Intuïtie of jaloers?

16-10-2018 10:22 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie mening, omdat ik benieuwd ben wat jullie hiervan zouden zeggen.. Ik begrijp dat iedereen een andere mening heeft en lekker anoniem hier op het forum, dus juist benieuwd daar naar.

Sinds een jaar een relatie met mijn vriend en dit voelt verder heel goed, we wonen samen etc.
Nu heeft hij een vriendschap met een meisje wat mij betreft prima is.. alleen er is natuurlijk een maar ;).

Dit meisje is een soort ‘scharrel’ geweest, ze vonden elkaar wel leuk en ze hebben ook gezoend alleen is het uiteindelijk geen relatie geworden.
Nu hebben ze nog wel eens contact via de app en een paar weken terug kwam het ter sprake dat zij dan dingen oprakelt uit het verleden en de gezelligheid wel mist.
Ze konden het goed met elkaar vinden en gingen wel eens samen naar een feestje of de stad in. Nouja, kan ik me voorstellen, maar vond het al minder dat ze zulke dingen wilde bespreken.

Nu appen ze nog steeds wel maar gisteren ging de telefoon ineens (we lagen bijna te slapen) om 12 uur ’s nachts.. ik vroeg wie belt er en zij was het.
Ik krijg er inmiddels een beetje de kriebels van, waarom bel je iemand nog om 12 uur ’s nachts om “even te kletsen”.. Hij heeft niet opgenomen trouwens..
Gewoon gezien hun verleden of dingen die ze bespreken ( nu kwam ik erachter dat ze via de app hadden besproken ‘raad eens met welke gemeenschappelijke vriend ik seks heb gehad..? “)

Mijn vriend snapt mij wel, dat ik mijn vraagtekens hierbij heb en dat dit raar overkwam. Echter, hij kan er ook niks aan doen dat zij op zo’n vreemd tijdstip belt.. en dat snap ik ook.

Ik begin gewoon te twijfelen.. is dit mijn intuïtie die zegt, klopt dit wel? Wat wil zij eigenlijk van hem? Of zijn dit gewoon jaloerse gevoelens van mijn kant en moet ik me niet druk maken..

Brand los  :)
Alle reacties Link kopieren
het is in ieder geval jaloezie

en misschien nog wel terecht ook, dat mag ieder voor zich weten. Het lastige is alleen, dat er geen wetgeving voor is.
En als hij met deze vriendschap verder wil...
Dan zit er niet veel anders op: Dus OF je accepteert het OF je gaat bij hem weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg uit deze tekst en uitleg niet het idee dat er iets its. Hij zegt gewoon eerlijk dat zij belde en jij hebt schijnbaar ook inzicht in zijn apjes.

Wil overigens niet zeggen dat het niet op den duur wel mis kan gaan, maar die zekerheid heb je eigenlijk nooit.

Dus je klinkt wel een klein beetje jaloers, maar niet heel ongezond ;)
Maakt het uit wat zij van hem wil?
Zolang je vriend maar met jou ipv met haar wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
jaloers

ze waren/zijn vrienden, geprobeerd of het iets meer zou kunnen worden, en dat is niet zo. dus nu weer vrienden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ben heel ouderwets maar ik zou zo'n vriendschap met een ex sexpartner die 'leuke dingen van vroeger' wil oprakelen niet waarderen.

En dat ook melden bij mijn partner.
Alle reacties Link kopieren
Hij is je bezit niet. Als dit je onzeker maakt bespreek dat dan. Verbieden lijkt me bijzonder onverstandig
Je kan een ander helemaal niks verbieden. Je kan wel zelf bepalen of je dit oke vind of niet.
Waar ben je bang voor?
Overigens totaal ongepast om iemand om 00:00 te gaan bellen. Die zou ik meteen van repliek dienen de dag erna. Dat is echt geen tijd om iemand telefonisch lastig te vallen en doe je niet tenzij je stom dronken bent.
Alle reacties Link kopieren
Beetje infantiel allemaal....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat zij dingen uit het verleden oprakelt en de gezelligheid mist.
Geldt dat voor jouw vriend ook, of wil hij alleen een soort van beleefd blijven?

Maken ze afspraken of zie ze elkaar door bv werk of gezamenlijke vrienden?

Wat ik bedoel te vragen, heeft hij hetzelfde enthousiasme als zij?

Mijn vriend gaat soms eten met een ex, omdat zij goed bevriend zijn gebleven. Ook appen zij heel soms.
Ik moest daar echt aan wennen omdat ik uit een relatie kom waarin ik op zijn zachtst gezegd niet de enige was.
Maar ik ben er nu ok mee.


Bellen rond middernacht vind ik gewoon onfatsoenlijk tenzij dat bij jullie gewoonte is, of er is een noodsituatie.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
16-10-2018 10:48
Overigens totaal ongepast om iemand om 00:00 te gaan bellen. Die zou ik meteen van repliek dienen de dag erna. Dat is echt geen tijd om iemand telefonisch lastig te vallen en doe je niet tenzij je stom dronken bent.
Poeh, daar zou ik ook niet van gediend zijn inderdaad. En dat zou de beller duidelijk te horen krijgen :puh:
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ex nog niet helemaal los is van jouw vriend. Of het is zo'n loeder die een beetje stoken wel leuk vindt... Maar ik begrijp jou wel hoor. Ik zou er ook moeite mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend kan er inderdaad niets aan doen dat zij op zo'n laat tijdstip belt. Jouw vriend kan er ook niets aan doen dat zij steeds herinneringen uit het verleden op wil halen.

Jouw vriend kan wel zelf bepalen hoe hij op haar reageert.

Wat mij betreft zou hij deze dame duidelijk laten weten dat hij geen contact meer met haar wil.

Klinkt allemaal heel leuk en aardig vriendschap moet kunnen bla bla bla.

Maar zij wilwel iets van hem. En er komt een moment in jullie relatie dat jullie een keer onenigheid hebben, het even niet zo goed gaat tussen jullie en dan staat zij al klaar.

Er gaan gewoon veel te veel relaties stuk door vreemd gaan en je moet de kat niet op het spek binden.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 10:42
Ik ben heel ouderwets maar ik zou zo'n vriendschap met een ex sexpartner die 'leuke dingen van vroeger' wil oprakelen niet waarderen.

En dat ook melden bij mijn partner.
dit, en dat bellen is de 'cherry on top'

ik vind het iets om ruzie over te maken als hij niet zelf aangeeft dat de vriendschap en het contact over is,
zelfs iets om voor op te stappen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
MissPientje schreef:
16-10-2018 11:10
Denk dat ex nog niet helemaal los is van jouw vriend. Of het is zo'n loeder die een beetje stoken wel leuk vindt... Maar ik begrijp jou wel hoor. Ik zou er ook moeite mee hebben.
toch zouden 'loeders' niet bestaan, als mannen (m/v) er niet in mee gingen.
Alle reacties Link kopieren
jaloers

Ik heb het met een ex-fwb het ook iver vroeger. Wat we deden en hoeveel lol we hadden. Nu zijn er geen bennefits meer, maar de vriendschap is er nog. Ik zou het heel raar vinden als onderwerpen rond onze fwb periode opeens taboe zouden zijn.

Alleen dat om 12 uur bellen doe ik niet, maar ik wil dan zelf ook gewoon slapen. Maar misschien is zij wel gewoon een nachtmens en staat daar niet bij stil.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook niet zo in luisteren naar je intuïtie of gevoel. Uiteraard kan het, maar meestal word dat gevoel beïnvloed door je eigen angsten en onzekerheden. Hierdoor word het onmogelijk om werkelijk naar je intuïtie te kunnen luisteren.
In een situatie als deze kijk ik daarom liever naar wat er feitelijk aan de hand is.

feit 1: zij is zijn ex-fwb
feit 2: Hij heeft een relatie met jou en niet met haar
conclusie: Als hij iets met haar had gewild, was dat gebeurd en had hij nu niet met jou
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2018 11:32
toch zouden 'loeders' niet bestaan, als mannen (m/v) er niet in mee gingen.
Absoluut waar, it takes two to tango
Nou, noem me ouderwets... Ik sluit me aan bij Lucifer.

Een (s)ex- scharrel en vriendschap.. Schijnbaar is er ooit van beide kanten een aantrekkingskracht geweest en die verdwijnt nooit zomaar. Er was geen liefde, maar wel lust en vriendschap. Ik vind dat je jaloers bent, maar dat het logisch is en wellicht inderdaad intuïtie dat de lust er nog steeds is tussen beiden.
Alle reacties Link kopieren
Interessante reacties, bedankt! :)
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
16-10-2018 12:09
Nou, noem me ouderwets... Ik sluit me aan bij Lucifer.

Een (s)ex- scharrel en vriendschap.. [Schijnbaar is er ooit van beide kanten een aantrekkingskracht geweest en die verdwijnt nooit zomaar.[/b] Er was geen liefde, maar wel lust en vriendschap. Ik vind dat je jaloers bent, maar dat het logisch is en wellicht inderdaad intuïtie dat de lust er nog steeds is tussen beiden.
Waarom kan de aantrekkingskracht tussen twee geliefden verdwijnen, waardoor mensen vaak meerdere relaties in hun leven hebben, maar kan dat niet tussen twee scharrels?

Ik vind dit echt een drogredenatie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
sugarmiss schreef:
16-10-2018 11:20
Jouw vriend kan er inderdaad niets aan doen dat zij op zo'n laat tijdstip belt. Jouw vriend kan er ook niets aan doen dat zij steeds herinneringen uit het verleden op wil halen.

Jouw vriend kan wel zelf bepalen hoe hij op haar reageert.

Wat mij betreft zou hij deze dame duidelijk laten weten dat hij geen contact meer met haar wil.

Klinkt allemaal heel leuk en aardig vriendschap moet kunnen bla bla bla.

Maar zij wilwel iets van hem. En er komt een moment in jullie relatie dat jullie een keer onenigheid hebben, het even niet zo goed gaat tussen jullie en dan staat zij al klaar.

Er gaan gewoon veel te veel relaties stuk door vreemd gaan en je moet de kat niet op het spek binden.
Dit!
lollypopje schreef:
16-10-2018 12:19
Waarom kan de aantrekkingskracht tussen twee geliefden verdwijnen, waardoor mensen vaak meerdere relaties in hun leven hebben, maar kan dat niet tussen twee scharrels?

Ik vind dit echt een drogredenatie.

Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp. Maar een scharrel ontstaat regelmatig puur uit lust, bij partnerschap is dit mi wezenlijk anders.

Dit partnerschap heeft hij nu met zijn nieuwe vriendin TO. Lust kan verdwijnen, maar doordat je met een scharrel vaak leuke dingen doet en slechts puur de lusten zonder lasten hebt is die kans m.i kleiner. Maar, wellicht is het zoals jij stelt een drogredenatie en zoals ik zelf al zei heel ouderwets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven