vriend houdt mij uit zijn leven

18-10-2018 14:33 97 berichten
Hoi dames,

Ik (53) heb sinds 5 maanden een nieuwe relatie (52jr). Deze begon rommelig, omdat hij er vaart achter wilde zetten terwijl ik net uit een relatie kwam en mijn tijd nodig had om alles te verwerken. Maar inmiddels dus 5 maanden verder en een boel meegemaakt: Zo blijkt hij aan zwaar hartfalen te lijden en is hem helder gemaakt dat hij geen lang leven meer heeft. Daarnaast komt hij veelvuldig bij mij over de vloer maar houdt hij tegen dat ik bij hem thuis woon. Zijn reden: hij moet zeker zijn van mijn liefde voor hem voordat hij mij in zijn huis toelaat, omdat hij anders bang is dat ik niet voor hem maar voor zijn huis enz. ga. Zelf heb ik mijn leven uitstekend op de rit: eigen huis, vast inkomen, stabiel leven. Dus ik snap zijn angst niet echt. Ik ben niet uit op zijn bezittingen, integendeel, En inmiddels komt hij dus wel in mijn gezin maar weet ik niet hoe hij woont (met veel moeite wel een adres gekregen).
Naast dit "dingetje" heeft hij wat lastige trekjes): hij kan er niet tegen wanneer ik uit huis ben. Ik moet appen wanneer ik aangekomen ben en ook tussentijds (als ik bv met een vriendin lunch) laten weten dat ik aan hem denk. Ook is hij dan erg wantrouwend, ondervraagt me, fantaseert dat ik met andere mannen ben, verwijt me mijn bezoekjes of gesprekjes met anderen, en voelt zich chronisch tekort gedaan. Ook in contact met anderen merk ik dat er snel conflicten ontstaan en dat hij er dan vanuit gaat dat anderen erop uit zijn om hem te belazeren of benadelen.

Graag jullie objectieve mening, want ik begin zo langzamerhand overal aan te twijfelen....
anoniem_377690 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 17:05
Reden: teveel info waarin de betrokkenen herkenbaar zijn
38.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maak het toch gewoon uit joh!
De nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Run, forest, run...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt pas 5 maanden een relatie en nu al zoveel gedoe. Je mag geen onderdeel zijn van zijn leven, hebt zijn huis nog nooit gezien, hij wil je controleren als hij niet bij je is en je voldoet niet aan allemaal onuitgesproken verwachtingen.

Mijn advies: kappen hiermee, dit wordt van kwaad tot erger. Ik denk dat er niets klopt van zijn verhaal rondom huis, zoon en hartfalen.

Betaalt hij mee aan de kosten als hij steeds bij jou is (eten,uitjes)?
Nou inderdaad. Ik snap dit soort verhalen nooit. Lees nou zelf nog eens je eigen tekst alsof het door iemand anders is geschreven. Lijkt me een inkoppertje wat je zou adviseren, toch?
Even iets minder kort door de bocht: dit klinkt als een ongezonde relatie met een heel erg vreemde man. Mijn spinnenradar gaat af bij je verhaal (en ik ken hem niet eens)...
Alle reacties Link kopieren
wat een eikel
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
18-10-2018 14:56
Je hebt pas 5 maanden een relatie en nu al zoveel gedoe. Je mag geen onderdeel zijn van zijn leven, hebt zijn huis nog nooit gezien, hij wil je controleren als hij niet bij je is en je voldoet niet aan allemaal onuitgesproken verwachtingen.

Mijn advies: kappen hiermee, dit wordt van kwaad tot erger. Ik denk dat er niets klopt van zijn verhaal rondom huis, zoon en hartfalen.

Betaalt hij mee aan de kosten als hij steeds bij jou is (eten,uitjes)?
+ 1
Alle reacties Link kopieren
Er gaan hier een hoop alarmbellen rinkelen. Ik zou rennen nu het nog kan.
Als je dat niet wilt, dan iig er echt op staan dat je z'n huis mag zien, zeggen dat hij moet werken aan z'n jaloezie en dat als dat op de rit is jullie misschien een keer aan verloven gaan denken.
Jeetje wat een ingewikkeld persoon zeg!
Jouw keus, een ingewikkeld leven met veel stress of weg met die man.
Ik zou er echt geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen leuke man. Volg je gevoel, die spreekt de waarheid.
Mijn subjectieve mening; Wat een loser in het kwadraat zeg!
Bij het zinnetje: 'ik mag niet in zijn huis want ...' krijg ik werkelijk de zenuwen.
Kieper die vent buiten!
Alle reacties Link kopieren
Doe je ogen open.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt erg claimerig en controlerend.

Verloven na 5 maanden, terwijl je zijn huis nog nooit hebt gezien en zijn zoon nog niet hebt ontmoet vind ik ook wel vreemd en heel snel.

Ik vertrouw hem ook niet helemaal..
Die gast doet moeilijk om niks...
veel te vermoeiend.
En verantwoordelijkheid afschuiven op jou omdat hij een hartkwaal heeft? ik was er wel klaar mee geweest.
een relatie hoort vooral leuk te zijn, en geen stress en drama om niks,
anoniem_370584 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 15:04
0.87% gewijzigd
Te veel drama.
Hij weet waar je woont, hij verblijft bij je.
Maar hij wilde zijn eigen adres geheim houden.
*Alarmbellen rinkelen. Run, Forest, run. *

Hij wil in de communicatie tussen jou en je zoon loeren,
maar jij hebt zijn zoon nog nooit ontmoet.
Zogenaamd omdat zijn zoon dit niet wil.
*Nog meer alarmbellen rinkelen. *

Hij probeert jou te laten geloven dat jij gek/afwijkend/onbetrouwbaar bent.
*Alarmbellen op volle sterkte. *

Ik geloof er niets van dat meneer een hartafwijking heeft en daarom haastjerepje met je wil trouwen.
Weet je wat ik denk? Dat hij schulden heeft en jou (na jullie huwelijk in gemeenschap van goederen) met de helft van zijn schulden wil opzadelen.
Of hij is nog getrouwd.

Negeer de alarmbellen niet. Dit is foute boel.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij in zijn huis niet gewoon al een vrouw zitten?
Come on. Dit is toch niet wat je jezelf gunt?
Zou er vandaag nog een eind aan breien.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden dat hij geen harttransplantatie wil? Wil hij dood? Of gebruikt hij zijn 'ziekte' toch vooral in zijn voordeel als het hem uitkomt?

Die man liegt dat ie barst. Maak het uit nu je nog enigszins onbeschadigd eruit kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Dumpen die zak. Dit gaat alleen maar erger worden
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn toch echt wel psychopatische trekken hoor..pas goed op, deze man klopt niet! En als je ermee gaat trouwen ben je helemáál van hèm. Kijk uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken dat je meer levenservaring hebt op jouw leeftijd, en je met dit soort mannen heel snel doorhebt dat je het moet afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was trouwens al een keer naar dat adres gereden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een hoop issues in zo’n korte tijd. Waarom zou je dit willen?

Hij wil jouw leven controleren, overal in betrokken worden maar jij mag zijn huis niet zien, niet kennismaken met zijn zoon, hij is jaloers en hij manipuleert jou met zijn gezondheid.

Spreekt hij de waarheid over zijn gezondheid, wat is de reden dat hij geen harttransplantatie wil?

Wat voor een toekomst heb je met hem? Geen lange in ieder geval omdat hij niets wil doen om langer te leven. Je zal continue gecontroleerd worden. Je wordt straks ook geconfronteerd met het feit dat hij vrijwel niets meer kan. Je bent nog niet lang met hem samen, wil jij dan permanent voor hem zorgen? Je bent zelf ook echt nog niet oud. Wil jij je eigen leven on hold zetten voor iemand die je nog maar kort kent en die je manipuleert e.d.? Het zou wat anders zijn als je al langer samen bent en de relatie heel goed is.
Alle reacties Link kopieren
Leuke vent!
En hij manipuleert je, want jij zit jezelf de hele tijd af te vragen wat je allemaal fout doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven