Huisgenoot en ex wilt me terug

23-10-2018 10:29 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Een paar dagen geleden postte ik een bericht over dat ik ruim een maand een relatie heb gehad met een huisgenoot. Op een gegeven moment kreeg hij toen twijfels over ons en wilde meer ruimte. Die ruimte heb ik hem waarschijnlijk niet genoeg kunnen geven en hij heeft zich twee weken heel afstandelijk gedragen tot we de knoop doorhakten en het uit hebben gemaakt.

Ik ben/was daar echt helemaal kapot van, omdat het voor mij heel goed en fijn voelde (op die laatste twee weken na dat hij zich rottig gedroeg).

Zondagavond hebben we elkaar weer erover gesproken en flinke ruzie gemaakt over hoe en wat. En toen opeens kwamen de volgende woorden van hem: 'ik vind je toch nog leuk'. Toen hebben we even geknuffeld en gezoend en toen heb ik gezegd dat ik er niet meer over wilde praten tot na de tentamenweek, omdat die gevoelens me afleiden van de studie en dat heel belangrijk voor mij is.

Probleem is dat ik me nu super verward voel. Het ene moment ben ik blij dat we misschien weer samen komen en het andere moment ben ik onzeker dat alles alsnog mis gaat lopen. Concentreren op mijn studie lukt echt nauwelijks.

Heeft iemand advies/tips? Moet ik weer voor hem gaan en hoe kan ik proberen het voor nu even los te laten tot de tentamens? Ben zeeer wanhopig.....
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om vijf weken waarvan er drie leuk waren. De rest was drama en hij behandelde jou twee weken ervan rottig, zeg je. Een gewaarschuwd mens telt voor twee (weken).
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
23-10-2018 10:37
Het gaat om vijf weken waarvan er drie leuk waren. De rest was drama en hij behandelde jou twee weken ervan rottig, zeg je. Een gewaarschuwd mens telt voor twee (weken).
Ja daar heb je wel gelijk in, alleen waren we wel daarvoor al 3 maanden aan het daten wat ook heel leuk was. Ik vind het super moeilijk want aan de ene kant zou ik dat zo graag weer terugkrijgen, maar aan de andere kant: wie zegt dat zijn gevoelens niet weer net zo snel verdwijnen als de ruimte die hij krijgt weer minder wordt omdat we weer samenzijn?
Alle reacties Link kopieren
zet voor jezelf eens op papier, wat jij verwacht van een relatie.
Wat je miste voor het uitging
etc.

Als hij je terug wil, dan zullen jullie moeten bespreken waarom het uitging, en hoe het dit keer goed blijft gaan.

heel eerlijk, de indruk bestaat nu, dat Hij jou kan dumpen en terug winnen, wanneer hij maar wil.
Dat wordt een boel verdriet de komende jaren
Alle reacties Link kopieren
Precies, hard zijn om exact de reden die zelf hier geeft en heel goed weet.
Je loopt één keer tegen de muur. De blauwe plek deed zeer. Nu heeft hij je wond verzorgd en ben je van plan nog eens tegen de muur te lopen. Let wel: de klap komt dadelijk nog harder aan. Bescherm jezelf hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
"Ik vind je toch nog leuk?" Lees: je boeit me totaal niet, ik wil alleen neuken.
Ik vind mn buurman ook leuk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-10-2018 10:43
zet voor jezelf eens op papier, wat jij verwacht van een relatie.
Wat je miste voor het uitging
etc.

Als hij je terug wil, dan zullen jullie moeten bespreken waarom het uitging, en hoe het dit keer goed blijft gaan.

heel eerlijk, de indruk bestaat nu, dat Hij jou kan dumpen en terug winnen, wanneer hij maar wil.
Dat wordt een boel verdriet de komende jaren
Ja daar heb je helemaal gelijk in, dat lijkt nu inderdaad zo. Ik denk dat hij oprecht zelf niet weet wat hij wilt want het is echt pas twee weken uit en ook niet echt lang aan geweest natuurlijk. Het beste wat ik kan doen is het een beetje loslaten en hem (en mezelf) ruimte geven om na te denken over of dit nog de moeite waard is of dat we het beter los kunnen laten. Probleem is dat ik heel slecht ben in loslaten, zelfs als dat betekent dat ik keer op keer gekwetst word..
Alle reacties Link kopieren
verdrietigmeisje1 schreef:
23-10-2018 10:46
Probleem is dat ik heel slecht ben in loslaten, zelfs als dat betekent dat ik keer op keer gekwetst word..
doe daar wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Hij wilde ruimte en die kreeg hij niet? En je voorspelt nu al dat hij die ruimte weer verliest als jullie weer iets krijgen.
Wat bedoel je precies met deze ruimte? Claimde hem je teveel?
Alle reacties Link kopieren
Lielalie schreef:
23-10-2018 10:48
Hij wilde ruimte en die kreeg hij niet? En je voorspelt nu al dat hij die ruimte weer verliest als jullie weer iets krijgen.
Wat bedoel je precies met deze ruimte? Claimde hem je teveel?
Hij twijfelde over onze relatie en wilde daarvoor wat ruimte, die hij naar zijn idee niet heeft gekregen en toen ging het uit. Ik denk niet per se dat ik hem teveel claimde, maar iets meer afstand had wel gemogen. Nu heeft hij die ruimte wel, want het is nu natuurlijk uit. En nu zijn z'n gevoelens dus ook weer terug. Mijn grootste struggle is nu dus: als we straks weer samen zouden komen (ook al zou ik hem dan wel meer ruimte blijven geven dan eerst in onze relatie) verdwijnen zijn gevoelens dan meteen weer? Dat ie me dus alleen leuk vindt als ie me niet heeft zeg maar..
Alle reacties Link kopieren
verdrietigmeisje1 schreef:
23-10-2018 10:46
Ja daar heb je helemaal gelijk in, dat lijkt nu inderdaad zo. Ik denk dat hij oprecht zelf niet weet wat hij wilt want het is echt pas twee weken uit en ook niet echt lang aan geweest natuurlijk. Het beste wat ik kan doen is het een beetje loslaten en hem (en mezelf) ruimte geven om na te denken over of dit nog de moeite waard is of dat we het beter los kunnen laten. Probleem is dat ik heel slecht ben in loslaten, zelfs als dat betekent dat ik keer op keer gekwetst word..


Je moet het nu wel loslaten want je moet studeren!!!
Dat betekent dat je een grens in je hoofd visualiseert en zegt dat dat de grens is en dat je nu verder gaat met studeren.
Het is heel belangrijk voor je en je moet het doen.

Daarna heb je vanzelf een heldere visie omdat je er een tijd niet over heb nagedacht.
Ga ook niet met hem appen gedurende deze drukke studietijd. Blijf alleen bij je studeren
Alle reacties Link kopieren
verdrietigmeisje1 schreef:
23-10-2018 10:51
Hij twijfelde over onze relatie en wilde daarvoor wat ruimte, die hij naar zijn idee niet heeft gekregen en toen ging het uit. Ik denk niet per se dat ik hem teveel claimde, maar iets meer afstand had wel gemogen. Nu heeft hij die ruimte wel, want het is nu natuurlijk uit. En nu zijn z'n gevoelens dus ook weer terug. Mijn grootste struggle is nu dus: als we straks weer samen zouden komen (ook al zou ik hem dan wel meer ruimte blijven geven dan eerst in onze relatie) verdwijnen zijn gevoelens dan meteen weer? Dat ie me dus alleen leuk vindt als ie me niet heeft zeg maar..
Nouja, 3 maanden daten, 3 weken verkering en vervolgens weer uitmaken; dat getuigt in ieder geval niet van een hele volwassen relatie. Inderdaad mogelijk dat hij je wil als hij je niet heeft. Ik krijg sterk de indruk dat hij niet weet wat hij wil (dus ook niet 100% jou wil). Laat hem dus en houd de eer aan jezelf, hoe graag je ook samen met hem wil zijn. Ik denk dat hij je anders nog vaker verdriet kan gaan doen...
Alle reacties Link kopieren
Ben je een pingpongbal? Nee? Nou, laat die dude dan gaan. Aantrekken, afstoten, aantrekken... zó onaantrekkelijk!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Lielalie schreef:
23-10-2018 10:57
Nouja, 3 maanden daten, 3 weken verkering en vervolgens weer uitmaken; dat getuigt in ieder geval niet van een hele volwassen relatie. Inderdaad mogelijk dat hij je wil als hij je niet heeft. Ik krijg sterk de indruk dat hij niet weet wat hij wil (dus ook niet 100% jou wil). Laat hem dus en houd de eer aan jezelf, hoe graag je ook samen met hem wil zijn. Ik denk dat hij je anders nog vaker verdriet kan gaan doen...
of...
omdat hij al tijdje droog staat, daar gaan mensen (mannen) rare dingen van doen
Alle reacties Link kopieren
Hou op met denken voor hem.
Denk voor jezelf. Aan jezelf, aan je studie.

Als hij je echt terug wil dan moet hij nu liften naar Parijs en daarna met een roos tussen zijn tanden op zijn knieën terugkruipen. Zodra hij dat (of, laat ik mild zijn, iets soortgelijks) heeft gedaan zie je pas weer verder.

Nu studeren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het klinkt alsof hij nog niet helemaal toe is aan een relatie. Persoonlijk zou ik ervoor passen om op deze manier heen en weer geslingerd te worden. Graag of niet wat mij betreft en aan divagedrag heb ik sowieso een hekel.

En sorry dat ik het zeg, maar aangezien je studeert en dus beter zou moeten weten MOET ik gewoon kwijt dat het “hij wil” is en niet “hij wilt”.
Ik had ook ooit zo een date / vriend. Het is niks geworden en na mij met de 15 vrouwen er na ook niet.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
23-10-2018 11:57
Ik had ook ooit zo een date / vriend. Het is niks geworden en na mij met de 15 vrouwen er na ook niet.
Hahaha. Hij heeft inderdaad voor mij ook al vaak korte relaties gehad, misschien is er gewoon iets mis met hem? Toch hoop ik stiekem dat het nog goedkomt en dat hij me echt wilt, gek he?
Alle reacties Link kopieren
verdrietigmeisje1 schreef:
23-10-2018 12:18
Hahaha. Hij heeft inderdaad voor mij ook al vaak korte relaties gehad, misschien is er gewoon iets mis met hem? Toch hoop ik stiekem dat het nog goedkomt en dat hij me echt wilt, gek he?
op jullie leeftijd (neem aan, dat jullie beiden studeren) is er werkelijk niks mis met meerdere korte relaties
Alleen, als jij iets serieus zoekt, past hij dus niet bij je
Je studie is belangrijker en daar heb je meer aan. Dat is je toekomst.

Die huisgenoot annex ex/vriend lijkt mij tijdelijk, gezien jullie relatie-ontwikkeling en zijn aard. Kost meer energie en moeilijk gedoe dan dat het jou een fijne relatie oplevert.

Richt je daarom op je toekomst = studie en mogelijk op een later moment een partner zonder dit moeizame gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe liefdes horen leuk en geweldig te zijn, toch minimaal het eerste jaar.
Als het eruit ziet als een kikker en kwaakt als een kikker, dan is het waarschijnlijk gewoon een kikker.

Kun jij kussen tot je een ons weegt, een prins wordt het niet.

En nu aan de studie, spelling.
Een maand relatie waarvan minstens de helft niet leuk was. Je bent echt knettergek als je daar weer naar teruggaat, maar ja, sommige vrouwen willen nu eenmaal graag drama en ellende in hun leven. Dus succes ermee.
verdrietigmeisje1 schreef:
23-10-2018 10:40
Ja daar heb je wel gelijk in, alleen waren we wel daarvoor al 3 maanden aan het daten wat ook heel leuk was. Ik vind het super moeilijk want aan de ene kant zou ik dat zo graag weer terugkrijgen, maar aan de andere kant: wie zegt dat zijn gevoelens niet weer net zo snel verdwijnen als de ruimte die hij krijgt weer minder wordt omdat we weer samenzijn?
Wegen die leuke dingen echt op tegen die twijfel en verwarring die hij zaait?
Neem je echt genoegen met iemand die binnen een maand al een soort afstand voorstelt en jou slechts "toch wel leuk" vindt?
Hij heeft gewoon jeuk nu.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
23-10-2018 13:01
Wegen die leuke dingen echt op tegen die twijfel en verwarring die hij zaait?
Neem je echt genoegen met iemand die binnen een maand al een soort afstand voorstelt en jou slechts "toch wel leuk" vindt?
Rationeel denk ik: nee zeker niet, ik ben leuk zoals ik ben en als hij dat niet inziet, jammer dan.
Jammer genoeg denkt mijn hart daar anders over. Ik ben soms erg onzeker over mezelf en ik voelde me zo gelukkig (ook al was dat maar heel kort) met deze relatie en het feit dat iemand zo lief voor me was. Ik denk dat ik onbewust bang ben dat dit het beste is wat ik kan krijgen. Ik weet zelf ook wel dat dat een hele stomme gedachte is, dat ik pas 20 jaar ben en me hier totaal nog niet druk over zou moeten maken, maar dit zit bij mij heel diep. Beetje stom..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven