break in relatie

23-10-2018 16:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoihoi,

Mijn vriend en ik zijn nu iets langer dan een jaar samen, we hebben het altijd erg leuk met elkaar gehad, de laatste maanden misste er alleen iets, we waren beide gewoon minder gelukkig, en we zijn een eetje uit elkaar gegroeid. Ik voelde dit ook maar uit een sorrt angst heb ik het nooit gezegd.
Tot ik laatst aan hem vroeg met de vraag of hij eigenlijk gelukkig is, het was een tijdje stil en toen zei hij
''zoals het nu gaat niet echt om eerlijk te zijn'' hier schrok ik van, ookal voelde in hetzelfde. Na veel
gepraat en gehuil van ons beide besloot hij dat hij een break wou, ik schrok er van, ookal was het wel

een beetje te verwachten... Ik denk alleen dat dit geen slim besluit is, we zijn uit elkaar gegroeid en een stuk
minder gelukkig, ik zou juist denken dat we weer dichterbij elkaar moeten komen, leuke dingen doen maar vooral elkaar ook gwoon de rust en tijd alleen geven die we nodig hebben, is hij het overigens niet mee eens. Hij zet de break voort, tegen mijn zin in dan wel alleen kan ik er vrij weinig aan doen dan het accepteren
voor mij is dit erg moeilijk omdat ik erg moeilijk zonder hem kan, hij is naast mn vriend ook echt mn maatje, ik kan hemecht alles zeggen en hij oordeelt me daar niet op, vrienden heb ik niet echt dus afleiding daar zoeken is niet makkelijk

Nou vroeg ikme af of er hier nog meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt en wat tips kunnen geven van hoe de tijd alleen doorkomen en hoe positiever over dit allemaal te denken,

alles is welkom, ook als je het niet met me eens bent natuurlijk!


hoor het graag

een break in mijn situatie is een goede oplossing

Totaal aantal stemmen: 19

ja (32%)
nee (68%)
Alle reacties Link kopieren
Je bent te afhankelijk van hem. Hij zou een aanvulling moeten zijn, geen invulling. Ga jezelf leren kennen, wees je eigen beste vriendin. Zoek de mensen die daarbij horen, die bij jou horen.

En dan pas, veeeeel later, is er ruimte voor een partner.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ga je samen kijken hoe je het weer leuk kunt maken en anders kun je er beter mee stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt de break in voor jullie?
Wat doen jullie actief eraan om te onderzoeken of de relatie toekomst heeft?
Afspraken over anderen gemaakt?
Waar liggen concreet de problemen voor hem?
Herken je daar iets in?

Ik geloof alleen in een break als helder is waar het schort en iemand actief onderzoekt of hij verder wil.

Overigens nog nooit zelf meegemaakt. Maar lijkt me erg onzeker.
Geeft jou wel de gelegenheid om ook kritisch te kijken naar de relatie en jullie beider rollen hierin.
Alle reacties Link kopieren
Solanger schreef:
23-10-2018 16:56
Je bent te afhankelijk van hem. Hij zou een aanvulling moeten zijn, geen invulling. Ga jezelf leren kennen, wees je eigen beste vriendin. Zoek de mensen die daarbij horen, die bij jou horen.

En dan pas, veeeeel later, is er ruimte voor een partner.
ja dit!
Alle reacties Link kopieren
Petrolblauw75 schreef:
23-10-2018 16:58
Wat houdt de break in voor jullie?
Wat doen jullie actief eraan om te onderzoeken of de relatie toekomst heeft?
Afspraken over anderen gemaakt?
Waar liggen concreet de problemen voor hem?
Herken je daar iets in?

Ik geloof alleen in een break als helder is waar het schort en iemand actief onderzoekt of hij verder wil.

Overigens nog nooit zelf meegemaakt. Maar lijkt me erg onzeker.
Geeft jou wel de gelegenheid om ook kritisch te kijken naar de relatie en jullie beider rollen hierin.
De break is vooral zodat hij goed kan nadenken, ik zie echt een toekomst met hem en hij zegt htezelfde alleen heeft hij dit nu even nodig, over andere? ik neem aan een andere partner dit is niet van sprale we zouden elkaar trouw blijven, de concrete problemen zijn lastig hij zegt dat het gewoon meerdere kleine dingen zijn waar hij zich steeds meer aan begon te irriteren zegmaar en dat herken ik zelf ook wel.

Ik ben inderdaad erg onzeker al vanaf jongs af aan doe er veel aan maar niks helpt, ook een psycholoog enz, niet

hoop zo je antwoorden goed hebben beantwoord
Alle reacties Link kopieren
Weglopen voor je problemen heeft nog nooit geholpen. Je lost ze samen op.
Van alleen denken verandert er niks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Break is uitstel van executie , maak het uit en ga je wereldje wat uitbreiden, en wie weet kan je het volgend jaar opnieuw proberen, als je dat dan nog wil, waarschijnlijk niet.

Ik werd ooit gedumpt na een relatie van 10 jaar, mijn wereld verging, ik ben gaan sporten, stappen, kreeg nieuwe vrienden en was binnen half jaar weer helemaal boven water. Ik was toen 25 .
Alle reacties Link kopieren
Tschtmn schreef:
23-10-2018 17:18
De break is vooral zodat hij goed kan nadenken, ik zie echt een toekomst met hem en hij zegt htezelfde alleen heeft hij dit nu even nodig
En jij gelooft dat ?
Trap er niet in.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon kappen met die relatie en op zoek naar een ander. Dit is over en uit en jezelf kwellen heeft geen zin.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat jij jezelf in een jaar tijd veel te afhankelijk van hem hebt gemaakt. Misschien benauwt dat hem, wie zal het zeggen.
Je hebt nog maar een jaar een relatie. En het is al een paar maanden niet meer zo leuk. Het is dus maar heel kort echt leuk geweest. Hoe komt het dat je je daar dan tóch zo aan vastklampt? Meer werk aan de winkel wat betreft je onzekerheid, want dat is echt best zorgwekkend.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit goed komt. Er is geen stevige basis.
jufjoke wijzigde dit bericht op 23-10-2018 18:45
Reden: Foutje
1.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja een beetje afstand nemen kan soms helpen. Al is het in de meeste gevallen gewoon een volgende stap in het laten 'doodbloeden' van een relatie. Kans dat je relatie uitgaat lijkt me hoe dan ook groter dan dat t goedkomt, met of zonder break.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven