn man. Ik hoop nogmaals op jullie input te kunnen rekenen.
Mijn man en ik zijn 8+ jaar samen en hebben een kindje. Mijn man is erg passief (geworden). Ik heb heel vaak het gevoel dat ik hem meer steun dan omgekeerd. Het lijkt wel alsof hij voor mij geen moeite wil doen, ook niet in bed.
Net voor we onze relatie begonnen zijn heeft mijn man rugproblemen gehad, waardoor hij nog steeds last heeft van spierzwakte in zijn benen. Seksueel heeft dit ook zijn weerslag. Hij kan bepaalde standjes niet (lang volhouden). Hij had geen ervaring voor hij met mij begon, dus vond ik het normaal dat hij wat afwachtend was. 8 jaar later is er niets veranderd en is het nooit echt goed geweest.
Hij is zo vreselijk passief. Hij neemt (bijna) nooit initiatief en als hij er neemt is het enkele maar om te vragen of 'we kunnen'. Hij stelt nooit iets anders voor of probeert nooit iets uit. Seks is meestal vijf minuten opwarming en dan hij op zijn rug. Ik heb daar niet zoveel aan. Ik heb mij dan ook teruggetrokken en vraag er niet meer om. Hij merkt dat ik mij terugtrek en dat maakt hem onrustig. Het begint tussen ons te staan (we hebben niet veel meer over voor elkaar). Zijn rugproblemen zijn in mijn ogen geen excuus om het zo te laten afweten.
Ik weet niet of ik nog iets kan veranderen aan de situatie en als nog tot veel bereid ben (ik heb veel twijfels), maar we hebben natuurlijk een kindje.
Ik weet niet of iemand nog wat inbreng heeft?
Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je man er zelf over als je het er met hem over hebt?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik lees niet dat jij dit hebt aangekaart en/of jij wel initiatief neemt tot andere standjes..?
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat hij niet regelmatig sporten of dagelijks een stuk wandelen om de spieren in zijn benen sterker te maken?
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-10-2018 17:54
Wat zegt je man er zelf over als je het er met hem over hebt?

Niet veel. Ik heb er al met hem proberen over praten, maar er verandert niet veel. Ik heb hem al gezegd hoe ik het zou willen, hij belooft er rekening mee te houden, maar er verandert uiteindelijk niets.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
13-10-2018 17:54
Ik lees niet dat jij dit hebt aangekaart en/of jij wel initiatief neemt tot andere standjes..?
Ik neem tijdens het vrijen altijd het initiatief om van standje te veranderen, meestal reageert hij daar niet op.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
13-10-2018 17:58
Waarom gaat hij niet regelmatig sporten of dagelijks een stuk wandelen om de spieren in zijn benen sterker te maken?
Het probleem is neurologisch en niet meer te verbeteren. Hij heeft jarenlang intensieve therapie gehad en sport nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Je vindt zijn rugproblemen een excuus? Dat vind ik wel vrij ernstig omdat over je eigen partner te zeggen. Dan vindt je ook nog dat je hem steunt. Ik zou ook niet zoveel zin hebben als mijn partner vindt dat ik mij aanstel over iets wat je leven kan beheersen maar goed.

Het probleem met patronen is dat als beide partijen wachten tot de andere het doorbreekt, dat het dan nooit verbroken wordt. Als jij seks met hem wil, maar je laat hier niks meer van zien dan komt het ook niet. Wacht hem sexy op, fluister in zijn oor dat je van hem houdt en zeg daarna (na de seks) zo de volgende verrassing is aan jou. Het hoeft niet allemaal zo zwaar en moeilijk te gaan zodat je beide verbitterd wordt dat je zelfs je partner niet meer gelooft over rugpijn.
Alle reacties Link kopieren
April2018april schreef:
13-10-2018 18:38
Je vindt zijn rugproblemen een excuus? Dat vind ik wel vrij ernstig omdat over je eigen partner te zeggen. Dan vindt je ook nog dat je hem steunt. Ik zou ook niet zoveel zin hebben als mijn partner vindt dat ik mij aanstel over iets wat je leven kan beheersen maar goed.

Het probleem met patronen is dat als beide partijen wachten tot de andere het doorbreekt, dat het dan nooit verbroken wordt. Als jij seks met hem wil, maar je laat hier niks meer van zien dan komt het ook niet. Wacht hem sexy op, fluister in zijn oor dat je van hem houdt en zeg daarna (na de seks) zo de volgende verrassing is aan jou. Het hoeft niet allemaal zo zwaar en moeilijk te gaan zodat je beide verbitterd wordt dat je zelfs je partner niet meer gelooft over rugpijn.

Ik begrijp dat hij bepaalde dingen niet kan door zijn rugproblemen (bv bepaalde standjes), maar het is niet omdat je ruglast hebt dat je geen initiatief kan nemen om je partner orale seks te geven.
Ik heb al heel vaak gewacht tot hij mij zou verrassen of het initiatief zou nemen (zoals hij belooft had), maar dat kwam er nooit van.
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een gesprek en evt therapie? Of zeg ik iets wat niet kan?

Dit houden jullie niet lang vol. Zo ongelukkig zijn.
Leslie180 schreef:
13-10-2018 18:32
Niet veel. Ik heb er al met hem proberen over praten, maar er verandert niet veel. Ik heb hem al gezegd hoe ik het zou willen, hij belooft er rekening mee te houden, maar er verandert uiteindelijk niets.
Ok.. maar heb je hem duidelijk gemaakt hoe zwaar dit weegt voor jou? Dus benoemt wat dit doet met jouw gevoelens voor hem en dat dit wat jou betreft kan leiden tot einde relatie?
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we?
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon niet leuk wanneer er niet naar je verlangd wordt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
13-10-2018 19:16
Ok.. maar heb je hem duidelijk gemaakt hoe zwaar dit weegt voor jou? Dus benoemt wat dit doet met jouw gevoelens voor hem en dat dit wat jou betreft kan leiden tot einde relatie?

Ik heb gezegd dat ik mij niet gewaardeerd voelt en hij antwoordde hierop dat het niet in hem zit.
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
13-10-2018 18:55
Ik begrijp dat hij bepaalde dingen niet kan door zijn rugproblemen (bv bepaalde standjes), maar het is niet omdat je ruglast hebt dat je geen initiatief kan nemen om je partner orale seks te geven.
Ik heb al heel vaak gewacht tot hij mij zou verrassen of het initiatief zou nemen (zoals hij belooft had), maar dat kwam er nooit van.
Heb je al wel eens expliciet aangegeven dat je juist (het initiatief tot) orale seks mist?
Leslie180 schreef:
13-10-2018 18:36
Het probleem is neurologisch en niet meer te verbeteren. Hij heeft jarenlang intensieve therapie gehad en sport nog steeds.
Maar het geen excuus?

Lijkt me gewoon een valide reden.

Ga eens praten met hem. Echt
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-10-2018 19:52
1.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Helena- schreef:
13-10-2018 19:44
Heb je al wel eens expliciet aangegeven dat je juist (het initiatief tot) orale seks mist?

Ja, heel vaak. Als ik vraag naar orale seks, dan doet hij het soms wel, uit zichzelf nooit.
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
13-10-2018 19:29
Ik heb gezegd dat ik mij niet gewaardeerd voelt en hij antwoordde hierop dat het niet in hem zit.
Dat zit niet in hem, en hij zit ook niet in jou...
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
13-10-2018 18:55
Ik begrijp dat hij bepaalde dingen niet kan door zijn rugproblemen (bv bepaalde standjes), maar het is niet omdat je ruglast hebt dat je geen initiatief kan nemen om je partner orale seks te geven.
Ik heb al heel vaak gewacht tot hij mij zou verrassen of het initiatief zou nemen (zoals hij belooft had), maar dat kwam er nooit van.
Heb je al wel eens expliciet aangegeven dat je juist (het initiatief tot) orale seks mist?
Alle reacties Link kopieren
-Helena- schreef:
13-10-2018 20:01
Heb je al wel eens expliciet aangegeven dat je juist (het initiatief tot) orale seks mist?
Ja, heel vaak. Als ik vraag naar orale seks, dan doet hij het soms wel, uit zichzelf nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hij denkt dat hij niet voor zijn huwelijk hoeft te vechten omdat je toch wel blijft, denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
13-10-2018 18:32
Niet veel. Ik heb er al met hem proberen over praten, maar er verandert niet veel. Ik heb hem al gezegd hoe ik het zou willen, hij belooft er rekening mee te houden, maar er verandert uiteindelijk niets.
Heb je er echt over gepraat? Ik bedoel, er op doorgegaan. Bedenk wel dat mensen zelden veranderen. Als je een relatie aangaat neem je het complete pakket, wijzigingen kun je nooit naderhand doorvoeren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-10-2018 20:29
Heb je er echt over gepraat? Ik bedoel, er op doorgegaan. Bedenk wel dat mensen zelden veranderen. Als je een relatie aangaat neem je het complete pakket, wijzigingen kun je nooit naderhand doorvoeren.

Ik heb al heel vaak aangegeven hoe ik het graag zou/hebben. Hij luistert, belooft beterschap (maar doet niets) of zegt dat hij is wie hij is. Meer hebben we daar niet over gepraat. Ik heb hem trouwens ook al gevraagd wat hij wil en hij antwoordt met dooddoeners 'voor mij is gewoon al goed genoeg'.
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
13-10-2018 21:25
Ik heb al heel vaak aangegeven hoe ik het graag zou/hebben. Hij luistert, belooft beterschap (maar doet niets) of zegt dat hij is wie hij is. Meer hebben we daar niet over gepraat. Ik heb hem trouwens ook al gevraagd wat hij wil en hij antwoordt met dooddoeners 'voor mij is gewoon al goed genoeg'.
Jij zegt dat hij passief is geworden in je topic. Toen je hem leerde kennen, was hij toen wel initiatiefrijk? En zo ja, hoe is dat dan verdwenen? Heeft hij werk waar hij initiatief moet nemen?

Waarschijnlijk heeft hij gelijk met dat hij is wie hij is en zal dat nooit echt veranderen. Soms kan iemand wel tijdelijk wat veranderen, maar daarna valt iemand weer terug in wie hij is. Vandaar mijn vraag of hij vroeger ook passief was. Of dat hij zich even voordeed als wat actiever om jou te winnen voor een relatie.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Als jij het laat bij het bespreken van wat jij mist in bed, zonder dat door te trekken naar de gevolgen voor de relatie, dan ben je gewoon niet duidelijk. En dan ook niet eerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven