Partner heeft zich laten steriliseren zonder overleg

22-10-2018 12:03 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn (uiteraard in middels EX) partner heeft zich twee jaar geleden laten steriliseren zonder dit met mij te overleggen of dit ook maar aan mij te laten weten. Terwijl hij wist dat ik een kinderwens had. Hij heeft dit gedaan tijdens een break in onze relatie, toen we nog niet samenwoonden. Ik heb de afgelopen jaren gewoon de pil geslikt, maar 'we' hadden samen wel een kinderwens, dacht ik. Het blijkt allemaal dus één grote leugen. Ik ben er echt kapot van.

Toen ik dit pas probeerde te bespreken met een vriend lachte hij me gewoon uit. 'Want ik had dit toch wel moeten merken aan de hoeveelheid sperma of aan de littekens'. NEE ik heb echt helemaal niets gemerkt :(

Ik hoop hier een lotgenoot te vinden aan wie ik mijn verdriet een beetje kwijt kan.

Voor (goedbedoeld) advies is het inmiddels natuurlijk te laat. Dat ik een domme koe ben, niet terug moet gaan naar m'n ex etc daar ben ik inmiddels wel achter. Ik heb wel hoop op een goede toekomst met een gezin. Maar ben nu gewoon heel boos en verdrietig.
Ik snap heel goed dat dit je verdrietig maakt. Wat een ongelooflijke rotstreek is dat :(
Alle reacties Link kopieren
“We were on a break!” Toen hij de stap nam waren jullie niet bij elkaar en kon hij dus doen wat hij wou. Neemt niet weg dat het heel zwaar is om je relatie te zien stranden, zeker als je een sterke kinderwens hebt. Ik wil je wel aanraden je op dat verdriet te concentreren, en die boosheid jegens je ex te laten varen. M.i. is die niet helemaal terecht. (Was wel netjes van ‘m geweest als hij je had ingelicht over de ingreep nadat jullie weer samen verder gingen)
Alle reacties Link kopieren
Vind je het niet een beetje zonde om je energie te steken in boosheid op een liegende ex om iets dat 2 jaar geleden gebeurd is?
...
Voor de reageerders, loep eerst maar :proud:
Alle reacties Link kopieren
Het was toch al uit. Woon je nog samen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Is maar goed ook, dadelijk had je geheime lover je bezwangerd en dan had je ex gedacht dat het van hem was. Steek de energie van dit 2e topic beter in het inpakken van je spullen om asap uit zijn huis te vertrekken zoals hij wil.
Pergamon schreef:
22-10-2018 12:07
“We were on a break!” Toen hij de stap nam waren jullie niet bij elkaar en kon hij dus doen wat hij wou. Neemt niet weg dat het heel zwaar is om je relatie te zien stranden, zeker als je een sterke kinderwens hebt. Ik wil je wel aanraden je op dat verdriet te concentreren, en die boosheid jegens je ex te laten varen. M.i. is die niet helemaal terecht. (Was wel netjes van ‘m geweest als hij je had ingelicht over de ingreep nadat jullie weer samen verder gingen)
Zoiets vertel je toch gewoon? Zij was aan de pil, dus dan is het duidelijk dat zij die slikt als anticonceptie, dan laat je je vriendin toch niet in die waan?
:sherlock:
ik snap heel goed wat hij heeft gedaan
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
22-10-2018 12:08
Vind je het niet een beetje zonde om je energie te steken in boosheid op een liegende ex om iets dat 2 jaar geleden gebeurd is?
@( ik was misschien niet duidelijk genoeg in mijn verhaal. Ik kwam er een tijdje geleden pas achter dat hij vasectomie heeft laten doen. Hij praatte de afgelopen 2 jaar gewoon met me mee over ons toekomstige gezinnetje. Ik kwam er pas toevallig achter toen ik een brief van die vasectomie-kliniek vond. Dus voor mij is deze gebeurtenis nog vrij recent
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je nu boos en verdrietig als het al 2 jaar geleden is?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-10-2018 12:09
Het was toch al uit. Woon je nog samen?
Uit noodzaak. Maar ik kan eind deze week gelukkig ergens terecht
dat is het enige verstandige dat je kan doen als man wanneer je echt geen kinderen wilt
Ben je niet blij dat hier geen kind uit voortgekomen is?
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
22-10-2018 12:13
Zoiets vertel je toch gewoon? Zij was aan de pil, dus dan is het duidelijk dat zij die slikt als anticonceptie, dan laat je je vriendin toch niet in die waan?
In de OP staat niet wanneer ex aan TO heeft verteld. Wellicht weet ze het al ruim een jaar.

Ja, een normaal persoon vertelt dit als je een relatie (opnieuw) start. Maar TO is boos omdat haar partner zich heeft laten steriliseren zonder overleg. Op het moment van steriliseren was het alleen haar partner niet en had deze man aan TO helemaal geen boodschap. Blijft over: boosheid omdat hij het niet verteld heeft. Maar we weten niet wanneer hij het verteld heeft, dus daar heb ik nu nog even geen mening over.
Een vasectomiekliniek? Wasda?

Mijn man was gewoon bij de huisarts en die stuurde daar zeker geen brief over.
Pergamon schreef:
22-10-2018 12:20
In de OP staat niet wanneer ex aan TO heeft verteld. Wellicht weet ze het al ruim een jaar.

Ja, een normaal persoon vertelt dit als je een relatie (opnieuw) start. Maar TO is boos omdat haar partner zich heeft laten steriliseren zonder overleg. Op het moment van steriliseren was het alleen haar partner niet en had deze man aan TO helemaal geen boodschap. Blijft over: boosheid omdat hij het niet verteld heeft. Maar we weten niet wanneer hij het verteld heeft, dus daar heb ik nu nog even geen mening over.
Hij heeft haar nog twee jaar in de waan gelaten en haar de pil laten slikken, ondertussen pratend over hun toekomst als gezinnetje.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-10-2018 12:20
In de OP staat niet wanneer ex aan TO heeft verteld. Wellicht weet ze het al ruim een jaar.

Ja, een normaal persoon vertelt dit als je een relatie (opnieuw) start. Maar TO is boos omdat haar partner zich heeft laten steriliseren zonder overleg. Op het moment van steriliseren was het alleen haar partner niet en had deze man aan TO helemaal geen boodschap. Blijft over: boosheid omdat hij het niet verteld heeft. Maar we weten niet wanneer hij het verteld heeft, dus daar heb ik nu nog even geen mening over.

Ik maak uit de OP op dat het tijdens de break gedaan is, maar dat zij er nu pas achter is.

Ik ben het met je eens dat hij dat gewoon mag doen, als hij vrijgezel is, maar wel zo netjes om bij een (nieuwe) relatie even te laten weten dat kinderen geen optie meer zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Pammetje. Fijn dat je van dit exemplaar af bent. Snel op jezelf en deze vergeten :hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-10-2018 12:20
In de OP staat niet wanneer ex aan TO heeft verteld. Wellicht weet ze het al ruim een jaar.

Ja, een normaal persoon vertelt dit als je een relatie (opnieuw) start. Maar TO is boos omdat haar partner zich heeft laten steriliseren zonder overleg. Op het moment van steriliseren was het alleen haar partner niet en had deze man aan TO helemaal geen boodschap. Blijft over: boosheid omdat hij het niet verteld heeft. Maar we weten niet wanneer hij het verteld heeft, dus daar heb ik nu nog even geen mening over.
Sorry voor de onduidelijkheid. Hij heeft het pas een maand of twee geleden toegegeven nadat ik er per ongeluk achter kwam. Geen idee of hij het ooit uit zichzelf verteld zou hebben.

Sindsdien doet hij erg ambivalent tegen mij. Ene moment zegt hij spijt te hebben, andere moment verwijt hij mij vanalles. Ik begin nu pas een beetje neer te dalen in mijn eigen gevoel, dingen te beseffen en te verwerken.

Ben ondertussen ook gewoon op werk, dus kan niet op elke post antwoorden.
To je laat je op de kast jagen.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 12:33
70.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
22-10-2018 12:19
Ben je niet blij dat hier geen kind uit voortgekomen is?
Ja dat zeker!
En je laat je opnaaien door "een vriend".
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch die TO die weigert te vertrekken uit het huis van haar ex nadat ze met een ander te bed is geweest? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
22-10-2018 12:09
Voor de reageerders, loep eerst maar :proud:
+1

Pammetjes, littekens? Minder sperma? Hou nou eens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven