Geregistreerd partnerschap: tekenen zonder poespas -tips?

15-10-2018 21:51 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft tips ( of zelf ervaring mee): hoe geef je het tekenmoment bij een geregistreerd partnerschap vorm zonder al te veel poespas?
We doen geen ringen, wel twee getuigen en ons kind is er bij.

Ik kom zelf uit een familie waar bruiloften ouderwets worden gevierd en heb er moeite mee afstand te nemen van de (mogelijke) verwachtingen van de buitenwereld.
Zelf zit ik niet te wachten op 'mijn grote dag', een jurk of veel mensen er bij. Onze grote dag is al geweest: de geboorte van onze dochter :heart:

Wie heeft tips of wil zijn eigen ervaring delen?
kokette_suzette wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:52
Reden: Kind is 6, maar dat wijzigt viva in een duiveltje :D toch maar weggehaald
0.36% gewijzigd
Wij hebben 3 jaar geleden een GP afgesloten. Ik was toen zwanger van onze zoon. Wij hadden mijn moeder + schoonvader als getuigen. Na afloop een taartje gegeten bij ons thuis en dat was het. :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook geregistreerd partnerschap, getekend met getuigen op een maandagochtend in het gemeentehuis. Daarna met familie uitgebreid bij ons thuis geluncht. Het was een hele gezellige dag op een manier die bij ons past.
Ik heb wel zo'n bruiloft met wat poespas gehad ;-D maar daar wilde ik ook niet heel veel gedoe dus ik snap je

Maar al brainstormend heb ik bedacht wat ik leuk zou vinden in jouw situatie:

Uit lunchen met de getuigen
Uit eten s avonds
Champagne drinken in het park / op het strand / een andere leuke locatie
Een kookworkshop plus opeten met de getuigen
High tea of high wine
Picknicken (maar dat is weersafhankelijk)
Ballonvaart
Bootje huren (je hebt ze ook waar je op kan barbecuen of tapas eten enzo)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het afgelopen week gegaan. Hebben daarna nog een paar mooie foto's genomen bij t gemeentehuis met en zonder getuigen en daarna zijn we lekker gaan lunchen met ons zoontje
Of misschien juist iets leuks doen met je dochter, dierentuin, pretpark, midgetgolfen, bioscoop...
Wij hadden getuigen van de gemeente. Erna koffie met gebak, zonder de getuigen want die kenden we niet.
Op maandagochtend met allebei onze ouders. (Wij waren bijna te laat 🤐) daarna een kop koffie en gebakje bij een restaurantje. Vervolgens moesten we nog naar de Ikea voor spullen voor ons nieuwe huis. 😁

Ik vond het ergens wel moeilijk om vrienden 'buiten te sluiten'. Maar het was wel lekker zonder poespas.
Lekker een gebakje eten samen.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet wil trouwen hoef je ook geen heisa te maken bij g P
Of je trouwt met alle toeters en bellen voor 15000 euro Of je doet niks
Geen GP maar getrouwd (geen ringen oid): alleen met onze kinderen en onze wederzijdse ouders, die getuigen waren. Daarna uit wezen lunchen met bubbels en taart toe. Vervolgens ouders gedag gezegd en met de kinderen naar een heerlijk luxe hotel vertrokken voor het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt nou niet echt ingewikkeld, maar goed, mijn ervaring met trouwen zonder poespas:

We gingen met getuigen naar het gemeentehuis op het studentenuurtje, trouwden, daarna stuk vlaai gegeten met de getuigen en toen terug naar school want we hadden nog college ‘s middags.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Getekend met 2 getuigen, daarna met zijn vieren koffie met taart ergens en ‘s avonds met nog 2 goede vrienden er bij uit eten geweest.

Persoonlijk (nouja, sommige via de app, wat andere mensen gebeld) en daarna een berichtje op FB gezet. Mensen hadden ook niet anders verwacht, we houden allebei er niet van om in de belangstelling te staan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn dit jaar getrouwd, op maandagochtend. Je kon aangeven of je een praatje wilde of het 'zakelijk' wilde houden. En of er ringen werden uitgewisseld. Wij hebben elkaar wel officieel het jawoord moeten geven en de papieren ondertekend (onze getuigen tekenden ook uiteraard). Stonden binnen 10 minuten weer buiten en hebben daarna bij ons thuis gebak gegeten.
Wij zijn getrouwd met alleen directe familie (ouders + broers/zussen), maar GP is vrijwel hetzelfde dus ik zou dat dan een volgende x (die hopelijk niet komt haha) aanpakken door met getuigen en evt direct familie te starten met een brunch of ontbijt, naar het gemeentehuis, en daarna een glaasje champagne en afhankelijk van het tijdstip een uitgebreide lunch of high wine o.i.d. of een diner.
Alle reacties Link kopieren
Zonderen onze kinderen met mijn broer en zijn zus als getuige.

Ik wilde ook niet in trouwkamer maar in een gewone spreekkamer (helaas was dat niet goed gegaan).

De ambtenaar gaf 6 keer aan dat ze het zo jammer vond dat ze niet mocht speechen (ze had wel gewoon haar eigen kleding aan)

Na het tekenen ieder in zijn eigen auto gestapt om te gaan werken :-D
Alle reacties Link kopieren
ducktales schreef:
16-10-2018 06:54
Zonderen onze kinderen met mijn broer en zijn zus als getuige.


De ambtenaar gaf 6 keer aan dat ze het zo jammer vond dat ze niet mocht speechen
Wat onprofessioneel.

Maar wat ben jij van de zus van je broer?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-10-2018 07:33
Maar wat ben jij van de zus van je broer?

:rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn getrouwd zonder poespas, eind van de ochtend met de getuigen getrouwd en daarna koffie met gebak,’s middags een dutje gedaan (ik was 6 maanden zwanger) en ‘s avonds met onze ouders, broer, zussen en aanhang uit eten geweest.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-10-2018 07:33
Wat onprofessioneel.

Maar wat ben jij van de zus van je broer?
Hahah mijn broer was getuigen en de zus van mijn man was getuige.

Sorry had koffie nog niet op :)
sandy1974 schreef:
15-10-2018 22:52
Als je niet wil trouwen hoef je ook geen heisa te maken bij g P
Of je trouwt met alle toeters en bellen voor 15000 euro Of je doet niks
Er is echt nog wel een middenweg tussen een bruiloft van 15.000 euro en helemaal niks. Hoe kom je bij dat vreemde idee?
Alle reacties Link kopieren
ducktales schreef:
16-10-2018 07:55
Hahah mijn broer was getuigen en de zus van mijn man was getuige.

Sorry had koffie nog niet op :)
Gelukkig, ik was weer bang dat ik iets moderns gemist had :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
16-10-2018 08:00
Er is echt nog wel een middenweg tussen een bruiloft van 15.000 euro en helemaal niks. Hoe kom je bij dat vreemde idee?
Sl die mensen die trouwen onzin vinden zouden die ook geen grote bruiloft houden als ze 15000 euro hadden /kregen ?
Ze vinden het gewoon te duur
En eten dan maar een gebakje .
sandy1974 schreef:
16-10-2018 08:52
Sl die mensen die trouwen onzin vinden zouden die ook geen grote bruiloft houden als ze 15000 euro hadden /kregen ?
Ze vinden het gewoon te duur
En eten dan maar een gebakje .
Zo zwart wit is de wereld niet.

Daarnaast moet je altijd keuzes maken. Ik wilde die bruiloft dus wij hebben er dat geld aan besteed. Voor mijn man hoefde het allemaal niet maar hij wilde mij graag gelukkig(er) maken dus hij wilde het geld daarom ook uitgeven.

Ik kan me goed voorstellen dat je het wel geregeld wil hebben maar dat je geen poespas wil. Ook al ben je miljonair.
Wij zijn op een toch al geplande vakantie in het buitenland getrouwd. Met ons twee en getuigen vanuit het hotelpersoneel. Na ons huwelijk ook geen mededelingen daarover rondgestuurd. Het was echt iets tussen ons twee en meer niet. Er veranderde verder niks voor ons, ik heb ook zijn naam niet aangenomen zelfs, dus vonden we het ook onzin om achteraf nog iets te melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven