Social media en relaties

19-10-2018 19:00 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Voelt dubbel om dit topic te openen, omdat het eigenlijk een non-issue is, maar ik zit er toch mee, vandaar.

Ik heb al een paar jaar een fijne relatie met mijn vriend. Wonen samen, zien elkaars familie en vrienden regelmatig. Ik ben bij iedereen in zijn omgeving “bekend” als het ware. Op zijn Social media echter, lijk ik niet te bestaan. Gaat hij wat drinken met vrienden, wordt er een foto gepost op instagram. Een weekendje weg met zijn vrienden, idem. Gaat hij op reis met vrienden, ook. Als wij samen op vakantie zijn, post hij foto’s van het landschap of van zichzelf. Dit viel mij eerst niet zo op, maar door recentelijke uitjes met zijn vrienden (waar uitgebreid verslag over werd gedaan) en een vakantie met mij (waar hij alleen op reis lijkt en ik niet word genoemd) begon ik mij toch af te vragen waarom dit is. Zijn antwoord: ik hou niet van dat zoetsappige gedoe, ik hoef de buitenwereld er toch niet van te overtuigen dat ik gek op je ben? Iedereen die er toe doet weet toch van je? Etc.

Nu is dit natuurlijk helemaal waar. Maar toch zit het mij niet helemaal lekker. Ik zou het ook wel eens leuk vinden als ik ergens genoemd word of als hij die leuke foto samen eens post. Niet zozeer om de buitenwereld te overtuigen maar meer omdat hij trots is om mij te laten zien (ofzo?). Nu vraag ik me af: stel ik me aan of is het logisch dat dit gevoel ergens vandaan komt?

Stel ik me aan?

Totaal aantal stemmen: 152

Ja. (18%)
Nee. (82%)
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw relatie, niet de mijne.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Dan trek je die foto zelf, smijt hem zelf op Facebook en tagt hem erin.

Ben je zeker dat ie niet nog getrouwd is en ergens kinderen heeft zitten?
En dat zijn vrouw / ex niet mag zien dat ie een vriendin heeft?
Ik zet ook geen relaties op social media. En dan zeker alles weer deleten als het uit gaat? Mijn social media ben ik en ik alleen.

Maar goed, om post ook weinig andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nee gestemd omdat, in dit geval, hij wel iedere poep en scheet met zijn vrienden uitgebreid deelt met de wereld en van jou helemaal niets.... Dat klopt in mijn ogen niet....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Dreamchild schreef:
19-10-2018 19:09
Ik heb nee gestemd omdat, in dit geval, hij wel iedere poep en scheet met zijn vrienden uitgebreid deelt met de wereld en van jou helemaal niets.... Dat klopt in mijn ogen niet....
Je vrienden heb je over het algemeen langer en dat gaat niet uit. Een relatie van een jaar kan nog alle kanten op, dat is gewoon de realiteit. [edit: oh oeps, paar jaar. Dat ligt iets anders inderdaad]
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 19:12
7.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij wel in zijn status staan dat jullie in relatie zijn? Anders zou ik er eerlijk gezegd toch achterdochtig van worden in jou plaats!
Is niets zoetsappigs aan als je bestaan erkent wordt
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Dat stukje dat zoetsappige om de buitenwereld (lees; jezelf) te overtuigen dat je een leuke relatie hebt, snap ik wel.

Wat ik dan wel apart vind, is dat hij wel andere dingen post om de buitenwereld te laten zien; kijk mij het eens leuk hebben.

Ik zou wel lichtelijk vraagtekens hebben, er is namelijk wel een verschil tussen 436 foto's met elkaar online te hebben staan, of heerlijk in Italië met Tostiverslaafde posten.
tumtum8 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 19:12
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die foto's van de uitjes met vrienden, maakt hij die zelf? Ik fotografeer mezelf en mijn vriend ook nooit. Als wij op een foto staan, is die door iemand anders gemaakt.
.
Nitflex schreef:
19-10-2018 19:10
Je vrienden heb je over het algemeen langer en dat gaat niet uit. Een relatie van een jaar kan nog alle kanten op, dat is gewoon de realiteit. [edit: oh oeps, paar jaar. Dat ligt iets anders inderdaad]
Ze heeft een relatie van "een paar jaar" waarbij ze samenwonen.

Dan kan je toch wel spreken van enige standvastigheid.
Belg007 schreef:
19-10-2018 19:12
Ze heeft een relatie van "een paar jaar" waarbij ze samenwonen.

Dan kan je toch wel spreken van enige standvastigheid.
Ja, ik las het later. Toch snap ik het want feestfotos met vrienden zijn nou eenmaal leuker om te posten dan dinner for two.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 19:15
19.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ja gestemd, maar ik geef dan ook helemaal niets om wat mensen plaatsen op sociale media
Alle reacties Link kopieren
We zijn allebei niet heel actief oo Facebook, daar staat bij ons beiden bij relatie niets ingevuld. Het gaat mij met name om instagram waar hij wel actief op is (daar gaat de suggestie van hem taggen zodat anderen het zien ook niet op ;-)). We zijn al ruim twee jaar bij elkaar. Ik weet dat je niet moet vergelijken, maar ik ken oprecht geen andere stellen waarbij er niets van hun wederhelft zichtbaar is.

Hij is niet getrouwd/heeft kinderen/een geheim leven. Onze levens zijn aardig in elkaar verwikkeld. Des te irritanter vind ik dat hij hier zo moeilijk over doet. Als ik het aankaart krijg ik standaard terug: voor wie moet ik zulke foto’s online zetten? We leven toch niet voor de buitenwereld?
Alle reacties Link kopieren
Die foto’s met vrienden post hij toch ook voor de buitenwereld om te laten zien hoe leuk hij het heeft? En andere foto’s van jullie vakanties ook? Dus dat vind ik niet echt een argument. Ik zou het zelf echt niet leuk vinden en er ook wel een beetje achterdochtig van worden. Het is gewoon niet leuk, je deelt je leven met iemand maar online besta je niet voor hem.
anna_02 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 19:18
2.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tumtum8 schreef:
19-10-2018 19:11
Ik zou wel lichtelijk vraagtekens hebben, er is namelijk wel een verschil tussen 436 foto's met elkaar online te hebben staan, of heerlijk in Italië met Tostiverslaafde posten.
My point exactly.. hij hoeft me echt niet maandelijks de hemel jn te prijzen oid, maar het feit dat een foto samen zó’n probleem kan zijn..
Alle reacties Link kopieren
Tostiverslaafde schreef:
19-10-2018 19:17
My point exactly.. hij hoeft me echt niet maandelijks de hemel in te prijzen oid, maar het feit dat een foto samen zó’n probleem kan zijn..
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-10-2018 19:12
Die foto's van de uitjes met vrienden, maakt hij die zelf? Ik fotografeer mezelf en mijn vriend ook nooit. Als wij op een foto staan, is die door iemand anders gemaakt.
Hij staat zelf wel op deze foto’s..
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Nitflex schreef:
19-10-2018 19:06
Ik zet ook geen relaties op social media. En dan zeker alles weer deleten als het uit gaat? Mijn social media ben ik en ik alleen.

Maar goed, om post ook weinig andere dingen.
Waarom zou je alles moeten deleten als het uit gaat? Dat kan je er toch gewoon op laten staan? Je ex is een onderdeel van je leven geweest. Ik vind mijn Instagram bijvoorbeeld echt wel een beetje een samenvatting van mijn leven sinds ik Instagram heb. Hoort een ex net zo goed bij.
Ik vind dus niet dat je je aanstelt, TO. Tuurlijk, het is geen wereldramp maar de reden van je vriend vind ik ook een non-argument. Hij hoeft toch ook niet anderen er van te overtuigen dat hij gek is op zijn vrienden? Zelf houd ik ook niet van zoetsappig gedoe, maar bijzondere momenten samen kun je best delen met de buitenwereld als je je hele leven al deelt met de buitenwereld. Als je iedere week een foto samen zou hebben of van elke onbenulligheid die jullie meemaken vind ik iets anders. Maar één foto van die ene vakantie per jaar of iets dergelijks kan prima.
Alle reacties Link kopieren
Ja hij moet natuutlijk wel vrijgezel lijken voor alle potentiele scharreltjes die hij ergens op kan doen. Dat is wat ik zou denken.
@TO:
Als het je met name om Instagram gaat; zit je dan ook nooit in zijn verhaal op Instagram? Of doet hij daar niet aan?
Alle reacties Link kopieren
Weet je écht heel zeker dat hij er niet iemand op nahoudt? Lijkt mij heel raar dit hoor.
TO ik snap jou wel, mijn ex met wie ik tien jaar samen was zette ook nooit iets van ons/mij op facebook. (We zijn inmiddels alweer jaren uit mekaar, nu boeit het me dus niet meer maar toen wel)
Toen het op mijn initiatief uit ging ben ik binnen een maand vervangen, van en met haar zette hij ongeveer iedere scheet op facebook.
Dat vond ik best wel pijnlijk aangezien hij dat bij ons nooit deed.
Dus ja ik snap jou wel TO.
Praat erover met je vriend, zeg hem gewoon dat het je dwars zit. (Anders weet hij het niet)
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 19:31
14.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met verhalen is hij minder actief, maar ook daar zit ik nooit in.
Ik krijg er een beetje een naar gevoel bij, vooral omdat elke keer dat ik het aankaart, hij super geïrriteerd raakt en het wordt afgedaan als zeiken, waar maak je je druk om, het is maar instagram.
Alle reacties Link kopieren
Tostiverslaafde schreef:
19-10-2018 19:19
Hij staat zelf wel op deze foto’s..
Maar maakt hij ze ook zelf ?
Als hij nooit mensen fotografeert, is het niet zo gek dat hij jou ook niet fotografeert en dus ook niet plaatst.

Ik geef maar een andere mogelijke verklaring dan jij zelf had bedacht.
Maar ik begrijp jouw gedachte ook wel hoor.

Maar jeetje, je bent al jaren samen en woont zelfs samen. Dan weet 'men' toch dat jullie een stel zijn?

Heb je inzicht in wat hij verder doet met zijn facebook?
impala wijzigde dit bericht op 19-10-2018 19:35
25.14% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven