Buitenlandse vriend?!

21-10-2018 22:03 116 berichten
Ik heb sinds een tijdje een vriend die niet van Nederlandse afkomst is. Nu is het probleem dat mijn familie snel vooroordelen heeft. Nu is mijn vraag of jullie misschien tips hebben hoe ik dit het beste tegen mijn familie kan vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Uit welk land komt je vriend?
Noem hem Jan en zeg dat ie een beetje donker uitgevallen is.
Alle reacties Link kopieren
Joh, pap en mam, ik heb een nieuwe vriend! Ik ben heel gelukkig met hem dus ik verwacht dat jullie dat ook zijn :)

Ze hoeven hem niet te accepteren, maar willen jou uiteindelijk gelukkig zien denk ik zo? Tenminste, als ik kinderen zou hebben zou dat mijn insteek zijn.
Self-love is the greatest middle finger of all time
minnimouse schreef:
21-10-2018 22:06
Uit welk land komt je vriend?
Half Jamaicaans en half Nederlands
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
21-10-2018 22:07
Half Jamaicaans en half Nederlands
Krijg je mooie kindjes van ;-) en zo buitenlands issie dus ook niet als ie half / half is toch? Ik had vroeger indo’s in de straat, knappe kerels en je kunt er rustig mee thuiskomen
Self-love is the greatest middle finger of all time
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
21-10-2018 22:07
Half Jamaicaans en half Nederlands
En hij woont hier?
Wat is dan het probleem?
Gewoon zeggen dat je een vriend hebt en hij heet ...
Gatekeeper* schreef:
21-10-2018 22:06
Noem hem Jan en zeg dat ie een beetje donker uitgevallen is.
Hahaha geweldig
Hoe is hij niet van Nederlandse afkomst?
Roodkaarsje schreef:
21-10-2018 22:09
Krijg je mooie kindjes van ;-) en zo buitenlands issie dus ook niet als ie half / half is toch? Ik had vroeger indo’s in de straat, knappe kerels en je kunt er rustig mee thuiskomen
Dat is zeker waar!
Alle reacties Link kopieren
Yup, had ik ook (gebombardeerd met vooroordelen) toen ik aankondigde waar mijn nieuwe vriend vandaan kwam.
'Pap, mam, jullie kennen hem helemaal niet. En als jullie zo negatief blijven doen praat ik gewoon niet meer met jullie.' Heeft best goed geholpen. Nam hun vooroordelen niet weg (en het is ook best een tijdje 'lastig' geweest) maar ze hielden wel hun mond.

Ondertussen zijn we ruim 15 jaar verder en zijn ze gelukkig goed bijgedraaid. Ze kijken nu gewoon naar hem als persoon ipv 'iemand uit... + vooroordelen'.

En de vooroordelen van ooms en tantes etc. Lachen we maar gewoon om. Die mensen weten niet beter en doen het niet vanuit slechte bedoelingen maar oprechte interesse...
biebeltje wijzigde dit bericht op 21-10-2018 22:26
14.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eerlijk zeggen dat je een vriend hebt van Jamaicaanse/Nederlandse afkomst. Als ze hun vooroordelen laten blijken is het aan jou wat je daar mee doet.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Als hij in Nederland geboren is of de Nederlandse nationaliteit heeft (gekregen), is hij geen buitenlander, maar gewoon een Nederlander.
Moet je het dan vertellen?

Ze merken vanzelf wel ooit dat je een vriendje hebt.
En ze vragen hem zelf maar welke roots ie heeft.

Geen problemen creëren die er nog niet zijn.
Het komt vast wel goed.
Hij heeft geen financiële schulden, geen gokverslaving, geen issues met drugs en alcohol, geen stoet kinderen bij verschillende vrouwen.

Hij spreekt Nederlands, is beleefd, eet met mes en vork, houdt van boerenkool, heeft geen strenge religieuze overtuigingen en draagt kleding van H&M.

Kortom, het is net een Groninger/Utrechter/Zeelander/vul maar in.
Echt geen enorme cultuurshock.

Hij houdt van je, respecteert je, is goed voor je.
Je ouders mogen hun handen dichtknijpen met zo'n schoonzoon.
Alle reacties Link kopieren
Pa, ma, dit is Bob. En inderdaad, precies zoals jullie al denken, hij is erg muzikaal, heeft een geweldig ritmegevoel, vrijwel constant stoned, en oh ja, een lul van 30cm waarmee hij me driemaal daags een totaal-ruptuur neukt. Iemand nog vragen?

Zo zou ik het doen, maar ja, ik heb helaas van die ruimdenkende GrienLinks-ouders
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
21-10-2018 23:13
Pa, ma, dit is Bob. En inderdaad, precies zoals jullie al denken, hij is erg muzikaal, heeft een geweldig ritmegevoel, vrijwel constant stoned, en oh ja, een lul van 30cm waarmee hij me driemaal daags een totaal-ruptuur neukt. Iemand nog vragen?

Zo zou ik het doen, maar ja, ik heb helaas van die ruimdenkende GrienLinks-ouders
Wat heb jij een pech zeg. :there:

En verder gewoon voorstellen. Als ze gaan drammen gewoon weggaan.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
JollyRider schreef:
21-10-2018 23:13
Pa, ma, dit is Bob. En inderdaad, precies zoals jullie al denken, hij is erg muzikaal, heeft een geweldig ritmegevoel, vrijwel constant stoned, en oh ja, een lul van 30cm waarmee hij me driemaal daags een totaal-ruptuur neukt. Iemand nog vragen?

Zo zou ik het doen, maar ja, ik heb helaas van die ruimdenkende GrienLinks-ouders
Hahaha ja mijn ouders zouden dat niet echt waarderen
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
22-10-2018 00:03
Hahaha ja mijn ouders zouden dat niet echt waarderen
En nu? Ga je je vriend aan je ouders voorstellen of niet? Hoe lang kennen jullie elkaar?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
22-10-2018 00:07
En nu? Ga je je vriend aan je ouders voorstellen of niet? Hoe lang kennen jullie elkaar?
Ik ken hem nu ongeveer 3 maanden en ik vind dat het tijd wordt dat mijn ouders er ook van af weten
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden is nog niet zo heel lang, misschien nog even een tijdje aankijken of hij een blijvertje is?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
"Mam, pap, het goede nieuws is dat ik nog niet zwanger ben en nog niet ga trouwen."

"Het slechte nieuws is dat ik al 3 maanden een vriend heb die half-Nederlander is.
Mag ik hem meenemen met Kerst voor ie me zwanger maakt én ten huwelijk vraagt?"
Alle reacties Link kopieren
Ik ken weinig mensen die een punt maken van ras; wel van houding. Dus als hij inderdaad met een che guavara tshirt aankomt en naar wiet stinkt, dan krijg je doorgaans andere reacties dan bij een welbespraakte vent met dito stijl. Maar misschien val jij wel op de eerste categorie.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vertellen. En dat hij half Jamaicaans is zien ze vanzelf wel.
Als zij zo snel zijn met hun oordelen is dat hun probleem.
Ik heb nooit verteld dat mijn vriend 100% Nederlands is, waarom moet je dat wel gaan doen als het anders is?
Als je vriend er ook nuchter in staat komt het vast goed.
Alle reacties Link kopieren
vooral niet anders gaan doen, dan je gedaan had bij Hoogblonde Kees uit Tuitjeshoorn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven