Beginnende date-fase, te snel?

20-10-2018 10:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik ben op dit moment met een fantastisch leuke man aan het daten. We vinden elkaar erg leuk (hebben dat ook uitgesproken), kunnen uren kletsen, en zijn oprecht geïnteresseerd in elkaar. Iets wat ik persoonlijk maar zelden op deze manier heb meegemaakt. Erg fijn dus, maar daardoor voelt het ook als iets nieuws. Ik had in het verleden vaak de neiging om op mannen te vallen die emotioneel gezien nooit helemaal bereikbaar waren, waardoor ik altijd in een enorme onzekerheid zat, niet zeker wist of iemand anders er ongeveer hetzelfde in stond als ik of niet. Ik was altijd bezig met scenarios, wat er allemaal zou kunnen gebeuren. Dat heb ik nu niet. Ik voel me nu voor het eerst enorm gewaardeerd en gezien door iemand zoals ik echt ben, en dat door een man die ik ook oprecht interessant vind.
En toch kom ik dan nu op een punt dat ik denk, klopt dit wel.. Alles lijkt goed, en het gaat aan me knagen. Ik merk dat ik soms gewoon misschien iets meer ademruimte wil. Ik heb dit nu tegen hem gezegd, en hij pakte dat enorm lief op. Zei dat ik alle tijd moest nemen die ik wilde, al was het weken. Ik heb normaalgesproken een beetje de neiging om iets dat niet werkt meteen helemaal af te schrijven, maar wil nu toch eens proberen om gewoon om mijn ruimte te vragen, als ik het gevoel heb dat ik dat nodig heb. Hebben jullie dat wel eens gehad, dat je in de beginfase over dit soort dingen praat? Ik ben het niet gewend om al snel een soort emotionele connectie te hebben waarbij dat kan... Maar weet niet of dat ligt aan het soort mannen waar ik eerder voor ging. Het gevoel dat iemand anders misschien wat sneller kan gaan dan jij vind ik lastig. Is dat een teken dat de verhoudingen te scheef zijn, of is dat iets wat je misschien door praten wel recht kan trekken? Want ik gun hem alle goeds, en wil zelf ook, maar op een iets lager pitje misschien om dingen te kunnen verwerken. (Ook voor leuke dingen heb ik denk ik tijd nodig om deze te verwerken?).

Hoop dat het niet een te vaag verhaal is. Ik hoor graag hoe andere mensen deze periode hebben ervaren. Wat ik er misschien nog bij moet zeggen is dat hij niet in Nederland woont, dus dat we niet zomaar af kunnen spreken (Ik ga binnenkort naar hem toe).
Alle reacties Link kopieren
Nee, als ik iemand echt leuk vind ga ik er vol voor. Als ik rustig aan wil doen of ruimte wil vind ik diegene toch niet helemaal leuk.
Ik hou van eigen dingen kunnen doen. Dus als je af en toe een keer niet wil afspreken en een paar dagen wat anders wil doen, hoeft er niks mis te zijn hoor.

Kan wel, maar in mijn geval zou dat helemaal niet betekenen dat ik de ander niet leuk vind.

Alleen jij weet of het aflopende zaak is of echt te maken heeft met wat rust en eigen tijd/tijd voor anderen dan de date.
Niet zoveel denken.
Heb je hem wel in levende lijve gezien?

Het is toch geen gescheiden Amerikaanse militair die je via Facebook hebt leren kennen en die nu opeens een ietsiepietsie-probleempje heeft met schoolgeld betalen voor zijn dochter of de operatiekosten van zijn onverzekerde moeder?
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
20-10-2018 12:17
Heb je hem wel in levende lijve gezien?

Het is toch geen gescheiden Amerikaanse militair die je via Facebook hebt leren kennen en die nu opeens een ietsiepietsie-probleempje heeft met schoolgeld betalen voor zijn dochter of de operatiekosten van zijn onverzekerde moeder?
Hahaha nee! Ik ken hem van werk, en we hebben veel gemeenschappelijke vrienden. Dus dat zit goed :) Maar je hebt me wel even aan het lachen gemaakt haha, dus dank.

En we hebben afgesproken ja, dus ik heb hem in levende lijve gezien.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe even een adempauze om te kijken waar je staat lijkt me juist heel gezond.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-10-2018 11:56
Ik hou van eigen dingen kunnen doen. Dus als je af en toe een keer niet wil afspreken en een paar dagen wat anders wil doen, hoeft er niks mis te zijn hoor.

Kan wel, maar in mijn geval zou dat helemaal niet betekenen dat ik de ander niet leuk vind.

Alleen jij weet of het aflopende zaak is of echt te maken heeft met wat rust en eigen tijd/tijd voor anderen dan de date.
Nee precies, ik denk dat dit ook voor mij het geval is. Ik weet van mezelf dat ik als ik niet aan het daten ben ook tijd voor mezelf nodig heb. Ik heb een drukke baan, en heb daarna tijd nodig om dingen te "verwerken", ook plezierige dingen. Het ding is denk ik vooral dat dit een nieuwe situatie is omdat ik nu eens niet op een onbereikbaar iemand val, en ergens is het misschien goed dat ik nu eens wel kan aanvoelen wanneer ik even tijd voor mezelf nodig heb. Waarbij ik bij vorige dates alleen maar bezig was met zoveel mogelijk bij iemand willen zijn uit angst om het kwijt te raken. Misschien dat de situatie nu eigenlijk beter is, omdat ik nu met iemand kan zijn, maar tegelijkertijd mezelf ook niet kwijtraak?

Ik zit waarschijnlijk veel te veel in mijn hoofd op dit moment hoor, dat gaat ook wel weer weg :) Het hier opschrijven is af en toe gewoon erg plezierig om mn hoofd wat leger te maken.
Die lange afstand lijkt me lastig. Je leert iemand het best kennen als je een aantal dagen op elkaars lip zit. Of in ieder geval spontaan, doordeweeks en/of verschillende tijdstippen kunt afspreken.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-10-2018 13:09
Die lange afstand lijkt me lastig. Je leert iemand het best kennen als je een aantal dagen op elkaars lip zit. Of in ieder geval spontaan, doordeweeks en/of verschillende tijdstippen kunt afspreken.
Klopt, het is zeker niet ideaal. Maar eerlijk gezegd is dat op dit moment nog geen reden voor mij om er niet mee door te gaan. Ik denk dat we dat, zeker in het begin, wel kunnen laten werken. (Hij woont niet aan de andere kant van de wereld en is ook vaak hier).
Waar zit het in dat je ruimte nodig hebt, als hij in een ander land woont? Of is hij dan bijv twee weken hier en wil dan elke dag afspreken? En verwerken bedoel je in brede zin, niet een vorige relatie of zo?

Ik ben ook iemand die ruimte nodig heeft, ook in de beginfase. Ik vind dat iets wat gewoon bespreekbaar moet kunnen zijn, ook als je (nog) geen enorme emotionele connectie hebt - ik zie dat verband niet zo. Het zegt volgens mij vooral wat over persoonlijkheden en of je wel of niet bij elkaar past. Maar ik kan me wel voorstellen dat de situatie wat anders is als je niet 'zomaar' af kunt spreken. Daar kan ik niet zo goed over oordelen.
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
20-10-2018 15:12
Waar zit het in dat je ruimte nodig hebt, als hij in een ander land woont? Of is hij dan bijv twee weken hier en wil dan elke dag afspreken? En verwerken bedoel je in brede zin, niet een vorige relatie of zo?

Ik ben ook iemand die ruimte nodig heeft, ook in de beginfase. Ik vind dat iets wat gewoon bespreekbaar moet kunnen zijn, ook als je (nog) geen enorme emotionele connectie hebt - ik zie dat verband niet zo. Het zegt volgens mij vooral wat over persoonlijkheden en of je wel of niet bij elkaar past. Maar ik kan me wel voorstellen dat de situatie wat anders is als je niet 'zomaar' af kunt spreken. Daar kan ik niet zo goed over oordelen.
We waren allebei nogal ondersteboven van de eerste dates, toen hij hier was. Daarna hebben we intensief contact gehouden via de telefoon. Wat ik heel erg fijn vond, maar gisteren kwam er opeens een omslag in mijn hoofd dat ik sterk voelde nu weer even mijn eigen ding te moeten doen. Dat heb ik dus nu aangegeven en hij wilde me daar alle ruimte voor geven. Ik merk nu zelfs al na een dag dat ik me weer wat rustiger voel, dat het ok is om dat aan te geven, en dat het niet per se meteen betekent dat ik het helemaal niet wil.

De situatie is inderdaad wat anders in dat we niet zomaar kunnen afspreken, en het daarom fijn is elkaar af en toe telefonisch te spreken. We hebben ook wel echt leuke gesprekken dan, het gaat ergens over. Ik heb het gevoel dat we elkaar gewoon echt graag goed willen leren kennen en de afstand is daarin nu lastig, dus gaan we allebei automatisch door via de telefoon.
Klinkt al met al goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven