Waarop zijn jullie relaties gestrand?

27-10-2018 16:51 349 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt nou dat er zo ontzettend veel huwelijken maar ook relaties stranden? Wie houdt het nog vol met elkaar.

Ik merk aan mezelf dat ik het best wel spannend vind om me over te geven aan iemand die ik echt heel leuk vind, omdat ik bang ben dat we toch op enig moment uit elkaar gaan. En ik weet wel dat je dat nooit kan zeggen, maar toch.

Wat is het dan? Gaan mensen te snel een relatie aan, waardoor ze er later achter komen dat het niks wordt? Veranderen mensen zelf, waardoor ze uit elkaar groeien?

Ik zou het niet weten. Dus, daarom de vraag: Waarom zijn jij en je ex uit elkaar gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Niet. Al 35 jaar bij elkaar, wij doen niet aan scheiden. In voor en tegenspoed tot de dood ons scheidt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heb je even? :proud:
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Hier zijn toch al topics over geweest?

Verslaving aan drugs.

Schulden.

Partner heeft minnares bezwangerd

Partner wil naar Suriname verhuizen

Enzovoorts
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het uit gemaakt met mijn ex omdat het eerst allemaal koek en ei was, maar hij later in de relatie heel controlerend werd en ik geen eigen mening meer kon hebben. Als het aan hem lag mocht ik geen mooie kleding aan, geen make up en niet met vriendinnen afspreken. En vooral geen mening geven. Dan ging hij er standaard van uit dat iemand mij iets aangepraat had. Hij is er kapot van geweest dat ik hem verliet, heeft me nog twee jaar regelmatig benaderd.

Met mijn huidige man ben ik 6 jaar samen en gelukkig. Kleine verschillen nemen we gewoon zoals ze zijn.
Onze tijd is nu.
Dat hij een knieperige kloothommel was.
Alle reacties Link kopieren
Het lag aan haar
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik vond een leuker exemplaar.
Ex man. Lijken uit de kast en verslaafd en ow ja.. Had er ook nog iemand bij.

Ex vriend. Afstand, steeds terugkerende ruzies waar we beiden niet uitkwamen. Hij is nu een dierbare vriend. Heeft sinds kort een relatie en ik gun hem enorm dat dit werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen exen.

Partner wel,
1e wilde na een jaar een open relatie
2e wilde na 3 jaar uiteindelijk toch geen kinderen
3e bleek 40.000 schuld te hebben.
Not my circus, not my monkeys
benmamma schreef:
27-10-2018 17:15
Hij is nu een dierbare vriend. Heeft sinds kort een relatie en ik gun hem enorm dat dit werkt.

Knap dat je dat zo kunt voelen. Als ik die van mij voor de auto krijg geef ik gas. Zelfs nu, na ruim 8 jaar nog.
Nummer 1 loog.
Nummer 2 vond ik niet leuk meer.
Nummer 3 vond ik niet leuk meer.
Nummer 5 vond ik leuker dan nummer 4.
Nummer 5 bleek toch niet zo leuk (geweld).
Nummer 7 vond ik leuker dan nummer 6.
Nummer 7 wilde mij niet meer.
Nummer 8 blijft nog steeds :-)
Nummer 1 was niet meer verliefd op mij (2 jaar relatie)
Nummer 2 ik was vreemdgegaan en was niet serieus met hem (2 maanden relatie)
Nummer 3 te grote afstand (1 week relatie)
Mijn laatste ex ging vreemd. En meteen daarna was hij aan het rommelen met zijn tennismaatje.

Ik had daar geen zin, ook niet na 5 jaar relatie. Heb wel wat beters te doen dan verder nog tijd te verkwanselen aan zo'n lullo.

Die ex daarvoor hield blijkbaar heel erg van drama en ruzie. Ik niet. Ik was jong en na een jaar of wat begon het drama gedoe ineens. Weg ermee.

En nu heb ik ruim 12 jaar een relatie.

Trouwen zal ik nooit.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 27-10-2018 17:40
16.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Te weinig gespreksstof en we woonden te ver uit elkaar. Toch mis ik hem jaren later nog steeds regelmatig. Nu alweer een tijd een nieuwe relatie, en hij ook.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
27-10-2018 16:53
Niet. Al 35 jaar bij elkaar, wij doen niet aan scheiden. In voor en tegenspoed tot de dood ons scheidt.
Idem
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
27-10-2018 17:07
Dat hij een knieperige kloothommel was.
Hahaha. Herkenbaar :)

Nummer 1: alcoholist en ging met zijn zatte kop dreigen mij in elkaar te slaan
Nummer 2: control freak, manipulator
Nummer 3: knieperige kloothommel die nog verliefd was op zijn ex vrouw van jaren terug
Nummer 4: huidige partner, de allerliefste :)
lady_day wijzigde dit bericht op 27-10-2018 17:46
49.52% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
27-10-2018 16:53
Niet. Al 35 jaar 12 jaar bij elkaar, wij doen niet aan scheiden. In voor en tegenspoed tot de dood ons scheidt.
Voor deze relatie drie vriendjes gehad:

1. Hij was te lief en dit werd saai
2. Hij was te fout en dit werd vervelend
3. Hij had te veel issues en dat werd vermoeiend

3x zelf binnen een jaar uitgemaakt :rofl:
Alle reacties Link kopieren
De laatste bleek er een soort dubbelleven op na te houden (andere relatie in het buitenland). We gaan nog goed met elkaar om vanwege de kinderen.

Voorlopig geen relatie voor mij: eigen boontjes doppen, leven zonder rekening te moeten houden met iemand waarmee ik geen bloedband deel, geen relatiedrama's...
Live long and prosper
Nr 1 bleek drugsverslaafd en had psycho ouders.
Nr 2 was crimineel
Nr 3 was te lief
Daarna velen maar had ik geen zin in relatie
Nr 4 veel te jong
Nr 5 bindingsangst
Nr 6 was heel leuk maar het paste niet
Nr 7 is er al 20 jaar
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
27-10-2018 17:40
Idem
Daarvoor: geen relaties
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Een jeugdvriendje, uit elkaar gegroeid.
Relatie en 1 kind gekregen, te jong om vreselijke geestelijke issues te herkennen. Heeft lang geduurd maar voor veiligheid van kind en mezelf moeten kiezen.
Huidige relatie, kind 1 fulltime bij ons, plus nog 2 kinderen gekregen. Duurt al + 15 jaar en hopelijk blijft dit voortbestaan tot we 2 oude besjes zijn en doodgaan.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
27-10-2018 17:31
Nummer 1 loog.
Nummer 2 vond ik niet leuk meer.
Nummer 3 vond ik niet leuk meer.
Nummer 5 vond ik leuker dan nummer 4.
Nummer 5 bleek toch niet zo leuk (geweld).
Nummer 7 vond ik leuker dan nummer 6.
Nummer 7 wilde mij niet meer.
Nummer 8 blijft nog steeds :-)
Zo, dat is een heel lijstje ;). Maar als je schrijft 'vond ik niet leuk meer', is je ex dan heel erg veranderd in de tussentijd? Of begonnen je ineens bepaalde dingen op te vallen die je eerst niet zag? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je een persoon eerst leuk genoeg vindt voor een relatie en dan ineens 'niet leuk meer'.. Wat gaat er dan fout in de tussentijd.
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
27-10-2018 17:49
De laatste bleek er een soort dubbelleven op na te houden (andere relatie in het buitenland). We gaan nog goed met elkaar om vanwege de kinderen.

Voorlopig geen relatie voor mij: eigen boontjes doppen, leven zonder rekening te moeten houden met iemand waarmee ik geen bloedband deel, geen relatiedrama's...
Wow, wat heftig! Iemand met een dubbelleven, jeetje. Dat moet een schok geweest zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven