Verstopte red flags

23-10-2018 15:39 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maandag met therapie begonnen om mijn vorige relaties te verwerken, te kijken waarom ik toch zoveel geef (tijd, geld, aandacht) en ik weinig terugkrijg, etc.

Nu moest ik nadenken welke dingen die mannen allemaal gemeen hadden. Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden etc. zijn dingen die een groot probleem waren, maar die de eerste paar maanden vakkundig verstopt werden. In het begin waren al deze mannen hartelijk, vrijgevig ( ik betaal), erg lief ( ik werd op handen gedragen), etc. Tot het om sloeg.

Wat mis ik steeds? Hoe weet ik dat een man zich slechts zo voordoet? Wat zijn red flags hierin? Zeker als ik ze niet via via ken, maar van een app/site/ event.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is toch juist, waar jij zelf achter moet komen??
Wat was het punt, dat je dacht: Harry, dit is niet lollig?
Wat gebeurde er daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Focus je even op je therapie ipv een topic diarree
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
23-10-2018 15:44
Focus je even op je therapie ipv een topic diarree
Dit is mijn 2e topic...
Misschien een bril, om naar die mannen te kijken zoals ze zijn.
Of misschien net geen bril, zeker geen roze. Die je moet afzetten om te zien hoe die mannen echt zijn?

Meid, je bent in therapie en komt hier vragen wat je in de therapie moet zeggen. Ernstig blijven he.
Je weet toch wel wat je met wie hebt meegemaakt en hoe het romantische verhaal stilaan evolueerde naar een minder goede/slechte/horror-relatie.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-10-2018 15:43
Maar dat is toch juist, waar jij zelf achter moet komen??
Wat was het punt, dat je dacht: Harry, dit is niet lollig?
Wat gebeurde er daarvoor?
Nou, meestal kwam het uit de lucht vallen. Soms met een zielig verhaal 'niemand weet dit, maar ik heb schulden en ik schaam me', maar dan er toch niks mee doen of gewoon nutteloos geld uitgeven (een plaat van 100 euro).

Of van lief opeens uit het niks heel kwaad worden om iets en mij het gevoel geven dat ik een rotkarakter heb dat hij zo omslaat terwijl hij altijd zo lief is. Eerst klagen over zijn exen en zeggen dat ik anders/leuker ben en hem snap en dan zeggen dat ik hetzelfde doe terwijl hij toch zei dat hij dat haat (zijn ex was claimerig en ik belde hem in de lunchpauze over iets)
ik denk niet dat wij dat kunnen bepalen voor jou. Maar kan wel mijn eigen ervaring delen: ik (h)erkende mijn eigen grenzen pas als er héél ver overheen werd gegaan. Die red flags waren er wel, maar ik dacht dat het normaal was om zo behandeld te worden. Misschien heb jij dat ook zo?
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
23-10-2018 15:48
Misschien een bril, om naar die mannen te kijken zoals ze zijn.
Of misschien net geen bril, zeker geen roze. Die je moet afzetten om te zien hoe die mannen echt zijn?

Meid, je bent in therapie en komt hier vragen wat je in de therapie moet zeggen. Ernstig blijven he.
Je weet toch wel wat je met wie hebt meegemaakt en hoe het romantische verhaal stilaan evolueerde naar een minder goede/slechte/horror-relatie.
Nou dat ontgaat mij steeds, het punt dat het omsloeg. En ik wil weten wat ik vooraf mis. Daarom vraag ik om tips; ervaringen. Wat zien jullie wel bijvoorbeeld? Wat vinden jullie een red flag?

Het lijkt mij juist goed om input te hebben van anderen. Dan kan ik ook mijn zwakke punt herkennen.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
23-10-2018 15:50
ik denk niet dat wij dat kunnen bepalen voor jou. Maar kan wel mijn eigen ervaring delen: ik (h)erkende mijn eigen grenzen pas als er héél ver overheen werd gegaan. Die red flags waren er wel, maar ik dacht dat het normaal was om zo behandeld te worden. Misschien heb jij dat ook zo?
Ja! Daarom wil ik dus weten hoe anderen dat zien, welke grenzen en maatstaffen zij aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
MoschinoPink schreef:
23-10-2018 15:49
1. Nou, meestal kwam het uit de lucht vallen. Soms met een zielig verhaal 'niemand weet dit, maar ik heb schulden en ik schaam me', maar dan er toch niks mee doen of gewoon nutteloos geld uitgeven (een plaat van 100 euro).

2. Of van lief opeens uit het niks heel kwaad worden om iets en mij het gevoel geven dat ik een rotkarakter heb dat hij zo omslaat terwijl hij altijd zo lief is. Eerst klagen over zijn exen en zeggen dat ik anders/leuker ben en hem snap en dan zeggen dat ik hetzelfde doe terwijl hij toch zei dat hij dat haat (zijn ex was claimerig en ik belde hem in de lunchpauze over iets)
1. Waarom betaalde jij??
2. waarom zei je niet: Doe normaal man eikel, en hing je niet op?
MoschinoPink schreef:
23-10-2018 15:49
Nou, meestal kwam het uit de lucht vallen. Soms met een zielig verhaal 'niemand weet dit, maar ik heb schulden en ik schaam me', maar dan er toch niks mee doen of gewoon nutteloos geld uitgeven (een plaat van 100 euro).

Of van lief opeens uit het niks heel kwaad worden om iets en mij het gevoel geven dat ik een rotkarakter heb dat hij zo omslaat terwijl hij altijd zo lief is. Eerst klagen over zijn exen en zeggen dat ik anders/leuker ben en hem snap en dan zeggen dat ik hetzelfde doe terwijl hij toch zei dat hij dat haat (zijn ex was claimerig en ik belde hem in de lunchpauze over iets)

In dit voorbeeld: als je constant vergeleken word met exen en hij constant negatief praat over exen, dan vind ik dat wel een red flag. Een volwassen persoon ziet in dat je samen invloed hebt op het beëindigen van een reactie en heeft dit een plekje gegeven, is niet meer verbitterd enz.
MoschinoPink schreef:
23-10-2018 15:52
Ja! Daarom wil ik dus weten hoe anderen dat zien, welke grenzen en maatstaffen zij aanhouden.

Ik heb / had dat ook. Wat mij heel erg heeft geholpen is gaan herkennen waneer iemand over mijn grenzen gaan, dit voel ik in mijn lichaam. Het voelt als een soort spanning die je verstandelijk wel weg kan slikken, maar je lichaam reageert er nog wel echt op, ik voel dat zelf vaak bij mijn maag maar je kan het ook voelen in je schouders oid.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-10-2018 15:53
1. Waarom betaalde jij??
2. waarom zei je niet: Doe normaal man eikel, en hing je niet op?
1.Ik betaalde die plaat niet. Ik stuurde hem eerst geld omdat hij verdrietig was dat hij geen boodschappen kon betalen zonder rood te staan. Ik stuurde hem dus 50 eu voor die week. Achteraf kwam ik pas achter die plaat.

2. Ik dacht dat ik wat verkeerd deed omdat hij ervoor zo galant en lief was.
Alle reacties Link kopieren
Zijn baan? Zijn vrienden (dan zie je met wie hij veel omgaat). Zijn omgeving/familie.
En verder: 1x verbaal of fysiek agressief = exit. Geen smoesjes of excuses, gewoon oprotten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je zoekt het te veel bij de ander. Waar zitten bij hem de red flags. Als je dat in kaart hebt weet je nog niks, want dan moet je ook nog eens leren daar mee om te gaan.
Hou het liever bij jezelf en zoek uit waar jouw grenzen liggen.
Alle reacties Link kopieren
MoschinoPink schreef:
23-10-2018 15:45
Dit is mijn 2e topic...
Mijn excuses. Ik verwarde je met iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
En nooit, nooit, nooit, voordat je 25 jaar getrouwd bent, geld storten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom negeer je de rode vlaggen? Je inschrijft ze hier prima, maar kennelijk ben je op die momenten toch verder gegaan met de relatie.
Laat ik beginnen met “een man die mij op handen draagt” hou ik niet van, wil ik niet. Doe maar gewoon normaal, ik ben geen prinsesje en zulk gedrag vind ik eng.
Volgende: “ik betaal” zeker als dat heel gewichtig wordt gezegd. Impliceert voor mij nml dat zo’n man dat heel tof vindt van zichzelf en daar heb ik geen zin in, ik heb liever dat t gelijk loopt en ik hoef ook geen schouderklopje als ik iets betaal. Bepaald type man die zich zo gedraagt en wat voor mij hoort bij eng gedrag.
Maar goed, dat zijn voor mij voorbeelden waar ik op afknap omdat ik het rode vlaggen vind, jij hebt weer andere. En dus ook andere grenzen, punt is dat het jouw relaties waren en jij bij jezelf moet nagaan waar het steeds fout door ging, je snapt toch wel dat daar geen algemene regel voor is?
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 16:04
Reden: Toevoeging
7.19% gewijzigd
MoschinoPink schreef:
23-10-2018 15:49
. Eerst klagen over zijn exen en zeggen dat ik anders/leuker ben en hem snap en dan zeggen dat ik hetzelfde doe terwijl hij toch zei dat hij dat haat (zijn ex was claimerig en ik belde hem in de lunchpauze over iets)

Dat klagen over die exen vond je geen rode vlag?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor minkukel ben je als je als volwassen vent geld moet bedelen voor boodschappen? Ik zou zeggen, bij het ad/telegraaf vragen ze nog bezorgers. Succes he?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
23-10-2018 15:59
En nooit, nooit, nooit, voordat je 25 jaar getrouwd bent, geld storten.
Cheweldich!!!!
Alle reacties Link kopieren
Rode vlag: klagen over exen en dat jij een uitzondering bent.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-10-2018 15:59
Waarom negeer je de rode vlaggen? Je inschrijft ze hier prima, maar kennelijk ben je op die momenten toch verder gegaan met de relatie.
Idd. Ze zijn niet verstopt, want blijkbaar ken je ze wel. Alleen op het moment zelf herken je ze niet goed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
23-10-2018 16:01
Laat ik beginnen met “een man die mij op handen draagt” hou ik niet van, wil ik niet. Doe maar gewoon normaal, ik ben geen prinsesje en zulk gedrag vind ik eng.
Volgende: “ik betaal” zeker als dat heel gewichtig wordt gezegd. Impliceert voor mij nml dat zo’n man dat heel tof vindt van zichzelf en daar heb ik geen zin in, ik heb liever dat t gelijk loopt en ik hoef ook geen schouderklopje als ik iets betaal.
Dit. En ook dat vergelijken met exen, dat is echt heel onvolwassen, gigantische red flag vind ik dat. Heel erg manipulatief ook: 'mijn ex was zus en zo maar jij vast niet he?' En dan moet jij natuurlijk heel hard je best doen om NIET zus en zo te doen, want hij had toch gezegd dat hij dat niet leuk vindt? (zie ook jouw eigen voorbeeld re: dat bellen en claimerig lijken).

Het lijkt mij vooral dat je misschien wat snel gaat? De eerste twee weken (soms wel 2 maanden) ofzo zijn er dikwijls geen red flags en gaat alles goed. Als die allereerste roes over is, en het een beetje lastiger wordt - of wanneer de eerste problemen de kop opsteken - laten veel mensen zich pas van hun (sl)echte kant zien. Ik heb de indruk dat jij heel snel heel hard gaat in relaties, en er al veel te diep inzit voor die eerste moeilijkheden of red flags zich laten zien. Dat maakt je makkelijker te manipuleren, maakt het lastiger voor jou om gewoon te zeggen 'not cool, ik ben weg, doei'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven