Is hij dramatisch of ben ik nou moeilijk ??

16-10-2018 07:38 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn een jaar samen. We hebben veel Ups en downs. We zijn eigenlijk vaak aan het ruziën doordat hij niet ‘tevreden’ is. Ik was voor hem ook perfectly happy alone. Ik kom uit nogal heftige relaties, dus ik zag het uberhaupt niet zo zitten om in een relatie te springen. Ik ben happy met het hebben van een eigen leventje. Toch is dat gebeurd natuurlijk, maar er zijn wat dingen wat mij niet lekker zit laatste tijd.

Hij doet altijd alsof ik de grote boze wolf ben in ruzie’s. Ik wil zogenaamd geen tijd voor hem maken(zie hem sws 2x per week gemiddeld), ik mis hem niet na 1 dag al, want mis mensen in het algemeen niet zo snel en zie mijn vriendinnen ook niet mega vaak(1x per maand). En elke x wil hij wel ruzie maken over deze dingen en weer dramatisch doen over dat ik niet ‘doe’ zoals hij dat graag zou willen. Vooral het tijd maken gedeelte. Om een voorbeeld te noemen van hoe onze ruzie’s ontstaan of ja eigenlijk Zijn drama: Gisteren hadden we niks afgesproken, helemaal niks. Mijn zusje vroeg of ik bij haar wilde eten, dus ik zeg oke! (Zie haar niet zo vaak en rest van de week is nog vrij voor hem) Toen zei ik het tegen hem en toen vond ie weer eens dat ik geen tijd voor hem maakte (dramatisch?😒) terwijl ik vandaag vrij ben en voorstelde vandaag hem te zien. Vervolgens doet ie weer kinderachtig door te zeggen dat ie mij dan niet meer wil zien:/.

Zo heb ik nog wel
meerdere voorbeelden... Ben ik nou zo’n moeilijk mens of is hij nou op en top dramaqueen en moet hij zich niet zo aanstellen??
strenght is what we gain from the madness we survive
Ik vind je niet zo aardig klinken. Waarom ben je eigenlijk bij hem?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt overduidelijk al een sterke mening gevormd, heb je wel eens geprobeerd een open gesprek te hebben. En nee, zo'n gesprek begint niet met "jij bent een dramaqueen want.."
Je klinkt behoorlijk gemeen, ik zeg kansloos.
Een jaar samen zijn en veel ups en dows hebben klinkt niet goed. Want als het nu al zo is zal het later niet veel beter worden.

Wat wil hij? Je dagelijks zien? Zoals jij hem beschrijft klinkt hij erg bezitterig en jaloers.
Alle reacties Link kopieren
Na m jaar al ruzie? Kansloos. Maak t uit.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil een relatie en jij niet. Laat hem gaan en iemand zoeken die hem kan geven wat hij nodig heeft.
Het is niet zo’n goed idee de gevoelens van je geliefde weg te zetten als ‘drama’, ‘kinderachtig’ en ‘aanstellerij’. Hij probeert je wat te vertellen. Jij luistert niet.

Ik zou de relatie maar verbreken, liefde ziet er heel anders uit.
Wordt weer de perfect happy alone, kan je weer blij zijn. Hij heeft niets aan je
Drama.
Alvorens ze bij mij introk miste mijn partner mij ook na enkele dagen, terwijl dat gevoel bij mij ontbrak; maar zij besefte dat dit bij haar lag en niets zei over onze relatie.
Mensen die hun partners van alles willen opleggen, lijken mij ook geen fijn relatiemateriaal.
Als jij ruimte nodig hebt en hij van het claimen is, dan passen jullie niet bij elkaar. Niemand is een dramaqueen, jullie willen allebei wat anders in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zitten overduidelijk niet op 1 lijn en hebben verschillende verwachtingen. Het is geen wedstrijd wie er gelijk heeft.

Het klinkt alleen niet als een goede match.

Zolang jullie beide overtuigd zijn van eigen gelijk, wordt het hem niet. Ga eens met elkaar praten, en vergeet vooral niet te luisteren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
De indruk die ik heb is dat jij genoeg tijd en ruimte voor jezelf nodig hebt. Wat ik perfect begrijp als je gewend bent van happy single. En dat hij een relatie omgekeerd lijkt te zien, zoveel mogelijk tijd met elkaar door brengen en niet zonder elkaar kunnen. En hij reageert er nogal kinderachtig en manipulatief op dat hij zijn zin niet krijgt. En jij reageert erg verdedigend op dat jij jouw ruimte wilt behouden.

Ik zie twee mogelijke opties, of je komt tot de conclusie dat jullie te verschillend hierin zijn en dat jullie best je eigen weg gaan. Of jullie vinden een tussenweg. Dat jij net iets meer moeite doet om hem toch vaker dan 2 keer per week te zien. En dat hij leert begrijpen en respecteren dat jij meer ruimte nodig hebt dan hem.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, een relatie is meestal toch iets meer dan twee happy singles die zo nu en dan, als het toevallig zo uit komt, een kopje thee drinken samen.

Wat boeit het aan wie het ligt? Jullie zijn geen geschikt relatiemateriaal voor elkaar. Komt mooi uit, want jij bent toch liever alleen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt niet echt of je super veel van hem houdt en echt veel zin hebt om in een relatie te zitten.
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 07:59
5.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat lees ik nou anders dan jullie?
Ik vind het voorbeeld van TO, vooral veel gezeik van hem, ik snap haar volkomen. En als ik tegen mijn partner zeg: vanavond eet ik bij mijn zus, dan zegt hij "Oke, zie je morgen". (en wederzijds)
Vanwaar die anti-TO-sympatien??
Alle reacties Link kopieren
ik klink niet aardig, maar dat komt door hoe ik t breng in de topic en ik zijn gedrag nogal zat ben. Alleen vraag ik mij gewoon af of ik nou werkelijk zo’n onbuigzaam persoon ben. Ik maak altijd tijd voor hem en zie mijn familie en vrienden ten opzichte van hem misschien 1x per maand plus ik heb een voltijd hbo studie. En dan geef ik een x gehoor aan hun om af te spreken en dan doet ie Altijd negatief. Alsof hij het mij niet gunt of alsof ik toestemming nodig heb om ook wat met hun te doen. Geldt ook voor wanneer ik geen tijd heb door mijn studie trouwens. Hij lijkt in mijn ogen nogal weinig begrip te hebben.. Ik heb in voorgaande relaties niks anders gedaan dan mijn leven wijden aan de man. Ik ben gewoon te moe om weer zoiets te doen en dan krijg ik dit...
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2018 07:57
wat lees ik nou anders dan jullie?
Ik vind het voorbeeld van TO, vooral veel gezeik van hem, ik snap haar volkomen. En als ik tegen mijn partner zeg: vanavond eet ik bij mijn zus, dan zegt hij "Oke, zie je morgen". (en wederzijds)
Vanwaar die anti-TO-sympatien??
Geen enkele anti-TO-sympathie. Ik constateer juist dat het niet boeit om schuld te beleggen, ze matchen gewoon niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
16-10-2018 07:51
Drama.
Alvorens ze bij mij introk miste mijn partner mij ook na enkele dagen, terwijl dat gevoel bij mij ontbrak; maar zij besefte dat dit bij haar lag en niets zei over onze relatie.
Mensen die hun partners van alles willen opleggen, lijken mij ook geen fijn relatiemateriaal.
Nee we zitten daarmee niet echt op 1 lijn en hij heeft er weinig begrip voor
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
16-10-2018 07:59
ik klink niet aardig, maar dat komt door hoe ik t breng in de topic en ik zijn gedrag nogal zat ben. Alleen vraag ik mij gewoon af of ik nou werkelijk zo’n onbuigzaam persoon ben. Ik maak altijd tijd voor hem en zie mijn familie en vrienden ten opzichte van hem misschien 1x per maand plus ik heb een voltijd hbo studie. En dan geef ik een x gehoor aan hun om af te spreken en dan doet ie Altijd negatief. Alsof hij het mij niet gunt of alsof ik toestemming nodig heb om ook wat met hun te doen. Geldt ook voor wanneer ik geen tijd heb door mijn studie trouwens. Hij lijkt in mijn ogen nogal weinig begrip te hebben.. Ik heb in voorgaande relaties niks anders gedaan dan mijn leven wijden aan de man. Ik ben gewoon te moe om weer zoiets te doen en dan krijg ik dit...
Je klinkt helemaal niet onaardig, het klinkt alleen alsof jullie niet matchen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-10-2018 07:59
Geen enkele anti-TO-sympathie. Ik constateer juist dat het niet boeit om schuld te beleggen, ze matchen gewoon niet
bedoel jou niet , maar de eerste paar reacties (minke, Ananas, Stroman) zijn anti-to
en ik vind haar uit haar voorbeeld nou niet bepaald een kutwijf
Gewoon twee mensen, die niet passen in een relatie
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-10-2018 07:53
Jullie zitten overduidelijk niet op 1 lijn en hebben verschillende verwachtingen. Het is geen wedstrijd wie er gelijk heeft.

Het klinkt alleen niet als een goede match.

Zolang jullie beide overtuigd zijn van eigen gelijk, wordt het hem niet. Ga eens met elkaar praten, en vergeet vooral niet te luisteren.
Jaa true, dat denk ik ook. Soms snap ik alleen niet waarom hij geen begrip kan opbrengen dat ik ook mijn eigen dingen heb en wil houden... terwijl ik dat wel voor hem heb. Als hij te moe is door zn werk ga ik echt niet zeggen “nou dan wil ike je de rest van de week ook niet zien” puur uit koppigheid of om hem tegen te werken..
strenght is what we gain from the madness we survive
lilalinda schreef:
16-10-2018 07:57
wat lees ik nou anders dan jullie?
Ik vind het voorbeeld van TO, vooral veel gezeik van hem, ik snap haar volkomen. En als ik tegen mijn partner zeg: vanavond eet ik bij mijn zus, dan zegt hij "Oke, zie je morgen". (en wederzijds)
Vanwaar die anti-TO-sympatien??
Omdat het niet uitmaakt of het gezeik is of niet. Het gaat erom, dat je de gevoelens van je vriend niet veroordeelt of kleineert, al ben je het er honderd keer niet mee eens. Gevoel labelen als “gezeik” is geen manier om een oplossing te vinden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:02
bedoel jou niet , maar de eerste paar reacties (minke, Ananas, Stroman) zijn anti-to
en ik vind haar uit haar voorbeeld nou niet bepaald een kutwijf
Gewoon twee mensen, die niet passen in een relatie
Ah GMTA
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
16-10-2018 08:00
Nee we zitten daarmee niet echt op 1 lijn en hij heeft er weinig begrip voor
en dat is blijkbaar wederzijds, daarom passen jullie dus niet
Maak het uit, voordat je er te diep in zit
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:02
bedoel jou niet , maar de eerste paar reacties (minke, Ananas, Stroman) zijn anti-to
en ik vind haar uit haar voorbeeld nou niet bepaald een kutwijf
Gewoon twee mensen, die niet passen in een relatie
Dat lees je toch echt verkeerd. Ik zeg niet dat TO een kutwijf is, ik zeg dat een liefdesrelatie er anders uitziet.
Ik heb geen enkele mening over hoe vaak je bij elkaar op de bank hoort te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven