Maffe familieconstructies door nieuwe relaties

19-10-2018 13:00 52 berichten
Dit is een topic dat ik uit pure nieuwsgierigheid open. Ik heb geen probleem op te lossen.

Ik ben benieuwd naar families met maffe familieconstructies of leeftijdverhoudingen doordat mensen nieuwe relaties krijgen na scheiding of overlijden.

TO trapt af:
Mijn moeder (weduwe) van bijna 70 heeft sinds een tijd een nieuwe relatie. Haar vriend is een jaar of 8 jonger dan zij. Voor hij een relatie kreeg met mijn moeder is hij getrouwd geweest en relatief laat een gezin gesticht. Zijn kinderen hebben daarom nu pas een basisschoolleeftijd. Ik ben 40+ en heb stiefkinderen in dezelfde leeftijd. Mijn moeder vertelde deze week dat ze de kinderen had ontmoet en al pratende zaten we ons te bedenken wat zijn kinderen van mij zijn. Na nichtje, tante eh hoe zit het eigenlijk, realiseerde ik me dat het mijn stiefzusjes* zijn. Ik kan je zeggen dat dat gegeven toch wel voor enige hilariteit zorgde.

* Ja ik weet hoe het juridisch zit, ik heb zelf stiefkinderen die officieel geen stiefkinderen zijn omdat ik niet ben getrouwd met hun vader.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 19-10-2018 13:11
16.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn familie wel de meest ingewikkelde familie ooit is. Uitleggen ga ik niet eens proberen want er is toch niemand die het snapt😂
Alle reacties Link kopieren
Je moeder is niet getrouwd dus geen stiefzusjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Whatsinaname1988 schreef:
19-10-2018 13:04
Ik denk dat mijn familie wel de meest ingewikkelde familie ooit is. Uitleggen ga ik niet eens proberen want er is toch niemand die het snapt😂
Ah toe!
Zelf geen ervaring mee maar het doet me denken aan dit liedje: ;-D

Ray Stevens - I'm My Own Grandpa
Alle reacties Link kopieren
Dat heb je ook in families waar er veel leeftijdsverschil zit tussen de oudste en de jongste.

Mijn schoonzus heeft 3 (volle) zussen waarvan de oudste 25 jaar ouder was (inmiddels overleden). Mijn schoonzus (38) heeft een zoontje van 1 jaar maar haar ene zus heeft kinderen die al twintigers zijn.
minnimouse schreef:
19-10-2018 13:05
Dat heb je ook in families waar er veel leeftijdsverschil zit tussen de oudste en de jongste.
Dit inderdaad. Is in mijn mans familie zo. Twee nakomers die jonger zijn dan de kinderen van hun oudste broer. Die waren dus al oom/tante voor hun geboorte.
minnimouse schreef:
19-10-2018 13:05
Dat heb je ook in families waar er veel leeftijdsverschil zit tussen de oudste en de jongste.
Inderdaad! Mijn overgrootopa is 3x getrouwd, elke keer met een vrouw van in de 20 en heeft bij elke vrouw een stuk of 6 kinderen. Het leeftijdverschil tussen de jongste en de oudste is enorm.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-10-2018 13:05
Dat heb je ook in families waar er veel leeftijdsverschil zit tussen de oudste en de jongste.

Mijn schoonzus heeft 3 (volle) zussen waarvan de oudste 25 jaar ouder was (inmiddels overleden). Mijn schoonzus (38) heeft een zoontje van 1 jaar maar haar ene zus heeft kinderen die al twintigers zijn.

Een van mijn schoonouders heeft na de scheiding nog een kind gekregen met nieuwe partner.
Ik ben zelf vroeg aan kinderen begonnen.

Resultaat: Mijn schoonzus is maar een paar jaar ouder dan mijn oudste kind.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
19-10-2018 13:10
Inderdaad! Mijn overgrootopa is 3x getrouwd, elke keer met een vrouw van in de 20 en heeft bij elke vrouw een stuk of 6 kinderen. Het leeftijdverschil tussen de jongste en de oudste is enorm.
Opa hield wel van een jong blaadje? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-10-2018 13:05
Zelf geen ervaring mee maar het doet me denken aan dit liedje: ;-D

Ray Stevens - I'm My Own Grandpa
:mrgreen:
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Hier een hele ingewikkelde constructie :D
De (ondertussen) ex man van mijn tante,vader van nicht, heeft kinderen uit een vorig huwelijk, dus halfjes van nicht. Die vrouw heeft echter nog een kind van een ander, niets van nicht dus. Deze jongen is gewoon haar broer en kwam mee met logeerpartijtjes en verjaardagen.
Mijn moeder haar ex heeft kinderen uit een eerder huwelijk, de zoon daarvan (nauwelijks contact) is getrouwd en heeft een kind. Ondertussen allang weer gescheiden en hij heeft nauwelijks contact met zijn kind. Dat "kind" heeft ondertussen ook kinderen. Die noemen de huidige man van mijn moeder dus opa, het zijn mijn "nichtjes" en we gaan gezellig samen leuke dingen doen.
Het kind van de zoon van mijn moeders ex is dus een soort aangenomen dochter van haar huidige man.
Als zij én mijn nicht met aanhang allemaal op een feestje zijn is het géén uitleggen.
Aangewaaid noem ik het maar, hai dit is mijn aangewaaide familie :D
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving: Een gescheiden moeder met een dochter en een gescheiden vader met een zoon. Jongen en meisje krijgen verkering, maar een paar jaar later de vader en moeder ook.

Ook in mijn omgeving en best bijzonder:
Meneer a is getrouwd met mevrouw a.
Meneer b is getrouwd met mevrouw b.

Mevrouw b is secretaresse bij de eenmanszaak van meneer a, ook de beste vriendin van mevrouw a.

Uiteindelijk ging meneer a vreemd met mevrouw b ( en andersom), gaan scheiden en blijven bij elkaar. Maar ook meneer b en mevrouw a krijgen een relatie en blijven bij elkaar. Enorme ruzie onderling en elkaar niets gunnen met de verdeling van alles. Zo sneu voor de kinderen, die waren er ook in iedere eerste gezin 2.
Alle reacties Link kopieren
Hier valt het mee. Mijn ex-vriend had wel een broer die een stuk ouder was en vroeg aan kinderen begon. Mijn nichtje (die mij dan tante moest noemen) was maar 2 jaar jonger dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik 'ken' via een kennis trouwens wel iemand (een man) die aan zijn 2e huwelijk bezig was met een iets oudere vrouw. Zijn vrouw had een zoon en die zoon had een vriendin. Op een gegeven moment is die man er met zijn 'schoondochter' vandoor gegaan en zijn ze getrouwd (en inmiddels weer gescheiden).

En een oud-collega van mij was getrouwd. Haar man ging vreemd met mevrouw A.
Na de scheiding is mijn oud-collega met de ex-man van mevrouw A. getrouwd.
minnimouse schreef:
19-10-2018 13:11
Opa hield wel van een jong blaadje? ;-)
Kennelijk. Het was elke keer de hulp die in huis kwam om voor de kinderen te zorgen nadat zijn vrouw was overleden. Dat is dus 2x gebeurd, dat overlijden, in het kraambed, dat gebeurde toen nog.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
19-10-2018 13:19
Uiteindelijk ging meneer a vreemd met mevrouw b ( en andersom), gaan scheiden en blijven bij elkaar. Maar ook meneer b en mevrouw a krijgen een relatie en blijven bij elkaar.

Er is ook een forummer in zo'n constructie.
Ik ken een gezin waarvan ouders zijn gescheiden. Moeder kreeg daarna een relatie met de broer van haar ex man.
De kinderen zijn nu naast nichten en neven ook stiefzussen en broers van elkaar.
De kinderen hebben hier erg veel moeite mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
kenissen hier, zij is een van de oudste kids van 13 in het gezin. zelf vroeg begonnen aan kids en oudste kind is 15 n jongste 11. haar eigen jongste broer is er 11. Dus gezellig samen met de mama zwanger van de jongste.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit een familie met niet zozeer een bijzondere, maar wel grappige constructie. Die overigens volgens mij best geregeld voorkomt.
De broer van mijn moeder is getrouwd met de zus van mijn vader. De kinderen uit het huwelijk van mijn oom/tante lijken fysiek dus heel erg op mij en mijn siblings. Aangezien we allemaal in hetzelfde dorp wonen (inmiddels niet meer), was er heel geregeld onduidelijkheid bij omstanders welk kind nu precies bij welke ouders hoorde.

Wel een echt bijzondere constructie uit mijn omgeving:
Vriendin komt uit een gezin met 4 kinderen. Ouders hadden een bevriend echtpaar met ook 4 kinderen. Op een bepaald moment zijn beide ouderstellen gescheiden en verder gegaan met de partner van het andere stel. Kinderen werden netjes verdeeld. 2 met ma mee, 2 met pa mee. Dus weer 2 gezinnen met 4 kinderen, alleen in een andere mix. En vervolgens ook nog in beide gezinnen 'nieuwe' kinderen gekomen. Het heeft echt jaren geduurd voor ik begreep wie van de broers en zussen nu een 'echte' broer/zus was, of een stiefbroer/zus of een halfbroer/zus.
Hier is het niet zo erg. Mijn kinderen hebben verschillende vaders. Oudste heeft brusjes 10-12 jaar jonger. Jongste heeft een 30 jaar oudere zus.
Lees half- voor waar brus/zus staat :-) Maar halfjes, daar doen wij niet aan.
Iedereen gaat in volle harmonie met elkaar om.
Alle reacties Link kopieren
Geen familieding hoor maar wel een gek iets.

Vriend van mij (eind 20) is goed bevriend met 1 van zijn collega's. Denk dat die man tussen de 50 en 55 is. Ik ben close met die vriend en leerde dus ook die collega en zijn vrouw kennen, gezellig, allemaal heel normaal.

Totdat ik de zoon van de collega beter leerde kennen en dat was een vrij onstuimige kennismaking waarbij we geregeld de nacht met elkaar doorbrachten, wat eigenlijk niet algemeen bekend was.

Toen had ik weer met die vriend afgesproken en die zei: Oh ik moet nog iets webrengen naar [collega en zijn vrouw] , ga gezellig even mee. Toen zat ik bij [collega en zijn vrouw] met kopje thee en tompouce, die ons gingen bijpraten oa over hoe het met hun zoon ging. Eh, ja ik wist wel hoe het met hun zoon ging en ik wist ook nog wel wat andere dingen. Godzijdank kwam hun lekkere zoon niet toevallig ook nog op de thee.

Ik denk trouwens dat ze nog steeds niet weten van onze fling :rofl:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
19-10-2018 13:33
Ik ken een gezin waarvan ouders zijn gescheiden. Moeder kreeg daarna een relatie met de broer van haar ex man.
De kinderen zijn nu naast nichten en neven ook stiefzussen en broers van elkaar.
De kinderen hebben hier erg veel moeite mee gehad.
Zo is het bij ons ook maar niemand die er moeite mee heeft
Ik heb toevallig de leukste stiefbroerneven en een superlieve stiegzusnicht
Whatsinaname1988 schreef:
19-10-2018 13:04
Ik denk dat mijn familie wel de meest ingewikkelde familie ooit is. Uitleggen ga ik niet eens proberen want er is toch niemand die het snapt😂
Hier ook. Oa een sibling met een compleet ander uiterlijk en 22 jaar jonger. Mijn schoonfamilie vindt het duidelijk elke verjaardag weer een heel evenement.
Een tijd nog omgegaan met diverse exen van mijn ouders en hun nieuwe gezinnen bijvoorbeeld.
Mijn kinderen denken dat iedereen die bij ons thuis komt familie is, letten niet meer op gelijkenis ofzoiets.
laatst kwamen er door omstandigheden wat jongeren van mijn werk even hier thuis en de kinderen waren erg in de war dat Zinedine en Omar niet op hun verjaardag kwamen, dachten dat het ook broertjes van me waren :rofl:.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven