Gemengde signalen

23-10-2018 21:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel in een situatie waarvan ik niet goed weet wat ik er mee aan moet. Ik zou graag eens weten wat anderen er van maken..

Na een relatie van 22 jaar die op de klippen liep wou ik tijd voor mezelf en mijn kind. Ik wou niks vast en na zo'n 10 maanden ben ik in een soort van FWB gerold met iemand die ik al +10j ken. Ik zei van in het begin dat ik niks vast zocht, hij is ook nogal een vrije vogel, we zijn beide niet jaloers (open minded), we kennen elkaars achtergrond en vriendenkring, kortom: ideaal.

Sinds het begin zien we elkaar wel elke week, voornamelijk weekends. We zijn beide niet zo van het sturen en bellen, en soms horen we elkaar een 3tal dagen niet. We zijn beide druk en willen nog de vrijheid om zelf onze agenda te plannen. Willen we daten met anderen kan dat - al moet ik zeggen dat dat eigenlijk niet meer gebeurt, maar het kan.

De laatste tijd krijg ik echter soms gemengde signalen... Hij is doorgaans de eerste die contact zoekt - dit kan voor vanalles zijn, we spreken niet enkel thuis af. Hij zegt steeds dat het altijd zo fijn is bij me (ik mag het hopen), en wil soms gewoon afspreken zonder noodzakelijk de seks er bij te moeten. Hij "wil gewoon bij mij zijn".
Soms komt hij langs als mijn kind bij me is - dat kiest hij zelf, ik verplicht hem tot niks. Let wel: dit zijn dan nooit volledige dagen en dat vind ik okee want zoiets is niet evident, en eerlijk gezegd wil ik dat ook niet.
Hij vraagt me mee naar vanalles. Onlangs mompelde hij dat hij zot is van me, maar meer dan dat krijgt ie niet gezegd. Een week later gaf ie me een pasfoto - dat vond ik super, maar wist tegelijkertijd niet wat ik er mee aan moest?

Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat hij wat afstand neemt of met iets zit. Het is als het liedje van Katy Perry :) hot and cold. De ene keer krijg ik 'xjes' na zijn zinnen, dan niet meer.
Stuur ik dat ik ga slapen en denk aan een knuffel van hem, krijg ik geen reactie. De andere keer stuurt ie zelf virtuele knuffels. Er zit geen regelmaat in! De ene keer gedraagt ie zich als lief, de andere keer als vriend.

Zelf zeg ik doorgaans wat ik denk, hij is meer de stille denker. :)

Wat maken jullie er van? Doe ik iets verkeerd? Wordt er iets van me verwacht dat ik niet zie? Ik denk dat ik de komende week/weekend me eens wat afzijdig ga houden, of zouden jullie dat net niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het gewoon
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt meer als verkering.
Bij een FWB kan er een heel groot grijs gebied ontstaan dat tussen liefdesrelatie en platonische vriendschap inzit. Het wordt m.i. ontzettend vaag want waar liggen grenzen en verwachtingen. Zo klinkt het bij jullie ook.

Wat zou jij zelf willen of vind je het zelf nu ook verwarrend worden?
Alle reacties Link kopieren
Vraag hem dan wat hij verwacht, en spreek uit wat jij verwacht
(En houd je kind erbuiten)
Alle reacties Link kopieren
een pasfoto?
wij slapen nooit.
Het zal hem ergens toch wel een beetje dwars zitten dat jij helemaal niet een 'echte' relatie met hem wil, ook al is hij daar zelf ook niet zeker van. Dat maakt waarschijnlijk dat hij zich (ogenschijnlijk) zo onvoorspelbaar gedraagt. Mijn gok is dat hij inmiddels serieuzere gevoelens voor je heeft (je wil vaak wat je niet krijgen kan) en die worden niet door jou beantwoord.. Sommigen worden daar obstinaat van en willen je dan een beetje "terug-kwetsen". Ik snap dat ergens wel.
Alle reacties Link kopieren
Je wil toch niks vast? Hij houdt zich daaraan.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
23-10-2018 22:26

Wat zou jij zelf willen of vind je het zelf nu ook verwarrend worden?
Wat ik zelf wil? Het is verwarrend ja!
Ik zag hem al graag als vriend, en ja daar komen nu ook andere gevoelens bij. Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet. Zeker niet met zijn wispelturige signzlen!
Als we bij elkaar zijn hebben we het zo fijn en ik ben bang om dat weg te gooien.
anoniem_377925 wijzigde dit bericht op 24-10-2018 07:20
71.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
23-10-2018 22:53
een pasfoto?
Ja, hij had er onlangs nodig en hij had er nog op overschot en gaf me zomaar eentje :)
Alle reacties Link kopieren
Misschien denkt hij teveel na.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-10-2018 07:42
Misschien denkt hij teveel na.
Hoe bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ontmoet hij je kind?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hij had mijn kind al s eerder gezien op een BBQ, we hebben dezelfde vriendenkring. Toen was er van ons wel nog geen sprake. Mijn kind is 5.

Het is ook niet dat ik ze aan elkaar forceer hoor. Hij wou langskomen, ik zei dat ie meer dan welkom was, maar dat het ook mijn week was en dat mijn kind er dus ook was. Zag hij dat niet zitten: geen probleem.

Maakte hem niks uit, en kwam gewoon langs.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat jij zelf helemaal geen grenzen hebt of stelt. Is hij je FWB? Houd het dan bij je vriendenkring, wat vrienden doen in de kroeg en een wip of een wop.

Maar samen naar op de bank met je kind naar Disneyfilms kijken of pizza bakken past niet bij het FWB fenomeen.
Hij doet onduidelijk omdat jij ook maar alles toe laat.

Wil je duidelijkheid wees dan zelf duidelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het zelf ook niet precies weet. Als hij meer wil, maar jij niet, moet je dat gesprek toch aangaan. Mijn eigen relatie is ook als FWB begonnen en ik wilde al snel meer. Mijn partner uiteindelijk ook, maar het is heel lang een grijs gebied geweest. Dat heeft onze relatie trouwens geen goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Het idiote is dat ik doorgaans de nuchtere, duidelijke persoon ben. Take it or leave it zeg maar.
Behalve nu dus :)

Klopt wat je zegt ivm die grenzen nu - doordat ik hem al lang ken had ik er eig niet zo bij stilgestaan.

Ik zou het wel willen proberen. We zijn nu een half jaar zo bezig. Maar net door die gemengde signalen denk ik net dat hij niks meer wil.

Hoe bedoel je dat het je relatie geen goed heeft gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven