Mijn hart luchten...

18-10-2018 18:06 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zou graag even mijn hart willen luchen en jullie neutrale visie willen horen.

Ik ben inmiddels 2 jaar samen met mijn partner. Wij zijn kort geleden zwanger geraakt, ongepland. Maar wel zeer gewenst.
Tussen mij en mijn partner botst het echter wel +/- rond die tijd. Ook wel eens eerder wat struggels hoor.

Ik ben zelf iemand die totaal niet knuffelig aangelegd is, iets dat mijn partner wel moeilijk vindt. En ergens snap ik dit ook wel... Hij toont veel intimiteit naar mij en ik knuffel hem zelden en alles wat daar bij hoort. Niet omdat ik niet genoeg van hem hou want dat doe ik ziels veel. Maar meer omdat dit niet in mijn aard zit? Of ik te druk in mijn hoofd ben dit soms "vergeet". Ik ben nogal verslaafd aan mijn smartphone, zoals de jeugd tegenwoordig is haha. Dit irriteert hem echt omdat ik geen tijd voor hem zou hebben daardoor.

Ik erger me echter aan zijn houding. Hij commandeerd me, onbewust, enorm... Hij is erg opruimerig en door mijn zwangerschap kan ik weinig in het huishouden doen omdat ik me ellendig voel. Dit accepteert hij niet, althans hij houdt er geen rekening mee.
Ik voel me soms door hem echt als een hond behandeld en dit doet me echt pijn. Wanneer ik dit aangeef, krijg ik als reactie dat ik geen liefde naar hem toon etc etc en dat hij daarom zo doet terwijl het bij mij anders om ligt.

Er komt geen vrolijkheid van hem meer af.

Ik sta nogal met de rug tegen de muur en weet het niet meer..
Misschien eens samen praten.

En anders gewoon uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch proberen meer aandacht aan hem te geven. Als je alleen maar afstandelijk bent dan zal hij dat ook doen uiteindelijk.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
Hoe kort ben je zwanger? De relatie klinkt niet alsof jullie dolgelukkig gaan worden samen.
Ik zou voor een abortus gaan en einde relatie.
Jullie maken elkaar dus niet blij. Hoe gaat dat worden als je samen een kind moet opvoeden?
Leg trouwens je mobiel eens weg. Het zegt veel dat jij je telefoon belangrijker vindt dan je partner.
Ga met elkaar in gesprek, anders eindigen jullie als alleenstaande ouders. Met een co-ouderschap? Is dat wat je wilt?
Hoe was het tussen jullie voordat je zwanger werd?
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje- schreef:
18-10-2018 18:06
Wij zijn kort geleden zwanger geraakt, ongepland.
Goh, hij ook? Wat bijzonder!
Ik ben nogal verslaafd aan mijn smartphone, zoals de jeugd tegenwoordig is haha.
Je lijkt het nogal grappig te vinden. 'Zoals de jeugd tegenwoordig is'? Je bent toch volwassen, neem ik aan? Vergelijk jezelf dan niet met 'de jeugd'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met de rest, praten en als dat niet werkt einde relatie. Ik vraag mij ook af hoe lang je zwanger bent? En idd leg je mobiel aan de kant, je kunt toch wel even zonder dat pokke schermpje? Geef je man een lekkere knuffel, hij schreeuwd om aandacht zo te horen.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Jij mist dingen in hem. Hij mist dingen in jou.
Uiteraard is goede communicatie dan belangrijk, ga er eens echt voor zitten samen 's avonds (zonder afleiding).
Mijn advies is verder: begin bij jezelf. Een ander veranderen kan niet zo makkelijk, jezelf veranderen wel.
Alle reacties Link kopieren
En abortus kan niet, omdat?
Alle reacties Link kopieren
Als je liever in een andere wereld/ met andere mensen wil zijn ( zie telefoon gebruik ) ga dan lekker daar zitten i.p.v. bij je vriend. En die baby zou ik nog maar ff twee keer over nadenken, jullie zijn nu al geen match.
Ik denk dat het moeilijk is om op basis van deze info een mening te geven.
Geef jij hem te weinig aandacht of eist hij teveel van je....
Voor nu zou ik zeggen leg inderdaad die telefoon eens weg en ga samen leuke dingen doen voor het te laat is.
Verslaafd aan smartphone (Hahaha grappig) en een baby verzorgen.
Benieuwd welke van de 2 het gaat winnen.
Zou er toch nog even goed over nadenken. Kinderen horen geen kinderen te krijgen.
anoniem_353783 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 18:55
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leg die telefoon maar weg als hij thuis is. En knuffel hem eens uit jezelf, kost je niks hoor. Je moet wel blijven investeren in je relatie, nu zitten jullie al in een negatieve spiraal.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als ik het goed lees zijn de problemen begonnen sinds de zwangerschap? Is hij misschien wat van slag door alle overweldigende emoties en jij door de hormonen die door je lichaam gieren?
parbleumondieu schreef:
18-10-2018 18:14
Hoe kort ben je zwanger? De relatie klinkt niet alsof jullie dolgelukkig gaan worden samen.
Ik zou voor een abortuys gaan en einde relatie.
Dit!
karin6789 schreef:
18-10-2018 18:29
En abortus kan niet, omdat?
Mss is het daar te laat voor :(
Alle reacties Link kopieren
Bij wat jij zelf al schrijft, lijk je mij echt een verschrikkelijke partner.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
18-10-2018 18:14
Hoe kort ben je zwanger? De relatie klinkt niet alsof jullie dolgelukkig gaan worden samen.
Ik zou voor een abortus gaan en einde relatie.
12 weken. Abortus zou ik nooooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Oei, 10 topics in 3 weken tijd!
Gaat het wel goed, met je?
Om eerlijk te zijn kom je behoorlijk neurotisch over. Wellicht zijn het de hormonen, maar probeer wat tot rust te komen. Uit je andere topics haal ik dat je je helemaal suf googelt. Alsjeblieft leg die telefoon weg. Praat eens met je huisarts want je komt ontzettend onzeker over. En praat ook eens goed met je partner.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Boardbabe82 schreef:
18-10-2018 19:16
Oei, 10 topics in 3 weken tijd!
Gaat het wel goed, met je?
Om eerlijk te zijn kom je behoorlijk neurotisch over. Wellicht zijn het de hormonen, maar probeer wat tot rust te komen. Uit je andere topics haal ik dat je je helemaal suf googelt. Alsjeblieft leg die telefoon weg. Praat eens met je huisarts want je komt ontzettend onzeker over. En praat ook eens goed met je partner.
Inderdaad, ik zag het ook net. Je bent jezelf helemaal gek aan het maken. Kan niet goed zijn voor de baby en voor je relatie.
Alle reacties Link kopieren
missliberty schreef:
18-10-2018 18:32
Ik denk dat het moeilijk is om op basis van deze info een mening te geven.
Geef jij hem te weinig aandacht of eist hij teveel van je....
Voor nu zou ik zeggen leg inderdaad die telefoon eens weg en ga samen leuke dingen doen voor het te laat is.
Denk beiden... Ik geef hem te weinig en hij eist teveel van me terwijl ik zo niet ben. Ik kan geen liefde tonen aan iemand die me als een hond behandeld thuis. Ik heb daar geen zin in als hij me als een hond commandeerd de hele dag door. Dan kan ik toch niet knuffelen? Verder doet het me gewoon pijn dat ie geen rekening houdt met mij en dat ik zwanger ben. Ik moet maar doorgaan doorgaan doorgaan...
anoniem_376533 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 19:20
20.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje- schreef:
18-10-2018 19:15
12 weken. Abortus zou ik nooooit doen.

Je doet je kind liever een gebroken gezin en een hysterische moeder met een angststoornis aan? Lekker egoïstisch.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
18-10-2018 19:19
Je doet je kind liever een gebroken gezin en een hysterische moeder met een angststoornis aan? Lekker egoïstisch.
Een gebroken gezin? Wie zegt dat wij uit elkaar willen gaan. Wij houden evengoed van elkaar hoor... alleen weet ik niet hoe we dit op gaan lossen samen.
En een moeder met een angststoornis, zou geen kind mogen krijgen? Meestal krijg je dit door zaken in je verleden...
Anoniempje- schreef:
18-10-2018 19:18
Ik moet maar doorgaan doorgaan doorgaan...
Als de baby der eenmaal is kun je uitrusten. Nog even volhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven