Gekwetst door man

16-10-2018 23:49 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verdrietig en boos tegelijk.
Vandaag knallende ruzie met mijn man gehad.

Mijn moeder is stervende en dat is ontzettend moeilijk voor mij. Ik heb dan ook echt mijn mindere momenten.

Vandaag kreeg ik ineens een opmerking van man over mijn uiterlijk. Ik was boos want natuurlijk zie je verdriet in iemands gezicht. Ik vond het echt zo gevoelloos en respectloos.

Hij kwam niet lang daarna excuses aanbieden en daar heb ik afwijzend op gereageerd.
Daarop werd hij woedend het ging van kwaad tot erger.
Hij heeft echt tegen mij geschreeuwd en ik flipte op een gegeven moment ook.
Hij heeft mij door deze hele situatie zo gekwetst, je zou toch steun en erkenning mogen verwachten van je partner en niet dit.
Alle reacties Link kopieren
Wat zei hij dan?
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn gezicht is gaan hangen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, het is niet niks. Sterkte met dit proces en focus je op wat jij nu belangrijk vindt, neem naar het best in jouw vermogen nu, afscheid van jouw moeder. En laat de man maar even voor wie hij is. Dat komt later wel of niet.

:rose:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als hij zei dat je er slecht uitziet zou het niet meer dan logisch zijn dat dat ook zo is.
Ik weet in grote lijnen wat je doormaakt het is slopend als je ouders stervende zijn.

Zou hij iets gezegd hebben uit bezorgdheid of denk je dat het echt intens gemeen bedoeld was.
Als dat niet zo is is het misschien wel lekker om alles er even uit te gooien.
Voor hem valt het ook niet mee, hij kan niet veel voor je doen.

Kan je het niet zien als even de lucht opklaren, het weer goedmaken en weer samen verder?

Aannames, ik weet het maar het klinkt zo familiar. Heel veel sterkte met het verdriet dat bij een afscheid onvermijdelijk is.

edit: net stond er pas 1 reactie, probeer te bedenken dat hij zich zorgen om je maakt en zijn excuses aan kwam bieden.
anoniem_375455 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 23:58
Reden: edit
8.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat n ongevoelige sneuneus.

Sterkte TO :hug:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hij kwam niet lang daarna excuses aanbieden en daar heb ik afwijzend op gereageerd.

Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Dunno18 schreef:
16-10-2018 23:53
Dat mijn gezicht is gaan hangen.
Bedoelde hij het echt lelijk of was het omdat je net heel lang hebt gehuild?
Niet om je aan te vallen of iets goed te praten hoor, maar misschien pak je dingen nu wat heftiger op dan normaal.

Sterkte met de situatie :hug:
:hug:
Je hebt groot gelijk dat je partner je in deze moeilijke situatie moet steunen. Maar helaas kunnen sommige mannen (en vrouwen) echt niet goed omgaan met het verdriet van hun partner. Ik hoop voor je dat het gewoon een heel erg misplaatste opmerking was en dat jullie er gauw terug uit komen. Zo dat je weer volop gesteund en getroost wordt in deze zware tijd.
@S-Groot: omdat je op zo'n moment niet de redelijkheid zelve bent.
Als ik voor mezelf spreek: omdat je gewoon zin hebt om even een potje te schelden tegen de eerste de beste die een onhandige opmerking maakt.
Wel graag een vertrouwd iemand van wie je weet dat het uiteindelijk wel weer goedkomt.

Wat luchtte dat op zeg, even knallende ruzie met iemand die je door en door vertrouwd, onredelijk zijn als je daar behoefte aan hebt want er wordt nogal wat van je verwacht op zo'n moment. Het is haar even teveel geworden.
Soms is het goed om het eruit te gooien. Ik lees nergens dat hij dit soort dingen vaak zegt of aan de lopende band kritiek heeft.

Kan ook gewoon bezorgdheid zijn van die man. Net zoiets als zou je niet even een uurtje gaan liggen slapen, je ziet lijkbleek van het slaapgebrek.
Daar ontplofte o.g. destijds over, zag het als een verkapt verwijt dat ik een beetje make-up op moest doen. Machteloosheid neemt allerlei vormen aan.

Ook bij omstanders die niets voor je kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Dat is echt heel verkeerd van hem. Ik weet hoe het voelt. Na een sterfgeval van iemand die heel dichtbij mij stond kwetste mijn toenmalig partner mij ook
door zijn gedrag. Dit was voor mij de druppel. Overigens heeft hij dit nooit begrepen.

Sterkte..
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
16-10-2018 23:58
Waarom?
Hij zei dat hij het niet zo bedoeld had en daarop vroeg ik hoe hij die opmerking dan bedoelde.

Buiten dat het een totaal gevoelloze opmerking was vond ik zijn reactie daarop nog veel pijnlijker.
Je gaat toch niet schreeuwen tegen iemand terwijl je zelf iets stoms gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
En al had ik een aardbei op mijn neus in zo’n situatie waarbij iemand kapot gaat van verdriet is toch onnodig om opmerkingen over uiterlijk te maken?
Hij zei dat hij het niet zo bedoelde. je vroeg hoe hij het dan wel bedoelde. Wat was zijn reactie daarop?
Ging hij meteen schreeuwen en meer commentaar leveren of zou er iets van machteloosheid achter kunnen zitten vraag ik me af.
Als hij begon te schreeuwen of schelden doet hij dat vaker?
Alle reacties Link kopieren
Het is heel lullig maar zeer ws heeft jouw man het echt niet zo bedoeld als hoe het door jou ontvangen was.
Schreeuwen komt voort uit machteloosheid. Geef hem the benefit of the doubt.

Neem even een lange teug adem en adem langzaam uit.
Alle reacties Link kopieren
Je man heeft zich in eerste instantie onhandig uitgedrukt en zijn excuses heb je niet aanvaard. Waarschijnlijk heeft de hele verdrietige situatie z’n impact op jullie beide en escaleerde het daardoor in onredelijkheid? Actie-reactie? Of komt hij vaker bot uit de hoek?

Sterkte met de ongeacht moeilijke situatie betreffende je moeder :hug:
Heel veel sterkte in dit proces.

Is jouw man altijd zo of ben jij nu overgevoelig door de situatie?
Enn schreef:
16-10-2018 23:55
Sterkte, het is niet niks. Sterkte met dit proces en focus je op wat jij nu belangrijk vindt, neem naar het best in jouw vermogen nu, afscheid van jouw moeder. En laat de man maar even voor wie hij is. Dat komt later wel of niet.

:rose:
Dit precies.

Richt je aandacht op je moeder. Heel veel kracht gewenst in deze moeilijke tijd.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
16-10-2018 23:55
Sterkte, het is niet niks. Sterkte met dit proces en focus je op wat jij nu belangrijk vindt, neem naar het best in jouw vermogen nu, afscheid van jouw moeder. En laat de man maar even voor wie hij is. Dat komt later wel of niet.

:rose:

Ik begrijp wat je zegt.
Maar ik zou het er niet bij laten voor nu. Een stervend persoon kan vaak veel dingen oppikken, veel meer dan wordt gedacht. Een stervend persoon is zich vaak enorm bewust van de emoties van dierbaren en familieleden. Als je daar komt met boosheid of woede in jezelf, zal de persoon die op sterven ligt dit zeer waarschijnlijk goed kunnen voelen.
Dat is juist niet wat je wilt. Je wilt niet geladen binnenkomen en de kamer vol met rottige energie stoppen.
Je wilt dat de persoon die op sterven ligt op een rustige manier over kan gaan.
Dat kan alleen als je zelf ook rustig bent.

Hetzelfde geldt voor je man. Die is ook woedend. Die kan zo niet jouw moeder bezoeken!
Dat wil je d’r echt niet aandoen.
Tevens wil je niet dat jullie ruzie zo blijft hangen rond deze belangrijke tijd.

Tijd dus om het juist wel met je man uit te praten. Wees open. Zie niet gelijk dat jouw man een aanval op jou deed tav jouw uiterlijk.
Wees open voor de mogelijkheid dat hij het wel eens heel anders bedoelde dan jij dacht.

Verder, heel veel sterkte
Dunno18 schreef:
17-10-2018 00:12
Hij zei dat hij het niet zo bedoeld had en daarop vroeg ik hoe hij die opmerking dan bedoelde.

Buiten dat het een totaal gevoelloze opmerking was vond ik zijn reactie daarop nog veel pijnlijker.
Je gaat toch niet schreeuwen tegen iemand terwijl je zelf iets stoms gedaan hebt.
De enige keren dat mijn man tegen me schreeuwt is als hij zelf iets stoms gedaan heeft.
'groepje denkt lelijk over man=kortsluiting in hoofd man'. Ik moet hem altijd fantastisch vinden ofzo.

En dit legt ook druk op man, misschien is er bij hem even een twijgje geknapt.
Kijk naar hoe hij doet, niet alleen naar wat hij zegt.
Je hebt wel gelijk, ik vind het ook een stomme opmerking en zeker niet handig.
Mijn man heeft een keer in een periode waarin ik veel naar het ziekenhuis moest gegild dat de kinderen geen kerst gingen vieren. Hij zag dat als ENIGE oplossing.
Kerst overslaan want ik 'liep er toch bij als een ouwe dweil'.
En dan nog een hele avond volhouden dat dat een normale reactie is, terwijl ik alleen maar dacht: Ik. Kan. Dit. Er. Nu. Niet. Bijhebben.
We kwamen uit op een kerst waarbij we een keer geen host waren. Heerlijk en iedereen had er begrip voor.
Alle reacties Link kopieren
Verbinden harmonie is altijd fijn...voor de rest vind ik je reactie persoonlijk vreselijk overtrokken onzin. Voor TO sterkte in deze nare tijd.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Verbinder harmonie is altijd fijn...voor de rest vind ik je reactie persoonlijk vreselijk overtrokken onzin. Voor TO sterkte in deze nare tijd.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Het is voor een omstander (je man) vast heel moeilijk jouw verdriet te zien. Hij voelt zich machteloos.

Schreeuwen is nooit goed. Maar waarschijnlijk lijdt hij ook.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie.
Kan het zo zijn dat jullie alle twee heel verdrietig en geëmotioneerd zijn? Dat jouw moeder zo ziek is, betekent ook dat zijn schoonmoeder zo ziek is. Je verwacht van je man begrip. Wat begrijpelijk is natuurlijk. Maar heb jij die ook voor hem? Misschien zit hij er zelf ook wel doorheen vanwege verdriet om zijn schoonmoeder én omdat hij het moeilijk vindt om zijn vrouw zoveel pijn te zien hebben.
Geef aan wat je nodig hebt. Elkaar verwijten maken helpt jullie nu niet verder. Probeer elkaar te steunen en in te zien dat emoties niet altijd het beste in jezelf naar boven haalt. Dat is niet erg, maar neem elkaar opmerkingen in deze tijd niet al te serieus want ze kunnen nogal eens gezegd worden door het opstapelen van emoties en vermoeidheid en niet omdat ze daadwerkelijk zo lelijk bedoeld zijn.

Heel veel sterkte gewenst. Voor jullie alle twee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven