Mijn vriend wil even afstand, wat nu?

18-10-2018 09:16 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren heeft mijn vriend na een relatie van 10 maanden aangegeven dat hij tijd nodig heeft om na te denken... dit omdat hij het gevoel heeft dat het niet goed gaat en nu niet kan aangeven wat dat is en hoe (en of we het überhaupt) veranderen...

Ik ben hier echt helemaal kapot van! Ik kan niks anders doen aan hieraan denken omdat ik hem niet kwijt wil, de gedachte alleen al maakt me helemaal gek.
Tuurlijk hebben we laatste maand wel wat vaker gekibbeld, maar geen echte ruzie ofzo, dus dit is echt een steek in mijn hart. Hij geeft aan even afstand te willen zodat hij kan nadenken, ongeveer een week..

Ik weet niet wat ik kan verwachten omdat ik nooit eerder serieuze relaties heb gehad.. wil hij nog wel door of is hij alleen aan t denken over een goede oplossing?
Ik denk dat het de vooraankondiging is voor het uitmaken. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een surcéance van betaling. Meestal volgt daarop een faillissement.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind afstand om te kijken of je nog wel dicht bij elkaar wilt blijven altijd zoiets geks.

Persoonlijk geloof ik er ook niet zo in
Als er iets is in een relatie, wat natuurlijk altijd kan, dan ga je daarover praten
Dan ga je in mijn optiek niet er in je uppie op zitten kauwen terwijl de andere partij in de gordijnen hangt van de onzekerheid.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Vaak betekent dit dat hij niet verder wil met jou, maar het niet goed durft uit te maken.
Alle reacties Link kopieren
Beste Minke, ik heb hierbij trouwens niet verteld dat ik hem wel 5x gevraagd heeft of het met zijn gevoel voor mij te maken heeft. Hij zegt dat dat absoluut niet het geval is en dat hij van me houdt. Hij zegt dat hij hoopt dat het allemaal goedkomt maar nu moet hij nadenken wat er moet veranderen en hoe dit eventueel wel of niet kan...
Ik word er zo gek van want hierdoor blijf ik in onzekerheid..
TO ik kan niet voor je vriend denken dus ik weet de rede niet (ben niet zo van hypothetisch van alles roepen) , maar wat je hier moet: er in mee gaan.
(Kan ook voor jezelf goed zijn, geloof me)
Op je knieën gaan, hem smeken, boos worden, dat gaat je echt niet verder helpen.

En mocht dit niet goed aflopen, erg vervelend maar dat overleef je echt.
Ik weet dat dit moeilijk is, maar probeer er ajb niet te veel mee bezig te zijn en over te piekeren, dat helpt je namelijk voor geen meter.
:hug:
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 10:41
4.52% gewijzigd
Pololaroid schreef:
18-10-2018 09:34
Beste Minke, ik heb hierbij trouwens niet verteld dat ik hem wel 5x gevraagd heeft of het met zijn gevoel voor mij te maken heeft. Hij zegt dat dat absoluut niet het geval is en dat hij van me houdt. Hij zegt dat hij hoopt dat het allemaal goedkomt maar nu moet hij nadenken wat er moet veranderen en hoe dit eventueel wel of niet kan...
Ik word er zo gek van want hierdoor blijf ik in onzekerheid..
Lulkoek natuurlijk.

Is gewoon een beleefde ( of laffe manier) van zeggen dat hij niet meer verliefd is.
Of er is een ander.

Ik zou niet op het wachtbankje gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Lees even “he” waar “she” staat, en je weet hoe laat het is: https://youtu.be/3HObLIFS9x4
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Na 10 maanden al? Niet zo'n lekker begin. Ik zou me af gaan vragen of ik daar zelf wel zin in zou hebben.
Summerdance schreef:
18-10-2018 09:32
Ik vind afstand om te kijken of je nog wel dicht bij elkaar wilt blijven altijd zoiets geks.

Persoonlijk geloof ik er ook niet zo in
Als er iets is in een relatie, wat natuurlijk altijd kan, dan ga je daarover praten
Dan ga je in mijn optiek niet er in je uppie op zitten kauwen terwijl de andere partij in de gordijnen hangt van de onzekerheid.
En dat is nou het grote verschil tussen mannen en vrouwen.
Vrouwen willen praten als ze ergens mee zitten, mannen lossen dat liever met zichzelf op.
Aard van het beestje, doe je dus weinig aan...
Alle reacties Link kopieren
Pololaroid schreef:
18-10-2018 09:34
Beste Minke, ik heb hierbij trouwens niet verteld dat ik hem wel 5x gevraagd heeft of het met zijn gevoel voor mij te maken heeft. Hij zegt dat dat absoluut niet het geval is en dat hij van me houdt. Hij zegt dat hij hoopt dat het allemaal goedkomt maar nu moet hij nadenken wat er moet veranderen en hoe dit eventueel wel of niet kan...
Ik word er zo gek van want hierdoor blijf ik in onzekerheid..
de klassieker:
Het ligt niet aan jouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, het ligt aan mijjjjjjjjjjjjjjjjj

sorry TO, het is bijna uit
:hug:
Vind je het gekibbel zelf niet vervelend dan?
Wat wil je zelf eigenlijk in je relatie behalve vastklampen.
Hij is gewoon te laf om het uit te maken dus wacht een week en laat het dooretteren.
Phoebe-returns schreef:
18-10-2018 09:37
En dat is nou het grote verschil tussen mannen en vrouwen.
Vrouwen willen praten als ze ergens mee zitten, mannen lossen dat liever met zichzelf op.
Aard van het beestje, doe je dus weinig aan...
Dom gegeneraliseer weer.
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-returns schreef:
18-10-2018 09:37
En dat is nou het grote verschil tussen mannen en vrouwen.
Vrouwen willen praten als ze ergens mee zitten, mannen lossen dat liever met zichzelf op.
Aard van het beestje, doe je dus weinig aan...
Volwassen mensen praten, zelfs als ze man zijn.
Ik vind "afstand nemen en sudderen" weinig man-eigen, eerder laf.

TO, ik denk ook dat je in het voorland zit van een break up, ik geloof niet in afstand. Hartstikke rot maar je wilt toch ook niet oud worden met een twijfelkont waar je constant ruzie mee hebt?
...
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-returns schreef:
18-10-2018 09:37
En dat is nou het grote verschil tussen mannen en vrouwen.
Vrouwen willen praten als ze ergens mee zitten, mannen lossen dat liever met zichzelf op.
Aard van het beestje, doe je dus weinig aan...
Goddank klopt dit niet. Als ik niet had willen praten was mijn huwelijk inmiddels dood en begraven. En die kans was groot, aangezien mijn vrouw niet zo’n prater is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Lastig. Neem de regie terug over jou eigen leven. Zeg hem dat hij wat jou betreft twee weken (of een andere termijn die jou past) mag sudderen en nadenken en dat je daarna de uitslag van dat zelfonderzoek wil weten. Zo niet dan pak je je leven alleen weer op. Laat hem zien dat je begrip hebt maar dat er niet met je te sollen valt.
En jullie hebben (sorry) nog maar 10 maanden een relatie. Het gaat echt geen onmogelijke klus worden om daar overheen te komen hoor. Eigenlijk beginnen jullie nog maar net elkaar te leren kennen op een niveau dat ietsje dieper dan de oppervlakte ligt en je ziet wat er nu gebeurd.
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 10:00
1.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
18-10-2018 09:47
Volwassen mensen praten, zelfs als ze man zijn.
Ik vind "afstand nemen en sudderen" weinig man-eigen, eerder laf.
Ik ben verre van laf, maar heb soms echt wel even tijd nodig om ergens over na te denken. Kan ik alles (zonder nadenken) wel aan mijn man vertellen, maar dat is dan nog een onsamenhangend verhaal.
Ik ga dan een eind lopen, en zet dan mijn gedachten op een rij.
Mijn man is meer de flapuit, die begint gewoon te ratelen en denkt al pratend na.
lilalinda schreef:
18-10-2018 09:59
Ik ben verre van laf, maar heb soms echt wel even tijd nodig om ergens over na te denken. Kan ik alles (zonder nadenken) wel aan mijn man vertellen, maar dat is dan nog een onsamenhangend verhaal.
Ik ga dan een eind lopen, en zet dan mijn gedachten op een rij.
Mijn man is meer de flapuit, die begint gewoon te ratelen en denkt al pratend na.
Je gaat dan ook je man een week parkeren in onzekerheid? Dus je meld hem je twijfels en gaat dan een week wandelen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 10:00
Je gaat dan ook je man een week parkeren in onzekerheid? Dus je meld hem je twijfels en gaat dan een week wandelen?
ben toch benieuwd, waar jij dat leest
Alle reacties Link kopieren
Een goed moment om eens zelf na te denken of dat dit de man is met wie je oud wilt worden. Is het de ideale relatie? Of was het gewoon een leuke tijd en heeft het nu zijn houdbaarheidsdatum gehaald.

Wees in ieder geval niet zo afhankelijk van zijn grillen.

Hij kan je echt geen voldoende antwoord geven op de "waarom vraag", althans niet iets wat jij direct zal begrijpen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Pololaroid schreef:
18-10-2018 09:34
Ik word er zo gek van want hierdoor blijf ik in onzekerheid..
Is de onzekerheid al wat gezakt? Het is uit.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 10:00
Je gaat dan ook je man een week parkeren in onzekerheid? Dus je meld hem je twijfels en gaat dan een week wandelen?
Een eind wandelen is toch net even iets anders als een week. Mijn man heeft ook altijd een half uurtje ofzo nodig om zijn gedachten op een rijtje te zetten, dus ik herken wel wat Lilalinda zegt. Ik gun hem liever dat half uurtje dan dat ik naar zijn onsamenhangende excuses/uitleg luister.
TO, mijn ervaring is helaas ook dat 'even nadenken' synoniem staat voor het is uit. Ik zou hem in ieder geval niet langer als een week de tijd geven. Jij hebt ook recht op een antwoord. Als hij het na die week nog niet weet zou het voor mij ook niet meer hoeven hoor.
Alle reacties Link kopieren
TardisBlue schreef:
18-10-2018 10:11
TO, mijn ervaring is helaas ook dat 'even nadenken' synoniem staat voor het is uit. Ik zou hem in ieder geval niet langer als een week de tijd geven. Jij hebt ook recht op een antwoord. Als hij het na die week nog niet weet zou het voor mij ook niet meer hoeven hoor.
en je kunt je afvragen, of je überhaupt wel een relatie moet willen, met iemand die jou een week in de ijskast zet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven