Leven met ruzie?

14-10-2018 15:55 21 berichten
Herkennen jullie je in het feit dat je soms maanden/jaren later nog kan zitten met een bepaalde ruzie waardoor er geen contact is?

Momenteel ervaar ik dit. Ik ben een persoon die eigenlijk weinig ruzie maakt/zoekt. Kan altijd goed de harmonie bewaren. Eind van vorig jaar had ik het enkele maanden leuk met een jongen en is hier uiteindelijk op een vrij lullige wijze een einde aan gekomen met een heftige ruzie. Zowel hij als ik hadden hier een aandeel aan.
Nu, maanden later, ben ik hem wel eens kort tegengekomen maar geven geen krimp als we elkaar tegenkomen. Ik merk dat ik het naar vind dat hij een nare herinnering aan mij heeft terwijl ik voor mijn gevoel niet zo ben. Ik zou graag puur en alleen contact op willen nemen om misschien niet eens excuses aan te bieden (omdat het al zo lang geleden is en het uiteindelijk altijd kleiner is dan dat het op dat moment lijkt..). Maar meer in de zin van: Ik hoop dat het goed met je gaat.
Verder kan ik mijzelf nog niet betrappen op verdere intenties weer, verwachtende ook dat hij net zoals ik door is gegaan met zijn leven.

Hoe denken jullie hierover? Komt dit herkenbaar voor of kunnen jullie dit makkelijk naast jullie neerleggen? Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Mis je het contact met die persoon?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, logisch dat je dat vervelend vindt. Is de kans groot dat je 'm weer eens tegenkomt? Gewoon aanspreken dan.
Alle reacties Link kopieren
Nogal een heftige titel voor deze situatie, had er wat anders bij verwacht.

Niemand is altijd op zijn best en iedereen handelt wel eens anders dan je achteraf beter had kunnen doen. Contact opnemen zou puur zijn om jezelf beter te voelen, niet voor hem. Wat heeft het voor hem voor toegevoegde waarde? Op dat moment gedroeg je, je zo, dus zo was je wel. Waarom zou je hem moeten bewijzen dat je anders bent?
Laat het gaan, het is in het verleden, leer ervan en laat los.
snug schreef:
14-10-2018 16:01
Ja, logisch dat je dat vervelend vindt. Is de kans groot dat je 'm weer eens tegenkomt? Gewoon aanspreken dan.
Nee, ik zou hem niet direct tegen kunnen komen eigenlijk. Contact zou echt moeten komen via een eerste appje oid.
viva-amber schreef:
14-10-2018 15:59
Mis je het contact met die persoon?
Ja, misschien toch meer dan dat ik de afgelopen maanden dacht.
@Levade beide personen kunnen er wat aan hebben als de lucht opklaart.
xkayla schreef:
14-10-2018 16:04
Nee, ik zou hem niet direct tegen kunnen komen eigenlijk. Contact zou echt moeten komen via een eerste appje oid.
Dan gewoon een appje. Daar gaat niemand dood van. Nee heb je, ja kan je krijgen en grote kans dat hij er nog blij mee is ook.
Probeer dit topic nu eens een keer te laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Hij maakt duidelijk niet het beste in je los. Je kunt dus ook zo zijn als toen.
Waarom maakt het uit wat hij denkt of zou kunnen denken? Je was toen zo, misschien ben je opnieuw met hem weer zo. Je wil zo niet zijn. Beter dat je hem niet meer ziet juist lijkt mij.
xkayla schreef:
14-10-2018 16:04
Nee, ik zou hem niet direct tegen kunnen komen eigenlijk. Contact zou echt moeten komen via een eerste appje oid.
En dan?
Wat wil je er mee bereiken ?
Je bent hem nu toch ook zomaar tegen gekomen? Dat kan vanaf nu nooit meer voorkomen?

Ik had gewoon gegroet. Ik zou niet gaan appen. Dat komt wanhopig over. sowieso onnodig er mee bezig.

Volgende keer gewoon hai zeggen en glimlachen en doorlopen. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent niet bereid om sorry te zeggen voor je eigen aandeel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het laten rusten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Of wil je iets met hem. Mogelijk zou ik een poging doen als ik met hem samen moest werken, hij familie werd oid, maar als je niets meer met hem te maken hebt is het overdreven veel fuzz voor niks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je hem echt mist zou ik gewoon beginnen met een appje van: "Hoe gaat het?" Misschien wil hij geen contact meer met je. Of wel, maar durft hij niet de 1e stap te zetten.

Negatieve gebeurtenissen (waaronder ruzies) kunnen er behoorlijk in hakken bij mij. Al slijten de scherpe randjes er wel af. Zoals dat ik sinds de scheiding van mijn ouders geen goed contact meer met mijn vader heb. Er waren in de 2 jaar daarvoor vaak ruzies om niks. In het begin was ik vooral erg verward. Dat mijn vader zo onbetrouwbaar bleek en ik daar nooit iets van had gemerkt. Dat hij niks deed om onze band goed te houden. Alles draaide om hem en zijn nieuwe vrouw. Nu red ik het al bijna 12 jaar zonder hem. We hebben een paar keer per jaar chatcontact en dat is het. Ik sta er neutraal in. Stel dat het ooit goed komt, prima. Maar zo niet, dan heeft dat geen grote gevolgen. Het zal nooit meer hetzelfde worden.
Hij heeft een nare herinnering aan jou omdat jij je op dat moment, in die ruzie, dus naar gedroeg. Niks mis mee want dat is heel menselijk net zoals het heel normaal is dat niet iedereen je leuk vindt. En hij vindt jou waarschijnlijk dus niet leuk. In plaats van je daar over druk maken zou je kunnen nadenken wat er nou zo erg is dat er iemand is die je niet leuk vindt? Lijkt me veel gezonder.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je geen sorry zeggen? Dat lijkt me zo logisch.
Stuur een kaartje of een apje.
Alle reacties Link kopieren
Mh, je voelt je er wel naar onder maar je denkt niet dat je je excuses aan wilt bieden. Is wel wat gekkig.

Maar goed, als je het zo voelt dan app je toch gewoon? Zeg je joh, het liep een beetje naar maar ik wens je het beste , doeeiiiii......zoiets......
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-10-2018 17:23
Maar je bent niet bereid om sorry te zeggen voor je eigen aandeel?
Dat is essentieel.
Ik heb twee keer een vriendschap verbroken nadat de ander iets gedaan of gezegd had dat ik echt way beyond vond gaan. En dan ook way, way.
Beide personen hebben (veel) later weer contact gezocht. En ik had daar in principe best voor open gestaan. Maar geen van beide wilde excuus maken voor wat ze gedaan/gezegd hadden. Geen idee waarom niet, want het was echt overduidelijk dat ze ver over de schreef waren gegaan. Allebei in beschonken toestand trouwens
Toen hield het voor mij echt op. Ik begreep ook niet waarom ze mij weer benaderden en dachten zonder enig excuus en terugkomen op wat er gebeurd was, gewoon de draad weer op te kunnen pakken.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een goed idee.
Juist die nare sfeer oplossen. Ik denk dat hij het erg kan waarderen als je iets zegt als: hoi, hoe is het met je?
Ik weet dat we op een nare manier uit elkaar zijn gegaan en ik heb daar nog een rotgevoel over. Ik vind het fijn deze woorden even uit te spreken en hoop dat het goed met je gaat. Veel groetjes .......

Zo’n aktie als kontakt zoeken en de lucht klaren werkt zoveel positiever door.
Benader het zelf ook heel positief.
Een rotgevoel blijft veel langer ‘doorsudderen’ en kan op verschillende andere negatieve manieren geuit worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven